Vinkuu #!*%!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Vinkuu #!*%!!

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Uudet jarrupalat asennettiin ja nyt vinkuu jarruttaessa niin maan perkeeleesti. Liitutaulu ja kynnet ei ole mitään tähän verrattuna. Kai toi tasaantuu ? :crazyeyes: Nyt ei nimittäin tehdä enää mitään vaan nokka kohta kohti saaristoa ja kesäloma alkaa 8)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Suihkauta vaikka CRC niin lakkaa vinkumasta...

Ei vaan, kyllä se ajan mittaan häviää. Viikko pari. Tai sitten laitat ratiota kovemmalle!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ei se siitä minnekkään häviä ! Perkele!
Odotellu häviämistä jo yli puoli vuotta.

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Vanha niksihän menee, että sahaa rautasahalla jarrupalaan vaikka keskelle sellaisen raon. Jos niissä ei sellaista vielä ole :wink:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

ei häviä. isäntä osti yhteen romuun millä mä rässään talvisin ni jarru palat muutama vuos takaperin. liikkees sanottiin et älä osta näit halpoi ku ne vinkuu koko ajan vaan osta nämä kalliit ja hyvät.

no faija tietysti mietti et myyjä kusettaa ja haluu isommat voitot ja osti halvat. nyt muutama vuosi myöhemmin en mielelläni jarruta laisinkaan sillä yleensä jarruttaessa 200km säteellä kaikki paloasemat luulee tehdas alueiden palavan...
Hyvin sä vedät..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Joo, toi saha on hyvä kikka. Toimii varmasti.
Mulla uudet green stuffit kitisi ekat 3-400km ja sitten hiljeni.
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vaihettii orggis palat tossa vähä aikaa sitte taakse vinkunaa 2 viikkoa sen jälkeen hävis kitinät
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

A2K kirjoitti:ei häviä. isäntä osti yhteen romuun millä mä rässään talvisin ni jarru palat muutama vuos takaperin. liikkees sanottiin et älä osta näit halpoi ku ne vinkuu koko ajan vaan osta nämä kalliit ja hyvät.

no faija tietysti mietti et myyjä kusettaa ja haluu isommat voitot ja osti halvat. nyt muutama vuosi myöhemmin en mielelläni jarruta laisinkaan sillä yleensä jarruttaessa 200km säteellä kaikki paloasemat luulee tehdas alueiden palavan...
Merkistä en tiedä, naapurin Esson setä löi ne eilen paikalleen. Piti ruveta nimittäin saamaan ne asennettua heti, kohta nyt ja samantien. Heinäkuussa Suomi on tunnetusti kiinni ja muitakaan paikkoja ei löytynyt. :? Ainakin päät kääntyy, inkontinenssipotilaat laskee alleen ja heikkosydämiset mummut kaatuu, kun meikäläinen lyö lossit pohjaan :mrgreen:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

A2K kirjoitti: nyt muutama vuosi myöhemmin
se mitä yritän sanoa on että vinkuu vieläkin.. vinkunu jo pari vuotta ainaki. ja tod on hirvee ääni. no ei se mitn. q auto o nykyään siin kunnos et se rämisee, kitisee, kolisee, nitisee, natisee, rahiC. ym. <--


0L|X T4Rp33x T31n1x k1rj07577u?
Hyvin sä vedät..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

A2K kirjoitti:0L|X T4Rp33x T31n1x k1rj07577u?
Ei välttämättä. Riippuu hieman vuodenajasta, viskositeetista sekä ilman suhteellisesta kosteudesta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Sauer kirjoitti:Vanha niksihän menee, että sahaa rautasahalla jarrupalaan vaikka keskelle sellaisen raon. Jos niissä ei sellaista vielä ole :wink:
Jos tuon haluaa suorittaa ,niin rautasahaan kaksterrää vierekkäin ja kulmasta kulmaan pölyura. Niin että uran nousee taaksepäin.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Toimii. Mutta ensin kannattaa irroittaa palat autosta ennen kuin sahailee :silly:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Höpöhöpö, siittä vaan :silly:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Palan taustapuolelle ja liukupinnoille kuparitahnaa... :wink: loppuu vikinä...

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

sahalla ura keskelle paloja+ hiomapaperia paloille ja levylle jos paljon lasittuneet

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Kuulkaas poijjaat..ainut kikka on et viilalla liukupinnat ja sit kaupast jarrulle tarkotettua mömmöä(ei kupari tahnaa) ja sitä laitetaan jarrupalojen päihin mistä ne makaa pesissään.Lisäksi mömmöä olisi laitettava männän ja palan väliin sekä jos on yksimäntäiset satulat niin myöskin ulomman palan ja satulan korvien väliin...näin jarrut hiljenee... :drinking:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

kyllä se ainut kikka o mennä sillä vinkuvalla kehon liikuttimella kauppaan ja ostaa uudet palat. helppoa. :mrgreen:
Hyvin sä vedät..

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

viilat jätetään tallin hyllylle ja otetaan hiekkapaperia!

Siankarlo
Viestit: 93
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Kyllä se kuparitahna toimii. Sitä laitetaan kaikkiin jarrupalan liukupintoihin ja sivellään vaikka koko palan tausta (tai vaan kontaktikohdat jarrusatulaan) tahnalla. Reilusti vaan. Tuubissa olevaa tahnaa on helpompi sivellä tarkasti kuin spraytahnaa.

Ihan turha tulla selittämään, ettei toimi tai että pitäisi olla jotain muuta/parempaa tahnaa kitinänpoistoon 8) (ellei sitten kysymyksessä ole ratakärry tms). Sen jälkeen kun itse vaihdoin ensimmäiset jarrupalat itse ja ensimmäinen kosketus jarrupolkimeen sai paikat putoamaan hampaista, olen tätä käyttänyt eikä oo jarrut kitissyt.

Sahaamista en ole kokeillut, mutta varmasti toimii hyvin sekin?
164 3.0 V6 QV -90

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

lanciapoika leikkii taas asiantuntijaa... :mrgreen:
vai että viila, kas kun ei rälläkkää.. :lol:

kuparitahna on ihan jees, onhan tuo tullut todettua jo useampaan otteeseen.. :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pengeotissahan oli vinkuminen ominaisuus ja tehttan ohjeen mukaan rälläköitiin palojen sivut viistoksi ja keskelle ura. Pölyistä puuhaa mutta eivätpä enää vinkuneet. Toki samalla lasittumat pois.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 30 Heinä 2005, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Juuri tulin jarruremonttia tekemästä. Vanhat palat pitivät korviahuumaavaa kitinää joka jarrutuksessa, mutta nyt kun laitoin kuparimönjää teidän ohjeidenne mukaan, niin kitinä loppui samantien. Tuubin hinta ei ollut kuin 6€ ja hommassa meni n. vartti. Helpolla loppui sekin ongelma. :-D

Vastaa Viestiin