Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Marras 2020, 10:14



Vastaa viestiin  [ 10898 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 214, 215, 216, 217, 218
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2439
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pöljä kysymys mutta jos nokat vaihdettu niin onhan oikea malli että pyörittää korkeapainepumppua? Ilmeisesti siis tankin pumppu työntää korkeapainepumpulle tavaraa mutta miten paine suuttimille?

Luulisi jos kipinä tulee niin että anturit olisi ok eikä niiden vika selitä miksi suuttimet ei toimi. Meniköhän suuttimien johtosarja kaasuläpän taakse moninapaliittimeen, voiisi koittaa irti ja kiinni sekä etsiä kaikki sulakkeet ja releet.
Pakonokan anturi kiersi jotenkin vaikeesti tehostinsäiliön alta imusarjan alla olevaan johtosarjaan joka menee viereiseen moninapaliittimeen..?

Ulkomuistista jostain 6 vuoden takaa, epävarmaa..

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


21 Syys 2020, 01:44
Profiili

Liittynyt: 12 Huhti 2016, 18:08
Viestit: 12
Auto: Alfa Romeo 156 2.0 jts sportwagon vm2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bensapumpun kuulee kun laittaa virrat päälle. (Alkuun ei kuullut, purettiin se ja saatiin hallitulla väkivallalla pyörimään) Tankkiin oli siis jäänyt venäjän bensaa, on nimittäin lisäaineissa eroa joten jumin ymmärtää.

"Nappasin" suuttimet irti ja kävivät pesulla/testissä/tiivisteiden vaihdos. 51/52ml tasainen testitulos kaikille. Ei ole vielä menossa paikalleen.
Sen verran pitkä oli ruokintaketju suuttimien pesulassa, että tarjous-työtilaus-toteutus-työnluovutus vaiheen jälkee ei osattu laskua antaessa sanoa että testattiinko ennen pesua vai pesun jälkeen. (Pöytäkirjassa oli täytetty ennen pesua sarake, pesun jälkeen tyhjä, vai oliko se huoltoasentaja rykässyt lukemat ensimmäiseen mahdolliseen sarakkeeseen ja äkkiä vlopun viettoon. En reklamoinut tästä, olisin voinut olla hankalakin :lol: .)
Mutta onpahan huollettu vastaisuuden varalta.
Ja ovat saattaneet aueta kolistelullakin.

Kun saan joskus paikalleen niin sitten taas viisaampi.

Tästä se suuttimien pesu ajatus lähti:
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=269673


25 Syys 2020, 15:42
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2439
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missäs ne suuttimet katsottiin?

Joskus pitäisi omankin varttikutosen suuttimet käydä läpi. Löytyisi kahdeksan käytettyä joista siis neljä kiinni autossa. Uudet on aika arvokkaita..

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


26 Syys 2020, 15:31
Profiili

Liittynyt: 12 Huhti 2016, 18:08
Viestit: 12
Auto: Alfa Romeo 156 2.0 jts sportwagon vm2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tilanne: Huolletut suuttimet paikallaan (liittimet kiinni), kaikki muukin tarvittava takasin kiinni.
Ei käynnisty vieläkään. Mitkä anturit voi tappaa polttoaine saannin?
-Pakonokka-akselin asentotunnistin? Pitäskö antaa jotain ohmeja?
-YKK anturi vauhtipyörällä? Startin alla?

Aika kärsivää, eiku kärsivällistä hommaa ekaks Alfaksi, ei oo edes oma..


27 Syys 2020, 17:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13848
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimiiko se siirtopumppu nyt varmasti?

Ja missäpäin vaikuttaa, koska MES:llä näkisi esim. polttoainepaineet, notta toimiiko kp-pumppu, sekä ylipäänsä vikakoodit.
Samalla olisi helppo katsoa, tuleeko kierrosdataa ja muita olennaisia.

Olikos se nyt niin, että jos kierroslukumittari nytkyttää edes vähän -> anturi on ainakin pääosin ehjä?


27 Syys 2020, 18:56
Profiili

Liittynyt: 12 Huhti 2016, 18:08
Viestit: 12
Auto: Alfa Romeo 156 2.0 jts sportwagon vm2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pumput toimii, tai ainakin sen verran että jotain sais tapahtua. Tankissa oleva surraa kun kääntää virrat ja pumppaa konehuoneeseen asti, testattu konehuoneen letku irrottamalla. Korkeapainepumpulta löysätty suutintukille lähtevää liitosta ja hyvin suihkii startatessa.

