164 TS sisäilman lämppärin moottorin irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

164 TS sisäilman lämppärin moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja TS »

Mitenhän kyseinen härveli oikein irtoaa tuosta ilmastointia uupuvasta "demarimallista"? Olen siinä uskossa, että ilmastoinnilla varustetuissa versioissa joutuu hajoittamaan puolet autosta ennen kuin moottori irtoaa, mutta lieneekö tilanne perusmallin kohdalla yhtä ankea? :?
Koitin tuossa eräänä päivänä lähennellä moottoria konehuoneen puolelta; "roskasiivilä" ja se kaukalo, jonka kautta moottori imee ilman irtosivat hetkessä mutta sitten en enää keksinytkään, miten jatkaa...???
Hommalla alkaa kohta olla kiire ennen kuin talvi yllättää; nykyään moottori nytkähtää täysille laitettaessa ihan kiltisti käyntiin mutta hyytyy n. 10 sekunnin päästä outoa lepattavaa ääntä pitäen. Luulisin että vika on hiilissä, mutta tiedä häntä. Noh, oli miten oli niin remppa ei paljoa etene ennen kuin moottori irtoaa :x

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 TS sisäilman lämppärin moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS kirjoitti:Mitenhän kyseinen härveli oikein irtoaa tuosta ilmastointia uupuvasta "demarimallista"? Olen siinä uskossa, että ilmastoinnilla varustetuissa versioissa joutuu hajoittamaan puolet autosta ennen kuin moottori irtoaa, mutta lieneekö tilanne perusmallin kohdalla yhtä ankea? :?
Koitin tuossa eräänä päivänä lähennellä moottoria konehuoneen puolelta; "roskasiivilä" ja se kaukalo, jonka kautta moottori imee ilman irtosivat hetkessä mutta sitten en enää keksinytkään, miten jatkaa...???
Hommalla alkaa kohta olla kiire ennen kuin talvi yllättää; nykyään moottori nytkähtää täysille laitettaessa ihan kiltisti käyntiin mutta hyytyy n. 10 sekunnin päästä outoa lepattavaa ääntä pitäen. Luulisin että vika on hiilissä, mutta tiedä häntä. Noh, oli miten oli niin remppa ei paljoa etene ennen kuin moottori irtoaa :x
lähtee konehuoneenpuolelta irti, kunhan purat moottorin ja lämppärinkotelon välissä olevan väliseinän pois..

rintapellin juuresta löytyy sellaiset metallinäpsykät jotka irroittamalla lämppärin moottori ja sen muovikotelo lähtevät irti..

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Kiitos vinkistä -jatketaan ihmettelyä...

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Kerrankin meni remppa halvalla mutta hyvin; sain moottorin irti, ostin Motonetistä uudet hiilet ja eiköhän alkanut ilma virrata!! Vinkiksi muille asiaa harrastaville; varsinaisesti kyseiseen moottoriin tarkoitettuja hiiliä ei saa oikein mistään, mutta Motonetin myyjä löysi hyvällä tsägällä jonkun toisen sisäilman puhaltimen moottorin hiilet jotka sopivat just eikä melkein paikalleen! Tuskin toi enää ihan kymmentä vuotta kestää, mutta kyllä kympin hiilet aina sadan egen vaihtomoottorin voittaa :-D

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvä että sait pelittämään..ilmatkin alkavat jähtymään pikkuhiljaa ei... kenelläkään ole kivaa jos ei lämppäri toimi.. :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4865
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä sama homma edessä.Eilen suunnittelin tallissa ja tänään tarkoitus tehdä.
Onko se väliseinä irroitettava vaio riittääkö löysäys.Ku siinähän on letkut ja sähköt myös kiinni.Ja tarviiko moottoria kallistaa eteenpäin?
Itse jo illalla suunnittelin kotelon siipipään leikkaamista irti,silloinhan moottori pääsisi kotelosta ulos.Sitten liimaisi(?) päädyn takas.
Ois muuten fiksua ku täältä löytäisi etsimänsä hieman helpommin.Onko ehdotuksia?Voisko järjestellä neuvot/ohjeet mallittain yms.Toki esim sama V6 ohje vois löytyä sekä 75 ja 164 alta.Tai voisko olla jokin etsintä "ohjelma"?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

164 lämppärin moottori

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Muistaako TS nimimerkki motonetin hiilien mallia/numeroo tms mihin alkujaan tarkotettu..?

