Kiihtyvyys 80-120km/h

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos jännite ja hyötysuhde pysyy, niin 3,1 MW @ 900A, tarkoittaa 4,1 MW @ 1200A. Tuon varmasti laskitkin jo.
Kimmo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Noinhan se menee jos se käyttäytyy noin suoraviivaisesti, mutta jäin vain pohtimaan että kuinka suoraiivaisesti se sitten oikeasti käyttäytyykään. Tuo laskennallinen teho tukisi sitä että teho riippuu suoraan virrasta.

Kyseessä on siis tyristoriohjattu tasavirtasarjamoottori. Tehoa säädellään ohjaamalla kuinka ison osan vaihtovirran jaksosta tasasuuntaaja on johtavassa tilassa. Kentänheikennys vielä vähän huonontaa hyötysuhdetta nopeuden noustessa.

Vähän menee ohi tämän ketjun aiheesta tämä tosin :?

Pitää varmaan kaivaa tuon koneen paperit kaapista kun pääsee kotiin..

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Jännite saattaa vaihdella 17kV ja 29kV välillä.... 25kV nimellinen. Muuttujia riittää :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ensiöjännite kyllä voi vaihdella, mutta harvoinpa se ihan noin laveasti vaihtelee, aika hyvin se yleensä pysyy siinä 25 - 27 kV tienoilla.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Pitkästä aikaa tuli tämä aihe mieleen kun sain tuon Steinbauerin P-boxin kiinni autooni ja kävin kokeileen miten se tuo lisää potkua. eli keskiarvo mittauksista oli 4.5. Jos vertaa noihin alkuperäsiin niin onhan siinä potkua tullu mukavasti lisää. painoa oli noin 1840 (tankki 1/3, minä 80kg, golfbägi)

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Profiilin mukaisella MiTolla 80-120km/h vaihteita hämmentämättä seuraavat tulokset: 6-vaihteella 8.2s, 5:lla 7.7s ja 4:lla 6.6s.

Lähinä lähdin testaamaan tuota isoimmalla vaihteella tehtävää kiihdytystä, näinhän sitä sitkeyttä yleensä mitataan.

0-100km/h mitattiin 8.8s, tehdas lupaa 8s. En raskinut ottaa kuin yhden vedon. Lisäksi kaveri oli kyydissä ja tankki täynnä.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Fonzie kirjoitti:Profiilin mukaisella MiTolla 80-120km/h vaihteita hämmentämättä seuraavat tulokset: 6-vaihteella 8.2s, 5:lla 7.7s ja 4:lla 6.6s.

Lähinä lähdin testaamaan tuota isoimmalla vaihteella tehtävää kiihdytystä, näinhän sitä sitkeyttä yleensä mitataan.

0-100km/h mitattiin 8.8s, tehdas lupaa 8s. En raskinut ottaa kuin yhden vedon. Lisäksi kaveri oli kyydissä ja tankki täynnä.
Ja RaceChronolla mitattu.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mun mielestä nuo on jo niin kovia lukuja, että kannattaisi kokeilla 2-3 ja 3. vaihteilla. 8) Saataisiin se tehokin selville. Mieluiten kahteen suuntaan sama pätkä.

Avatar
Armour
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Racechrono

Viesti Kirjoittaja Armour »

Onko joku saanut n900:seen Racecronon?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Racechrono

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Armour kirjoitti:Onko joku saanut n900:seen Racecronon?
http://www.racechrono.com/news/?p=299

Avatar
Armour
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Racechrono

Viesti Kirjoittaja Armour »

jeQQ kirjoitti:
Armour kirjoitti:Onko joku saanut n900:seen Racecronon?
http://www.racechrono.com/news/?p=299
Olin tsekkanut jo ko. sivut, mutta eikös siinä juuri kerrota, että n900:n käyttäjät joutuvat vielä odottamaan puhelimensa versiota?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Racechrono

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Armour kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:
Armour kirjoitti:Onko joku saanut n900:seen Racecronon?
http://www.racechrono.com/news/?p=299
Olin tsekkanut jo ko. sivut, mutta eikös siinä juuri kerrota, että n900:n käyttäjät joutuvat vielä odottamaan puhelimensa versiota?
Osaako joku mahdollisesti käyttää RaceChronoa N97 mallissa... himppasen on hakusessa enkä saa toimimaan :roll:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pitihän sitä tuotakin koittaa millasia lukemia tuolla 103KW tessulla saa taululle.


