Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitoksia vastauksesta. Olin aikasemmin käyttänyt jotain vanhempaa ePER versiota, niin siinä ei ollut kuin 159 X3 versio pelkästään. Osa mitä tarkoitin on 60697075 BRACKET ja sama toiselle puolelle 60697076. Seuraava kysymys olisi että mistä tuommosia pikkunippeleitä kannattais lähteä etsimään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei varmaan saa tarvikkeena mutta uudet osat saa varmaan tilattua maahantuojan kautta, hinta näyttää olevan alle 10€!!
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Omaan autoon sain cruisen toimimaan viikonloppuna vaihtamalla ajoittain pätkineen abs anturin uuteen sekä korjaamalla kaasuläpän, joka antoi moottorinohjausyksikölle vikakoodin signaali virheestä. Korjauksena kansi auki ja kuumentuneen näköisten tinausten uudelleen kolvaus.
MES:sillä seurasin ajon aikana abs anturien antamaa nopeutta kaikista neljästä renkaasta samaan aikaan. Grafiikka paljasti vasemman etupyörän anturin välillä katkovan signaalia tai antavan hetkellisesti huomattavasti nopeampaa lukemaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Missä olette teettäneet tai suosittelette teettämään 159 2.4 imuläppien poiston Uusimaalla?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
- Car(s): Alfa 159 sportwagon 1750 TBi TI -10
Ex Alfa Giulietta 1.4 multiair -11
Ex Alfa 159 2.4 JTDm -06
Ex Alfa 156 1.8 TS -03
Ex Alfa 147 2.0 TS -02 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olikos täällä Tbi öljypumpun imuputken tiivisteen vaihtaneita? Millainen urakka edessä ja mitä tulisi ottaa huomioon?
- Kivijärvi
- Viestit: 956
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2.4JTDm syö egr:iä liki kpl/vuosi. Onko arvauksia mikä ns. riivaa? On korjattu haperoita johdotuksia, ja varmistettu mm. hyvä kontakti itse laitteeseen. Puolitoista vuotta ja 45tkm ja on kuulemma kärvähtäneen oloinen, eikä toimi enää. Samoin oireina vaihdettu puolitoista vuotta sitten. Ja edellinen omistaja oli vaihtanut hetkeä aiemmin kun auto minulle tuli.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ainoa toimiva ratkaisu mielestäni on ohittaa koko egr. Loppui ongelmat minulla siihen. Samalla dpf myös pois ja uudelleen ohjelmointi. Näitä pitäisi mihinkään autoon asentaa. Nämä vielä 159:n tullessa niin uusia vempaimia ja auton ecu ainakin alkupään malleissa hieman hidas reagoimaan aiheuttaa sen että koko järjestelmä ihan roskaa ellei sitä ohita. Minun mielipide tämä siis mutta oma auto toiminut kuin kello ko toimenpiteen jälkeen.Kivijärvi kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 20:232.4JTDm syö egr:iä liki kpl/vuosi. Onko arvauksia mikä ns. riivaa? On korjattu haperoita johdotuksia, ja varmistettu mm. hyvä kontakti itse laitteeseen. Puolitoista vuotta ja 45tkm ja on kuulemma kärvähtäneen oloinen, eikä toimi enää. Samoin oireina vaihdettu puolitoista vuotta sitten. Ja edellinen omistaja oli vaihtanut hetkeä aiemmin kun auto minulle tuli.
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuossa mun vanha kirjoitelma TT-Thermon asennuksesta:jötsi kirjoitti: ↑04 Loka 2021, 19:49Onko kokemuksia millainen moottorinlämmitin sopii Brera 3.2 Q4:een?
Ainoa minkä löysin on Defan tarjoama setti 159 3.2:een johon kuuluu letkulämmitin + kiertovesipumppu ja asennusosat:
-http://old.defa.com/vfp/eh/411788.pdf
-http://old.defa.com/vfp/eh/460480.pdf
Mielelläni kuulisin miten muut ratkaisseet 939A000:n lämmittämisen, ja onko jotain mitä kannattaa huomioida.
viewtopic.php?f=4&t=27033&p=583731&hili ... bi#p583731
Tuo Defan paketti ei ollut tehokas alkuunkaan tälle koneelle, ja itse vastus hajosi n.3v käytön jälkeen.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Eura
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159:n 2.4 jtdm luulee olevansa JTS kone eli antaa P0016 koodia, vaatii useamman starttauksen ja sytyttää keltaisen valon.
