Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Marras 2020, 03:56



Vastaa viestiin  [ 6604 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 129, 130, 131, 132, 133  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 5 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 10%  10%  [ 44 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 17%  17%  [ 73 ]
Ostan sitten joskus 57%  57%  [ 239 ]
Tuskin 10%  10%  [ 41 ]
En ikinä 3%  3%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 423

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?

Liitteet:
Takapenkin lämmitys.JPG
Takapenkin lämmitys.JPG [ 35.53 KiB | Katsottu 2283 kertaa ]


15 Marras 2020, 18:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 928
Paikkakunta: Veikkola
Auto: Giulia JTD
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Laitappas sitten projektiketjuusi juttua asennuksesta. Osanumerot ja tilauspaikatkin olisi mukava kuulla. Itsellä ei nimittäin ole niitä puhaltimia taakse, ja ne olisi ihan kiva saada. Myös USB-liittimet olisi kova juttu.


15 Marras 2020, 18:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 1043
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viikonloppu on mennyt aika pitkälle tutkiessa eri lähteitä ja käyttökokemuksia Giuliasta sitten kun joku alkaa tökkimään. Samalla pyrkinyt muodostamaan käsitystä millaista tekniikkaa tuossa on käytetty ja mitä nappuloita sieltä konehuoneesta löytyy. Tämä on ihan loputon suo ja lopulta päädyin tällaiseen kaninkoloon, mihin on koostettu kaikki jenkkimallien huoltotiedotteet ja takaisinkutsut.
https://www.dropbox.com/sh/4s89oxoj7ng0 ... 9dwNa?dl=0

Luultavasti EMEA autot ovat samanlaisia, joten suurin osa noista pätee näihinkin. Noita lukiessa tuli mieleen miten tälläkin foorumilla on kyselyjä miksi öljymäärä näkyy väärin, miksi auton akku tyhjenee vaikka akku on uusittu, miksi konepeltiä ei saa kiinni jne. Kyllä ne näyttää olevan tuolla rapakon takana jo dokumentoituja asioita jotka voidaan korjata. No, käytetyn auton ostossa on aina omat riskinsä saako helmen vai paskan käteen. Aika näyttää, mutta nyt on ainakin pitkä lista tarkistettavia kohteita autosta. Ei paljon poikkea Kummeli sketsistä (https://www.youtube.com/watch?v=AckYsQvBbEw)


Liitteet:
charlie-day-conspiracy-you-see-its-all-connected-122pa.png
charlie-day-conspiracy-you-see-its-all-connected-122pa.png [ 230.7 KiB | Katsottu 2229 kertaa ]
15 Marras 2020, 20:09
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuolla on paljon hyvää settiä. mm mistä se coolant vuotaa ahtimen luota. Yks huono tiiviste.

Ja vastaus tähän penkkien siirtymiseenkin löytyi

Vehicles produced after April 12 th 2018 will be able to switch the easy entry/exit feature on and off in the ETM /Radio Menu.
When the seat is positioned close to the B-Pillar, the easy entry/exit function will not operate. The seat back position does not affect the functionality of the system

Jälkimmäinen on syy miksi mulla se ei tee sitä.

Mut yleisesti kuten on jo tiedetty, suurin osa softabugeja varsinkin alkupään malleissa.


15 Marras 2020, 20:43
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2332
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mut yleisesti kuten on jo tiedetty, suurin osa softabugeja varsinkin alkupään malleissa.


Team Stelvion puolelta samat havainnout. Luonnollisesti sample size n=1 eli ainoastaan anekdootti. 2017 rakennettu diesel Stelvio kiukutteli alkuun urakalla mutta useamman softapäivityskierroksen jälkeen auto on toiminut kuten pitääkin.


15 Marras 2020, 20:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 294
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?

Liitteet:
Takapenkin lämmitys.JPG



Bildelsbasen -sivulta hommattu? Huomasin siellä just saman rekkulan viime viikolla :mrgreen:
Ajattelin alkaa asentamaan ilmakanavia taakse, ja USB-porttia selatessa tuo tuli vastaan.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


16 Marras 2020, 13:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3278
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?

