Juu, oikea ratkaisu tuohon paikkaan. Kertakirpaisulla kuntoon.Cloverleaf kirjoitti: ↑31 Joulu 2021, 17:56Oli varmaan Arita-hinta, mutta oli ainut järkevä paikka minne sain auton nilkuteltua juuri ennen joulua. Ja samaan konkurssiin käskin laittaa kaikki tulevat huollotkin kuntoon ettei tartte tulla heti uusiksi.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
- Kari
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumi. Ilmeisesti edellinen omistaja jotenkin saanut nyhdettyä pois.
Mistä tuollaisen saisi hankittua?
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumi. Ilmeisesti edellinen omistaja jotenkin saanut nyhdettyä pois.
Mistä tuollaisen saisi hankittua?
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Onko se tuo positio 4:
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=26 ... IST_PART=0
Jos ei niin näkyykö kyseinen kumi tässä listassa
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=22 ... IST_PART=0
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Jos yo linkkini positio 4 on oikea osa niin se löytyy osanumerolla 735497606 täältä:Pujazuba kirjoitti: ↑02 Tammi 2022, 00:44Onko se tuo positio 4:
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=26 ... IST_PART=0
Jos ei niin näkyykö kyseinen kumi tässä listassa
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=22 ... IST_PART=0
https://www.alfashop.co.uk/products/sea ... 06&button=
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Täytyypä ottaa kännykällä kuva tuosta kumista ja verrata. Kiitoksia avusta!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo linkissäsi oleva osa ei ole oikea. Eilen jo ihmettelin, mikä osa on kyseessä. Siis tarvitsen pyöreän kumiosan, joka on takaluukun alaosassa luukun sisäpuolella lähellä luukun taitetta. Se osa on n.2cm halkaisijaltaan ja n.2,5cm pitkä. Ilmeisesti se painetaan pellissä olevaan reikään, jossa on lovi, ymmärtääkseni ensin kumikappaleessa oleva osa tulee pellissä olevaan loveen ja sitten sitä kierretään lukitakseen kumin paikoilleen.
Valokuvani on vähän huono(hämärä valaistus ulkona).
Jos listan kumiosista pitäisi veikata, niin NRO 6 saattaisi olla oikea. Pitänee ottaa parempi kuva tuosta kumiosasta. Otan huomenna taskulampun mukaan, niin eiköhän sen valossa saa hyvän kuvan osasta. Ja kuvia useammasta kulmasta.
Valokuvani on vähän huono(hämärä valaistus ulkona).
Jos listan kumiosista pitäisi veikata, niin NRO 6 saattaisi olla oikea. Pitänee ottaa parempi kuva tuosta kumiosasta. Otan huomenna taskulampun mukaan, niin eiköhän sen valossa saa hyvän kuvan osasta. Ja kuvia useammasta kulmasta.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Mites autopurkaamot ?
Oisko tässä linkissä oleva osa oikea?
https://www.ebay.co.uk/itm/254062464609
Puolan poika ei näköjään lähetä Suomeen, mut voihan sitä kysäistä, jos siis oikea osa.
Oisko tässä linkissä oleva osa oikea?
https://www.ebay.co.uk/itm/254062464609
Puolan poika ei näköjään lähetä Suomeen, mut voihan sitä kysäistä, jos siis oikea osa.
- Kari
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Viimeksi muokannut harkaniemi, 04 Tammi 2022, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
viewtopic.php?t=27761harkaniemi kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 22:28Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, ctmultilead.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Olisiko Giulietan omistajilla mahdollista mitata paljonko on pyörän kaaresta ja vanteen keskelle edessä ja takana vakiona?
Myös QV:n mitat passaa.
Tossa uudessa ostoksessa on Eibach madallussarja, mikä mielestäni ehkä liian paljon madaltava ainakin keulasta ja hitusen liian jäykkä omaan makuun.
Myös QV:n mitat passaa.
Tossa uudessa ostoksessa on Eibach madallussarja, mikä mielestäni ehkä liian paljon madaltava ainakin keulasta ja hitusen liian jäykkä omaan makuun.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
En muista kokonaismittaa, mutta erotuksen olin laittanut ylös: Eibach punainen edessä -22mm, takana -25mm vertauskohteena sportpack alusta.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Giulietta 940
Katsastusmies sanoi että takaa oikea banaani tukivarsi alkaa antaa periksi. Mistähän osasta mahtoi puhua? Muuten ei tullut moitteita 260t ajellusta kiesistä.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Tuliko korjauskehotus? 'alkaa antaa periksi' tukivarrelle kuulostaa vakavalta.