Filarossa vaihdettiin vuosi sitten rpm anturi (varmuuden vuoksi) ja viikko sitten myös nokka-akseli anturi + katsottiin hihnakopan sisälle että kaikki kunnossa, hihnakin vaihdettu Filarossa oikeilla työkaluilla.
Auto toimi muutaman päivän normaalisti mutta taas sama juttu.
Onko tullut kenellekään vastaavaa ja pitääkö tässä johtosarjaa ruveta availemaan?
Filarossa vaihdettiin vuosi sitten rpm anturi (varmuuden vuoksi) ja viikko sitten myös nokka-akseli anturi + katsottiin hihnakopan sisälle että kaikki kunnossa, hihnakin vaihdettu Filarossa oikeilla työkaluilla.
Auto toimi muutaman päivän normaalisti mutta taas sama juttu.
Onko tullut kenellekään vastaavaa ja pitääkö tässä johtosarjaa ruveta availemaan?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kyllä tuohon P0016 vikaan on uskominen, synkronointivika k-akselin ja nokka-akselien välillä. Imupuolen akselin ajoitusta ei pysty tarkastamaan ilman osien purkamista, jotta työkalun saa paikalleen. Siellä voi olla pieni heitto. Ajoituksen tarkastus molemmista akseleista, niin kyllä vika löytyy!
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Eura
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kyllä se varmaan noin on, menee takaisin Filaroon ensiviikolla..
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2.4JTDm sytytti parina aamuna kylmällä moottorilla "preheat plugs not available" ilmoituksen ja valon, joka sammuu kyllä parissa kymmenessä sekunnissa eikä toistu lämpimällä moottorilla. Käynnistyy kyllä nätisti ja käy hyvin. Tarvitseeko huolestua vai onko normaalia tällasella -15 pakkasella? Auto on ollut johdon päässä "lämmityksessä" ja akku 2v ikäinen.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Hehkurele rupee tuota puskemaan jossain vaiheessa. Ei ole kallis (30-50€) osa autodocilta eikä vaikea vaihtaa. Melko aikaisin ja satunnaisesti se alkaa tuota herjaa tekemään. Itsellä loppui nollaamalla multieculla tämä(uusi osa on tallin hyllyllä valmiina). Tuohan jättää vikamuistiin jäljen joten muista tyhjentää myös se.Muuttohaukka kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:492.4JTDm sytytti parina aamuna kylmällä moottorilla "preheat plugs not available" ilmoituksen ja valon, joka sammuu kyllä parissa kymmenessä sekunnissa eikä toistu lämpimällä moottorilla. Käynnistyy kyllä nätisti ja käy hyvin. Tarvitseeko huolestua vai onko normaalia tällasella -15 pakkasella? Auto on ollut johdon päässä "lämmityksessä" ja akku 2v ikäinen.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos neuvosta Pitää hakea tuollainen osa. Onnistuukohan tuo nollaus ihan yleislukijalla mallia OBD-testeri vai pitääkö olla multiecuscan?AmericanItalian kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:59Hehkurele rupee tuota puskemaan jossain vaiheessa. Ei ole kallis (30-50€) osa autodocilta eikä vaikea vaihtaa. Melko aikaisin ja satunnaisesti se alkaa tuota herjaa tekemään. Itsellä loppui nollaamalla multieculla tämä(uusi osa on tallin hyllyllä valmiina). Tuohan jättää vikamuistiin jäljen joten muista tyhjentää myös se.Muuttohaukka kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:492.4JTDm sytytti parina aamuna kylmällä moottorilla "preheat plugs not available" ilmoituksen ja valon, joka sammuu kyllä parissa kymmenessä sekunnissa eikä toistu lämpimällä moottorilla. Käynnistyy kyllä nätisti ja käy hyvin. Tarvitseeko huolestua vai onko normaalia tällasella -15 pakkasella? Auto on ollut johdon päässä "lämmityksessä" ja akku 2v ikäinen.
