Se sitten kuoli
Valvoja: Moderators
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Se sitten kuoli
305 000 km täyttyi ja 164 TS:n (1990) moottori kulunut täysin, männät, laakerit jne. Ei kannata enää korjata. Syynä ilmeisesti kulunut öljypumppu, joka ei pumpannut tarpeeksi öljyä. Vaihtakaahan antureita ahkeraan. Itsekin luulin että anturi se vaan meni. Öljynpainevalo alkoi palamaan vasta sitten, kun oli jo myöhäistä.
Eli lähiaikoina olisi saatavilla edullista varaosaa:
Uusi öljynpaineanturi viisarille ja valolle
Uusi öljypumppu
1000 km ajettu kytkin
2 vuotta vanhat valoumpiot
täysin toimiva vaihdelaatikko
uusia ovenkahvoja
10 000 km ajettu laturi
3 vuotta vanha jäähdytinsäleikkö
ruosteettomia ovia (ei kuskin ovi)
oikein hyväkuntoiset siniset penkit
4 vuotta vanhat jouset ja iskarit (2 cm madallettu)
uusi lohkolämmitin sisähaaroineen
ja kaikenlaista muuta (tarkistelen nuo iät vielä, kuitit löytyy)
Eli lähiaikoina olisi saatavilla edullista varaosaa:
Uusi öljynpaineanturi viisarille ja valolle
Uusi öljypumppu
1000 km ajettu kytkin
2 vuotta vanhat valoumpiot
täysin toimiva vaihdelaatikko
uusia ovenkahvoja
10 000 km ajettu laturi
3 vuotta vanha jäähdytinsäleikkö
ruosteettomia ovia (ei kuskin ovi)
oikein hyväkuntoiset siniset penkit
4 vuotta vanhat jouset ja iskarit (2 cm madallettu)
uusi lohkolämmitin sisähaaroineen
ja kaikenlaista muuta (tarkistelen nuo iät vielä, kuitit löytyy)
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Etsin Saksanmaalta 1993 tai uudempaa 164 V6 Superia, tai sitten 1995 tai uudempaa 2.0 GTV:tä. Turbo GTV:t ja 3.0 GTV:t liian kalliita meikälle. Katsotaans, jos löytyisi kohtuuhintainen hyvä yksilö.
164 Q4 oli jo tilauksessa, mutta silloin oli tarkoituksena ajaa päivittäisajot Twin Sparkilla. Q4 olisi ikävä kyllä liian kallis jokapäiväiseen ajoon, joten unohdetaanpa se.
164 Q4 oli jo tilauksessa, mutta silloin oli tarkoituksena ajaa päivittäisajot Twin Sparkilla. Q4 olisi ikävä kyllä liian kallis jokapäiväiseen ajoon, joten unohdetaanpa se.
Re: Se sitten kuoli
2TS kirjoitti:305 000 km täyttyi ja 164 TS:n (1990) moottori kulunut täysin, männät, laakerit jne. Ei kannata enää korjata. Syynä ilmeisesti kulunut öljypumppu, joka ei pumpannut tarpeeksi öljyä. Vaihtakaahan antureita ahkeraan. Itsekin luulin että anturi se vaan meni. Öljynpainevalo alkoi palamaan vasta sitten, kun oli jo myöhäistä.
Eli lähiaikoina olisi saatavilla edullista varaosaa:
Uusi öljynpaineanturi viisarille ja valolle
Uusi öljypumppu
1000 km ajettu kytkin
2 vuotta vanhat valoumpiot
täysin toimiva vaihdelaatikko
uusia ovenkahvoja
10 000 km ajettu laturi
3 vuotta vanha jäähdytinsäleikkö
ruosteettomia ovia (ei kuskin ovi)
oikein hyväkuntoiset siniset penkit
4 vuotta vanhat jouset ja iskarit (2 cm madallettu)
uusi lohkolämmitin sisähaaroineen
ja kaikenlaista muuta (tarkistelen nuo iät vielä, kuitit löytyy)
Ilmoittelehan sitten hintoja osista,kun tiedät,vai haluatko myydä koko auton kokonaisena?
Tuo laatikko voisi kiinnostaa,vaikka taitaa tuo omakin korjaantua pikkuhiljaa itsekseen
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Torstaina kärrään auton pihalle ja alan purkamaan osaa autotalliin. Sitten alan laittamaan tietoa osien hinnoista ilmoittamalleni nettisivulle. Hinnat tulee olemaan selkeästi edullisemmat kuin esim. varaosahaku.fi:ssä. Tarkoitus on päästä osista suht vikkelään eroon.
Kokonaisena myisin auton mieluiten, mutta taidan saada osina siitä monta kertaa enemmän. Rahaa kun tarvitsisi "uuteen" autoon.
Kokonaisena myisin auton mieluiten, mutta taidan saada osina siitä monta kertaa enemmän. Rahaa kun tarvitsisi "uuteen" autoon.
Kuin myös osannottoni, autosi puolesta..