Enpäs muistanut tarinoita että, kokeilin eräänä iltana bluetooth obd lukijaa ja Torquella (lite) puhelimen kanssa sen verran että ei ollut vika koodeja muistissa.
Kaasuläpän asento, tuloilman ja koneen lämpötilat, kierrokset startatessa n.200rpm, sytytysennakkoa..
Näissä tuli arvoihin eloa startatessa.

Kun akku alkoi olemaan sahailujen jälkeen laiskalla tuli koodi P0606. Kuittasin ja myöhemmin ei tullut, akkua on pidetty älylaturilla kokoajan latingissa, välilä B2 kuntoinen akku hiipuu kun sahailee riittävän pitkään, oireet siitä?
En vielä panikoinut sen koodin kanssa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20320

Tänään kylläkin kiinnitin huomiota, että se keltainen moottorihäiriövalo ei sammu missään vaiheessa kun virrat on kääntänyt päälle, pitäisikö merkkivalon sammua itsekseen? Yleensä on keskittynyt muutaman kerran virrat päälle, pois, päälle -> niin että ehtii pumppaamaan bensanpaineita ja sitten starttia.


27 Syys 2020, 20:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8749
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kertooko Torque tuosta railipainetta? Sehän sen kp-pumpunkin ihan suoraan vasikoisi.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


27 Syys 2020, 20:19
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1183
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moottori käynnistyy siirtopumpun paineella (4-5 bar), mutta ei ota kierroksia jos korkeapainepunppu ei nosta painetta n.50 bar.
Testeri kertoo tämän joutokäyntipaineen (siirtopumpun paine) kun virta käännetään päälle, ja toiminta paineen moottorin käydessä, joka vaihtelee 50-100 bar välillä riippuen moottorin kuormituksesta.
Eli käynnistyvyysongelma on muualla jos tämä 4,5 bar on siirtopumpun paine.
Jaa nyt huomasin tuon mainitsemasi vikakoodin, P0606! Se estää moottorin käynnistymisen, ongelma ohjainlaitteessa.


28 Syys 2020, 06:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 347
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Dementia iski. Kävikö 156 v6 sisemmäksi vetarikumiks joku audi 100(?) Mallin gummi vai muistanko omiani?


28 Syys 2020, 16:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1979
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samper kirjoitti:
Pumput toimii, tai ainakin sen verran että jotain sais tapahtua. Tankissa oleva surraa kun kääntää virrat ja pumppaa konehuoneeseen asti, testattu konehuoneen letku irrottamalla. Korkeapainepumpulta löysätty suutintukille lähtevää liitosta ja hyvin suihkii startatessa.

Enpäs muistanut tarinoita että, kokeilin eräänä iltana bluetooth obd lukijaa ja Torquella (lite) puhelimen kanssa sen verran että ei ollut vika koodeja muistissa.
Kaasuläpän asento, tuloilman ja koneen lämpötilat, kierrokset startatessa n.200rpm, sytytysennakkoa..
Näissä tuli arvoihin eloa startatessa.

Kun akku alkoi olemaan sahailujen jälkeen laiskalla tuli koodi P0606. Kuittasin ja myöhemmin ei tullut, akkua on pidetty älylaturilla kokoajan latingissa, välilä B2 kuntoinen akku hiipuu kun sahailee riittävän pitkään, oireet siitä?
En vielä panikoinut sen koodin kanssa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20320

Tänään kylläkin kiinnitin huomiota, että se keltainen moottorihäiriövalo ei sammu missään vaiheessa kun virrat on kääntänyt päälle, pitäisikö merkkivalon sammua itsekseen? Yleensä on keskittynyt muutaman kerran virrat päälle, pois, päälle -> niin että ehtii pumppaamaan bensanpaineita ja sitten starttia.