Viimeksi muokannut Muuttohaukka, 27 Marras 2021, 19:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eiköhän se sieltä ole. Toivotaan että pääset helpolla.Muuttohaukka kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 19:22Kiitos neuvosta Pitää hakea tuollainen osa. Onnistuukohan tuo nollaus ihan yleislukijalla mallia OBD-testeri vai pitääkö olla multiecuscan?AmericanItalian kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:59Hehkurele rupee tuota puskemaan jossain vaiheessa. Ei ole kallis (30-50€) osa autodocilta eikä vaikea vaihtaa. Melko aikaisin ja satunnaisesti se alkaa tuota herjaa tekemään. Itsellä loppui nollaamalla multieculla tämä(uusi osa on tallin hyllyllä valmiina). Tuohan jättää vikamuistiin jäljen joten muista tyhjentää myös se.Muuttohaukka kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:492.4JTDm sytytti parina aamuna kylmällä moottorilla "preheat plugs not available" ilmoituksen ja valon, joka sammuu kyllä parissa kymmenessä sekunnissa eikä toistu lämpimällä moottorilla. Käynnistyy kyllä nätisti ja käy hyvin. Tarvitseeko huolestua vai onko normaalia tällasella -15 pakkasella? Auto on ollut johdon päässä "lämmityksessä" ja akku 2v ikäinen.
Rippuu vähän yleislukijasta ja siitä antaako vian sille. Mulla ei ihan mopotesteri antanu nollata vaikka niin väitti ja jäi todellisuudessa muistiin kun katsoi multieculla sekä toisella laajemmalla ohjelmalla.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Unohtui kysyä, että missäpäin autoa hehkurele sijaitsee?AmericanItalian kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 19:27Eiköhän se sieltä ole. Toivotaan että pääset helpolla.Muuttohaukka kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 19:22Kiitos neuvosta Pitää hakea tuollainen osa. Onnistuukohan tuo nollaus ihan yleislukijalla mallia OBD-testeri vai pitääkö olla multiecuscan?AmericanItalian kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 17:59
Hehkurele rupee tuota puskemaan jossain vaiheessa. Ei ole kallis (30-50€) osa autodocilta eikä vaikea vaihtaa. Melko aikaisin ja satunnaisesti se alkaa tuota herjaa tekemään. Itsellä loppui nollaamalla multieculla tämä(uusi osa on tallin hyllyllä valmiina). Tuohan jättää vikamuistiin jäljen joten muista tyhjentää myös se.
Rippuu vähän yleislukijasta ja siitä antaako vian sille. Mulla ei ihan mopotesteri antanu nollata vaikka niin väitti ja jäi todellisuudessa muistiin kun katsoi multieculla sekä toisella laajemmalla ohjelmalla.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Unohtui kysyä, että missäpäin autoa hehkurele sijaitsee?
[/quote]
Konehuoneessa paisuntasäiliön oikealla puolella ruuveilla kiinni ”tulipellissä”. Sen hiffaa kun näet uuden osan. Youtubesta löytyy myös kun joku serbi semmosen purkaa atomeiksi ja korjaa releenkin itse
[/quote]
Konehuoneessa paisuntasäiliön oikealla puolella ruuveilla kiinni ”tulipellissä”. Sen hiffaa kun näet uuden osan. Youtubesta löytyy myös kun joku serbi semmosen purkaa atomeiksi ja korjaa releenkin itse
- hjpp
- Viestit: 1931
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuolla hehkulla saattaa olla jotain tekemistä alhaisen akkujännitteen kanssa. Mun kotterossa ilmoitus on vuosien saatossa näkynyt aina joskus ja muistelen, että edeltävä käyttö on aina ollut akkuvarausta syövää todella lyhyttä ajoa. Kai näissä joku jälkihehkutus on kylmää pannua rääkätessä ja ehkä jännite on sitten hetkellisesti hiukan alhainen sille. Relettä en ole vaihtanut.
Ja tämä siis oli asteella saattaa, ehkä, kenties...
Ja tämä siis oli asteella saattaa, ehkä, kenties...
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Voi antaa hehkureleviasta herjan myös rikkinäisestä hehkusta.
Kannattaa tilata myös ne samalla kun tilaa releen. Bosch ja Beru merkkiset hehkut ovat ainakin hyvin toimineet.
