Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

einari kirjoitti:vaihtoa Lahden Mega-autossa näkyneeseen vm 2009 Chrysler 300 C sedaniin. Tänään sitten joku "myyjä" yritti kovasti kaupata sitä minulle ja lupasi niin kovin hyvän hinnan vaihdossa, että ei mitään rajaa... Monenlaista yrittäjää näkyy "kauppiaana" silläkin suunnalla olevan. Minulta ainakin meni into tehdä enää ylipäänsä mitään kauppaa tuon firman kanssa.
Nyt kun Mega-autossa on Lahden Alfa-edustus, en voi sanoa etten tee siellä koskaan "mitään" kauppaa.
Vuosien varrella on tosin omista kokemuksia, ja parin tutun puheista, tullut Megan toiminnasta mielikuva: Kuseta tai tule kusetetuksi!

Toivottavasti saisivat pidettyä Alfojen kanssa homman nipussa!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Noiden Megalta saamieni tarjousten erotus olisi ollut 3700 € luokkaa. Melkoinen pudotus kuitenkin hinnassa vajaan kahden kuukauden kuluessa. Tosin kyseessä oli eri "kauppias" - eikä se saamani eka tarjous sitten niin heikko ollutkaan.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Raision Autokeskus tarjosi 166:sta Giuliettaan vaihdossa 2500 euroa.

Jää kyllä kaupat tuolla vaihtotarjouksella toistaiseksi tekemättä :roll:

Mainittakoon, että ko. 166 on vm. 01 ja 220tkm ajettu, lähes kaikilla varusteilla mitä on saanut, hyvillä renkailla ja poikkeuksellisen siisti yksilö. Juuri tehty jakopää ja muutenkin huollettu asianmukaisesti... Millään näillä asioilla ei ilmeisesti ole vaikutusta nykypäivänä, kun vaihtotarjousta lasketaan.

Seatin kyllä olisivat mielellään ottaneet vaihdossa ja siitä olisivat hyvittäneet 6000 euroa, joka on mielestäni jopa paljon ko. autosta.
Ammattina autokauppa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

niki kirjoitti:Millään näillä asioilla ei ilmeisesti ole vaikutusta nykypäivänä, kun vaihtotarjousta lasketaan.
Autokauppa ei noita kyllä ikinä huomioi, yksityinen ostaja joskus.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Alfa onkin lähes poikkeuksetta hankala myytävä, tarvitessaan ihan "omanlaisensa" ostajan. Pertti Perusisä kun tuohon ei haksahda.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

kumimuumi kirjoitti:Alfa onkin lähes poikkeuksetta hankala myytävä, tarvitessaan ihan "omanlaisensa" ostajan. Pertti Perusisä kun tuohon ei haksahda.
Tuotahan ne autoliikkeet aina valittelevat, että "kun on niin erikoinen..myy itse suoraan ja osta sitten tämä toinen.." jne. Mutta kumminkin kun itse olen saanut kaupat tehtyä autoliikkeessä vaihtoautosta, ja oma ns. erikoinen auto mennyt vaihdossa niin eipä ole montaa viikkoa ollut yksikään auto liikkeessä myynnissä vaan on mennyt nopeasti. Tästä hyvä case: Nykyisen Alfan vaihdoin autoliikkeestä ja vaihdossa meni erikoisempi Renault Megane Coupe F7R. Kauppias valitteli että on sen verran erikoisempi ettei mene kaupaksi jne. No tein kaupat ja oma ex-rellu meni kyseisestä liikkeestä samana päivänä.

Itsellä ei ole ollut kertaakaan ns. "perus" autoa, ja osa kavereisa kuittailee aina että "on hankala saada myytyä jne.." Mutta ainakin itse olen huomannut että erikoisemmilla autoilla on yleensä erillainen ostajakunta jotka tietävät mitä hakevat - ja menee kaupaksi jos auto on hyväkuntoinen jne.

Ihan sillä tässä intouduin runoilemaan, sillä just noin tunti sitten laitoin tuon mun toisen erikoisemman jenkkimaasturin myyntiin - ja nyt jo puhelin soi ja kauppoja tulossa... :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

niki kirjoitti:Raision Autokeskus tarjosi 166:sta Giuliettaan vaihdossa 2500 euroa.