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

kuukautiset tai pari sitten ihmettelin kyseistä vikaa--nooh se toimi
niin ja näin,mut nyt se sano sopimuksen lopullisesti irti.
tänään tilasin hööhöttimen motonetista+muuta sälää.
reiskaremontti kehui ex moottorin aika fiksatuksi,hiilissä jopa luki
saab(saahan hiukan kiroilla)
Toisaalta harmittaa,ku ei ite pysty tekee mitään ja joutuu vähät
kelan hillot kantamaan korjaamoon.
pätkähti elokuussa lonkka-nivel,leikattu on,ruuveja kylki täys,mut
ei vaan rupee luutumaan.
elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa :multi:
164ts-89 400tkm

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itseltä ei 164 löydy, mutta tulipa vaan mieleen että jos digi-kamera löytyy niin dokumentoikaa noi projektinne niin tumpelommatkin saa vinkkiä. Sit vaan siirto tekniseen osioon. Siellä on jo jotain hyvin dokumentoituja juttuja. Voitais kasata netin parhaat tee-se-itse Alfa Romeo käsis :)

Sama koskee tietysti kaikkia 156 ym. omistajia. Itse ainakin lupaudun näin tekemään jos(=kun) jotain eteen tulee...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

lämppärimoottori

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

hiilissä varmaan lukeekin saab kun lämmityslaite on periaatteessa sama kuin 9000 saabin..sama osa( koko moottori varmaan käy) mahtaisko olla halvempi saab osana, tietääkö kukaan?... :roll:

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Mulla meni remppa siten, että otin moottorin irti, ajelin viikon ilman kyseistä härveliä (onneksi ei pahemmin satanut :) ) ja ruuvasin uusilla hiilillä varustetun moottorin sitten kiinni. Koitin kiinnittämisen yhteydessä hoitaa homman irroittamatta väliseinää, mutta eipähän siitä mitään tullut - oli ihan pakko ottaa kaikki seinän läpi kulkevat sähköjohdot sekä kyseinen väliseinä uudestaan irti jotta sai vehkeen takaisin kasaan :(

Enpä valitettavasti muista, mikä merkki hiilipussissa luki - ei ainakaan ollut Saab tai Alfa... Vantaan Motonetin myyjä löysi ne hyllystä (ei siis koneelta) ja maksoivat vajaat 10 egeä. Hiilet olivat juuri oikean kokoiset ja ilma liikkuu edelleen :-D

-TS

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

hiilethän saa viilattua helposti sopiviks autoon ku autoon tai vaikka pesukoneeseen :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4865
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Homma tehty.Ikävä kyllä pikkuveli ei ollu kameran kanssa käytettävissä..eli kuvia ei ole.
Minulla mahtui koko moottorikotelo nousemaan tilastaan pois pelkästään löysäämällä välilevyn pois.Tosin systeemi piti kuljettaa ihan vänkärin laitaan että mahtui nousemaan.Hommana kyllä uskomattoman helppo vaikka eka katsomisella luulin loppujenkin hermojen menevän.

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

Oli muutes mun remppa irrottanu pyyhkijän moottorin yms.
lämppärinmotorin vaihdon yhteydessä.
Laskua en oo viellä saannu,joutuukohan luigi alatorille
tienestiin ilman pöksyjä,voi flunssa yllättää näillä keleillä.
164ts-89 400tkm

Vastaa Viestiin