Kannattaa tilata myös ne samalla kun tilaa releen. Bosch ja Beru merkkiset hehkut ovat ainakin hyvin toimineet.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos vinkeistä. Ollut ilmeisesti kylmiä startteja, kun sain selville ettei lohkolämmitin lähde edes päälle. Virta tulee kyllä kaapelin päähän asti, mutta jossain auton sisuksissa katoaa. Ei ihme jos ilmoittelee hehkusta kun -18c yöllä. Huomenna kokeilen Eberspächerin kanssa niin katsotaan sitten mitä ilmoittelee.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei auttanut Eberspächerkaan vaan nyt starttaa tosi pitkään ja kaasuakin piti antaa käynnistäessä. Hiukkassuodattimen tukoksen valoa vilkutti hetken. Hyvä puoli ettei vilkuttanut hehkutulppia tms. Kylmänä kyllä käynnistyi paljon paremmin Akku on ok kun tarkistin mittarilla.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuo dpf kannattaa kytkeä pois muutenkin. Mulla herjaa samaa sekunnin joskus vaikka kytketty pois. Ohjelmoinnin tehnyt paja sanoi että se on pelkkä softaan jäänyt bugi. Eri asia toki jos sitä ei ole kytketty pois.Muuttohaukka kirjoitti: ↑04 Joulu 2021, 16:37Ei auttanut Eberspächerkaan vaan nyt starttaa tosi pitkään ja kaasuakin piti antaa käynnistäessä. Hiukkassuodattimen tukoksen valoa vilkutti hetken. Hyvä puoli ettei vilkuttanut hehkutulppia tms. Kylmänä kyllä käynnistyi paljon paremmin Akku on ok kun tarkistin mittarilla.
Mulla ei myöskään toimi lohkolämmitin. Nyt kun -18 niin ei lähtenyt enää käyntiin. Lyhyttä matkaa pääosin ja kesänaftat tankissa niin paletti oli valmis. Hehkujen kanssa ei ollut ongelmaa mutta pitkään se tykkäs hehkuttaa. Apuvirralla tallille ja kesämersu ajoon(toimii lohkolämmitin ja kaikki muutenkin). Pitää tuo lämppäri selvittää ja akku ladata ainakin tässä välissä.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Muistaakseni on kytketty pois päältä eli sama juttu Hyvä kun sulla on varabiili Lähti se Eberi toimimaan kun opetteli käyttämään oikein Saksankielinen manuaali ei vain avautunut koulusaksalla, mutta sinnikkyys palkittiin. Piti vaan antaa lämmittimen polttaa karstaa kunnolla 40min ja muillakin käynnistyskerroilla min. 30 päällä. Lähtenyt nyt käyntiin kuin palmun alta vaikka aamulla oli -25c
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pakko olla toinen auto kun Alfa sen verran vanha ja 319 tkm jo menty . En kyllä mielellään tätä kesäautoa talvella kuluta mutta hyvin tuntuu sille talviajelukin maistuvan . Alfasta paljastui melkoinen vuoto termostaatin juuresta, letkuista jne. Tämä oli osittain tiedossa tulevan mutta tiputti/hikoili vain vähän yhteen kulmaan kylmänä eikä maahan asti. Nyt laatikkoa myöden oli jäähdytysnesteessä. Tilasin uuden termarin letkuineen ja jäi Alfa talliin. Vaihdoin muuten tuon hehkureleen kun oli siitäkin jättänyt vikamuistiin jonka tyhjensin. 5min homma 3 minuutin tauolla
Hyvä että sait eberin toimimaan ja auton tulille
Hyvä että sait eberin toimimaan ja auton tulille
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mistäpä saa lukittua kampiakselin 159 2.4 JTDm moottorista. Auto on automaattilaatikolla. Olisi tarve tarkistaa kampiakselin hammashihnapyörän ja kiilan kunto. Lykkäsi nimittäin ihanan koodin P0016 kampiakselin ja nokka-akselin sykronointivirheestä. Oireina aiemmin huonontunut käynnistyminen ja huono tyhjäkäynti.
- hjpp
- Viestit: 1931
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Siellä taitaa olla merkki, mutta on siihen työkalukin olemassa. Kuvassa keskimmäinen.
https://toolfin.com/ajoitusty%C3%B6kalu ... V2EALw_wcB
https://toolfin.com/ajoitusty%C3%B6kalu ... V2EALw_wcB
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos vinkistä. Nuo muut ajoitus työkalut minulla on paitsi tuo kaareva, jolla lukitaan ilmeisesti kampiakseli takapäästä vaihdelaatikon puolelta. Epäilen, että kampiakselin etupään lukitustyökalu ei kestä hammashihnapyörän pultin aukaisua, vai kestääkö?