Jää kyllä kaupat tuolla vaihtotarjouksella toistaiseksi tekemättä :roll:

Mainittakoon, että ko. 166 on vm. 01 ja 220tkm ajettu, lähes kaikilla varusteilla mitä on saanut, hyvillä renkailla ja poikkeuksellisen siisti yksilö. Juuri tehty jakopää ja muutenkin huollettu asianmukaisesti... Millään näillä asioilla ei ilmeisesti ole vaikutusta nykypäivänä, kun vaihtotarjousta lasketaan.

Seatin kyllä olisivat mielellään ottaneet vaihdossa ja siitä olisivat hyvittäneet 6000 euroa, joka on mielestäni jopa paljon ko. autosta.
Oliko tuossa Seatissa kultaharkko takaluukussa :shock:

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

2007 kävin katsomassa uutta 323 mazdaa ja koeajon jälkeen myyjä kirjoitteli siinä sitten tarjouksen. Koeajon aikana oli tutkinut mun vanhan alfan sillä hetkellä 7v. 170tkm ja ihan ok huollettu. Koiraani tosin olin kuljettanut takapenkillä joten osasin odottaa kohtuu alhaista summaa.

Kaveri löi eka vaihtoauton kanssa tarjouksen, vaihtoautohyvitys 1200 euroa suositushinnasta. Noh olin osannut varautua alhaiseen summaan mutta odotin kyllä 3 tai 4 alkavaa kunnes sitten ilman vaihtoautoa antoi tarjouksen jossa suositushinnasta antoi suoraan 1500 euron käteisalennuksen. Hetken kun epäuskoisena olin katsonut papereita niin kysyin myyjältä että pitääkö mun oikeasti maksaa teille että otatte tuon vanhan vaihdossa... hetken kaveri tutki papereita ja totesi ihan pokalle että näin on. Nousin sen jälkeen ylös ja totesin että yhtään autoa en tule ostamaan koskaan inchcapelta ja lähdin pois.

Kaksi vuotta myöhemmin if lunasti auton 5000 e + lunastusturva 1500...
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Itse olen aina tehnyt autokauppaa nettohinnoin. Ensin kysyn, mihin hintaan tämä yksilö vaihtaa omistajaa. Lähes aina kysymykseen vastataan kysymyksellä? Tulisiko jotain vaihdossa... riippuu siitä ja tästä... .
Siihen minä, että kai tällä autolla hinta on?

Joskus saatan kysyä, minkähän arvoinen autoni olisi vaihdon välineenä?
- riippuu niin siitä, mihin olisit vaihtamassa..
Eihän se siitä riipu. Uudella autolla on jokin arvo, vaihtoautolla on jokin arvo eivätkä ne riipu toisistaan. Erotus suoritetaan sitten rahalla.

Joskus tämän asian selvittäminen onnistuu helpommin, joskus vaikeammin. Silloin, kun helpommin, olemme lähempänä kaupankäyntiä.

Vuonna 2007 oli vähän hankalaa Mega-autossa Lahdessa. Valtakunnallinen tarjous: Citroen C4 Hdi Exclusive BMP nyt 24 000 (nomaali silloin 28 000). Onko tämä nyt tiukka hinta?
- juu on se. Tästä ei tulla enään vastaan.

Okei, mitäs Xarasta saa vaihdossa?
- jaa tähänkö?
No mihin nyt vaan.
- tähän voimme hyvittää vain 12 000 euroa, kun tuo hinta on jo pudotettu, mutta esim. C5:een saatte 14 000 euroa.
Hä! Eikös tuon C4:n pitänyt olla tarkouksessa? Mikäs tarjous se on, jos toisella kädellä otetaan ja toisella annetaan.
- no se nyt vain on... on se nyt kuitenkin 2000 euroa alle...

Ok. Otetaan sitten C4. 24 000 - 12 0000, sehän on 12 000 väliä?
- joo, + toimituskulut 500 + metalliväri 600, lohkolämmitin ja sisäpistoke + talvirenkaat....

Ei, kun pelkkä C4. Ei lisävarusteita. Ei yhtään. Ehkä myöhemmin, mutta ei nyt.
- no se on sitten 13 100.

???????
- toimituskulut ja metalliväri!