Omia kokemuksia kun 156V6 ei meinannut käynnistyä. Molemmissa tapauksissa keltainen moottorivian valo ei sammunut, joten sen on kyllä syytä sammua. Pitäisi sammua n. 1.5 sekunnin kuluessa kun laittaa virrat päälle.
1) Case 1
Joskus ei vaan tunnistanut avainta. Piti käyttää toista avainta. Avasin ongelmallisen avaimen ja sisällä oli se transponder liikkunut pois paikaltaan. Se oli ihan avaimen etureunassa poikittain normaaliin asentoon nähden. Laitoin transponderin oikeaan koloseen ja varmistin pysymisen palalla jesaria. => alkoi toimimaan. Ennen korjausta toimi satunnaisesti kun 5-10 kertaa otti avaimen pois ja laittoi takaisin.
2) Case 2
Arvi alkoi vaatia koko ajan useamman kerran avain paikalleen laiton ja pois oton ja taas kokeilemisen ennen kuin lähti käyntiin.
Korjaamoltakin soittivat, että auto on valmis muttei käynnisty. Tutkin tätä aika pitkään ja sitten huomasin, että akun edessä olevassa releiden telineessä yhteen releeseen menevä johto on melkein poikki. Ja kun tämän melkein poikki olevan johdon otti pois niin eipä auto käynnistynyt ja keltainen valo loimotti. Katkasin vähän johtoa ja laitoin uuden abikon. Sen saaminen releen alustaan oli perkeleellinen homma mutta lopulta onnistui. Tämän jälkeen avain on tunnistunut heti kun kääntää virrat päälle.
Tämä muuten oireili siten, että aina kun akku oli seinälaturissa, niin avain tunnistui heti. Kun taas auto seisoi viikon , ei meinannut millään tunnistaa avainta (jännite oli vähän laskenut- selkeä oire kun piuhassa enää muutama karvaa virtaa johtamassa).
Löysin vian heiluttaen akun edessä olevien releiden alla olevia johtoa. Kun heilutteli auton käydessä lähinnä akku olevaa relettä, tai siis siitä lähteviä/tulevia piuhoja niin auto sammui. Tämän takia aloin tutkia releitä enemmän ja vika löytyikin.

Summa summarum : olen sitä mieltä ettei autoa saa käyntiin ellei avainta ole tunnistettu ja silloin kyllä keltainen valoa sammuu.
Kannattaa kokeilla vara-avaimella ja avainta eri päin käyttäen. Ja akkulaturin ollessa paikoillaan. Ja heilutella releiden alla olevia johtoa virtojen ollessa päällä ja joku toinen on katsomassa keltaisen valon tapahtumia.


28 Syys 2020, 16:16
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ossiv kirjoitti:
Dementia iski. Kävikö 156 v6 sisemmäksi vetarikumiks joku audi 100(?) Mallin gummi vai muistanko omiani?


Audin kumista en tiedä, mutta tilasin omaan 156 V6:seen viime vuonna kaikki vetarinkumit sellaisesta Suomalaisesta netti-varaosaliikkeestä, kuin NIMARK...ja kaikki olivat käypäsiä 8)


28 Syys 2020, 20:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ossiv kirjoitti:
Dementia iski. Kävikö 156 v6 sisemmäksi vetarikumiks joku audi 100(?) Mallin gummi vai muistanko omiani?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/173309/479390

Kumi käy, pultit ei.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


28 Syys 2020, 23:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 347
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Dementia iski. Kävikö 156 v6 sisemmäksi vetarikumiks joku audi 100(?) Mallin gummi vai muistanko omiani?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/173309/479390

Kumi käy, pultit ei.


Kiitän ! :)


29 Syys 2020, 08:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 1074
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietääkös kukaan mistä tuonne helman pohjaan saa hommattua niitä kumitulppia, niitä ovaalinmuotoisia?


30 Syys 2020, 12:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 332
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kukaan laittanut 156:een 205/60-16 -talvirenkaita? tuommoiset olisivat tarjolla kovin edullisesti, nykyiset huonot ovat 205/55-16

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


21 Loka 2020, 14:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkaa pyöräkotelosta käydä tila vähiin 60-rohviilisella.