Eihän se ole tämä?
https://www.autodoc.fi/spidan-chassis-parts/14705745
Re: Giulietta 940
Ei tullut mitään merkintää papereihin. Täytyy alkaa tutkimaan varaosaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Ei hylkyä/kehotusta + 'alkaa antaa periksi' on mulle hassu yhdistelmä. Kun esim mun takajarrulevyt olivat kuluneet siitä tuli tekstiä katsastuslappuun vaikkei se ollut korjauskehotus.
Alustan kunnon tarkastus ammattilaisella olisi hyvä tapa saada mielenrauhaa sun tapauksessa.
Alustan kunnon tarkastus ammattilaisella olisi hyvä tapa saada mielenrauhaa sun tapauksessa.
Re: Giulietta 940
Juu, kyllä tämä jäi mietityttämään ja olisi pitänyt enemmän olla aktiivinen asian kanssa konttorilla. Kai mää aattelin, kun ei korjauskehoitustakaan asia ei paha.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuolla hinnalla kannattaa ostaa Giulietta nettiautosta, purkaa nuo tukivarret irti ja paalata loput autosta.Pujazuba kirjoitti: ↑07 Tammi 2022, 11:42Tuliko korjauskehotus? 'alkaa antaa periksi' tukivarrelle kuulostaa vakavalta.
Eihän se ole tämä?
https://www.autodoc.fi/spidan-chassis-parts/14705745
Oisko se tarkoittanut kommentillaan tuon banaanin (15) muotoisen tukivarren puslia? Hajoaa noin 200k nurkilla.
Re: Giulietta 940
Toivottavasti, jotain sanoikin, että pitkään on ajeltu vaihtamatta. Tilanne oli sekava. Pystytkö antamaan linkkiä jonkin kaupan pusliin, jos olisikin ne? Tietäisi vähän mistä puhutaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Summassa ei kannata mitään tilata, vaan antaa jonkun korjaamon nitkutella nivelet läpi. Jos jotain suuntaa remontin hinnalle haluaa, niin tässä alla on kauppalappua aiheesta. Ne alumiiniset kynkät voi joko vaihtaa (1b) tai sitten puslittaa uudestaan (1a). Tuo b-vaihtoehto kestää pidempään ja on "ehkä" vähemmän työtunteja vievä operaatio korjaamolla. Tuo a-vaihtoehto on vähän sitä, että neliskanttiseen reikään sovitellaan pyöreää puslaa ja korjaamon setä saa aikansa sovitella osia paikoilleen. Vaihtoehto a tekee myös autosta kovemman ajaa. Osion 2 osat tarvitaan riippumatta millä tapaa kynkät korjaa. Lisäksi toki tulee varautua siihen, etteivät ABS anturit lähde ehjänä kynkästä irti ja ne menee siinä sitten vaihtoon. Ja vielä lisäkustannuksena on ohjauskulmien säätö joka kerta kun jotain osaa käytetään irti, joten ei ehkä kannata jokaista yksittäistä puslaa vaihdattaa yksi kerrallaan. Puslakitin ARM1724 vaihdossa kannattaa huomioida, että se sisältää vain ne ulommat puslat. Jos ja kun todennäköisesti myös ne sisämmät puslat ovat väljiä, niin ne vaihtuu kun vaihtaa ylemmät ja alemmat tukivarret. Töineen kaikkineen G:n takapään ehjääminen menee 1200-1800€ haarukkaan.
