Käy kolmella...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Käy kolmella...

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

No niin, nyt se sitten alkoi. :? Aamulla töihin ajellessa rupesi ,156 2.0 TS -99 aj. 135 tkm, turraamaan vedättäessä. Ihan niinkuin kävisi kolmella. Voisko olla muka tulppa sökö vai olisiko jollain kokemusta kys. ongelmasta??? En ole vielä itse joutanut tutkimaan onkelmaa. Sen verran kurkkasin konepellin alle, ettei ainakaan näyttänyt vettä roiskuneen moottoriin tms. Tulpathan pitäisi olla vaihdetut sadassa tonnissa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Älä kovin paljon ajele jos käy vajaalla. Lähtee nimittäin katalysaattorista henki... Monikin asia voi tuollaista aiheuttaa, mutta jätän tietämättömät arvailuni kirjoittamatta.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

ootk pessyt moottoritilaa taannoin? Mulla teki tuon saman pienelläviiveellä pesun jälkeen. Tarvi irrottaa moottorin suojamuovi ja tulpanjohdot (semmonen rakennelma - pieni apurunko tms., joka pitää kaikki tulpanjohdot paikallaan) ja puhaltaa kompuralla vedet pois.
MP

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Ompa outo homma. Töistä lähdettyäni auto toimi taas ihan normaalisti. Moottori kävi kaikilla pytyillä joka tilanteessa. Aamulla vika tuli yhtäkkiä kesken ajon ja ilmeni matalilla kierroksilla vedätettäessä "turrauksena" (=yksi pytty pimeänä). Moottori kävi kuitenkin kaikilla pytyillä kaasua kevyemmin painettaessa. Eli olisikohan ollut jonkun pytyn päätulppa mykkänä?

Moottorissahan on neljä puolaa? Tuleeko yhden pytyn molemmille tulpille kipuna samalta puolalta vai...?

En pääse itse vielä tutkimaan vikaa fyysisesti pellin alle, kun emäntä lähti autolla illaksi asioille. Pitää tässä alustavasti zoomailla potentiaalisia häiriötekijöitä pelkästään pääkopassa.

Huomenna auton on sopivasti menossa DA:han ajoituksenmuuntimen vaihtoon, jolloin pitää pyytää samalla tutkailemaan tätäkin vikaa.
MP kirjoitti:ootk pessyt moottoritilaa taannoin? Mulla teki tuon saman pienelläviiveellä pesun jälkeen. Tarvi irrottaa moottorin suojamuovi ja tulpanjohdot (semmonen rakennelma - pieni apurunko tms., joka pitää kaikki tulpanjohdot paikallaan) ja puhaltaa kompuralla vedet pois.
En ole itse pessyt moottoria. Auto on ollut minulla vasta n. 1,5 kk. Moottoritila on kyllä niin puhtaan näköinen, että on varmaankin pesty tänä kesänä. Autolla on kuitenkin ajettu vähintään kaksituhatta kilometriä pesun jälkeen. Viikonloppuna oli kyllä märkää ja tuli käytyä reissussa, että olisiko sitä kautta jäänyt johonkin koloon kosteutta... Toivottavasti olisi ollut vain kosteuden aiheuttama katkos.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Jeps, case is closed... Vikana oli sittenkin se perinteinen -> tulpankoloissa vettä. Vesi oli jäänyt ilmeisesti autoliikkeen pestyä konehuone. On muuten toiminut kohtuullisen kauan oireettomana. Vajaa pari kuukautta ja parituhatta kilometriä ennenkuin vähän kakisteli. Ei kyllä ensimmäisenä tullut oireen aihettaja mieleen, vaikka oireet olivat hyvin tyypilliset.

Mitäs tästä opimme: TS:ssä kannattaa aina moottorinpesun jälkeen irroittaa suoja kannen päältä ja kuivata paikat hyvin. En kylläkään suosittele moottorin pesua nykyautoissa varsinkaan Alfan konetilaa. Liittimien suojaukset näyttää olevan melko alkeelliset ja puutteelliset. :(
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

R@gdoll kirjoitti:Jeps, case is closed... Vikana oli sittenkin se perinteinen -> tulpankoloissa vettä. Vesi oli jäänyt ilmeisesti autoliikkeen pestyä konehuone. On muuten toiminut kohtuullisen kauan oireettomana. Vajaa pari kuukautta ja parituhatta kilometriä ennenkuin vähän kakisteli. Ei kyllä ensimmäisenä tullut oireen aihettaja mieleen, vaikka oireet olivat hyvin tyypilliset.

Mitäs tästä opimme: TS:ssä kannattaa aina moottorinpesun jälkeen irroittaa suoja kannen päältä ja kuivata paikat hyvin. En kylläkään suosittele moottorin pesua nykyautoissa varsinkaan Alfan konetilaa. Liittimien suojaukset näyttää olevan melko alkeelliset ja puutteelliset. :(
8V 155 ts koneessa kävi samalla lailla hiukan aikaa tuli ihmeteltyä että mikäs tähän tuli, tulpan kolot täynnä vettä :crazyeyes: . Nykyinen kutonen on pesty jo monta kertaa ilman mitään ongelmia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin