Historia tuntee myös rikkoontuneita ahtimiakin.
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tietääkö kukaan mitkä olis normaalit öljynpaineet 2.4jtdm koneella? Tyhjäkäynnin ja x-määrällä kierroksia?
Kolmas kampiakselin stefa tullut nyt ulos ja tähänmenessä vaihdettu öljynhuohotin ja öljysuodatin o-renkaineen myös huohottimen letkut käyty läpi ja oikeamäärä öljyä katsottu manuaalisesti. Alkaa loppumaan motivaatio tohon autoon
Noh jos nyt vielä yhden stefan vaihtaa ja yrittäis kattoo millasilla paineilla on tyhjäkäynnillä. (Alle 2.7-3k kierroksi= ei ongelmaa, kaikki siitä yli niin stefa pullahtaa ulos)
Kolmas kampiakselin stefa tullut nyt ulos ja tähänmenessä vaihdettu öljynhuohotin ja öljysuodatin o-renkaineen myös huohottimen letkut käyty läpi ja oikeamäärä öljyä katsottu manuaalisesti. Alkaa loppumaan motivaatio tohon autoon
Noh jos nyt vielä yhden stefan vaihtaa ja yrittäis kattoo millasilla paineilla on tyhjäkäynnillä. (Alle 2.7-3k kierroksi= ei ongelmaa, kaikki siitä yli niin stefa pullahtaa ulos)
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuossa neidon punasessa sano mittari tyhjiksellä 5,4bar, imo kuulostaa hiukka reippaalta mutta voihan se olla. Sitä ei tullut kierroksilla ihmeteltyä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
"Historia tuntee myös rikkoontuneita ahtimiakin."
Kuvittelisin, että jos ahdin on loppu, niin tulis sitä sinistä kokoajan eikä vaan pöläystä epäsäännöllisin väliajoin. Taidan ensimmäiseksi laittaa pesuaineet öljyn sekaan ja vaihtaa uudet öljyt. Jatkaa asiaan syventymistä sitten kun näkee muuttuuko tilanne mihinkään.
Kuvittelisin, että jos ahdin on loppu, niin tulis sitä sinistä kokoajan eikä vaan pöläystä epäsäännöllisin väliajoin. Taidan ensimmäiseksi laittaa pesuaineet öljyn sekaan ja vaihtaa uudet öljyt. Jatkaa asiaan syventymistä sitten kun näkee muuttuuko tilanne mihinkään.
Viimeksi muokannut jknracing, 05 Syys 2022, 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Saiskos viritettyä (sisäkumi ja painemittari tms) mittauksen millä näkisi sen huohotuspaineen? Öljypaineeseen ei ole tietoa. Eikös tuolla stefan takana ole yleensä joku isohko kanava joka estää paineen kohdistumista stefaan?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kampikammion paine siellä pitäisi olla eikä öljynpaineella ole mitään tekemistä sen kanssa. Jos se kierroksilla pullauttaa stefan ulos niin olisiko ohivuotoa niin reilusti että kampikammion paine nousee? En tiedä millainen huohotusjärjestelmä tuossa moottorissa on mutta pystyisikö sen poistamaan käytöstä hetkellisesti ja kokeilemaan onko vaikutusta. Eli huohotus letkulla ulkoilmaan ja tulppaa imuputken yhteen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tarkasta ettei huohotin ole tukossa. Stefan pullahtamisia tapahtuu talvella huohottimen jäätyessä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Muljahtaako se stefa kokonaan pois paikoiltaan vai pullahtaako se kumi tiivistepinnan kohdalta nurin/ulos?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Hyvin ainakin ahtaa vielä. Nyt alkoi luistamaan kytkin kun kutonen päällä ahtopainemittarin viisari osoitti 1.5 Bar.jknracing kirjoitti: ↑05 Syys 2022, 22:12"Historia tuntee myös rikkoontuneita ahtimiakin."
Kuvittelisin, että jos ahdin on loppu, niin tulis sitä sinistä kokoajan eikä vaan pöläystä epäsäännöllisin väliajoin. Taidan ensimmäiseksi laittaa pesuaineet öljyn sekaan ja vaihtaa uudet öljyt. Jatkaa asiaan syventymistä sitten kun näkee muuttuuko tilanne mihinkään.