https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... _2945.html
1a.) 354,80€
1kpl
PFR1-1010
Powerflex Rear Trailing Arm Bushes - Giulietta
195€
2kpl
ARM1724
Bushing kit
79,90€/kpl
1b.) 799,98€
1kpl
50518711
Wheel bearing housing / Wishbone right side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€
1kpl
50518714
Wheel bearing housing / Wishbone left side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€
2.) 451,18€
2kpl
50521929
Lower cross brace
49,90€/kpl
2kpl
50522784
Cross brace protection
30€/kpl
2kpl
443447204
Cross brace bolt, nut, washer -kit
59,90€/kpl
2kpl
51806605
Shock absorbers bolt
10€/kpl
1kpl
51978680
Link rod, left
25,89€
1kpl
51978679
Link rod right (HA) Stabilizer Alfa Romeo Giulietta, 4C, 4C Spider
25,89€
1kpl
51827373
Wishbone upper right side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€
1kpl
51806613
Wishbone upper left side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€
https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... _2945.html
1a.) 354,80€
1kpl
PFR1-1010
Powerflex Rear Trailing Arm Bushes - Giulietta
195€
2kpl
ARM1724
Bushing kit
79,90€/kpl
1b.) 799,98€
1kpl
50518711
Wheel bearing housing / Wishbone right side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€
1kpl
50518714
Wheel bearing housing / Wishbone left side (RA) Alfa Giulietta 1.4 TB, 1.6 JTDM, 2.0 JTDM
399,99€
2.) 451,18€
2kpl
50521929
Lower cross brace
49,90€/kpl
2kpl
50522784
Cross brace protection
30€/kpl
2kpl
443447204
Cross brace bolt, nut, washer -kit
59,90€/kpl
2kpl
51806605
Shock absorbers bolt
10€/kpl
1kpl
51978680
Link rod, left
25,89€
1kpl
51978679
Link rod right (HA) Stabilizer Alfa Romeo Giulietta, 4C, 4C Spider
25,89€
1kpl
51827373
Wishbone upper right side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€
1kpl
51806613
Wishbone upper left side (RA) Alfa Romeo Giulietta
49,90€
Re: Giulietta 940
Kysyin Deltasta kumimattoja Giuliettaan. Ei kuulemma saa kuin 2016 vuosimallista eteenpäin. Onko eri vuosimallien lattioissa niin suuria eroja ettei tuoreempien versioiden matot käy alkupään autoihin?
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Alfisti.net matoissa sopivuus lukee olevan kaikkiin vuosimalleihin. Varmaan siis sopii, mutta 2016 varmaan tehtaan toimittamat matot jotenkin ulkonäöllisesti muuttuneet?
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Faceliftissä tuli mattoihin kiinnitysnastat, joilla matot pysyvät paremmin paikoillaan lattialla eivätkä liiku kenkien alla
Re: Giulietta 940
Ostin Fixukselta halpismatot ja emäntä askarteli niistä sopivat Liekkö nuo kangasmatotkaan alkuperäiset, kuskin matossa ainoastaan on kiinnitysrinkula muttei sitä kiinni saa mihinkään.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Omassa 2011-mallisessa oli kyllä alkuperäiset kangasmatot, joissa ainakin kuskin matossa oli kiinnitysnastat.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 14:46^ Faceliftissä tuli mattoihin kiinnitysnastat, joilla matot pysyvät paremmin paikoillaan lattialla eivätkä liiku kenkien alla
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Orkkismattoja hommaamassa? Jos alkuperäismattojen rakenne on pysynyt ennallaan, niin parempi käyttötarkoitus rahoille on vaikka polttaa ne. On edes jotain iloa siitä... Ainakin alkupään (2012) orkkismatot täysin sileät kumiläpyskät. Reunoja myöten, joten kaikki kura ja vesi päätyi sukkelasti maton alle.
Tarvikkeita siis hommaamaan. En enää saa päähäni, mitkä itse hommasin. Kyseessä kaukalomatot reilun kokoisilla reunoilla ja juuri Giuliettaan tehtynyä, joten pysyivät hyvin paikoillaan.
Tarvikkeita siis hommaamaan. En enää saa päähäni, mitkä itse hommasin. Kyseessä kaukalomatot reilun kokoisilla reunoilla ja juuri Giuliettaan tehtynyä, joten pysyivät hyvin paikoillaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minulla oli jo myydyssä G:ssa mittojen mukaan tehdyt matot. Edessä erilliset takana yhtenäinen, erittäin kätevät ja toimivat. Luulisi noita saavan edelleen, en muista vuosien päästä toimittajaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Aika moni yleismallinen kumimattosarja on tarkoitettu leikattavaksi sopivaan muotoon ja reunoissa on runsaasti kuran ja veden valumista pysäyttäviä ominaisuuksia. Tällainen itsellä ollut käytössä monta vuotta jo. Ainoastaan etumatkustajan puolella kumimatto puuttuu enkä muista miksi. Siinä haasteena on kangasmaton paikalla pysyminen sillä se liukuu jatkuvasti eteenpäin.
Re: Giulietta 940
Ei se nyt ihan niin mennyt kuin aluksi tuossa kirjoitin, alla olevan vastauksen sain konttorilta kun kyselin lisätietoa.
"Kyseessä on tosiaan oikean puolen takapyörän tuenta ja poikittaisen ylätukivarren ulompi pusla. Tämä tukivarsi on malliltaan kaareva. Pusla tuntui normaalia löysemmältä, vaikka varsinaista välystä ei tuntunutkaan.
Kannattaa selvittää saako tuon puslan erikseen, vai myydäänkö tukivarsi vain kokonaisena."