Ei mitään metallivärejä eikä toimituskuluja. Jos auton hinta on 24 000 se on 24 000. Minä maksan osan rahalla ja osan Xsaralla, jonka arvoksi juuri sanoitte 12 000!
- kyllä tuossa ilmoituksessa lukee näkymättömällä musteella takaperin islanniksi kyyriläisin kirjaimin, että + toimituskulut.

Entä, jos haen itse satamasta, pesen itse ja haen kilvet katsastuskonttorilta?
- ei käy. Toimituskulut tulevat. Eikä tätä autoa saa ilman metallinhohtoväriä. Ei ole maassa muita.

Ei se mitään, jaksan odottaa, menkööt tehdastilaukseen.
- ei käy, kun tarjous koskee vain maassa olevia malleja ja niissä on metallinhohtoväri.

Kappas vain, mutta kun kuluttajansuojalaissa lukee, että jos tarjoustavaraa mainostetaan hinnalla A, niin sitä on löydyttävä hinnalla A, ellei ilmoituksessa lue, että kseessä on rajoitettu erä. Tässä ei lue, lukee vain, että rajoitetun ajan, ja nyt on se aika. Ostan siis sellaisen 24 000 maksavan C4 Hdi Exclusive BMP:n ja maksan siitä puolet rahalla ja puolet Xaralla ja jos se ei teille käy, niin jatkamme keskustelua kuluttajavirainomaisten välityksellä.

- Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.

Kaupat tehtiin, mutta koville se otti.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Asiallista vääntöä! 8)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Riippuu siitä mistä roikkuu. Jos ostattelet autoliikkeestä vajaan vuoden ja 10tkm ajettua esittelyautoa, hinta saattaa olla just lohkiksen, renkaiden, mattojen jne verran alle uuden vastaavan. Ja tinkimisvaraa ei juurikaan ole. Eli uuden saa about 2ke lisäsijoituksella. Jos taas yrität tarjota vaihdossa tuollaista 1v/10tkm ajettua vaihdokkia, arvo yllättäen onkin vajaat puolet uuden auton arvosta. Tutkimattomat ovat autokauppiaan tiet...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^^Oikein. Myyjät ahtaalle. 8)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jönsson kirjoitti: - Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.
Joskus lehdestä luin,kun asiakas ei ymmärtänyt toimituskulujen suuruutta,ja vaati myyjältä,että saa itse hoitaa ne :roll:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kysäisin Autokeskuksesta vaihtotarhousta Giulietta QV:hen; GT:stäni olisivat hyvittäneet 12 te. Morjens. Syynä alhaiseen hyvityshintaan oli mm. se, "kun talvirenkaissa on vain 5 mm pintaa jäljellä" :shock:

Mun kippa on siis vm. 2006, aj. 88 tkm, täyd.hk., katsastettu 10.3.-11 ja jakopäähuolto tehty 3.10.-11. sekä kahdet 17" aluvanteet. Ja auto on erittäin siistissä kunnossa.

Pitäköön tunkkinsa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Vuonna 2000 olin vaihtamassa vähän ajetun mondeon uuteen citroen5 Vaasassa,olisivat hyvittäneet 11000,kun ihmettelin summan pienuutta sanoivat näitä saa etelä suomesta kuinka paljon vaan,no kauppoja ei tullut vasta 2003 vaihdoin noin sama hintaiseen Hondaan ja hyvitys oli 13800 :grab:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En nyt voi sanoa loukkaantuneeni, kun 2006 vuosimallin 300 tonnia ajettu dieselpösö arvostettiin 3400€ arvoiseksi, jos sitä olisi vaihtanut 15900€:n autoon. Toiseen 19900€:n autoon olisi irronnut jo 4400€. Halvinta tuolla on vain ajaa itse, eipä sillä "arvoa" ole, yksityisenäkään en kehtaa myydä, omatunto ei sallisi ennen parin pikkujutun fiksaamista. Liikkeeseen voisin kipata ilman omantunnontuskia, kun menisi kuitenkin liikkeen piikkiin niiden korjaus, eikä käyttäjälle. Tietenkään en "vikojen" olemassa oloa tiedä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfa164 kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: - Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.
Joskus lehdestä luin,kun asiakas ei ymmärtänyt toimituskulujen suuruutta,ja vaati myyjältä,että saa itse hoitaa ne.
En tiedä tarkkaan mitä kaikkea toimituskuluihin todellisuudessa sisältyy, mutta fiksauksella (teippien poisto, mahdollisen suojavahan poisto, päällipesu + moottori ja ikkunat, imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) yrittävät tätä usein selittää. Se maksaa autoliikkeelle ~ 45 euroa, jos liikkeellä ei ole omaa fiksaria. Vaihtoautoon fiksi maksaa keskimäärin 150 euroa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Oleino
Viestit: 1953
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Cuore Sportivo kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: - Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.
Joskus lehdestä luin,kun asiakas ei ymmärtänyt toimituskulujen suuruutta,ja vaati myyjältä,että saa itse hoitaa ne.
En tiedä tarkkaan mitä kaikkea toimituskuluihin todellisuudessa sisältyy, mutta fiksauksella (teippien poisto, mahdollisen suojavahan poisto, päällipesu + moottori ja ikkunat, imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) yrittävät tätä usein selittää. Se maksaa autoliikkeelle ~ 45 euroa, jos liikkeellä ei ole omaa fiksaria. Vaihtoautoon fiksi maksaa keskimäärin 150 euroa.
Mun käsittääkseni tuo kattaa auton kuljetus- ja varastointikulut, luovutushuollon (menee noin 0,5-1h tarkastuksineen yms) ja nesteiden lisäykset maksimiin. Varmaan vaihtelee liikkeittäin ja merkeittäin myös nuo toimenpiteet. Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja. :mrgreen:
Tein itse - säästin