Kyllä täst vielä rouvalle hyvä työmatkakulkine tulee muutamaksi vuodeksi kun ensiks vaan vaihtelee vähän osia...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tulee ulos sen kuminverran
Tarkistettu, ei apua
Ohivuoto pitää varmaan mitata joka pytystä mutta kyllähän kampiakselilla öljy käy, niin kai silläkin jotain vaikutusta voi olla:/ pitää myös koittaa irrottaa tuo huohotinletku joka menee imuputkeenTiige kirjoitti: ↑06 Syys 2022, 12:32Kampikammion paine siellä pitäisi olla eikä öljynpaineella ole mitään tekemistä sen kanssa. Jos se kierroksilla pullauttaa stefan ulos niin olisiko ohivuotoa niin reilusti että kampikammion paine nousee? En tiedä millainen huohotusjärjestelmä tuossa moottorissa on mutta pystyisikö sen poistamaan käytöstä hetkellisesti ja kokeilemaan onko vaikutusta. Eli huohotus letkulla ulkoilmaan ja tulppaa imuputken yhteen.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Heh, isojötsin kanssa kävi niin että startti meni jumiin - piti laittaa vaihde päälle ja nylkytellä pari kertaa ees taas niin taas rupesi toimimaan.
Eli onko tietoa voiko tuota starttia huoltaa itse, vai pitääkö uutta ruveta etsimään? Golfissa oli joskus tämmöistä ja se meni kyllä putsaamalla ja rasvalla.
Niin ja saakos tuon irti repimättä auki puolta konehuonetta?
Eli onko tietoa voiko tuota starttia huoltaa itse, vai pitääkö uutta ruveta etsimään? Golfissa oli joskus tämmöistä ja se meni kyllä putsaamalla ja rasvalla.
Niin ja saakos tuon irti repimättä auki puolta konehuonetta?
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mistä vuotaa öljyä 2.4JTDm, jossa kastuu moottorin takapuoli jakopään päästä melko alhaalta? Valuu siitä sitten apurungon kautta maahan. Öljyfiltterin seutu näyttää puhtaalta, on siitä reunempana ja alempana selkeästi.
Nyt kirjoittaessa tulee mieleen, että mitenhän tuossa olikaan toteutettu öljytikun yhteys öljypohjan suuntaan?
Nyt kirjoittaessa tulee mieleen, että mitenhän tuossa olikaan toteutettu öljytikun yhteys öljypohjan suuntaan?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Öljytikun putken liitos öljypohjaan tai sit suodatinjalalta öljyn jäähdytyskennolle menevien putkien liitokset arvattu.
E. Nii, kait nuo putketkin hapantua sopivasti
E. Nii, kait nuo putketkin hapantua sopivasti
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos kuvasta! Nuo tosiaan osuu aika lähelle oikeita seutuja, joten eiköhän noihin kannata paha silmä sihdata.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 15:11
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,0 JTDM vm. 2009
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Osaisko joku päätellä mistä johtuu 159:n jarrujen ravistus?
Viime vuoden loppupuolella alkoi autossani viheliäinen ongelma. Jarrutuksissa alkoi ratissa tuntumaan ravistusta. Päättelin jarrulevyjen menneen edestä jostain syystää kieroksi. Siksipä päätin laittaa kerralla uusiksi sekä etu että taka levyt ja samalla tietenkin palat. Tuli hifisteltyä sen verran että tilasin Autodocilta oikein reikälevyt ihan ulkonäköä kohentaakseni.
Levyt asennettiin alle marraskuussa 2021. Ehdin ajella autolla 1-2 kuukautta kun ongelma palasi. Taas rattia alkoi ravistaa jarrutuksissa. Samalla huomasin jarruissa outoa puoltamista silloin kun keli oli märkä/loskainen. Ajattelin vian johtuvan noista reikäjarrulevyistä, ja alkoi hitonmoinen, pari kuukautta kestänyt taistelu Autodocin, ja takuuasioiden kanssa.
Sain rahani Autodocilta jossain vaiheessa takaisin, mutta sitä ennen olin jo tilannut autooni uudet/alkuperäiset 330mm Brembon etelevyt ja palat, ja asennuttanut ne alle. Samalla kaikki jarrusylinterit ja satulat käytiin perusteellisesti läpi. Kaikki näytti asennusvaiheessa pelaavan virheettömästi jarrusylinterejä myöten.
Siltä auto tuntuikin alkuun. Mutta....... 2-3 viikon ajon jälkeen jarrujen ongelmat palasivat. Jotenkin ongelma oli alkuun sen luontoinen että sitä oli vaikea paikallistaa. Tuntui siltä että hytkyminen olisi jarrutuksissa takana. Joskus se tuntui taas ratissa. Eilen ajellessani töistä kotiin oli ratin ravistus jartutuksissa ihan selvä. Se missä nopeudessa jarrutuksen tekee tuntuu myös vaikuttavan asiaan. Maantienopeuksissa ja 30-40kmh ongelma on hyvin pieni. 60kmh kaikkein pahin.