E: ei siis omakokemusta, mutta yleisesti 205/60-16 muuttuu jo aika isoksi ja melko varmasti takana kaariin raapiminen lisääntyy heitoissa ja kuormaa kyydissä.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


21 Loka 2020, 15:28
Profiili

Liittynyt: 12 Elo 2019, 11:05
Viestit: 22
Auto: ex-159 2.2 farkku, Romeon beige/hopea :)
ex-166 2.0TS Romeon punainen
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö Jakohihnasuosituksia 156 1.8 ts:ään? Äkkiä pongattuna netistä sarjat (hihna, rullat, vesipumppu) lähtee n 150€ nousten vajaaseen 400€?
Mitä merkkiä suostaan? GK näyttäs olevan halvin ja kallein Dayco. Onko väliä minkä laittaa, vai pitääkö karsastaa jotain merkkiä :shock: ?

t:timo


22 Loka 2020, 08:04
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Iskarikysymystä 156:sista....Eli onko 156:sen alkuperäiset iskarit olleet kaasu, vai Öljyiskarit?.....Vai onko ollut sekäettä.


23 Loka 2020, 08:26
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1642
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^EIköhän nuo kaasut ole olleet. Aikanaan kun vaihdoin takalautasen antauduttua uudet konin punaiset tilalle niin ulkonäkö oli aivan sama.
Väri ei.


24 Loka 2020, 05:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4698
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^156 alustarakenne ei ole mikään hinnat alkaen toteutus, joten kaasuiskarit aina.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


24 Loka 2020, 07:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 1074
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
TimoKala kirjoitti:
Löytyykö Jakohihnasuosituksia 156 1.8 ts:ään? Äkkiä pongattuna netistä sarjat (hihna, rullat, vesipumppu) lähtee n 150€ nousten vajaaseen 400€?
Mitä merkkiä suostaan? GK näyttäs olevan halvin ja kallein Dayco. Onko väliä minkä laittaa, vai pitääkö karsastaa jotain merkkiä :shock: ?

t:timo


Gatesia käyttänyt itse aina, ei ole ollut ongelmia.


25 Loka 2020, 16:46
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 130
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
98 156 2.5 V6 Mitä kaikkea pitää purkaa että saa vaihdettua vänkärinpuolen vetoakselin sisemmän suojakumin ja mistä saisi kestävän kumin? Lisäksi on epäilys että jarrutehostin vuotaa vähän jostakin,onko näissä tyyppivikoja hapertuneiden letkujen lisäsi?


30 Loka 2020, 16:52
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuvaaja kirjoitti:
98 156 2.5 V6 Mitä kaikkea pitää purkaa että saa vaihdettua vänkärinpuolen vetoakselin sisemmän suojakumin ja mistä saisi kestävän kumin? Lisäksi on epäilys että jarrutehostin vuotaa vähän jostakin,onko näissä tyyppivikoja hapertuneiden letkujen lisäsi?


Vaihdoin omaan samanlaiseen Alfaan just viime kesänä tuon sisemmä kumin.....Ei paha homma....Joutuu irroittamaan alatukivarren pallonivelen päästä, sekä vetoakselin iso mutteri otettava auki (vanteen keskeltä)...Ja sisemmän nivelen kiinnityspultit auki, jolloin se sisempi nivel irtoaa siitä akselista, joka tulee vaihdelaatikosta....Muistaakseni noin se meni :wink:

Lisäyksenä tuohon, että saatoin ottaa myös ylätukivarren irti ulkopäästään, jotta olka-akseli pääsi kääntymään ulospäin tarpeeksi. :?


30 Loka 2020, 17:38
Profiili

Liittynyt: 05 Kesä 2019, 17:57
Viestit: 53
Auto: Alfa romeo 156
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomenta jts käy tyhjäkäyntiä heijaamalla ja 10min niin pakosarja ja katit hehkuu punaisena! mistä tämä tunnistaa sytytys ennakkonsa?


01 Marras 2020, 12:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko ihan uusi vaiva ja sytyttääkö vikavaloa? Nokka- ja kampiakselin asentoantureilta asentotieto eculle ja kipinä ja bensa sen mukaan.

Tyhjäkäynnillähän JTS käy melko rumasti laihaseoksella röpöttämällä. Saattaa se pieneltä heijaukseltakin kuulostaa, mutta jos käytös on muuttunut yhtäkkiä, niin sehän ei tätä selitä mitenkään.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


01 Marras 2020, 15:16
Profiili

Liittynyt: 05 Kesä 2019, 17:57
Viestit: 53
Auto: Alfa romeo 156
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vika löyty ei mennyt tieto moottorista koriin ( eculle kaasupolkimelle ym)! rinta pellissä ne 2 isoa liitintä hyvin hapettuneet!! nyt ne on putsattu ja kaikki viat mitä ollut lamda,ilmi ym pois liittimet putsaamalla.