Liitteet:
Takapenkin lämmitys.JPG


Veloce-sisustassa muistaakseni on takana vain yksi usb-stökkelipaikka takasuulakkeiden kera.
Mistäs mallista tuo on ?
Myönnetään olen jopa kerran istunut autoni takaistuimella , ennen ostoa... :mrgreen:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


16 Marras 2020, 15:00
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 669
Paikkakunta: Espoo
Auto: Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?

Liitteet:
Takapenkin lämmitys.JPG


Veloce-sisustassa muistaakseni on takana vain yksi usb-stökkelipaikka takasuulakkeiden kera.
Mistäs mallista tuo on ?
Myönnetään olen jopa kerran istunut autoni takaistuimella , ennen ostoa... :mrgreen:


Eikös tuossa JanV:n postauksessa sanota, että QV mallista :)


16 Marras 2020, 15:51
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.


16 Marras 2020, 16:19
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2332
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.


Pari muuta osaa = kone ja vaihdelaatikko?


16 Marras 2020, 16:59
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
JanV kirjoitti:
2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.


Pari muuta osaa = kone ja vaihdelaatikko?


12 t€ ois ollu kone mut se oli aika riisuttu. Laatikkoo en ees kattonu


16 Marras 2020, 17:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1977
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.


16 Marras 2020, 23:04
Profiili

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 226
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alamajy kirjoitti:
Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.

Rengaspaineanturit synkkaavat itse itsensä auton elektroniikkaan ja siinä voi mennä ~50 km. Rengaspaineantureita ei voi eikä tarvitse parittaa mitenkään käsin. Ne alkavat toimia kyllä ajan kanssa itsestään. Huollossa eivät voi tehdä asialle yhtikäs mitään muuta kuin sen, että muistavat ylipäätään asentaa ne rengaspaineanturit paikalleen.

Toimititko siis itse Vianorille ne rengaspaineanturit, jos kerran oli kyse vanhoista vanteista?


17 Marras 2020, 09:13
Profiili

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 226
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?

Takapenkkien lämmitys tuli lisävarustelistalle vuosimallissa 2019.


17 Marras 2020, 09:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1977
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Unique kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.

Rengaspaineanturit synkkaavat itse itsensä auton elektroniikkaan ja siinä voi mennä ~50 km. Rengaspaineantureita ei voi eikä tarvitse parittaa mitenkään käsin. Ne alkavat toimia kyllä ajan kanssa itsestään. Huollossa eivät voi tehdä asialle yhtikäs mitään muuta kuin sen, että muistavat ylipäätään asentaa ne rengaspaineanturit paikalleen.

Toimititko siis itse Vianorille ne rengaspaineanturit, jos kerran oli kyse vanhoista vanteista?


En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...


17 Marras 2020, 09:54
Profiili

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 226
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alamajy kirjoitti:
En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...

Ja jos asensivat ne anturit, niin asensivatko oikeanlaiset...


17 Marras 2020, 10:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 928
Paikkakunta: Veikkola
Auto: Giulia JTD
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Käsittääkseni Stelvio/Giulia on saanut vain yhdenlaisia antureita ja ne on siinä venttiilissä kiinni. Shop.alfisti.net myy näitä noin 60 € / kpl.

Renkaanvaihdon jälkeen minulla meni noin 2 km että talvirenkaiden anturit antoivat lukeman.


17 Marras 2020, 11:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6167
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stadin rengashotelli myy Giulian antureita 180 euroa/4 kpl. En Vianorilla tajunnut pyytää eivätkä he tarjota.


17 Marras 2020, 12:07
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mul ei oo talvivanteissa antureita ollenkaan koska vanteen malli oli sellainen ettei ne olis mahtunu. Mut ainoo haitta on vaan toi vilkkuva valo. Messillä saa disabloitua mutta sitäkään en jaksa keväällä ja syksyllä erikseen tehdä niin mennään vilkkuvalla. Muutama kilometri sillä aina menee ennekuin havaitsee että anturit on tai että niitä ei ole.


17 Marras 2020, 13:20
Profiili

Liittynyt: 10 Huhti 2014, 09:51
Viestit: 23
Auto: Giulia 2.0 Q2 2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pari pikku juttua huomasi giuliassa .Valokytkin nolla asennossa palaa takavalot etupäivänvalojen kanssa.
Penkin asetus muistiin kahteen muistipaikkaan säädä peilit esim,1 muistipaikassa normi asentoon ja 2muistipaikassa alas
päin helpottaa taskuparkiin peruuttamista kun näkee katukivetyksen.(tää peili juttu toimi vanhassa spiderissä automaattisesti
kun pisti pakin päälle)


17 Marras 2020, 16:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1977
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Unique kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...