Rekisteriotteeseen merkitty omamassa 1340kg + noin 100kg lisäpainoa.
Rengastus 205/55/16 ja märkä tienpinta.
Ajettu tasaista suoraa molempiin suuntiin useampia kertoja pelkkää kolmosta käyttäen ja lentävällä lähdöllä.
Ajanotto RaceChrono + ulkoinen GPS mokkula (9 satelliittia).

Keskiarvo ajoista 7.7 sekuntia.


Laittakaahan muutkin 1.8 T.S omistajat lukemia tulemaan, että saisi edes jotain vertailua. :wink:

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jo jonkin aikaa on tullut mietittyä, että toi V6 ei kulje enään niinkuin ennen. Eilen sitten mittasin racechronolla viisi vetoa ja ajat oli 6,6 - 6,0 sek välillä. Nyt sitten ihmettelemään, että missä on vikaa...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:GTV V6 TB, täysin vakio, vakiorengastuksellla.

80-120km/h kakkosella ja kolmosella 4,23s (keskiarvo)

Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.

Pittää koettaa 75:llakin jos jossain välissä saa pakosarjan kiinni :roll:
No tänään oli sitten se päivä että sai 75:lla kokeiltua viimein tuota 80-120 väliä. 5 vetoa sekä 3:lla, 4:lla että 5:lla kullakin ja pari "kakkosen kautta kolmoselle" -vetoa.

keskiarvot:

3:lla 2,9s (nopein 2.7, hitain 3,1)
4:lla 3,5s (nopein 3,3, hitain 3,6)
5:lla 4,0s (nopein 4,0, hitain 4,1)
2 & 3 4,4s :lol: jaa että kuka vaihtaa hitaasti...

Testipaino kuskin kanssa 1390kg ja ilman lämpötila testin aikana kevyet 31 astetta.

välineet samat kuin ylempänä GTV:n testauksessa.

edit: ahtoja 0,7bar ja vedot molempiin suuntiin ajettuna.

edit2: Tulipa työmatkan ratoksi kokeiltua samaa väliä 166:llakin.

Se on vielä paljon hitaampi kuin kuvittelinkaan.

4:lla keskiarvona 8,55s
5:lla yli 12s...
6:lla yli 15s................

Massa mitattuna 1805kg kuskin kanssa.

Laittakaapa muutkin JTD 166:n omistajat aikoja, ei tuo voi ehjä olla :wink:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 20 Heinä 2010, 08:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Nyt tuli sellaisia lukuja että täytyy kaivaa laskelmat esiin. Päivittelyt ovat jääneet vähille kun tiedostot olivat läppärillä jonka kovalevy pamahti pari kuukautta sitten. Onneksi levyyn jäi vielä sen verran elämänintoa että suostui sylkäisemään datat ulos telakassa, vaikka vähän ihme ääniä pitikin :)
Kimmo

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

alfa 156 v6 kirjoitti:
3:lla 2,9s (nopein 2.7, hitain 3,1)
4:lla 3,5s (nopein 3,3, hitain 3,6)
5:lla 4,0s (nopein 4,0, hitain 4,1)
2 & 3 4,4s :lol: jaa että kuka vaihtaa hitaasti...
Alkaa olla sitä luokkaa että nuo jo kehtaa pistää näytille 8)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Arvon Herrat, taulukkoa on päivitetty.

Edit: Alfa 156 V6, jos käyt suljetulla alueella, niin vähän laajemman nopeusvälin mittaus voisi olla mielenkiintoinen, esim. 80-160.

T:Kimmo
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Arvon Herrat, taulukkoa on päivitetty.

Edit: Alfa 156 V6, jos käyt suljetulla alueella, niin vähän laajemman nopeusvälin mittaus voisi olla mielenkiintoinen, esim. 80-160.