Pää leviää asian kanssa. Olen käyttänyt autoa tuttuni pajalla viimeksi 2 viikkoa sitten. Vikaa on etsitty turhaan. Sylinterit ei jumita, ja levyt+palat näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa. Levyjen suoruutta ei ole tarkistettu. Vielä! Jos levyt ovat taas kierot, on jarruissa nyt joku ihan perseillään. Tai sitten ongelma on ihan joku muu kuin jarrut. Syttyiskö noilla tiedoilla lamppu kellään, mistä vikaa kannattais katella?
Auto: 2010 mallin 159 2,0 JTDM, Sedan, 170hp (ohjelmoitu 200hp/440Nm), ajettu 147tkm
Viime vuoden loppupuolella alkoi autossani viheliäinen ongelma. Jarrutuksissa alkoi ratissa tuntumaan ravistusta. Päättelin jarrulevyjen menneen edestä jostain syystää kieroksi. Siksipä päätin laittaa kerralla uusiksi sekä etu että taka levyt ja samalla tietenkin palat. Tuli hifisteltyä sen verran että tilasin Autodocilta oikein reikälevyt ihan ulkonäköä kohentaakseni.
Levyt asennettiin alle marraskuussa 2021. Ehdin ajella autolla 1-2 kuukautta kun ongelma palasi. Taas rattia alkoi ravistaa jarrutuksissa. Samalla huomasin jarruissa outoa puoltamista silloin kun keli oli märkä/loskainen. Ajattelin vian johtuvan noista reikäjarrulevyistä, ja alkoi hitonmoinen, pari kuukautta kestänyt taistelu Autodocin, ja takuuasioiden kanssa.
Sain rahani Autodocilta jossain vaiheessa takaisin, mutta sitä ennen olin jo tilannut autooni uudet/alkuperäiset 330mm Brembon etelevyt ja palat, ja asennuttanut ne alle. Samalla kaikki jarrusylinterit ja satulat käytiin perusteellisesti läpi. Kaikki näytti asennusvaiheessa pelaavan virheettömästi jarrusylinterejä myöten.
Siltä auto tuntuikin alkuun. Mutta....... 2-3 viikon ajon jälkeen jarrujen ongelmat palasivat. Jotenkin ongelma oli alkuun sen luontoinen että sitä oli vaikea paikallistaa. Tuntui siltä että hytkyminen olisi jarrutuksissa takana. Joskus se tuntui taas ratissa. Eilen ajellessani töistä kotiin oli ratin ravistus jartutuksissa ihan selvä. Se missä nopeudessa jarrutuksen tekee tuntuu myös vaikuttavan asiaan. Maantienopeuksissa ja 30-40kmh ongelma on hyvin pieni. 60kmh kaikkein pahin.
Pää leviää asian kanssa. Olen käyttänyt autoa tuttuni pajalla viimeksi 2 viikkoa sitten. Vikaa on etsitty turhaan. Sylinterit ei jumita, ja levyt+palat näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa. Levyjen suoruutta ei ole tarkistettu. Vielä! Jos levyt ovat taas kierot, on jarruissa nyt joku ihan perseillään. Tai sitten ongelma on ihan joku muu kuin jarrut. Syttyiskö noilla tiedoilla lamppu kellään, mistä vikaa kannattais katella?
Auto: 2010 mallin 159 2,0 JTDM, Sedan, 170hp (ohjelmoitu 200hp/440Nm), ajettu 147tkm
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ensimmäisen levy&pala -jumpan jälkeen teki mieli veikata jarrusatulassa jumittelevaa mäntää, mutta jos kerran satulat on sittemmin käyty täikammalla läpi, niin tuskin on siitä. Mutta jarrulevyjen lisäksi kannattaa tarkistaa ainakin napojen suoruus ja kunto - onko muuten jo vaihdettu pyöränlaakerit eteen, vai vieläkö mennään alkuperäisillä? Noilla kilsoilla voi olla kummin vaan.
Out-of-the-box -ajatteluna kannattaa myös tarkistaa nivelet, puslat yms. Viisysissä en ole moista kohdannut, mutta eräässä saksanseisojassa hämmentää jarruravistelua aiheutti raidetangon sisäpään välys. Jos pyörä pääsee sopivasti heilumaan liikaa, voi se näköjään jarrutilanteessa esiintyä erikoisellakin tavalla.