Ja jos asensivat ne anturit, niin asensivatko oikeanlaiset...

Selvisi, että eivät asentaneet ollenkaan antureita. Sain sovittua, että vien Imatran Vianorille, joka asentaa anturit ja lasku Kamuxille. Olisi Vianorin ehkä heidän kannattanut tehdä heti kunnolla.


18 Marras 2020, 13:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1977
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alamajy kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Kyl niihin +2018 vehkeisiin pääsee amatöörilaitteilla mutta vaatii vaan sen sgw palikan joka kytketään siinä ratin alla olevan SGW boksin tilalle = suora ohitus. Maksaa muutaman kympin mutta on huomioitava se että näitä on kahdella eri pinnityksellä. Jenkkiversiot esim. eurocompulsion ei toimi meidän laitteisiin muuten kuin juottamalla kytkennän uusiksi.

Tosta liiallisesta öljymäärästä muuten että onko auto ollut vaaterissa kun ilmoitus on tullut. Meidän 2019 volvo teki saman ilmoituksen kun se oli ylämäkeen pysäköity muutaman päivän. Ilmoitus tuli vähän matkan päästä siitä lähtiessä ja hävisi sitten itsekseen maantiellä. Eikä ole tullut takaisin. Ja öljyt oli vaihdettu maaliskuussa joten liikaa öljyä siellä ei ollut, vaikka näyttö niin hetkellisesti näyttikin.

Ylämäkeen oli Alamäki pysäköinyt. Öljyt vaihdettu 100 km sitten. Ihmettelivät vaihdossa tarvittavan öljyn vähäistä määrää, mutta tarkastin ohjekirjasta. Ja täytön jälkeen auton tietokone näytti juuri oikeaa määrää. Mittatikkuahan tässä ei olekaan.

Tänään kävin poistattamassa vähän öljyä. Tikkukin löytyi, diesel kun on, ja ihan simppelissä paikassa moottorin vasemmalla puolella. Jätimme tikun mukaan vähän yli puolen välin ja 5km ajon jälkeen punainen valo sammuikin ja kompuutteri näyttää täyttä. Ei siis ylitäyttä.


18 Marras 2020, 13:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6167
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Persana, takaselkänojan leveämpi puoli ei kaadu. Kukahan neropatti ja järenjättiläinen on keksiny sen vaijerisheissen.

:eggface:


19 Marras 2020, 09:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 201
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tiistai iltana kolahti rusakko ja kuskinpuoleinen alaritiliä sisään. Ritilän takaa näyttää olevan jokin ilmanohjain myös rikki, puskurista mahdollisesti jotain kiinnikeitä, ulkoisesti kuitenkin ok.

Mutta kyllähän on vaikeata päättää pohjanmaa / etelä-pohjanmaa alueella mihin auton nyt kiikuttaisi. Täytyy pohtia tarkasti.


19 Marras 2020, 10:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 928
Paikkakunta: Veikkola
Auto: Giulia JTD
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?


19 Marras 2020, 18:45
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1019
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Cloverleaf kirjoitti:
Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?


Vika tietysti, saksalaisissa voisi olla ominaisuus.
Hienosti toimii kelillä kuin kelillä.


19 Marras 2020, 18:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6167
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Cloverleaf kirjoitti:
Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?


Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.


19 Marras 2020, 19:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 201
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
h_lauri kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:
Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?


Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.


Auton neljän kuukauden omistushistorian aikana en muista että olisi kertaakaan temppuillut.


19 Marras 2020, 21:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6167
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Vuoden ollu, ehkä nelisen viikkoa sitten alkoi kettuilla. Lieneekö syynä selkänojan aukaisuvaijerin sippaaminen. :drinking:


19 Marras 2020, 21:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3278
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:
Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?


Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.


Auton neljän kuukauden omistushistorian aikana en muista että olisi kertaakaan temppuillut.