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja einari »

Oleino kirjoitti: Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja. :mrgreen:
Kyllä siihen kuuluu muutakin kuin kilpien kiinnittäminen. Uusissa autoissa yleisimpänä veloituksena näyttäisi olevan joku ~600 € luovutus/toimitusmaksu. Jossain hieman vähemmän, jossain enemmän. Nesteet pitää laittaa, öljy siellä kai on jo tehtaalta tullessa. Tuskin sitä autoa ihan kuivana tehtaalla koekäytetään tai kontista ulos/sisään ajeta. Samoin kai rekisteröinti pitää hoitaa ja ne kilvet hakea.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Farina »

einari kirjoitti:
Oleino kirjoitti: Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja. :mrgreen:
Kyllä siihen kuuluu muutakin kuin kilpien kiinnittäminen. Uusissa autoissa yleisimpänä veloituksena näyttäisi olevan joku ~600 € luovutus/toimitusmaksu. Jossain hieman vähemmän, jossain enemmän. Nesteet pitää laittaa, öljy siellä kai on jo tehtaalta tullessa. Tuskin sitä autoa ihan kuivana tehtaalla koekäytetään tai kontista ulos/sisään ajeta. Samoin kai rekisteröinti pitää hoitaa ja ne kilvet hakea.
Yksi puolituttu Volkkari-myyjä väitti, että nykyään tehtaalta uudet autot tulee aina öljy mittatikun alarajassa. Eli liike joutuu aina lisäämään muutamasta desistä vajaaseen litraan öljyä, koneesta riippuen. Syynä on autotehtaiden säästökuurit, ja tällä siirretään osa kustannuksista autoliikkeille. Kuulostaa toki todella pieneltä säästöltä, mutta esim. VW-konsernin mittapuun mukaan, saattaapi jotain jäädä sukanvarteen.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja mml »

Ciancarlo kirjoitti:Kysäisin Autokeskuksesta vaihtotarhousta Giulietta QV:hen; GT:stäni olisivat hyvittäneet 12 te. Morjens. Syynä alhaiseen hyvityshintaan oli mm. se, "kun talvirenkaissa on vain 5 mm pintaa jäljellä" :shock:

Mun kippa on siis vm. 2006, aj. 88 tkm, täyd.hk., katsastettu 10.3.-11 ja jakopäähuolto tehty 3.10.-11. sekä kahdet 17" aluvanteet. Ja auto on erittäin siistissä kunnossa.

Pitäköön tunkkinsa.

No onhan tuo aika törkesti tarjottu suhteessa Suomen hintatasoon vastaavissa. Lappuun kun olisi liikkeen miehet taikoneet varmaan lukeman 19.990 tai ehkä jopa enemmän. Ei autokauppa hyväntekeväisyyttä ole tietenkään, mutta tuossa mentiin minusta hyvän maun rajan tuolle puolen.

Ulkomaillahan hinnat on tuota saamasi tarjouksen luokkaa mutta se on toinen juttu se.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^No mulla oli viime syksynä prikulleen sama tilanne ja hyvitys oli 8000€, Giulietta jäi ja Mito lähti kotiin.

