Se sitten kuoli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Se sitten kuoli

Viesti Kirjoittaja ärrä »

305 000 km täyttyi ja 164 TS:n (1990) moottori kulunut täysin, männät, laakerit jne. Ei kannata enää korjata. Syynä ilmeisesti kulunut öljypumppu, joka ei pumpannut tarpeeksi öljyä. Vaihtakaahan antureita ahkeraan. Itsekin luulin että anturi se vaan meni. Öljynpainevalo alkoi palamaan vasta sitten, kun oli jo myöhäistä.

Eli lähiaikoina olisi saatavilla edullista varaosaa:
Uusi öljynpaineanturi viisarille ja valolle :roll:
Uusi öljypumppu :crazyeyes:
1000 km ajettu kytkin
2 vuotta vanhat valoumpiot
täysin toimiva vaihdelaatikko
uusia ovenkahvoja
10 000 km ajettu laturi
3 vuotta vanha jäähdytinsäleikkö
ruosteettomia ovia (ei kuskin ovi)
oikein hyväkuntoiset siniset penkit
4 vuotta vanhat jouset ja iskarit (2 cm madallettu)
uusi lohkolämmitin sisähaaroineen
ja kaikenlaista muuta (tarkistelen nuo iät vielä, kuitit löytyy)

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Osaanottoni... :cry:

Mitä teet seuraavaksi? Hankitko toisen Alfan?
Ammattina autokauppa

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Etsin Saksanmaalta 1993 tai uudempaa 164 V6 Superia, tai sitten 1995 tai uudempaa 2.0 GTV:tä. Turbo GTV:t ja 3.0 GTV:t liian kalliita meikälle. Katsotaans, jos löytyisi kohtuuhintainen hyvä yksilö.

164 Q4 oli jo tilauksessa, mutta silloin oli tarkoituksena ajaa päivittäisajot Twin Sparkilla. Q4 olisi ikävä kyllä liian kallis jokapäiväiseen ajoon, joten unohdetaanpa se.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Se sitten kuoli

Viesti Kirjoittaja Zenery »

2TS kirjoitti:305 000 km täyttyi ja 164 TS:n (1990) moottori kulunut täysin, männät, laakerit jne. Ei kannata enää korjata. Syynä ilmeisesti kulunut öljypumppu, joka ei pumpannut tarpeeksi öljyä. Vaihtakaahan antureita ahkeraan. Itsekin luulin että anturi se vaan meni. Öljynpainevalo alkoi palamaan vasta sitten, kun oli jo myöhäistä.

Eli lähiaikoina olisi saatavilla edullista varaosaa:
Uusi öljynpaineanturi viisarille ja valolle :roll:
Uusi öljypumppu :crazyeyes:
1000 km ajettu kytkin
2 vuotta vanhat valoumpiot
täysin toimiva vaihdelaatikko
uusia ovenkahvoja
10 000 km ajettu laturi
3 vuotta vanha jäähdytinsäleikkö
ruosteettomia ovia (ei kuskin ovi)
oikein hyväkuntoiset siniset penkit
4 vuotta vanhat jouset ja iskarit (2 cm madallettu)
uusi lohkolämmitin sisähaaroineen
ja kaikenlaista muuta (tarkistelen nuo iät vielä, kuitit löytyy)

Ilmoittelehan sitten hintoja osista,kun tiedät,vai haluatko myydä koko auton kokonaisena?
Tuo laatikko voisi kiinnostaa,vaikka taitaa tuo omakin korjaantua pikkuhiljaa itsekseen :wink:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Torstaina kärrään auton pihalle ja alan purkamaan osaa autotalliin. Sitten alan laittamaan tietoa osien hinnoista ilmoittamalleni nettisivulle. Hinnat tulee olemaan selkeästi edullisemmat kuin esim. varaosahaku.fi:ssä. Tarkoitus on päästä osista suht vikkelään eroon.

Kokonaisena myisin auton mieluiten, mutta taidan saada osina siitä monta kertaa enemmän. Rahaa kun tarvitsisi "uuteen" autoon.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Ennen kuin alat purkamaan,ilmoita hinta millä myisit koko auton.

Onko tuo pata siis käyntikunnoton (onhan tämäkin sana) vai voiko sitä vielä siirtää ilman traileria/vetoköyttä ?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo oli kyllä harvinaisen huono-onninen yksilö. Osanotto täältäkin.