01 Marras 2020, 18:09
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toomppa kirjoitti:
Vika löyty ei mennyt tieto moottorista koriin ( eculle kaasupolkimelle ym)! rinta pellissä ne 2 isoa liitintä hyvin hapettuneet!! nyt ne on putsattu ja kaikki viat mitä ollut lamda,ilmi ym pois liittimet putsaamalla.


Onkohan V6 Koneisissa nämä samat liittimet rintapellissä? :roll: ....Ei muuten, mutta....Jos vaikka tarkistaisi omasta Alfasta ne, ennenkuin alkaa temppuilu :grab:


01 Marras 2020, 19:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhemmissa V6:ssa korista tulevat liittimet imusarjan takana tulipellissä kiinni, mustan kannen sisällä. Ei ole ollut vastaavia ongelmia. JTS:n liittimet on imusarjan kyljessä pystyasennossa, joten teoriassa sinne voi vettä päästäkin.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


01 Marras 2020, 19:45
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:
Vanhemmissa V6:ssa korista tulevat liittimet imusarjan takana tulipellissä kiinni, mustan kannen sisällä. Ei ole ollut vastaavia ongelmia. JTS:n liittimet on imusarjan kyljessä pystyasennossa, joten teoriassa sinne voi vettä päästäkin.


OK...Mulla on -99 mallinen 2,5 V6 Sedan....Ja siinä on sellanen musta muoviloota tulipellissä imusarjan takana....No hyvä kuitenkin tietää, että mistä ne liittimet löytyy, jos tarvetta tulee :? ....Kiitoksia!!!


01 Marras 2020, 22:05
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitan nyt kysymystä, kun en oikein haulla löytänyt vastausta....Eli nyt kun on ollut reilumpia sateita, niin Alfan repsikan jalkatilaan on ilmestynyt vettä...Ja kokolattiamatto on litimärkä repsikan puolelta....Tyhjensin kesällä oikein imurilla sieltä moottoritilan puolelta sen muoviritilän alta moskat pois....kun kesälläkin oli joku kerta tullut vettä repsikan jalkatilaan.....Onko nyt siis joku oikein perinteinen kohta, mistä se vesi valuu tuonne....sen verran asiaa tutkiskelin, että se vesinoro on tullut sieltä hanskalokeron takaa (ei kuitenkaan hanskalokeron sisälle)....Auto on Alfa Romeo 156 V6 Sedan -99.


05 Marras 2020, 18:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puhaltimen moottori on hanskalokeron takana oikeastaan ainoa, mistä vesi voi tulla. Edelleen paras epäily, että kaukalossa poistoputki/-putket on tukossa, vaikka kaukalo siivottu.

Ikävämpi vaihtoehto on, että kaukalossa olisi ruostereikä, mutta sen olisi varmasti huomannut putsatessa

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


06 Marras 2020, 10:54
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:
Puhaltimen moottori on hanskalokeron takana oikeastaan ainoa, mistä vesi voi tulla. Edelleen paras epäily, että kaukalossa poistoputki/-putket on tukossa, vaikka kaukalo siivottu.

Ikävämpi vaihtoehto on, että kaukalossa olisi ruostereikä, mutta sen olisi varmasti huomannut putsatessa


Missäkohtaa ne poistoputket ovat?....Voi nimittäin olla, että en niitä ronkkinut silloin, kun kaukalon puhdistin :oops:


06 Marras 2020, 11:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puhaltimen ilmanottoreiän vieressä pohjalla kumitutti. Kyllä sen huomaa, kun avaa näkyville :) . Muistaakseni kuskin puolellakin on vastaava.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


06 Marras 2020, 21:12
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok...Täytyy tutkia....Kiitoksia 8)


06 Marras 2020, 21:35
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 130
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
centro style kirjoitti:
Kuvaaja kirjoitti:
98 156 2.5 V6 Mitä kaikkea pitää purkaa että saa vaihdettua vänkärinpuolen vetoakselin sisemmän suojakumin ja mistä saisi kestävän kumin? Lisäksi on epäilys että jarrutehostin vuotaa vähän jostakin,onko näissä tyyppivikoja hapertuneiden letkujen lisäsi?