Out-of-the-box -ajatteluna kannattaa myös tarkistaa nivelet, puslat yms. Viisysissä en ole moista kohdannut, mutta eräässä saksanseisojassa hämmentää jarruravistelua aiheutti raidetangon sisäpään välys. Jos pyörä pääsee sopivasti heilumaan liikaa, voi se näköjään jarrutilanteessa esiintyä erikoisellakin tavalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sitten vielä pienempään marginaaliin. Jarruletkun sisävulganisoinnin irtoaminen. Neste ei virtaa kunnolla takaisin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 15:11
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,0 JTDM vm. 2009
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Täytyy tutkia asiaa. Auto tuli minulle pari vuotta sitten Viron kautta Saksasta. Viimeisimpänä huoltona siihen oli vaihdettu oikean puolen vetari. Tuo vetari osoittautui tarvikkeeksi ja oli mitoiltaan erilainen kuin alkuperäinen. Ajossa ei ongelmia esiintynyt. Varmuuden vuoksi vaihdoimme autoon alkuperäisen vetoakselin ja samassa yhteydessä uusittiin oikean puolen etulaakeri. Myös takaa on uusittu jomman kumman puolen laakeri. Pari laakereista on siis vielä uusimatta.Polforea kirjoitti: ↑23 Syys 2022, 06:47Ensimmäisen levy&pala -jumpan jälkeen teki mieli veikata jarrusatulassa jumittelevaa mäntää, mutta jos kerran satulat on sittemmin käyty täikammalla läpi, niin tuskin on siitä. Mutta jarrulevyjen lisäksi kannattaa tarkistaa ainakin napojen suoruus ja kunto - onko muuten jo vaihdettu pyöränlaakerit eteen, vai vieläkö mennään alkuperäisillä? Noilla kilsoilla voi olla kummin vaan.
Out-of-the-box -ajatteluna kannattaa myös tarkistaa nivelet, puslat yms. Viisysissä en ole moista kohdannut, mutta eräässä saksanseisojassa hämmentää jarruravistelua aiheutti raidetangon sisäpään välys. Jos pyörä pääsee sopivasti heilumaan liikaa, voi se näköjään jarrutilanteessa esiintyä erikoisellakin tavalla.
Tuttuni kertoi juuri hakeneensa lainaksi heittokellon. Tutkitaan nyt alkuun että onko levyt pysyneet suorina. Siitäpä sitten syytä metsästämään. Mikä vääntää levyt kieroiksi, tai jos vika ei olekaan levyissä, niin missä sitten...... Kiitokset vinkeistä.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Ookkona koittanut oikein kunnon jarrutusta jostain konenetievauhdista?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alkoi 159 2.4 merkkaamaan reviriiään. Syynä vuotava kampiakselin stefa. Olikos nuo stefan mitat 7x31x41?. ePeristä ei osunut silmään alkuperäisnumeroa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Yleensähän levyt eivät oikeasti väänny vaan heitto tulee epätasaisesta kulumisesta tai "lasittumisesta" johtuvasta materiaalien kerääntymisestä levyn pintaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Öljy haisee bensalta ja alkanut savuttaa sinisen harmaata savua.
Tarviiko huolestua?
perkele pitääkö alkaa remppailee konetta nyt sitten...
Edit: Obd lukija oli tallentanu jotain nokka-akseliin tunnistimeen liittyvää. Nollasin ja katson tuleeko takaisin. Voisikohoan se nykiminen mahdollisesti johtua tuosta? Ei auttanut injection cleanerit yhtään.
Tarviiko huolestua?
perkele pitääkö alkaa remppailee konetta nyt sitten...
Edit: Obd lukija oli tallentanu jotain nokka-akseliin tunnistimeen liittyvää. Nollasin ja katson tuleeko takaisin. Voisikohoan se nykiminen mahdollisesti johtua tuosta? Ei auttanut injection cleanerit yhtään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuttua vikakoodia pukkaa. Eli P0016 (nokka-akselin korrelaatio, synkronointivaihe pako)
Ajettu 146.000km. 2.2 siis. Jakoketju sarja vaihdettu liikkeessä 2014, 95,000km kohdalla. Tasapainoketjun osia tosin ei.
Joko ois taas uuden ketjun paikka vai onko muita vaihtoehtoja ensin?
Ajoituksen solenoideja oon aina öljyn vaihdon yhteydessä putsannut.
Mitenkä toi ketjun kiristin? Täällä on joskus pelkästään sen vaihtamalla saatu tuloksia aikaan...
Auto pelittää kyllä muuten mainiosti ja kiihtyy normaalisti.