Koko revohka alkoi kun moottori ei vastannuut kasuun paluumatkalla Jyväskylästä. Nappasin kahvila Jari-Pekan pihassa tietokoneen kiinni ja vikakoodi kertoi kampiakselin asentotunnistimen tai johdotuksen olevan viallinen ei sytyttänyt moottorin vikavaloa. No nilkuttamalla matkaan ja vähitellen auto alkoi toimia normaalimmin. Vaihdoin kotona vanhan toimivan nokantunnistimen ja vikavalo katosi ja auto toimi normaalisti. Seuraavana päivänä autoa käynnistettäessä moottorin vikavalo tauluun ja vikakoodi p0016 ( nokka-akselin ja kampiakselin ajoitus ero) oli läsnä. No vaihdoinpa sitten toimivaksi tiedetyn kampiakselin asentotunistimen paikalleen ja kuittasin vikavalon auto käyntiin hikisesti ja vikavaloa ei tullut. Auto sammuksiin uusinta startti ja vikavalo palasi koodilla p0016. Tutkiskelin netin syövereistä tapauksia samalla koodilla ja niitä löytyikin samoilla oireilla muutamia. Vikana joko nokka-akselin hihnapyörän tai kampiakselin (tai molempien) hammashihnapyörän kiilan särkyminen. Tällöin hihnapyörät pääsevät liikkumaan liikaa ja ajoitus sekaisin. Nuo kiilat näyttävät olevan kiinteästi hihnapyörissä. En keksi noitten rikkoutumiselle muuta järkevää selitystä kuin valmistusvika. Onhan tietysti mahdollista että jakohihnan kiristin on hajonnut ja jakohihna on löystynyt tai jakohihna itsessään on menossa poikki. Tuo selviää jahka pakkaset lauhtuvat ja pääsen avaamaan jakopään.
Koko revohka alkoi kun moottori ei vastannuut kasuun paluumatkalla Jyväskylästä. Nappasin kahvila Jari-Pekan pihassa tietokoneen kiinni ja vikakoodi kertoi kampiakselin asentotunnistimen tai johdotuksen olevan viallinen ei sytyttänyt moottorin vikavaloa. No nilkuttamalla matkaan ja vähitellen auto alkoi toimia normaalimmin. Vaihdoin kotona vanhan toimivan nokantunnistimen ja vikavalo katosi ja auto toimi normaalisti. Seuraavana päivänä autoa käynnistettäessä moottorin vikavalo tauluun ja vikakoodi p0016 ( nokka-akselin ja kampiakselin ajoitus ero) oli läsnä. No vaihdoinpa sitten toimivaksi tiedetyn kampiakselin asentotunistimen paikalleen ja kuittasin vikavalon auto käyntiin hikisesti ja vikavaloa ei tullut. Auto sammuksiin uusinta startti ja vikavalo palasi koodilla p0016. Tutkiskelin netin syövereistä tapauksia samalla koodilla ja niitä löytyikin samoilla oireilla muutamia. Vikana joko nokka-akselin hihnapyörän tai kampiakselin (tai molempien) hammashihnapyörän kiilan särkyminen. Tällöin hihnapyörät pääsevät liikkumaan liikaa ja ajoitus sekaisin. Nuo kiilat näyttävät olevan kiinteästi hihnapyörissä. En keksi noitten rikkoutumiselle muuta järkevää selitystä kuin valmistusvika. Onhan tietysti mahdollista että jakohihnan kiristin on hajonnut ja jakohihna on löystynyt tai jakohihna itsessään on menossa poikki. Tuo selviää jahka pakkaset lauhtuvat ja pääsen avaamaan jakopään.
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nokka-akselit on säädettävät ja ne voi lukita oikeaan asentoon lukitustyökalun avulla. Nokka-akselien välissä on hammasrattaa, joten nokat täytyy irrottaa koneesta ennen kuin toisenkin nokan saa säädettyä kohdalleen. Helppo työ kunhan on saanut purettua nokat irti koneesta.