Vaihdoin omaan samanlaiseen Alfaan just viime kesänä tuon sisemmä kumin.....Ei paha homma....Joutuu irroittamaan alatukivarren pallonivelen päästä, sekä vetoakselin iso mutteri otettava auki (vanteen keskeltä)...Ja sisemmän nivelen kiinnityspultit auki, jolloin se sisempi nivel irtoaa siitä akselista, joka tulee vaihdelaatikosta....Muistaakseni noin se meni :wink:

Lisäyksenä tuohon, että saatoin ottaa myös ylätukivarren irti ulkopäästään, jotta olka-akseli pääsi kääntymään ulospäin tarpeeksi. :?

Mitenkä tuo moottorinpuoleinen nivel purkaantuu vai pitääkö vetää uusi kumi nivelen yli ?


08 Marras 2020, 17:23
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1732
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Naputtele peltikansi irti, avaa seger ja vedä nivel irti vetoakselista


08 Marras 2020, 18:17
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 130
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vesamaan kirjoitti:
Naputtele peltikansi irti, avaa seger ja vedä nivel irti vetoakselista

Kiitokset neuvoista kaikille ,vielä kun tietäisi mistä saa suomesta kestävän kumin tuohon,näyttäisi olevan vähemmän tarjontaa tuolle sisemmälle kumille.


08 Marras 2020, 19:45
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuvaaja kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
Naputtele peltikansi irti, avaa seger ja vedä nivel irti vetoakselista

Kiitokset neuvoista kaikille ,vielä kun tietäisi mistä saa suomesta kestävän kumin tuohon,näyttäisi olevan vähemmän tarjontaa tuolle sisemmälle kumille.


Itse tilasin sellaisesta nettikaupasta, kun NIMARK (Suomalainen nettikauppa)...Kaikki suojakumit (ulommat, ja sisemmät).....Ja hyvin on kestänyt se sisempi kumi 8)


08 Marras 2020, 22:11
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1642
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuvaaja kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
Naputtele peltikansi irti, avaa seger ja vedä nivel irti vetoakselista

Kiitokset neuvoista kaikille ,vielä kun tietäisi mistä saa suomesta kestävän kumin tuohon,näyttäisi olevan vähemmän tarjontaa tuolle sisemmälle kumille.

Mää kävin ostamassa ihan paikallisesta varaosaliikkeestä.


09 Marras 2020, 08:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8263
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/173309/479390
Tämä menee V6 sisempään, kumi käy, pultit ei. Kestävyys sitten oma kysymyksensä.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


09 Marras 2020, 09:21
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 130
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oikein nukuttanut ja aikani sängyssä pyöriessä tuumin klo 3.15 että sama vaikka lähtee laittamaan vetarinkumin paikoilleen.Eilen purin vanhan ja kävin hakemassa Alfissimon vinkkaaman kumin motonetistä ,nyt laitoin auton kasaan ja samalla vaihdoin talvirenkaat alle.


15 Marras 2020, 08:13
Profiili

Liittynyt: 12 Huhti 2016, 18:08
Viestit: 12
Auto: Alfa Romeo 156 2.0 jts sportwagon vm2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo käynnistymätön JTS: Talvi lähenee ja johonkin se pitäs pihasta liikuttaa.
Auto on käytännössä Lappeenrannassa, tällä hetkellä Ylämaalla. Pitäisi saada testeriin.
Minkälaisia vaihtoehtoja on muilla harrastajilla käytössä?
Bensarahoja vastaan apuja?

Mietin, että teen Lpr:n isommille korjaamolle kysely kierroksen vika diagnosoinnista. Montaa sataa en sijoittaisi, mutta mielenrauha..

Viimeisin havainto: Moottorivikavalo ei sammu kun kääntää virrat päälle. (Ei muutes sammu kahdessa peugeotissakaan kun virrat kääntää päälle :wink: )
Kierroslukumittari mittaristossa ei värähdä startatessa.