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Eli kyseessä on valveutunut katsastusmies, joka kertoo autostaan kiinnostuneelle omistajalle havaintoja, joissa kuluminen ei vielä aiheuta virallista merkitystä, mutta on jo havaittavissa ja saattaa jo vaikuttaa italialaisen tarkkaan ajettavuuteen.
Tälläisiä katsureiden pitäisikin olla, että kertovat havainnoistaan muutenkin kuin leimalapun tekstillä.
Tälläisiä katsureiden pitäisikin olla, että kertovat havainnoistaan muutenkin kuin leimalapun tekstillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Giulietta 940
Kyllä! Tuolla on ollut ilo asioida jo vuosia, tämänkin kanssa oikein nosti auton uudestaan ylös näyttääkseen paikan.
Onkohan tuota puslaa nyt sitten saatavissa erikseen? Helpottaisi jos osa olisi valmiina korjaamolle vietäessä.
Onkohan tuota puslaa nyt sitten saatavissa erikseen? Helpottaisi jos osa olisi valmiina korjaamolle vietäessä.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Powerflex tekee kestäviä muovipuslia ja näköjään Giuliettan perään olisi osia tarjolla. https://www.powerflexusa.com/shop/categ ... a-940-1498
- tritonus
- Viestit: 231
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Lampun pesurin kansi on yläreunastaan irti, onneksi ei ainakaan vielä ole pudonnu tielle.
Saako nuo pesurit jotenkin ajetuksi "huoltoasentoon" ts. ulos puskurista, jotta tuon kannen voisi laittaa takas paikalleen?
Saako nuo pesurit jotenkin ajetuksi "huoltoasentoon" ts. ulos puskurista, jotta tuon kannen voisi laittaa takas paikalleen?
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Ei tietääkseni mutta hyvällä vauhdilla onnistuu pesurin aktivointi ja juoksu auton keulaan nappaamaan pesurista kiinni ennen sulkeutumista.
Omassa myös matkustajan puolella kansi tuntuu löysältä vaikka mikään ei ole irti. Ihan kuin siihen olisi kehittynyt välystä tai koko mekanismi on ulompana kuin kuuluisi.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.jkk kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:12viewtopic.php?t=27761harkaniemi kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 22:28Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.harkaniemi kirjoitti: ↑11 Tammi 2022, 20:22Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.jkk kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:12viewtopic.php?t=27761harkaniemi kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 22:28Onko muilla tullut ongelmia rattipainikkeiden kanssa, kun vaihtanut radion uudempaan? Tilasin tällaisen setin: https://www.ebay.co.uk/itm/402886599510 ja siinä tuli adapterit mukana. Rattipainikkeille tuli vielä oma ohjain, CTSAR004.2 ja se tässä kai nyt ei toimi. Kun laitan piuhat kiinni ja radion päälle, saan kyllä äänet ulos, mutta rattipainikkeita en pysty uudelleen mappaa, kun radio ei niitä tunnista. Mittailin huvikseen oskilloskoopin kanssa, et mitä toi adapteri antaa ulos eikä sieltä ei tullut mitään signaalia. Sisään kyllä menee signaalia. Key 1 ja key 2 ovat yhdistettynä, eikä mitään.
Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Tai vinkkiä mistä lähtisi etsimään ratkaisua. Toi myyjä lähetti jo toisen adapterin, mutta sama ongelma. Uusi radio on Joying, mut en usko että radiossa on ongelma, kun ei kerran tule edes signaalia.
Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.ArttuNaattor kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 12:54Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.harkaniemi kirjoitti: ↑11 Tammi 2022, 20:22Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.jkk kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:12
viewtopic.php?t=27761
Tuolla voi olla jotain infoa vastaavasta projektista kun tuli junnuna askarreltua.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.harkaniemi kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 18:20Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.ArttuNaattor kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 12:54Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.harkaniemi kirjoitti: ↑11 Tammi 2022, 20:22
Oon nyt pallotellut sähköposteja connects2 valmistajan kanssa ilman minkäänlaista tulosta. Muistatko yhtään oliko sullakin tuo CTSAR004.2 käytössä? Meni ihan plug'n'play:lla toimimaan? Niin se ainakin pitäisi.
Yks juttu, mitä he pyysivät testaamaan oli peruutuskameran virtajohdon jännitettä, joka tulee tuosta samasta boksista. He sanoivat, että kun laittaa pakin päälle, siihen pitäisi syntyä 12v jännite. Mittasin ja mulla se näyttä 14,2v. He sanoivat, että tämä on ihan ok(tai oikeestaan eivät sanoneet mitään), mut aloin miettimään, että mitä jos jossain sähkösyötössä on jotain häikkää. Akku on juuri ennen talvea vaihdettu, joten se ei todennäköisesti ole rikki. Myös start'n'stop ominaisuus toimi vain sillon. Se toimi sillon kun akku oli juuri vaihdettu ja kerran talven alussa ( se oli vähän outoa, että se alkoi yhtäkkiä toimimaan kerran) Mittasin vielä latausjännitteen ja sekin vaikuttaisi olevan ok. Voisiko vika olla jossain muualla?