Omasta autosta meni jako sekaisin (laturinhihna rispaantui jakohihnan väliin) ja sen seurauksena venttiilien keinuvivut poikki.
Isku oli ollut sen verran kova että imunokka oli hiukan pielessä. Säädön kiristysmutterit otin pulttipyssyllä auki, lukitustyökalun kanssa ajoitus kohdalleen ja mutterit takaisin kiinni.
Omasta autosta meni jako sekaisin (laturinhihna rispaantui jakohihnan väliin) ja sen seurauksena venttiilien keinuvivut poikki.
Isku oli ollut sen verran kova että imunokka oli hiukan pielessä. Säädön kiristysmutterit otin pulttipyssyllä auki, lukitustyökalun kanssa ajoitus kohdalleen ja mutterit takaisin kiinni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tankin luukusta kysymys. Pitäisikö kannen "pompata" ulommas, jolloin kansi ei avattuna ottaisi koppaan kiinni?
Edit: Joo, tutkin mekanismin, eikä se mihinkään pomppaa.
Edit: Joo, tutkin mekanismin, eikä se mihinkään pomppaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Purin 159:n jakopään tänään. Ei poikkinaista hihnaa, kiristin ok ja remmi tiukalla. Testasin ajoituksen, lukitustyökalut menivät paikalleen. Tämähän ei vielä todista, että jako pysyisi kohdillaan auton käydessä jos on kiilavika. Hihnaa en vielä ottanut irti. Ensi viikolla pitäisi tulla uudet hammashihnapyörät ja kunnollinen kampiakselin lukitystyökalu. Saa varmistettua että ainakaan kiilavika ei ole enää sen jälkeen syypää vikakoodiin. Jos tuo ei auta niin sitten on palattava antureitten ja johdotusten pariin.
Edit. Kunnon lukitustyökalut saapuivat ja hammashihnapyörät ovat jo Vantaalla. Moottorin ja automaattivaihteiston välissä on peitepelti jonka poistamalla lukitustyökalun saa hammakehälle. Onko joku poistanut tuota peltiä? Lähteekö irroittamalla pari vaihteiston kiinnityspulttia? Vai pitääkö irrottaa koko vaihteisto?
Edit. Kunnon lukitustyökalut saapuivat ja hammashihnapyörät ovat jo Vantaalla. Moottorin ja automaattivaihteiston välissä on peitepelti jonka poistamalla lukitustyökalun saa hammakehälle. Onko joku poistanut tuota peltiä? Lähteekö irroittamalla pari vaihteiston kiinnityspulttia? Vai pitääkö irrottaa koko vaihteisto?
- UusAlfisti
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Just hankittu 2.2 JTS väliaikasesti, jippiii!!! Tää vasta sitä ajamisen iloa on... Mä oon niin rakastunu tähän 159:iin nytten (harmittaa ku ei oo takaveto Giulian tapaan mut kelpaa silti) niin kyselisin mitä kokemuksia porukalla on tosta 1.7 tbistä? Vois oikeasti tosissaan harkita giuliasta siirtyä paaaaaljon halvempaan joka tarjoaa aika hemmetin moisen ajokokemuksen joka kerta ku rattiin hyppää, esim. vaikka 159 vm 2010-2011 Tbi koneella.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tehtalta ei ole saatavana muunlaista k-akselin lukitustyökalua, kuin irroitetun moottorin purkamiseen tarkoitettu, ehkä juuri tarkoittamasi rauta.
Nokkapultti (M16) on normaalilla tiukkuudella kiinni, 32-36 daNm, mutta siinä on vasenkätinen kierre! Paineilmatyökalut esiin!!
Nokkapultti (M16) on normaalilla tiukkuudella kiinni, 32-36 daNm, mutta siinä on vasenkätinen kierre! Paineilmatyökalut esiin!!
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Päivitystä 159.2.4 ja p0016
Kiitoksia vinkeistä.
Tässäpä pikku pulmatehtävä :Etsi eroavaisuus!
Kiitoksia vinkeistä.
Tässäpä pikku pulmatehtävä :Etsi eroavaisuus!