Toimii. Omastani on ESS hiomalla väljistänyt lukitusnappeja. Toki en ole juuri sadekelillä Giulialla
ajanut, ehkä pari kertaa parin viime kesän aikana.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


19 Marras 2020, 21:09
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla jouduttiin uutena vähän kanssa hiomaan noita lukitusnappeja koska ton ongelma on se että se on joissakin liian tiivis ja nappi saattaa jäädä vähän pohjaan jolloin avaimeton toimii miten sattuu. Sen jälkeen kun väljistivät noi niin on toiminut ihan 100%:sesti jo puolitoista vuotta. Ennen sitä ongelma oli juurikin että jos oli vähänkään likaa, sadetta tms niin napit saattoi jäädä pohjaan.


20 Marras 2020, 08:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 294
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Exässä jäi yhden kerran vänkärin kahvan nappi pohjaan ja avaus ei toiminut sen takia. Muutama terävä painallus, ja nappi alkoi toimia -> kaikki toiminnot palasivat.
Eiköhän se vika ole juurikin noissa.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


20 Marras 2020, 09:13
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2332
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mulla jouduttiin uutena vähän kanssa hiomaan noita lukitusnappeja koska ton ongelma on se että se on joissakin liian tiivis ja nappi saattaa jäädä vähän pohjaan jolloin avaimeton toimii miten sattuu. Sen jälkeen kun väljistivät noi niin on toiminut ihan 100%:sesti jo puolitoista vuotta. Ennen sitä ongelma oli juurikin että jos oli vähänkään likaa, sadetta tms niin napit saattoi jäädä pohjaan.


Team Stelvion puolelta samat havainnot. Nappien herkistelyn jälkeen ongelmatonta elämää 2 vuotta ja 100tkm.


20 Marras 2020, 10:29
Profiili

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Viestit: 133
Paikkakunta: Turku
Auto: Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla ei auttanut pelkkä nappien herkistely, vaan vaihdettiin myös elektroniikkaa heti uutena. Oireina oli tuo sama, että räntäsateelta ei toiminut avaus.
Sen vaihdon jälkeen on kolme vuotta toiminut hyvin.


20 Marras 2020, 15:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 928
Paikkakunta: Veikkola
Auto: Giulia JTD
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täältähän tuli laajalla kirjolla vastauksia keskuslukitukseen, kiitokset! Pitääpä vähän kokeilla rassailla ja puhdistaa noita nappeja. AutoMilanosta akkuni sai vaihtotuomion, joten osa ongelmista voi korjautua silläkin. Airbag ja hand brake merkkivalot selittyvät kuulemma tuolla heikolla akulla.


20 Marras 2020, 18:00
Profiili

Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Viestit: 16
Auto: Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?


20 Marras 2020, 18:28
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.


20 Marras 2020, 19:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 928
Paikkakunta: Veikkola
Auto: Giulia JTD
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Ymmärsin AutoMilanon puheista, että airbag-vikakoodien seassa oli minulla myös jotain matalaan jännitteeseen liittyvää. Sen jälkeen ajettiin akkutesti, jonka mukaan akun kunto heikko. Tosiaan minullakin tullut kylmällä 2-3 päivän seisonnan jälkeen. Nyt on harvemmin tullut valoja tauluun kun on melkein joka päivä ajellut sen 60 km.


20 Marras 2020, 19:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 201
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Carbonfiber kirjoitti:
Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?


Bulkki kamaahan se valmistajan tekemä softakin on, tai teettämä. Niin sanotussa aftermarket softan kanssa on helpompi muutenkin tehdä se toimivaksi kun ei tarvi päästöjen kanssa kikkailla.

Isot eurooppalaiset softa valmistajat tekee ohjelma autoihin kyllä kunnolla, penkissä ja ajamalla. Minulle tärkeää softan valinnassa oli se, että tiedän kenen valmistama se oli. Monet suomessa softia asentavat pajat ei sitä edes tiedä.

Ja onhan niissä palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen.


20 Marras 2020, 22:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 1116
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Carbonfiber kirjoitti:
Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?


Bulkki kamaahan se valmistajan tekemä softakin on, tai teettämä. Niin sanotussa aftermarket softan kanssa on helpompi muutenkin tehdä se toimivaksi kun ei tarvi päästöjen kanssa kikkailla.

Isot eurooppalaiset softa valmistajat tekee ohjelma autoihin kyllä kunnolla, penkissä ja ajamalla. Minulle tärkeää softan valinnassa oli se, että tiedän kenen valmistama se oli. Monet suomessa softia asentavat pajat ei sitä edes tiedä.