Gt jäi harrasteautoksi, onneksi :-D

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^juurikin niin, eihän mikään kaupankäynti ole hyväntekeväisyyttä, mutta rajansa kaikella.

Kyllä minä jatkan GT:llä ajamistani ainakin yhden hihnanvaihtovälin vielä. :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Laku »

Johtuisko nää loukkaavat hyvitykset siitä, että jotkut vaihtavat autoa tommosilla hinnoilla.

Kysäisin vaihtoa vaimon Lanciasta Giuliettaan ja näkemysero luokkaa 3-4000 €.
Eipä paljon kiinnosta uudet noilla hintaeroilla.
Ostelkoot muut.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja mml »

^Kai niitäkin löytyy, mutta tässä melkein veikkaisin että autokauppiasta pelottaa GT:n 297 g/km olevat CO2 päästöt.

Ne yhdistettynä median pelotteluun kasvavista käyttömaksuista luo herkästi uskoa siihen, että GT jää ikävän pitkäksi aikaa varastoon = ei haluttava vaihdokki = törkeä hyvitys.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja einari »

Minulle on syntynyt mielikuva, että samaan merkkiin vaihdettaessa mitään hyötyä ei tule merkkiuskollisuudesta. Parhaimman vaihtohyvityksen saa vaihtamalla aivan toiseen merkkiin, minun tapauksessani erotus oli karkeasti ottaen n. 3000 €. Eikä se vaihdossa antamani alfa siellä ollut kuin vajaan viikon tyrkyllä, kunnes löysi uuden kodin. Tosin siitä entisestäni ei liike pyytänytkään mitään ihan sikamaista hintaa, tonnin siivu siihen oli tullut vaihtohyvitykseen lisää.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meitin 156 sais 6000€ vaihdossa uuteen 159

Autoni arviointi tehtiin puhelimen välityksellä. Yhtään autoon liittyvää kysymystä ei esitetty. 6000€ ja sillä selvä.

No ei nyt ihan huonoimmasta päästä, mutta ei kata jäljellä olevaa velkaa eikä viimekesäisestä moottorinvaihdosta jäljellä olevaa 2500€ lainaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja niki »

mml kirjoitti:^Kai niitäkin löytyy, mutta tässä melkein veikkaisin että autokauppiasta pelottaa GT:n 297 g/km olevat CO2 päästöt.

Ne yhdistettynä median pelotteluun kasvavista käyttömaksuista luo herkästi uskoa siihen, että GT jää ikävän pitkäksi aikaa varastoon = ei haluttava vaihdokki = törkeä hyvitys.
Tuntuu pitävän niin paikkaansa. Samanlainen vastaanotto oli, kun 2010 keväällä yritin tarjota GT 3.2V6:sta Autokeskuksessa vaihdossa uuteen Alfaan. Hyvitystarjous oli suorastaan naurettava. Kaupaksi se kuitenkin meni itse myymällä viikossa, tosin liian halvalla silloinkin.

Toinen asia, mikä vaikuttaa ainakin Autokeskuksen kohdalla, on kuulopuheiden perusteella uusien Alfojen huonot pelivarat katteissa, jonka vuoksi vaihtoauton hyvityshintoihin ei vaihtoautopuolen "ostotarjouksen" jälkeen ole juuri pelivaraa. Eräs Autofennican edustaja oli sitä mieltä, että itse pitäisi mieluummin suurempaa katetta pyyntihinnassa jolloin myös vaihtohyvitykset olisivat myös paremmin neuvoteltavissa. Vaikuttaa myös vähän siltä, ettei Autokeskuksen vaihtopuoli ole innoissaan vaihdossa tulevista Alfoista.. Niissä on kuulemma aina vikaa, isot korjauslaskut ja pitkä kiertoaika.
Ammattina autokauppa