Ajettu 146.000km. 2.2 siis. Jakoketju sarja vaihdettu liikkeessä 2014, 95,000km kohdalla. Tasapainoketjun osia tosin ei.
Joko ois taas uuden ketjun paikka vai onko muita vaihtoehtoja ensin?
Ajoituksen solenoideja oon aina öljyn vaihdon yhteydessä putsannut.
Mitenkä toi ketjun kiristin? Täällä on joskus pelkästään sen vaihtamalla saatu tuloksia aikaan...
Auto pelittää kyllä muuten mainiosti ja kiihtyy normaalisti.
- jargon
- Viestit: 601
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mulla oli noin 30tkm edellisen vaihdon jälkeen ketjujumppa edessä, siitä kiristimen laahaimesta oli irronnut pintaMikael J kirjoitti: ↑02 Loka 2022, 15:15Tuttua vikakoodia pukkaa. Eli P0016 (nokka-akselin korrelaatio, synkronointivaihe pako)
Ajettu 146.000km. 2.2 siis. Jakoketju sarja vaihdettu liikkeessä 2014, 95,000km kohdalla. Tasapainoketjun osia tosin ei.
Joko ois taas uuden ketjun paikka vai onko muita vaihtoehtoja ensin?
Ajoituksen solenoideja oon aina öljyn vaihdon yhteydessä putsannut.
Mitenkä toi ketjun kiristin? Täällä on joskus pelkästään sen vaihtamalla saatu tuloksia aikaan...
Auto pelittää kyllä muuten mainiosti ja kiihtyy normaalisti.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onkos näissä ketjujen vaihoissa vaihettu kaikki liittyvät osaset? Onkosta laahaimet olleet oe-osia vai tarvikkeita?
"puhun niin totta kuin osaan"
- jargon
- Viestit: 601
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^mulla oli vaihdettu ainakin laahaimet lisäksi, tarvikeosat käsittäkseni, ainakin tasapainoakselien rattaissa teksti improved design, usa.
Tehty liikkeessä "alfa romeoihin perehtyneen mekanikon toimesta"
Tehty liikkeessä "alfa romeoihin perehtyneen mekanikon toimesta"
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
petcast kirjoitti: ↑23 Syys 2022, 04:17Osaisko joku päätellä mistä johtuu 159:n jarrujen ravistus?
Tuossa jo tulikin pari hyvää vinkkiä mutta itselle tuli mieleen että onhan aina uusien jarrulevyjen kanssa menty varovasti ensimmäiset 100-200km…kovin helpolla tulee itsekullakin painettua poljinta liian kovaa enne kuin levyt on kunnolla ”asettuneet”
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Oma kyssäri tai tiedustelu liittyy outoon humisevaan ääneen 90-120 ja kovemmissa nopeuksissa. Rengas ja spaceri showta kesältä epäilen itse tässä kohtaa ja pitää kokeilla toisilla renkailla vielä. Ääni siis katoaa kun rattia kääntää edes vähän. Kaikki pyöränlaakerit on vaihdettu keväällä.
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mulla piti uusi laakeri pientä ääntä joskus. Syyksi paljastui liian löysäksi jäänyt vetoakselin mutteri.
Laakerissa tuntui selvä välys kun otti renkaasta kiinni ja heilutti sitä.
Luultavasti vetonivelen akselin urat olivat vähän turhan ruosteiset kun mutterin kiinni laitoin. Kaikki tuntui olevan ok muutaman päivän.
Mutterin kiristämisellä selvittiin. Ainakin vielä samainen laakeri on autossa kiinni ja toimii edelleen.
Laakerissa tuntui selvä välys kun otti renkaasta kiinni ja heilutti sitä.
Luultavasti vetonivelen akselin urat olivat vähän turhan ruosteiset kun mutterin kiinni laitoin. Kaikki tuntui olevan ok muutaman päivän.
Mutterin kiristämisellä selvittiin. Ainakin vielä samainen laakeri on autossa kiinni ja toimii edelleen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nyt kun talvi on tuloillaan niin olisiko vinkkejä kuskin penkinlämmittimen korjaukseen?
Olen jo vaihtanut kytkimen toimivasta repsikan penkistä kuskille, ilman tuloksia. Sulakkeet on kaikki kunnossa.
Niin ja olisiko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata uusi kuskin penkin vaahtomuovi? Se purkautuu aika vauhtia lattialle.
Olen jo vaihtanut kytkimen toimivasta repsikan penkistä kuskille, ilman tuloksia. Sulakkeet on kaikki kunnossa.