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Mitenkäs Giulietasta saa hätävilkut jarrutuksessa pois, jos mitenkään??
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
Todella rasittavaa liukkailla keleillä, ihan liian herkästi vilkuttaa..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
En usko että mitenkään. Kai tuo ominaisuus on autobahneille suunniltu, jossa pitää näkyä selkeästi kun hidastetaan.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Jännää kun mulla tuo on tapahtunut vain pari kertaa neljän vuoden aikana. Molemmissa tapauksissa nopeutta oli yli taajama- rajan ja jarrutuksessa useampi rengas lukkiutui jotta autom. hätävilkku aktivoitui.Cloverleaf kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 19:44En usko että mitenkään. Kai tuo ominaisuus on autobahneille suunniltu, jossa pitää näkyä selkeästi kun hidastetaan.
Kuivalla kesäkelillä en ole millään saanut tuon tapahtumaan vaikka yrittänyt.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
En muista että hiekalla ois koskaan, asfaltilla kesällä pari kertaa kun oikein kunnolla jarruttaa..
Tuntuisi että nyt tekee paljon herkemmin kuin viime talvena..
Ehkä tällä on jotain tekemistä myös sen kanssa että takapalat on viimeaikoina jäätyneet jatkuvasti levyyn kiinni.. takajarrut pitää varmaan herkistellä ja kattoa muuttuuko tilanne..
Mutta nyt ku on liukasta niin ei paljoa tarvi absin pärähtää niin jo vilkkuu..
Tuntuisi että nyt tekee paljon herkemmin kuin viime talvena..
Ehkä tällä on jotain tekemistä myös sen kanssa että takapalat on viimeaikoina jäätyneet jatkuvasti levyyn kiinni.. takajarrut pitää varmaan herkistellä ja kattoa muuttuuko tilanne..
Mutta nyt ku on liukasta niin ei paljoa tarvi absin pärähtää niin jo vilkkuu..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Diesel Giulietta, itse ajanut 55tkm, kertaakaan ei ole syttynyt tuo hiukkasloukkupolttovalo, tarkoittaako tämä et kaikki hyvin, venäläinen Diesel niin hyvää ettei tarvi?
Toimii ihan hienosti..
Diesel Giulietta, itse ajanut 55tkm, kertaakaan ei ole syttynyt tuo hiukkasloukkupolttovalo, tarkoittaako tämä et kaikki hyvin, venäläinen Diesel niin hyvää ettei tarvi?
Toimii ihan hienosti..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
^ Ohjekirjan mukaan se syttyy vain siinä tilanteessa että se vaatii kuskilta toimenpiteitä. En kyllä tiedä mikä sellainen tilanne on....
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Takkuava jarru voi hyvinkin olla syypää yli-innokkaaseen varoitteluvilkutteluun. Jos jarru ei irtaudu samaa vauhtia kuin ABS käskee sitä irtautumaan, voi systeemi olla vähän ihmeissään.
Edit: jaa niin, vilkutteluahan taitaa aiheuttaa myös ESP:n aktivoituminen, vaikkei jarruun koskisikaan. Onhan kiihtyvyysantureiden kalibraatiot kohdallaan?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Niin no akun vaihdoin joku aika sit niin on ikkunatkin kalibroimatta.. kiihtyvyys anturien kalibrointiin tarvii varmaan testerin???
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Giuliettasta en ole ihan varma, mutta jos se on perinyt tätä 159:ltä, niin 159:n kiihtyvyysanturit resetoituu kun akku käy irti. Ne voi kalibroida testerillä, mutta ymmärtääkseni myös se akun irtikäyttö auttaa - molemmissa tapauksissa auton kuitenkin täytyy olla täysin vaakasuoralla alustalla, että tietävät vaaka-asennon oikein.
Tämä siis 159-kokemuksella ja tiedolla, mutta ensihätään voit koettaa käyttää akun irti auton ollessa vaaterissa ja katsoa, auttaako se.
Tämä siis 159-kokemuksella ja tiedolla, mutta ensihätään voit koettaa käyttää akun irti auton ollessa vaaterissa ja katsoa, auttaako se.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.