T:Kimmo
Täytyy kokeilla vähän laajempi skaala vaikka alastarolla. Alakanttiinhan tuo teho vähän tuntuis olevan penkitykseen verraten, se tosin tehtiin n.20 astetta viileämmässä lämpötilassa... Tuo 166:n teho taas tuntuis olevan yläkanttiin :lol:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vähän turhan lyhyt tapahtuma tuo 2.7s, joten isompi skaala ja korkeammat nopeudet olisivat plussaa tarkkuudelle. Turbodieselien tulokset ovat helposti yläkanttiin, jos teho on vakio. Tuossahan arvioidaan että huipputeho on 10% korkeampi kuin keskiteho.

Edit: On muuten painava tuo 166. Mitäs siellä lukee rekisteriotteessa?
Edit2: 75 turbo-kutosessa inertiat näyttelevät noin nopealla kiihtyvyydellä 90% koko tehonkäytöstä. Alkaa mennä melkoisia tehomääriä jo vauhtipyöriinkin. Mutta takapyörällä vaikuttanut voima on totta :)
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Edit: On muuten painava tuo 166. Mitäs siellä lukee rekisteriotteessa?
Edit2: 75 turbo-kutosessa inertiat näyttelevät noin nopealla kiihtyvyydellä 90% koko tehonkäytöstä. Alkaa mennä melkoisia tehomääriä jo vauhtipyöriinkin. Mutta takapyörällä vaikuttanut voima on totta :)
Aika paljon romua kyydissä, taitaa lukea otteella 1640kg omamassa kohdalla.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jospa se sitten huomasi että nyt on paljon lastia ja päätti vähän lisätä syöttöjä ettei jää ooppelien jalkoihin :)
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Jospa se sitten huomasi että nyt on paljon lastia ja päätti vähän lisätä syöttöjä ettei jää ooppelien jalkoihin :)
Olis sitten lisänny vähän roimemmin, silleen että näkis taustapeilistäkin :lol:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Arvon Herrat, taulukkoa on päivitetty.

Edit: Alfa 156 V6, jos käyt suljetulla alueella, niin vähän laajemman nopeusvälin mittaus voisi olla mielenkiintoinen, esim. 80-160.

T:Kimmo
kävinkin jo tänään alastarolla :wink:

60-160 väli otti aikaa 8,4-8,6s keskiarvon ollessa 8,45.

massat suoritushetkellä oli:

VE: 384
OE: 354
VT: 339
OT: 329

eli kokonaisuutena 1416.

lämpötila 21.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Päivitetty. Samaa se väittää muutaman hepan tarkkuudella. Koitin kaavaa GT3 possun suorituskyvylle välillä 70-170 km/h. Kaavat osuivat kohtuullisen hyvin ilmoitettuun konetehoon, näyttivät vähän yli.
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Päivitetty. Samaa se väittää muutaman hepan tarkkuudella. Koitin kaavaa GT3 possun suorituskyvylle välillä 70-170 km/h. Kaavat osuivat kohtuullisen hyvin ilmoitettuun konetehoon, näyttivät vähän yli.
pitääpä koettaa päivittää sytkäkarttaa vähän jos auttais. eihän tollaseen lukemaan voi jäädä :x

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Joo, 300hp ei ole paljoa :mrgreen:
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Joo, 300hp ei ole paljoa :mrgreen:
vaparilukemia :twisted:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No kyllähä sitä kolmelitrasesta turbosta pitäis vähän enemmän irrota.. ;)

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

jeQQ kirjoitti:No kyllähä sitä kolmelitrasesta turbosta pitäis vähän enemmän irrota.. ;)
Vehkeet tukkeessa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Mökkireissulla oli vihdoin mahdollisuus pitää 166 v6 3.0 -sessio: 4.8 sekuntia (mediaani). E90+Racechrono, ulkoinen nokian gps-mokkula, 8-11 satelliittia. Kyydissä painoa noin 100 kg kuskeineen, plus tankissa gasoa about 50 litraa. Omamassa rekisteriotteessa 1585 kg ja keli +27 astetta.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

156 SW 2.0 JTS Selespeedillä lähti pikaisesti kokeiltuna 8,6 sekuntiin (eka päälle ysin). :shock:
Tässähän jo melkein masentuu!