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja mml »

niki kirjoitti:Vaikuttaa myös vähän siltä, ettei Autokeskuksen vaihtopuoli ole innoissaan vaihdossa tulevista Alfoista.. Niissä on kuulemma aina vikaa, isot korjauslaskut ja pitkä kiertoaika.
No sehän on päivänselvä juttu se.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Tämä ei nyt ole omakohtainen kokemus mutta minäkin siinä osallisena olin. Vuosia sitten, kun isälläni oli 180tkm rullattu Peugeot 406 Grandwagon 2.0 Hdi ja jos oikein muistan niin niitä ensimmäisiä facelift-malleja ja hänen kanssaan käytiin koeajamassa Nissan x-trailia, josta sitten hän pyysi tarjouksen. Automyyjä laittoi tiskiin noin 6000 euroa ja perusteli sitä sillä, että diesel-farmariautot eivät mene kaupaksi. Muutaman viikon päästä sain kuulla, että pösö oli mennyt volvoon vaihdossa ja siitä hän oli saanut 10 000 euroa ja vieläpä alennusta auton hinnasta noin 2000 euroa. Pösö oli viikon tai kaksi liikkeen pihassa, ennen kuin se tultiin keskisuomesta hakemaan. Samasta syystä en käy huoltamassa alfaa ripatilla. Ja toki volvo oli kalliimpi, josta hyvitys osittain selvinnee, mutta silti tuntuu että se ripatin tyyppi koitti kusta silmään.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja michael »

^
Diesel-farmari ei mene kaupaksi? :lol:

Jos mulle myyjä noin sanoisi, lähtisin välittömästi karkuun, koska kyseessä on törkeä valehtelija.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja einari »

^Kuten tuolla aiemmin totesinkin, ei se vaihdossa antamani dieselfarmari ollut siellä autoliikkeen valikoimissa täyttä viikkoakaan. Kai ne kaikki autot saa jäämään pihan koristeeksi, jos niistä pyytää jotain aivan posketonta hintaa. Tässä tapauksessa taitaa olla kysymys juuri siitä tai myyjän haluttomuudesta / osaamattomuudesta myydä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Viikolla tuli vierailtua useassa autokaupassa. Hulppemmat lasipalatsit jätin väliin.
Kahdesta liikkeestä löytyi identtiset -07 kulkineet samoilla metreillä. Eikun tarjousta pyytämään, Kuupperi + väliraha.
Tarjousten ero 3 000,00 eur. Pitäkää tunkkinne, prkl!
Ride on!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Suba »

^autokuumetta tilallisella?
One life, live it!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^ Ajankuluksi, ei muuten.
Ride on!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Noin minäkin selitän tuota nettiautossa surffailua, mutta jostain ihmeen syystä nuo kulkuvälineet
vaihtuu pihassa. :mrgreen:
One life, live it!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. :drinking: Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.

En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Ei kait tuo yllätyksenä tule? Nopea arvonlaskuhan on perinteisesti ollut yksi syy, miksi moni Alfalla ajaa: vähän ajetun, hyvin varustellun ja erinomaiset ajo-ominaisuudet omaavan auton on saanut pilkkahintaan verrattuna esim. saksalaismerkkeihin. Valitettavaa toki uuden ostajan kannalta, mutta ei hassumpaa käytettynä autonsa ostavalle.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Enpä ole aiemmin viitsinyt kommentoida näitä itkuvirsiä mutta...

Tuliko oikeasti yllätyksenä että juuri kaupasta ulos ajettuun autoon ei pädekkään "normaali" arvonalenema?
Ei mitään henkilökohtaista, mutta ei näitä itkemisiä jaksa lukea ja vahingossa muiden viestien seasta ne pomppaa silmille.

Mitä jos perustat uuden aiheen tyyliin: Autoni istuimesta kaatuu nukka kun istun siihen .
Olisi valitusvirret saman aiheen alla ja jokainen voisi päättää haluaako niitä lukea.

Ei herneitä nenään. Kunhan avauduin. :drinking:

Edit. Anteeksipyyntö käyttäytymisestäni.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. :drinking: Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.

En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
Alfaa on vaikea myydä luotettavan ja edullisen käyttöauton tarvitsijalle ilmiselvistä syistä:

a) se ei ole luotettavimpia merkkejä kansan syvissä riveissa - näinhän se keskimäärin on myös
katsastustilastojen mukaan, mutta mallikohtaisiakin eroja varmaan on

b) se on kohtuullisen arvokas uutena ja arvo alenee a) syystä nopeasti
kts. http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm

--> ei 159 esim. ihan huonossa seurassa toisaalta ole
( Alfa Romeo 159 2.2 16V JTS -08, käytetyn pyyntihinta 19 798 € -11 , arvoa jäljellä 48,6 %
Lexus LS 460 President Package -08, käytetyn pyyntihinta 94 508 € -11 , arvoa jäjellä 50,2 % )

c) Alfojen mahtava muotoilu ja ajettavuus sekä yksilöllisyys merkkinä on
käytettyjen autojen myyjän näkökulmasta vaikea muuttaa rahaksi-
potentiaalisia asiakkaita vähän kuten myös em. Lexuksella >> on erikoisauto

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja johansa »

Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. :drinking: Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.