Viimeksi muokannut Cromahdus, 19 Joulu 2021, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- pahakeisari
- Viestit: 107
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alempiosa siirtynyt
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mikäs 159 2.0 jtdm jakohihnan vaihtoväli on..yleistä tietoa antas 4v ja 120tkm koskeeko tätäkin moottoria
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^^Kiila näyttäisi hakkautuneen pois
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Heippa!
Partikkelisuodatin oli jatkuvasti tukossa ja pakkopoltot eivät tehonneet. Sisukset lähtivät tänään pois, mutta moottorin vikavalo tuli. Mitä jäi tekemättä?
Auto 2.4 210hv diisseli
Hannu
Partikkelisuodatin oli jatkuvasti tukossa ja pakkopoltot eivät tehonneet. Sisukset lähtivät tänään pois, mutta moottorin vikavalo tuli. Mitä jäi tekemättä?
Auto 2.4 210hv diisseli
Hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Mitä se vikavalo sanoo? Ts. mitä koodia auto pukkaa pihalle jotta vikavalon sytyttää?
Jos DPF:n tyhjentää niin se kannattaa myös softauttaa pois. En kuitenkaan sano juuta enkä jaata, sytyttääkö tyhjä pönttö vikavaloa vakiosoftalla.
Jos DPF:n tyhjentää niin se kannattaa myös softauttaa pois. En kuitenkaan sano juuta enkä jaata, sytyttääkö tyhjä pönttö vikavaloa vakiosoftalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jotai liian isosta paine-erosta tais olla. Pitää tarkistaa.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tsekkaa samalla livedatasta että millasia lukemia paineanturi kertoo. Siellähän ei pitäsi kummosia vastapaineita olla kun pönttö on tyhjä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Päivitystä p0016 Alfa 159 2.4
Eilen sain vaihdettua uudet hammashihnapyörät paikoilleen. Kampiakselin päässä olevasta oli kiila täysin atomeina eli ei enää kiilaa ollenkaan. Irroitusta varten jouduin hankkimaan uuden pulttipyssyn. Ensiksi silmiin osui 70€:n laite jonka teho oli 600 Nm, ihan riitävä mutta momentin säätö oli vain oikeakätisen kierteen suuntaan. Siispä hintaluokka pompsahti ja matkaan tarttui Bahcon laite jossa momenttia sai säädettyä molempiin suuntiin. Pultti avautui koneella hienosti. Uuden hihnapyörän kiinnityksessä säädin momentin neljäsosaa vaille maksimin (max. 700 Nm) ja ajoin pultin kiinni. Nyt jälkeenpäin jäi epäilyttämään, että tulikohan tuo tarpeeksi tiukalle. Kampiakselin lukitustyökalulle löytyi paikka kun Dremelöin osan suojapellistä katkipoikki. Ja irroitin katalysaattorin tuen. Tällöin työkalun sai paikoilleen. Tänään kasasin raittiissa ulkoilmassa loput hilut paikoilleen ja tein uuden suojapellin katkaisemani tilalle. Työkalulle saa vastaisuudessa paikan helpommin irroittamalla vaihteiston alimman pultin ja seuraavan kiinnityspultin mutterin, pelti pois ja katalysaattorin tuki pois (kolme kiinnityspulttia) ja lukitustyökalu paikoilleen. Lievästi jännitti kun viimein valmistauduin painamaan käynnistysnappia. Kone tulille kertalaakista ja käynti parasta mitä koko omistusaikanani, kyllä helpotti. Taidanpa vielä varuilta hommata varastoon uuden kampiakselin hihnapyörän ja kiinnityspultin tulevia koitoksia varten.
