ABS merkkivalo killittää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

ABS merkkivalo killittää

Viesti Kirjoittaja sampi »

Jäi sitten toi abs merkkivalo päälle. Kertooko se nyt että abs ei toimi vai jotain ihan muuta. Se paloi aikaisemminkin ja autoliike kehui vaihdattaneensa siihen jotain juttuja, muistaakseni jonnii keskusyksikön. Ei olis muuten menny katsastuksesta läpi. Liekköhän ovat perkeleet tehneet helpomman kautta remonttia ja vika on taas. Liikkeen piikkiin saa kyllä tuo remppa mennä ku ei auto oo ollu montaa viikkoo mulla ajossa. rrrkele että ottaa pattiin...

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Mulla ei ainakaan eilen toiminut kun ilmeni sama vika. Mutta valo sammu kun sammutin auton ja laiton hetken päästä uudelleen käymään. Valo ei sammunu heti vaan kun olin ajanut muutaman kymmenen metriä niin sitten vasta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Yleensä noissa on kuitenkin kyse anturivioista, löytyy ehkä helpoimmin kun kytkee anturiin oskilloskoopin ja pyörittelee fillareita tarkkaillen samalla signaalin laatua. Yleismittarillakin löytää täysin särki olevan anturin, mutta sillä on hankalampi keksiä tökkeli, joka antaa "likaista" signaalia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Testaa toimivatko pysäyttimet? Wanhassa Superissa valo aina välillä paloi, mutta jarrut eivät lukkiutuneet. Anturihäikkää veikkailen. Saattaako tuo juoruta myös kuluneista levyistä/paloista, en tiedä?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

ABS

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Testerillä selvii paljon. Luultavasti joku pyöräanturi on kosteudelle arka. Se ei itsekseen korjaannu vaan menee vaihtoon. Itselläni kummitteli abs vika pitkään. Vihdoin testerillä katsottiin. Oikea taka anturi katkoi. Vaihdettiin ja sitten viikon parin perästä alkoi valo jälleen palaa ja välillä uudelleen käynnistysten jälkeen oli hetken ok. Taas sitten testeriin. Nyt vasen taka-anturi katkoi. Ei muuta kuin uutta kehiin. Sitten pääsinkin jo kuukauden kunnes automaattipesussa jälleen iloinen abs varoitus syttyi! Parin päivän jälkeen se taas sammui ja kumminkin jonkin ajan päästä syttyi. Testaajallehan tämä olikin jo tuttua. Nyt oikea etuanturi katkoi. Kylmästi uutta kehiin. Tilasin samalla vasemmallekin puolelle anturin jemmaan. :)
Vuosi mennyt, enkä ole vielä sitä tarvinnut. :)))
Anturit olivat muuten halvimpia Deltta-autossa. Kyselin kaikki mahdolliset paikat Suomesta. Bosch- myyjillä oli jopa puolta kalliinpi pyynti! Deltassa ne maksoi viime keväänä 84 euroo kipale. Onhan sitä hintaa jo siinäkin.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Sen verran voi tietysti katsoa, että liittimet antureissa ovat kiinni. Ne löytyy jotain 20 cm. päässä anturista. On työnnetty sinne koteloputkeen piiloon.

sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

Viesti Kirjoittaja sampi »

no voi kyllä olla että jossain antureissakin voip olla vikaa jos noin herkästi ryppyileevät. eilen satoi vettä ja tänään on viitisen astetta pakkasta. käsijarrukin oli mukavasti jäätynyt.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tota deltta juttua ei kukaan oo uskomas ilman todisteita ;
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Toinen pyörä pitävälle alustalle ja toinen liukkaalle ja sitten reipas liikkeellelähtö sutaisten , niin valo sammuu.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:evil: Mulla 155 TS oireilee samoin. Välillä palaa päivän seistyään. Pienen ajolenkin jälkeen tuikku sammuu uudelleen käynnistäminen jälkeen. Onkohan Deltan hinnoittelupolitiikka muuttunut kun mulle antura maksoi ainakin kolme vuotta sitten 240 egee kpl. Työt päälle niin yhden anturan vaihtoon 4,5 tuntia työtä ja lasku 660 egee.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

abs

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kyllä se tuon 84 euroo maksoi. Tilasivat vielä Hesasta, joten kyseessä ei ollut
mikään Jyväskylän hinnoittelu.
Kait se joskus voi delttakin yllättää ..... positiivisesti meinaan! :lol: :lol:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

ABS

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Tuon työn osuus kohdallasi on ollut rosvousta. Eihän siinä mee varttia kauempaa tunariltakaan! :shock:

Vastaa Viestiin