Niin ja olisiko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata uusi kuskin penkin vaahtomuovi? Se purkautuu aika vauhtia lattialle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kaikki paitsi ylälaahain. Mutta kunnossa on kun venttiilikopan olen irroittanut ja tarkistanut. Motonetistä silloin ostettu ketjusarja. Oisko ollut Fai autoparts.
Kyselisin että onko suosituksia minkä valmistajan ketjusarjan ostaisin? Paras laatuinen siis. Itse luultavasti ketjun vaihdan kun aika tulee.
Ainakin Cloyes mainostaa olevan laadukas ja ei ole hinnalla pilattu, jossa vielä olisi ajoituksen muuntajat.
Kiitos.
- Liitteet
-
- Screenshot_20221008-193435.png (124.8 KiB) Katsottu 3634 kertaa
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No tämähän se oli. Se ilme kun laitoin hylsyn keskimutteriin ja sai kädellä pyöriteltyäMaunu kirjoitti: ↑05 Loka 2022, 08:26Mulla piti uusi laakeri pientä ääntä joskus. Syyksi paljastui liian löysäksi jäänyt vetoakselin mutteri.
Laakerissa tuntui selvä välys kun otti renkaasta kiinni ja heilutti sitä.
Luultavasti vetonivelen akselin urat olivat vähän turhan ruosteiset kun mutterin kiinni laitoin. Kaikki tuntui olevan ok muutaman päivän.
Mutterin kiristämisellä selvittiin. Ainakin vielä samainen laakeri on autossa kiinni ja toimii edelleen.
Hävisi naksutus ja kolkutus kävelyvauhdissa siihen paikkaan myös, ainakin toistaiseksi . Eikä jurise enää motarillakaan.
Helpolla pääsi tämän kanssa. Oli jäänyt mulla turhan huonosti se lukon lukitus naputtamatta kiinni. Isot Kiitokset Maunulle.,
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaihdoin öljyt ja toistaiseksi on lakannut/vähentynyt savutus. Nykiminen sen sijaan jatkuu pintakaasulla.Bonezii kirjoitti: ↑27 Syys 2022, 15:05Öljy haisee bensalta ja alkanut savuttaa sinisen harmaata savua.
Tarviiko huolestua?
perkele pitääkö alkaa remppailee konetta nyt sitten...
Edit: Obd lukija oli tallentanu jotain nokka-akseliin tunnistimeen liittyvää. Nollasin ja katson tuleeko takaisin. Voisikohoan se nykiminen mahdollisesti johtua tuosta? Ei auttanut injection cleanerit yhtään.
Lisäksi ei oo lukijaankaan tullut koodia nokka-akselista. Sen sijaan lukija kertoo että long term fuel vähentää noin 2,5%. Eli käy rikkaallla. Ajattelin nyt ensiksi testailla ihan ilmafiltterin vaihtoa ennen kuin noihin sensoreihin sen kummemmin kosken.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lampaantalja helpoin ratkaisu varmaan .Kamala kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 20:03Nyt kun talvi on tuloillaan niin olisiko vinkkejä kuskin penkinlämmittimen korjaukseen?
Olen jo vaihtanut kytkimen toimivasta repsikan penkistä kuskille, ilman tuloksia. Sulakkeet on kaikki kunnossa.
Niin ja olisiko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata uusi kuskin penkin vaahtomuovi? Se purkautuu aika vauhtia lattialle.
Mitä yleismittari kertoo, meneekö penkkiin virta?
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lonkalta heitän että perinteinen persgrillin perusvika merkistä riippumatta, eli istuinosan lämmitysvastus poikki. Varmistuu mittaamalla liittimeltä, joka lie jossain penkin pohjan uumenissa. Lämmitysvastuksen osanumero on joko 51737177 (perusmallin Alfatex -penkki) tai 51785799 (Nahkapenkki/sporttipenkki). Toki mahdollista voi olla korjata poikkipalaneen vastuksen juottamalla katkoksen yli hyppylangan, Saabin penkkien kanssa tuo onnistui hyvinkin. Samallahan sen vastuksen vaihtaa tai korjaa kun sitä vaahtomuovia vaihdat.
Yhtään en ole tilannut joten ostopaikkaa en osaa sanoa, mutta kerrotaan nyt tähänkin osanumerot kun penkkien kuvat kaivoin ePeristä esille. Perusmallin paddingi vasemmalle puolen on 51804507, luxury -penkin paddingi puolestaan on 51804507 (Extra series 7 upholstery / Seats Extra Series 1). Lisäksi on sportti/nahkapenkin paddingi, jolle ei eritellä puolta: 51770520
Penkkejä korjatessa akku irti ekana ja viimeisenä kiinni, jakkaroissa on ilmapallot ja vaikka ne tuskin noin vaan räjähteleekään, niin vikakoodia pukkaa taatusti jos autolla on älyä hereillä kun liitin on vähänkään irti.