Eilen sain vaihdettua uudet hammashihnapyörät paikoilleen. Kampiakselin päässä olevasta oli kiila täysin atomeina eli ei enää kiilaa ollenkaan. Irroitusta varten jouduin hankkimaan uuden pulttipyssyn. Ensiksi silmiin osui 70€:n laite jonka teho oli 600 Nm, ihan riitävä mutta momentin säätö oli vain oikeakätisen kierteen suuntaan. Siispä hintaluokka pompsahti ja matkaan tarttui Bahcon laite jossa momenttia sai säädettyä molempiin suuntiin. Pultti avautui koneella hienosti. Uuden hihnapyörän kiinnityksessä säädin momentin neljäsosaa vaille maksimin (max. 700 Nm) ja ajoin pultin kiinni. Nyt jälkeenpäin jäi epäilyttämään, että tulikohan tuo tarpeeksi tiukalle. Kampiakselin lukitustyökalulle löytyi paikka kun Dremelöin osan suojapellistä katkipoikki. Ja irroitin katalysaattorin tuen. Tällöin työkalun sai paikoilleen. Tänään kasasin raittiissa ulkoilmassa loput hilut paikoilleen ja tein uuden suojapellin katkaisemani tilalle. Työkalulle saa vastaisuudessa paikan helpommin irroittamalla vaihteiston alimman pultin ja seuraavan kiinnityspultin mutterin, pelti pois ja katalysaattorin tuki pois (kolme kiinnityspulttia) ja lukitustyökalu paikoilleen. Lievästi jännitti kun viimein valmistauduin painamaan käynnistysnappia. Kone tulille kertalaakista ja käynti parasta mitä koko omistusaikanani, kyllä helpotti. Taidanpa vielä varuilta hommata varastoon uuden kampiakselin hihnapyörän ja kiinnityspultin tulevia koitoksia varten.
- hjpp
- Viestit: 1931
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sytyttää jossain vaiheessa eli minuuttien ja päivän välillä, mutta ei vie vikatilaan, vaan kulkee juuri niin hyvin kuin tyhjennetyllä pitäisikin.
Omani on ihan vakio, mutta muutaman vuoden tuollaista sivusta seurailin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jos partikkelisuodatin tukkeutuu aika-ajoin kannattaa vika selvittää ennen kuin poistetaan vikaindikaatio. Taitaa yleensä olla vuoto ahtoputkistossa tms. liian rikas pa-seos.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Morjesta!
Uutta vetoaksilaa koittanut saada paikalleen. Jää kuvan mukaisesti. Ei liikahda enempää vaikka kuinka kiertää tai kovaa hakkaa puupölkkyyn moukarilla.
Näkyvä metalliosa noin vajaan sormen leveys.
En saanu kuvia ladattua niin nakkasin imguriin https://imgur.com/a/jE9mP6v
onko se pohjasa saakka vaikkei näytä siltä? Ei uskaltaisi kovempaa tuota enään naputella.
Uutta vetoaksilaa koittanut saada paikalleen. Jää kuvan mukaisesti. Ei liikahda enempää vaikka kuinka kiertää tai kovaa hakkaa puupölkkyyn moukarilla.
Näkyvä metalliosa noin vajaan sormen leveys.
En saanu kuvia ladattua niin nakkasin imguriin https://imgur.com/a/jE9mP6v
onko se pohjasa saakka vaikkei näytä siltä? Ei uskaltaisi kovempaa tuota enään naputella.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Äkkiseltään sanoisin, että ei vaan ole vielä osunut uriinsa. Kyllä se muljahtaa aika kivuttoman tuntuisesti pohjaan asti, kun urat osuu kohdalleen, ettei mahdotonta väkivaltaa tarvi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kannattaa mitata vanhasta akselista boorien ja laakerikohdan paksuus ja verrata vanhaan, jos akseli on tilattu jostain muualta kuin merkkiorganisaatiosta. Akseleissa on näköjään jonkun verran numeromuutoksia, jotka tulee osien eroista! VIN-numero ePeriin ja katsoo oikean akselin varaosanumeron, onko ostettu akseli edes tähän autoosi tarkoitettu?
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia, esim molemmat akselit on irroitettu, jolloin tasauspyörästö on pyörähtänyt, mutta ei kai tämä
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia, esim molemmat akselit on irroitettu, jolloin tasauspyörästö on pyörähtänyt, mutta ei kai tämä
- kovan onnen soturi
- Viestit: 406
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nää helpoiten tukilaakerista että onko se oikeassa kohtaa.
Kuvasta päättellen näyttäis olevan perilla.
Kuvasta päättellen näyttäis olevan perilla.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olisin taas mielipiteitä vailla autoni suhteen
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko dpf myös ohjelmoitu pois käytöstä pelkän poiston lisäksi? En tiedä, mitä ja miten tekee, jos ei ohjelmoi uusiksi, mutta yksi mahdollisuus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^^Taitaa olla joku virisofta autossa, muuten tuo nilkutusmoodissa ajelu ilman keltaista moottorivaloa ei taida olla mahdollista?