1360 kg ja n. 150kg kuskeineen, kamoineen, bensoineen. Ja kolmosella.

Taitaa tuo moottorivalo tarkoittaa jotain... Lambda tms. vaihtoon.

Ja 1.6 105 hv:n Bravokin pysyi tahdissa mukana 80-120: vedoilla, kun veljen kanssa viikonloppuna testattiin. Tosin silloin Alfassa oli hieman yli 100 kg enemmän matkustajia mukana.

Käsittämätöntä!

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

zzs kirjoitti:Käsittämätöntä!
Ei ollenkaan, siellähän on selvästi vikaa! Hyvä vaan että kokeilit ja vikaa löytyi niin pääset laittamaan kamppeet kuntoon. Ettei nyt sentään kaikenmaailman Puntot kuse kintuille :wink:
Ja muistahan raportoida sitten mitä löytyi ja kuinka paljon vaikutti.

Tuohon mattijus tuloslistaan voisi vaikka lisätä minun mittaukseni, 6,8s tasaisella 3. vaihde lehtävä lähtö, +15astetta, 3/4 tankkia 1henkilö +50kg tavaraa, jos joku osaa noista painon arvata kohdalleen. Viime kesänä ja tänään mitattu samat lukemat.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Miles Per Hour
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miles Per Hour »

kterkkila kirjoitti:Päivitetty. Samaa se väittää muutaman hepan tarkkuudella. Koitin kaavaa GT3 possun suorituskyvylle välillä 70-170 km/h. Kaavat osuivat kohtuullisen hyvin ilmoitettuun konetehoon, näyttivät vähän yli.
Oliks sulla jossain jo noi kaavat esillä? Voisin itsekin hieman tarkastella :-D
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:GTV V6 TB, täysin vakio, vakiorengastuksellla.

80-120km/h kakkosella ja kolmosella 4,23s (keskiarvo)

Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.

Pittää koettaa 75:llakin jos jossain välissä saa pakosarjan kiinni :roll:
No tänään oli sitten se päivä että sai 75:lla kokeiltua viimein tuota 80-120 väliä. 5 vetoa sekä 3:lla, 4:lla että 5:lla kullakin ja pari "kakkosen kautta kolmoselle" -vetoa.

keskiarvot:

3:lla 2,9s (nopein 2.7, hitain 3,1)
4:lla 3,5s (nopein 3,3, hitain 3,6)
5:lla 4,0s (nopein 4,0, hitain 4,1)
2 & 3 4,4s :lol: jaa että kuka vaihtaa hitaasti...

Testipaino kuskin kanssa 1390kg ja ilman lämpötila testin aikana kevyet 31 astetta.
kelien viilennyttyä ja pienen sytkäkarttapohdiskelun jälkeen innostuin kellottamaan 75.sta uudemman kerran.

11 vedon keskiarvo 3:lla oli 2,63s (nopein 2,6s, hitain 2,7s)

eli muutama kymppi tippui ajasta, onko lie kelin viilenemisestä johtuvaa (mitattaessa n.12 astetta) vaiko sytkän parempaa toimintaa.

kuormaa edelliseen nähden lisää yksi biltema työkalupakki n.13kg ja rakennuslämmitin n.10kg :roll:

mitä mahtaa tuo pari kymppiä vaikuttaa tehossa?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Päivitetty
Kimmo

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

omaa kulkinetta päivitetty,

3-vaihteella 100 - 140kmh 2,70 sec

mittarina G-tech pro RR

( eli tuo 16vt coupe )
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gfj-365 kirjoitti:omaa kulkinetta päivitetty,

3-vaihteella 100 - 140kmh 2,70 sec

mittarina G-tech pro RR

( eli tuo 16vt coupe )
Tuohan alkaa jo kulkemaan :twisted:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

kyllähän se koppa jo liikkuu :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Jaa-a, pitäisi varmaan mitata tämäkin, kun ei tuo Tessu (156SW 2.0 Sele) oikein tunnu kiihtyvän, vikavaloja ei pala. Ei tuommoisessa 80-140 vedossa saanut edes 1.6:sta Carina XLi:tä tippumaan rinnalta.