En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
Oman kokemukseni mukaan pääkaupunkiseudulla on lähes aina huonoimmat hyvitykset. Nykyisen F10-bemarini hain Kouvolasta (vaikka asun Vantaalla). Välirahassa oli eroa 3.000,-.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja peksu »

Herttoniemen VW:llä ainakin saa aivan järjettömän huonoja hyvitystarjouksia.

Olen käynyt siellä muutaman kerran kysymässä vaihtoa, niin tarjoukset ovat olleet aivan käsittämättömän huonoja. Eikä ole edes merkistä aina kyse: Passatiani -90-luvulla tarjosin vaihdossa uuteen VW:hen, niin tarjosivat alle 40 000 markkaa, kun kaikissa muissa H:gin seudun kaupoissa tarjosivat liikuttavan yksimielisesti 50 tmk jokainen (kartelli?). Vaihdoin sitten Huittisissa 3 tkm ajettuun Bravaan ja sain 58 tmk vaihdossa. Ja Bravan hinta oli valmiiksi kohdillaan!

Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

peksu kirjoitti:Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...
Joskus teku-aikoina luokkakaveri kävi tarjoamassa vaariltaan ylimääräiseksi jäänyttä Poloa merkkiliikkeeseen. Vaari oli luopunut ajokortistaan ja auto oli todellinen helmi, ikää n. 3 vuotta ja ajettu jotain 10tkm. Autokauppiaan tarjous oli muistaaksen jotain 3000 euroa :crazyeyes: Kaverini ihmetellessä tätä oli koijari vaan tuumannut: Meille tulee joka päivä pari-kolme vastaavaa autoa ja aina joku niiden omistajista on sellaisessa rahapulassa, että kaupat tulee...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kyllähän alfastakin kohtuullisen hyvityksen saa, kunhan jaksaa tarpeeksi monesta paikkaa kysellä. Etenkin jos olet vaihtamassa johonkin kohtuu yleiseen autoon, joita paljon tarjolla niin kyllä jostakin hyväkin tarjous tulee. Vaatii vaan itseltä vaivaa kun käy nuita liikkeitä läpi. Itse reilu 1,5v sitten pyysin tajouksen about paristakymmenestä liikkeestä...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Keltsi kirjoitti:
peksu kirjoitti:Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...
Joskus teku-aikoina luokkakaveri kävi tarjoamassa vaariltaan ylimääräiseksi jäänyttä Poloa merkkiliikkeeseen. Vaari oli luopunut ajokortistaan ja auto oli todellinen helmi, ikää n. 3 vuotta ja ajettu jotain 10tkm. Autokauppiaan tarjous oli muistaaksen jotain 3000 euroa :crazyeyes: Kaverini ihmetellessä tätä oli koijari vaan tuumannut: Meille tulee joka päivä pari-kolme vastaavaa autoa ja aina joku niiden omistajista on sellaisessa rahapulassa, että kaupat tulee...
Pääkaupunki seudulla on porukkaa kuin pipoa, jos antaa jollekin huonomman hyvityksen ja tämä hylkää sen, niin siinä kohtaa kun loukkaantunnut asiakas lämpsii pihalle, kävelee ovesta uusi sisään... sama asia huoltohinnoissa, kerran kauhisteltiin työpaikalla kuinka paljon kalliimaksi tulee tehdä remppaa helsingin kuin lahden suunalla, vaan sen takia, että siellä on enemmän väkeä - parin asiakkaan menetys ei tunnu isossa kaupassa missään.

Eilen muuten tuli 2006 C4 (3-ovinen, iskee minun kieroutuneeseen automakuun hyvin), mittarissa 2700km, siinä oli ollut kallis auto jollekulle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

savijo-r kirjoitti:Enpä ole aiemmin viitsinyt kommentoida näitä itkuvirsiä mutta...