Ja onhan niissä palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen.


Virisoftan tekijöissä on myös monenlaista koulukuntaa. Osa tavoittelee mahdollisimman suuria tehoja ja tekee kaikkensa sen eteen, käytännössä venyttää turvarajoja niin pitkälle kuin mahdollista tai poistaa toiminnasta jotain sellaisia turvatoimintoja, jotka rajoittavat tehon nousemista esim. nakutustunnistuksen avulla. Tätä ilmenee varsinkin jos dynolappuja on näytettävissä. Ajettavuuteen tai käytökseen ei panosteta niin paljoa vaan kohderyhmänä "amislippikset", jotka tavoittelevat mahdollisimman suurta tehon nousua. Tyypillisesti näillä softavalmistajilla on isot lupaukset myös vaparin tehonnoususta.

Yksi koulukunta on turvallisesti tehoa nostavat isot toimijat, jotka pitävät huolta moottorin kestävyydestä pitämällä turvatoiminnot mukana sekä yleensä päivittävät myös vaihteiston softan samalla. Teholupaukset eivät ole niin suuria, mutta käytännön ajettavuus (esim. kaasun progressiivisuus, vaihtokohdat) ovat miellyttävät.

Kolmas koulukunta, tai ehkä oikeammin palveluntarjoajatyyppi, on täysin custom-softaa tekevät pienet yrityksen (yksi tai korkeintaan muutama ihminen töissä), jotka ovat itse opiskelleet homman ja joilla on teoriaa käytännön osaamisen takana. Näissä asiakaspalvelu on yleensä parasta ja softaamista ei edes lähdetä tekemään jos rauta on rikki tai ei ole sopivaa (esim. liian pienet suuttimet).

Iso ongelma on se, että mistä erottaa nuo kaksi ensimmäistä ryhmää toisistaan kun on tekemässä valintaa softan toimittajaksi. Nuo turvarajojen puuttumiset yms. eivät yleensä ehdi tulla katuliikenteessä esiin, mutta esim. ratapäivillä kun lämmöt nousevat ja rasitus on pidempiaikaista, tuloksena saattaa olla isokin tuho.


21 Marras 2020, 08:55
Profiili WWW

Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Viestit: 16
Auto: Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri näin. Sen takia haluaisin ensisijaisesti Velocen softan mikäli mahdollista, mutta toki olen avoin vinkeille. En etsi viimekstä hevosta, mutta haluaisin päästä eroon Superin tehorajoituksesta.


21 Marras 2020, 21:05
Profiili

Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32
Viestit: 11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Carbonfiber kirjoitti:
Juuri näin. Sen takia haluaisin ensisijaisesti Velocen softan mikäli mahdollista, mutta toki olen avoin vinkeille. En etsi viimekstä hevosta, mutta haluaisin päästä eroon Superin tehorajoituksesta.

Alotappa lukemalla tän foorumin Giuliaprojektit ->
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=36214
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=38104


21 Marras 2020, 21:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 201
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ecuhelsinki.fi näyttää tarjoavan Stage 1 ohjelmalla samat specsit 200 hp versioon kuin mitä Velocessa on.

Eiköhän ne osaa vastata sieltä onko se Velocen ohjelma.


21 Marras 2020, 22:29
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 507
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.


Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.

_________________
932 937 955


22 Marras 2020, 09:52
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8740
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:
Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.


Noitahan on jälkiasennettaviakin, jos akun kylmyys haastaa auton toimivuuden.

https://arcticheat.fi/products/arctic-b ... steakuille

Tuo toimii jännitevahtiperiaatteella ja lämmittää siksi vain silloin, kun laturi lataa eli akun napajännite on isompi kuin täyden akun napajännite levossa.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


22 Marras 2020, 12:30
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2020, 21:49
Viestit: 3
Vastaa lainaamalla
Viesti Alfa Romeo Giulia 952
Olisiko jollain vinkkiä hyvistä led-polttimoista tai vaikka koko "valoyksiköistä" Giulian tavarasäiliöön? Kiinaledien kohdalta en ole sopivan pitkäikäisiä löytänyt ja Motonetin Osram-ledit ovat harmillisen himmeät tuohon käyttöön. Olisi ihan kiva saada paksiin kunnolla valoa alkuperäisten keltaisten tuikkujen tilalle.