Ilmafilsulla et tuota rikkautta paikkaa, kun MAF kuitenkin mittaa ilman ja ruiskumäärää päätetään sen perusteella. Jos jostain sensorista olisi kiinni, niin joko MAF, MAP tai lambda voisi olla vaihtoehtoja. Suoraruiskun ollessa kyseessä tulisi mieleen mitata pakosarja, että pyttyjen pakolämmöt on tasaisia suhteessa toisiinsa, ettei vuotava suutin rikasta yhtä pyttyä. Tuolloin meinaan käy helposti niin, että auto laihentaa seosta ja toinen saman lamdab seuraama pytty meneekin sitten oikeasti laihalle. Pidemmän päälle kone saattaa nakuttaa, mikä ei tee hyvää koneen kestävyydelle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 406
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No ainakin se Fai on aivan täyttä paskaa. Minä tiedän, minulla on ollut semmoinen.Mikael J kirjoitti: ↑08 Loka 2022, 19:37Kaikki paitsi ylälaahain. Mutta kunnossa on kun venttiilikopan olen irroittanut ja tarkistanut. Motonetistä silloin ostettu ketjusarja. Oisko ollut Fai autoparts.
Kyselisin että onko suosituksia minkä valmistajan ketjusarjan ostaisin? Paras laatuinen siis. Itse luultavasti ketjun vaihdan kun aika tulee.
Ainakin Cloyes mainostaa olevan laadukas ja ei ole hinnalla pilattu, jossa vielä olisi ajoituksen muuntajat.
Kiitos.
Laahaimesta lohkesi paloja ja ketju veny ja siitä oli murtunu pala 70tkm ajossa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Oliskohan ina sellainen asiallinen kohtuuttuhintainen ketjusetti. Tai sitten Alfa/GM. Noit laahaimet vois olla orginaalina parhaimmat.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ja olikos niin, ettei nuo Holden-muuntimet käy Alfan koneeseen ilman merkittäviä muita fiksejä? Eli pitää olla nimenomaa Alfan ajotuksenmuuntimet, jos haluaa yhteensopivat?
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nyt on ollut infonäytössä natinaa muutaman kerran kun laittaa avaimen sisään, että autoon olisi muka murtauduttu. Samoin kerran huomasin että siinä nopeasti vilahti konepelti auki kitinä parin sekunnin ajan, toihan varmaan liittyy samaan?
Mistäköhän sensoreista se tuota yrittää arvuutella?
Mistäköhän sensoreista se tuota yrittää arvuutella?
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Konepellin lukossa on anturi
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Minkä kokoinen on huulitiiviste vasemman etuvetarin tumpissa ja mikä tarvikeosa voisi sopia paikalleen? Alkuperäinen osanumero on 55209632, auto 2.4 Q4 2009.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Eipäs olekaan, vaan oikea osanumero onkin 71734264
Tähän löytyy vaikka Corteco 01033292B, GM 12755013, Opel 3 74 514 tai Saab 8749046. Sisähalkaisija on 35mm, ulkohalkaisija 61,20mm, paksuudet 8,9 ja 15,10mm ja hintaa muutama euro. Vielä kun keksii, että kellä on tällänen hyllyssä lauantaina lähimaastossa, niin tilannehan on vallan hyvä.
Edit: hyllykamaa Mutunetissä, tuote 27-9007, upeata!
Edit2: Tuo Motonetin malli ei sovi, se on ulkohalkaisijaltaan inasen liian iso, eikä istu paikoilleen suosilla. Saabillakin on ilmeisesti numero vaihtunut (tai sitten toinenkin osa on sopiva), Saabin numerolla 12755013 löytyvä tiiviste on ns. spot-on.
Tähän löytyy vaikka Corteco 01033292B, GM 12755013, Opel 3 74 514 tai Saab 8749046. Sisähalkaisija on 35mm, ulkohalkaisija 61,20mm, paksuudet 8,9 ja 15,10mm ja hintaa muutama euro. Vielä kun keksii, että kellä on tällänen hyllyssä lauantaina lähimaastossa, niin tilannehan on vallan hyvä.
Edit: hyllykamaa Mutunetissä, tuote 27-9007, upeata!