Tuliko oikeasti yllätyksenä että juuri kaupasta ulos ajettuun autoon ei pädekkään "normaali" arvonalenema?
Ei mitään henkilökohtaista, mutta ei näitä itkemisiä jaksa lukea ja vahingossa muiden viestien seasta ne pomppaa silmille.

Mitä jos perustat uuden aiheen tyyliin: Autoni istuimesta kaatuu nukka kun istun siihen .
Olisi valitusvirret saman aiheen alla ja jokainen voisi päättää haluaako niitä lukea.

Ei herneitä nenään. Kunhan avauduin. :drinking:

Edit. Anteeksipyyntö käyttäytymisestäni.
Pakkokos se on lukea ja avautua? Pitäis varmaan vain kirjoittaa ylistyslauluja ettet pahastuisi?

Herneet voit vetää nenukkaasi vapaasti.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani.
Sen verran on pakko todeta ja hämmästellä, että päikseenkö olisi pitänyt vaihtua?
Varusteista riippuen autojen lähtöhinnassa uutena useiden tonnien hintaero, joka loppupeleissä siltikin kovin pieni Alfan eduksi, kun vertaa mitä rahalla saa.

Jos 28k€:n volkkariin työntää vaihdossa vuoden ikäistä Giuliettaa, niin helposti haluavat ainakin sen 8k€ väliä. Sen jälkeen Giulietta menisi myyntiin n. 25 tonnilla, että menisi kaupaksi.

Mitä ihmeellistä tuossa on? Bisnestä, sanoo autokauppias...

En väitä, että yo. esimerkki olisi todellakaan mikään taloudellisesti kannattava vaihtokauppa näin persaukisen näkökulmasta, mutta luulisin ettei kaukaa hae. Jos jää alle tuon esimerkin, niin sitten ne ei oikeasti ole edes halunneet G:tä vaihtoriviin. Turha siitä on alkaa vinkumaan, mutta toiset meistä vaan ottaa asiat henkilökohtaisemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kyllä tuo vaihtoauton hyvitys riippuu niin monesta asiasta,että hiukan turhaa edes liikkeitä keskenään verrata,että kuka hyvittää parhaiten.
-myytävän auton "ylihinta" nostaa vaihtoarvoa.Esim:jos vien ooppelini liikkeeseen ja vaihdan sen uuteen fefeen,niin varmasti saan kovemman vaihto hyvityksen,kuin vastaavasti toyota kaupasta,vaikka kuinka suu vaahdossa sanon,että fefe puljussa luvattiin tämän ja tämän verran.Ja kun päädyn kauppaan fefestä,niin hehkutan koko kylälle,että fefe pulju maksoi tonnin ooppelista kaks tonnia,olipas pöljiä.
-vaihdokin helppo eteenpäin myyminen.Vaikka tojota vs mb S.Tarkoittaa siis,että tojosta saat totuuden mukaisemman arvon kuin kalliista mesestä,jota saattaa joutua myymään tosi pitkään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

routasydän kirjoitti:Kyllähän alfastakin kohtuullisen hyvityksen saa, kunhan jaksaa tarpeeksi monesta paikkaa kysellä. Etenkin jos olet vaihtamassa johonkin kohtuu yleiseen autoon, joita paljon tarjolla niin kyllä jostakin hyväkin tarjous tulee. Vaatii vaan itseltä vaivaa kun käy nuita liikkeitä läpi. Itse reilu 1,5v sitten pyysin tajouksen about paristakymmenestä liikkeestä...
Kova neuvottelija ottaa sen minkä haluaa, kunhan muistaa huomioida, että myös autoliike haluaa oman siivun :wink:

Jos on liikeellä tarpeeksi tosissaan ja tietää oman auton arvon ja sen minkä verran liike tarvitsee katetta, turha mitään nollakauppuja tai parin sadan välirahoja edes odottaa, ellei sitten aja kallimmalla autolla kuin mihin on vaihtamassa. minun mielestä tuo on vielä voimakkampi ilmio kuin uuden karheaa yritetään vaihtaa uuteen, ellei sitten ole autokjauppias hyvä tuttu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

dino
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Viesti Kirjoittaja dino »

Ei mitenkään loukkaava hyvitys autok.-liikkeestä, mutta jos haluatte tietää tai tarjota enemmän ~11000e :wink:

Vastaa Viestiin