Lisäksi melkein hauska tarina Giulian raitisilmansuodattimesta: loppukesästä huomasin ilmanvaihdon vähän viheltävän tietyillä tehoilla. Epäilin syyksi huollossa vaihdettua merkitöntä ilmansuodatinta. Nettitarinoiden perusteella tuon vaihto on tuskaa, joten päätin nyt vihdoin kokeilla. Ostin Motonetistä aktiivihiilisuodattimen, joka menikin paikalleen odptuksiin nähden yllättävän helposti (ilman hanskalokeron irroitusta). Pettymys oli kova, kun ei vihellys lakannut. Edelleen epäilin suodatinta, joten poistin suodattimen, eikä enää viheltänyt. Pujottelin sen takaisin 180 astetta myötäpäivään käännettynä (virtaussuunta oli oikein koko ajan), ja vihellys oli poissa! En tietenkään tiedä oliko tuolla jokin ryppy tms. joka vihellyksen aiheutti, mutta haluan ajatella, että auto vain oli tarkka ja halusi sen asennettuna juuri tietyllä tavalla.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla


22 Marras 2020, 14:23
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 430
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
henkkar kirjoitti:
Olisiko jollain vinkkiä hyvistä led-polttimoista tai vaikka koko "valoyksiköistä" Giulian tavarasäiliöön? Kiinaledien kohdalta en ole sopivan pitkäikäisiä löytänyt ja Motonetin Osram-ledit ovat harmillisen himmeät tuohon käyttöön. Olisi ihan kiva saada paksiin kunnolla valoa alkuperäisten keltaisten tuikkujen tilalle.

Lisäksi melkein hauska tarina Giulian raitisilmansuodattimesta: loppukesästä huomasin ilmanvaihdon vähän viheltävän tietyillä tehoilla. Epäilin syyksi huollossa vaihdettua merkitöntä ilmansuodatinta. Nettitarinoiden perusteella tuon vaihto on tuskaa, joten päätin nyt vihdoin kokeilla. Ostin Motonetistä aktiivihiilisuodattimen, joka menikin paikalleen odptuksiin nähden yllättävän helposti (ilman hanskalokeron irroitusta). Pettymys oli kova, kun ei vihellys lakannut. Edelleen epäilin suodatinta, joten poistin suodattimen, eikä enää viheltänyt. Pujottelin sen takaisin 180 astetta myötäpäivään käännettynä (virtaussuunta oli oikein koko ajan), ja vihellys oli poissa! En tietenkään tiedä oliko tuolla jokin ryppy tms. joka vihellyksen aiheutti, mutta haluan ajatella, että auto vain oli tarkka ja halusi sen asennettuna juuri tietyllä tavalla.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Philips Ultinon sarjan valaisimet: https://www.valostore.fi/brand/philips/

Tai sitten täältä katsoo jotkut miellyttävät.
https://www.xenonled.com/


22 Marras 2020, 16:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 233
Paikkakunta: Turku
Auto: Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.


Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.


Juu 5 sarjan bemussa tuttu juttu. Lapissa käyttävät akkulämmittimiä. Itsella 2 bemussa ollut ylläpitolaturi ja pakkaskeleillä jos lyhyttä ajoa paljon, niin sisälämppäri kun on päällä niin takapenkit alas niin lämpöä menee myös perälootaan jossa akku, niin akku ottaa paremmin latausta ylläpitolaturista.

_________________
- Kari


22 Marras 2020, 17:27
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 282
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
karila kirjoitti:
juri kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.


Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.


Juu 5 sarjan bemussa tuttu juttu. Lapissa käyttävät akkulämmittimiä. Itsella 2 bemussa ollut ylläpitolaturi ja pakkaskeleillä jos lyhyttä ajoa paljon, niin sisälämppäri kun on päällä niin takapenkit alas niin lämpöä menee myös perälootaan jossa akku, niin akku ottaa paremmin latausta ylläpitolaturista.


Ja tätä asiaa ei helpota yhtään se että kun lähden sitten sille 10 km reissulle niin koska auto on kylmä niin päälle laitetaan niin penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, tuulilasin puhallus ja ratin lämmitys, että virta varmasti loppuisi :D


22 Marras 2020, 17:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 1043
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?


23 Marras 2020, 12:40
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 6604 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 129, 130, 131, 132, 133  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com