Edit2: Tuo Motonetin malli ei sovi, se on ulkohalkaisijaltaan inasen liian iso, eikä istu paikoilleen suosilla. Saabillakin on ilmeisesti numero vaihtunut (tai sitten toinenkin osa on sopiva), Saabin numerolla 12755013 löytyvä tiiviste on ns. spot-on.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2.2 JTS ketjurempan juuri tehneenä, huomio noista tasapainoakselien virheellisistä rattaista ”improved design” tekstillä, oli mukana ainakin Motonetin Febi paketissa.
Pakopuolen tasapainoakselin nuoli oli 180 astetta pielessä. Kun koneen ajoittaa noihin merkkeihin, on koneessa ylimääräistä värinää ja ikävä booaava sivuääni korkeilla kierroksilla. Kone ei tykkää kiertää vapaasti.
Tulipahan harjoiteltua ja vaihdettua oikein tehdyt osat paikalle, otin akselit myös ulos koneesta ja varmistin niiden kunnon. Oikein merkityillä hammaspyörillä tasapainoakselit makaavat molemmat lepoasennossa painava puoli alaspäin, ketjun merkkien ollessa pyörän merkin kohdalla. Tasapainoakselit ovat keskenään identtisiä.
Tarkistakaa siis todella tarkkaan hammaspyörien merkkien vastaavan vanhoja osia.
Hakusanoja seuraavalle;
159 2.2 värinä epätasapaino
Pakopuolen tasapainoakselin nuoli oli 180 astetta pielessä. Kun koneen ajoittaa noihin merkkeihin, on koneessa ylimääräistä värinää ja ikävä booaava sivuääni korkeilla kierroksilla. Kone ei tykkää kiertää vapaasti.
Tulipahan harjoiteltua ja vaihdettua oikein tehdyt osat paikalle, otin akselit myös ulos koneesta ja varmistin niiden kunnon. Oikein merkityillä hammaspyörillä tasapainoakselit makaavat molemmat lepoasennossa painava puoli alaspäin, ketjun merkkien ollessa pyörän merkin kohdalla. Tasapainoakselit ovat keskenään identtisiä.
Tarkistakaa siis todella tarkkaan hammaspyörien merkkien vastaavan vanhoja osia.
Hakusanoja seuraavalle;
159 2.2 värinä epätasapaino
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olen laittamassa SW:hen lisäperuutusvaloa. Mistäs löytäsi peräkontin puolelta helpoiten perutusvalon herätteen? Eli peruutusvaloille menevä virta. Taka sulakerasian takana on johtoniput jos niistä ja vielä viisaimmalta väri.
http://4cardata.info/elearn/939/2/93900 ... /939005520
Onko se nyt sitten joku noista? Ihmettelen kun ei ole reverse light
http://4cardata.info/elearn/939/2/93900 ... /939005520
Onko se nyt sitten joku noista? Ihmettelen kun ei ole reverse light
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Joko olet kokeillut korvata hehkupolttimon jollain elämää kirkkaammalla LEDillä? Se meinaan auttaa viisysin pakkivaloa aika paljon ja säästää lisävalon asennukselta. Toki jos orggisvalon parantaminen ei riitä, niin se jotho tarttee löytää - siinä auttaa yleismittarin piippialue, kun mittailee liittimen ja polttimonkannan väliltä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kyl mä kokeilin niitä ledejä 3-4 vuotta sitten. Ehkä nykyään ois tehokkaampia kuin silloin. Paperilla kyllä luvattiin kovia lumeneja ja vaikka 15w. Kun pistin amppeeri mittarin väliin niin ottivat 0.05-0.1A virtoja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Melko penseitä suorittajia ovat olleet . Liki 10v sitten löysin oikeasti äkäisen ledipolttimon ja viisysinkin peruutuksen merkkivalo muuttui sillä peruutusvaloksi. Ei kyllä mitään mielikuvaa merkistä tai mallista ja myyjäkin pisti 5 vuotta sitten kaupan kiinni.
Senkin osalta kiinnostaa, että kun saan tuon talvi-isojötsin ajoon niin tämä aihe nousee myös minulle ratkaistavien listalle.
Senkin osalta kiinnostaa, että kun saan tuon talvi-isojötsin ajoon niin tämä aihe nousee myös minulle ratkaistavien listalle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Muutenkin on pimeitä nurkkia mutta ehkä sähkö säästö lisää valaisevan peruutusvalon tarvetta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
"Rekordi", kumman sylinterin mukaan ajoitit, 1 vai 4?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ite ostin suurteholedin edelliseen viisysiin. Maksoi kai 15e. Sillä alkoi nähdä. Aika hyvinkin. Mun 2007 Q4 topicissa taitaa olla myyjäkin mainittu...