Ja myöskin olisin kiinnostunut edullisista osista, kun omistan juuri saman vuoden 2.0TS:n. Lähinnä takajarrusatulat olisi todella tervetullutta tavaraa, ei nimittäin tunnu tuo käsijarru oikeen pitävän.. katsastussetä ei tykkää ku ei oo mitään pitoo..
myöskin kytkin saattais kiinnostaa.
Onnea kuitenkin uusille autokaupoille
Ja myöskin olisin kiinnostunut edullisista osista, kun omistan juuri saman vuoden 2.0TS:n. Lähinnä takajarrusatulat olisi todella tervetullutta tavaraa, ei nimittäin tunnu tuo käsijarru oikeen pitävän.. katsastussetä ei tykkää ku ei oo mitään pitoo..
myöskin kytkin saattais kiinnostaa.
Onnea kuitenkin uusille autokaupoille
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kaksi viikkoa sitten tämä menikin heti ekalla katsastuksesta läpi, mutta eipä siitä hyötyä ollut. Päinvastoin, rahaa meni taas.
Takajarrusatulat ja levyt ovat pysyneet huomattavasti paremmassa kunnossa, kun olen aina välillä vauhdissa käyttänyt käsijarrua. Talvella onkin oltava varovaisempi.
Käsijarruvaijeri on muuten alle vuoden vanha, jos tarvitset sitäkin.
Takajarrusatulat ja levyt ovat pysyneet huomattavasti paremmassa kunnossa, kun olen aina välillä vauhdissa käyttänyt käsijarrua. Talvella onkin oltava varovaisempi.
Käsijarruvaijeri on muuten alle vuoden vanha, jos tarvitset sitäkin.
nopeasti öljypumppu
Itselläni on myös kyseinen 164 TS. Tällähetkellä kuitenkin kone purettuna ja odottaa osia. Öljypumpusta olisin kiinnostunut. Missä hinnoissa muuten uusi sellainen on? Jos joltakin löytyy melko uusi tai ihan uusi öljypumppu pikaisesti niin ottakaa yhteyttä: jarno.makinen@esanet.fi
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: nopeasti öljypumppu
Kannattaa laittaa erikseen osto-palstalle niin satunnainen seikkailija löytää helpommin!jmakinen kirjoitti:Jos joltakin löytyy melko uusi tai ihan uusi öljypumppu pikaisesti niin ottakaa yhteyttä: jarno.makinen@esanet.fi
Kyllä saattaisin tarvitakin, ilmotteletko heti kun oot saanu purettua ks. osat niin sovitaan hinnoista.. ja muista käytännöistä.2TS kirjoitti: Takajarrusatulat ja levyt ovat pysyneet huomattavasti paremmassa kunnossa, kun olen aina välillä vauhdissa käyttänyt käsijarrua. Talvella onkin oltava varovaisempi.
Käsijarruvaijeri on muuten alle vuoden vanha, jos tarvitset sitäkin.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
No niin, auto on pihassa. Hinaus suoritettiin oikeaoppisesti vuoden 1997 164 Twin Sparkilla.
Alan purkamisen vasta sunnuntaina, joten maanantaista alkaen vastailen puhelimeen ja sähköposteihin osista. Saa jo heittää kyselyitä sähköpostiin.
Pidän nettisivulla listaa osista, ja kyhäsin aamulla pikaisen aloitusversion. Tämä täydentyy jo heti sunnuntai-iltana. Kyselkää tarvittaessa ja neuvotelkaa hinnoista.
Lista löytyy osoitteesta www.flyktman.com
Valitse Reima/Alfa Romeomme/Alfa Romeo 164/Käytettyjä osia.
Autosta näkee kuvia kohdasta Meidän Alfa Romeo 164 TS.
Vanteetkin ovat myynnissä jossain vaiheessa, jos ne eivät käy tulevaan autooni. TSW:n Imolat ja Bladet, 205/55-16. Talvirenkaat lähes uudet. Kesärenkailla ajettu muistaakseni 2 kesää.
Alan purkamisen vasta sunnuntaina, joten maanantaista alkaen vastailen puhelimeen ja sähköposteihin osista. Saa jo heittää kyselyitä sähköpostiin.
Pidän nettisivulla listaa osista, ja kyhäsin aamulla pikaisen aloitusversion. Tämä täydentyy jo heti sunnuntai-iltana. Kyselkää tarvittaessa ja neuvotelkaa hinnoista.
Lista löytyy osoitteesta www.flyktman.com
Valitse Reima/Alfa Romeomme/Alfa Romeo 164/Käytettyjä osia.
Autosta näkee kuvia kohdasta Meidän Alfa Romeo 164 TS.
Vanteetkin ovat myynnissä jossain vaiheessa, jos ne eivät käy tulevaan autooni. TSW:n Imolat ja Bladet, 205/55-16. Talvirenkaat lähes uudet. Kesärenkailla ajettu muistaakseni 2 kesää.