Eukkohan tuolla tosin nykyään ajelee, niin hukkaan menee mahdolliset korjaukset :P

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

^heh heh vai millä vaihteella koitit karistaa? Kävin kans koittamassa oman kärryn racechronon kera ja sain 6 vedon keskiarvoksi 6.2s, paras 5.8 ja huonoin 6.5 koitin myös nelosella 3 yritystä keskiarvolla 8.3s ja vitosella pari hidastelua 10.4s Omapaino onpi otteessa se 1360kg + noin 60kg päälle kuskin ylipainosta ja tavaroista.

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

stoichiometric kirjoitti:^heh heh vai millä vaihteella koitit karistaa? Kävin kans koittamassa oman kärryn racechronon kera ja sain 6 vedon keskiarvoksi 6.2s, paras 5.8 ja huonoin 6.5 koitin myös nelosella 3 yritystä keskiarvolla 8.3s ja vitosella pari hidastelua 10.4s Omapaino onpi otteessa se 1360kg + noin 60kg päälle kuskin ylipainosta ja tavaroista.
Kolmonen ja nelonen vaihteina, mutta onhan tuota Carina II:sta tehty 2 -litraisenakin XLi:nä - eikä sellaisen luulisi vakiokuntoisella Tessulla juuri jäävänkään.

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Tänään kokeilin RaceChronolla:

- auto 156 2.0 TS SW
- renkaat 195/65/16 kitkat
- lähdöt 75-78 km/h nopeudesta "talla pohjaan"

ja sitten ne ajat:

- vitosella 15 sek
- nelosella 10,5 sek
- kolmosella 6,5 sek

pitää kokeilla vielä lentävällä lähdöllä eli jostain 60 km/h lähtö kiihdyttämään.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

no eihän tuo kolmosella vedetty aika nyt niin huono ole, aika paljon vain tuntuu tulevan sekuntteja lisää isommilla vaihteilla. Toki on hieman ylikoko renkaat mutta vastaavasti erittäin köykäisesti pyörivät kitkat.

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Nonni, 1.9 JTD (77 kw :oops: ):

Vitosella: 11,3 s
Nelosella: 9,1 s

RaceChronolla siis ja lähtö n. 75 talla pohjaan.

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

stoichiometric kirjoitti:no eihän tuo kolmosella vedetty aika nyt niin huono ole, aika paljon vain tuntuu tulevan sekuntteja lisää isommilla vaihteilla. Toki on hieman ylikoko renkaat mutta vastaavasti erittäin köykäisesti pyörivät kitkat.
Joo, ei tuo Tessu tukkoiselta tunnu kun ollaan "alueella"...voisiko väljä (eli ääntävä) ajoituksenmuunnin aiheuttaa voimattomuutta alakierroksilla?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

ajoituksenmuunnin ei säädä mitään tyhjäkäynnillä eikä huipputehon kierroksilla eli vain osakaasun kierroksilla. nyt en ole varma, joku viisaampi saa kertoa, että säätääkö sitten välikierroksillakaan jos lusikka on pohjassa. jts:sän huippuvääntö on aikapaljon pienemmillä kierroksilla kuin tessun joten tuo ero isommilla vaihteilla selittynee paljolti sillä, välityksethän pitäisi olla samat. Eipä silti, ei jtäsmä kyllä ole alueella 3 vaihteellakaan joku 95-135 tai 100-140 olisi paljon sopivampi.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hiukan tutkiskelin sitä säätöä ja säätäähän se tottakai huippuvääntöä haettaessa kaasu pohjassakin, joten kyllähän se ajoituksenmuuntimen vika vaikuttaa suoraan kiihtyvyyteen isommilla vaihteilla.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2385
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

gfj-365 kirjoitti: 3-vaihteella 100 - 140kmh 2,70 sec
:scatter:
Kimmo

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

:lol:

toivottavasti ensi kesäksi saadaan astetta kovempia lukuja, kun vetoaluetta
saadaan kasvatettua. ja painoa on tähän kesään nähden sitten n. 80kg vähemmän. ja toivottavasti pari konia laukkaa vielä mukaan leikkiin :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Vastaa Viestiin