Yritäthän vielä taittaa peistä Auto-Apexin kanssa? Minusta kun sellainen koneremontti on kaikkea muuta kuin täydellinen missä jätetään öljypumppu ja runkolaakerit vaihtamatta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Auto Apexista tulikin mieleen,kun tuossa alkukesästä käytin omaani 164:sta siellä huollossa,niin siellä seisoi jo silloin yksi sininen 164,joka kuulema odotti öljypumppua,onkohan tämä se sama auto?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Sama auto. Oli 2 kk Apexilla, kun maahantuoja ei saanut toimitettua öljypumppua.

Avatar
heinoan
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Heinä 2003, 16:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja heinoan »

Kuin myös osannottoni, autosi puolesta.. :cry:

Ja myöskin olisin kiinnostunut edullisista osista, kun omistan juuri saman vuoden 2.0TS:n. Lähinnä takajarrusatulat olisi todella tervetullutta tavaraa, ei nimittäin tunnu tuo käsijarru oikeen pitävän.. katsastussetä ei tykkää ku ei oo mitään pitoo..

myöskin kytkin saattais kiinnostaa.

Onnea kuitenkin uusille autokaupoille :)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kaksi viikkoa sitten tämä menikin heti ekalla katsastuksesta läpi, mutta eipä siitä hyötyä ollut. Päinvastoin, rahaa meni taas.

Takajarrusatulat ja levyt ovat pysyneet huomattavasti paremmassa kunnossa, kun olen aina välillä vauhdissa käyttänyt käsijarrua. Talvella onkin oltava varovaisempi.

Käsijarruvaijeri on muuten alle vuoden vanha, jos tarvitset sitäkin.

jmakinen
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2003, 03:51

nopeasti öljypumppu

Viesti Kirjoittaja jmakinen »

Itselläni on myös kyseinen 164 TS. Tällähetkellä kuitenkin kone purettuna ja odottaa osia. Öljypumpusta olisin kiinnostunut. Missä hinnoissa muuten uusi sellainen on? Jos joltakin löytyy melko uusi tai ihan uusi öljypumppu pikaisesti niin ottakaa yhteyttä: jarno.makinen@esanet.fi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: nopeasti öljypumppu

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jmakinen kirjoitti:Jos joltakin löytyy melko uusi tai ihan uusi öljypumppu pikaisesti niin ottakaa yhteyttä: jarno.makinen@esanet.fi
Kannattaa laittaa erikseen osto-palstalle niin satunnainen seikkailija löytää helpommin!

Avatar
heinoan
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Heinä 2003, 16:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja heinoan »

2TS kirjoitti: Takajarrusatulat ja levyt ovat pysyneet huomattavasti paremmassa kunnossa, kun olen aina välillä vauhdissa käyttänyt käsijarrua. Talvella onkin oltava varovaisempi.

Käsijarruvaijeri on muuten alle vuoden vanha, jos tarvitset sitäkin.
Kyllä saattaisin tarvitakin, ilmotteletko heti kun oot saanu purettua ks. osat niin sovitaan hinnoista.. ja muista käytännöistä.

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Osanottoni poismenon johdosta :(

Omassani on edelleen jäähdytinongelmia, eli säleikkö kiinnostaisi...

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

No niin, auto on pihassa. Hinaus suoritettiin oikeaoppisesti vuoden 1997 164 Twin Sparkilla.

Alan purkamisen vasta sunnuntaina, joten maanantaista alkaen vastailen puhelimeen ja sähköposteihin osista. Saa jo heittää kyselyitä sähköpostiin.

Pidän nettisivulla listaa osista, ja kyhäsin aamulla pikaisen aloitusversion. Tämä täydentyy jo heti sunnuntai-iltana. Kyselkää tarvittaessa ja neuvotelkaa hinnoista.

Lista löytyy osoitteesta www.flyktman.com
Valitse Reima/Alfa Romeomme/Alfa Romeo 164/Käytettyjä osia.
Autosta näkee kuvia kohdasta Meidän Alfa Romeo 164 TS.

Vanteetkin ovat myynnissä jossain vaiheessa, jos ne eivät käy tulevaan autooni. TSW:n Imolat ja Bladet, 205/55-16. Talvirenkaat lähes uudet. Kesärenkailla ajettu muistaakseni 2 kesää.

Vastaa Viestiin