Edit: Tässähän tämä onkin tubetettuna: https://youtu.be/tw4O6j-3Atc
PS. Jos jollain on myydä 2.0JTS bensapumppua varalle niin otetaan tarjouksia..


15 Marras 2020, 15:16
Profiili

Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Viestit: 95
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sähköhommista kysymyksiä.

1. Kun on vilkku päällä, niin lämppärin puhallin alkaa värähtelemään samaan tahtiin. Pitäisikö huolestua?
2. Lisäksi, kojelaudan sisältä tai konehuoneen puolelta kuuluu vaimeaa naksuttelua, ei tunnu liittyvän moottoriin tai pyöriin. Mikähän siellä pitää ääntä?
3. Mikä vaikuttaa kabiinin sisävalojen palamiseen, tai ei palamiseen oven avatessa? Ovikytkin vai joku muu? Takana syttyy, mutta edessä ei. Kytkimestä kyllä palaa.


15 Marras 2020, 20:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13848
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^

1. Itsellä oli yhdessä 156:ssa tuo efekti erittäin vahvasti läsnä. Edes vaihdettu laturi ei vaikuttanut. Samoin maajohdot yms. tehty uusiksi. Jäi mysteeriksi
2. Tästä ei hajua; ettei olisi puhallin?
3. Ovikytkimet. Näissä taisi k.o härveli olla mukavasti lukkopesässä. Avaa ovi ja heiluttele ihan ekana oven saranan puolelta johtosarjaa; nämä ajanmyötä nirhautuu poikki ja lakkaa toimimasta


15 Marras 2020, 21:08
Profiili

Liittynyt: 05 Kesä 2019, 17:57
Viestit: 53
Auto: Alfa romeo 156
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samper kirjoitti:
Tuo käynnistymätön JTS: Talvi lähenee ja johonkin se pitäs pihasta liikuttaa.
Auto on käytännössä Lappeenrannassa, tällä hetkellä Ylämaalla. Pitäisi saada testeriin.
Minkälaisia vaihtoehtoja on muilla harrastajilla käytössä?
Bensarahoja vastaan apuja?

Mietin, että teen Lpr:n isommille korjaamolle kysely kierroksen vika diagnosoinnista. Montaa sataa en sijoittaisi, mutta mielenrauha..

Viimeisin havainto: Moottorivikavalo ei sammu kun kääntää virrat päälle. (Ei muutes sammu kahdessa peugeotissakaan kun virrat kääntää päälle :wink: )
Kierroslukumittari mittaristossa ei värähdä startatessa.

Edit: Tässähän tämä onkin tubetettuna: https://youtu.be/tw4O6j-3Atc
PS. Jos jollain on myydä 2.0JTS bensapumppua varalle niin otetaan tarjouksia..

Huomenta tuota videotasi kuuntelin ja kuulosti että kone pyörii kuin ei olisi puristuksia kuin 1 pytyssä!


19 Marras 2020, 09:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 1074
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toomppa kirjoitti:
Samper kirjoitti:
Tuo käynnistymätön JTS: Talvi lähenee ja johonkin se pitäs pihasta liikuttaa.
Auto on käytännössä Lappeenrannassa, tällä hetkellä Ylämaalla. Pitäisi saada testeriin.
Minkälaisia vaihtoehtoja on muilla harrastajilla käytössä?
Bensarahoja vastaan apuja?

Mietin, että teen Lpr:n isommille korjaamolle kysely kierroksen vika diagnosoinnista. Montaa sataa en sijoittaisi, mutta mielenrauha..

Viimeisin havainto: Moottorivikavalo ei sammu kun kääntää virrat päälle. (Ei muutes sammu kahdessa peugeotissakaan kun virrat kääntää päälle :wink: )
Kierroslukumittari mittaristossa ei värähdä startatessa.

Edit: Tässähän tämä onkin tubetettuna: https://youtu.be/tw4O6j-3Atc
PS. Jos jollain on myydä 2.0JTS bensapumppua varalle niin otetaan tarjouksia..

Huomenta tuota videotasi kuuntelin ja kuulosti että kone pyörii kuin ei olisi puristuksia kuin 1 pytyssä!


Siltä tuo itsestäkin kuulostaa. Mikäs tarina tuon vian takana on, miten alkoi?
Moottorin vikavalon ei kuulukkaan sammua ennen kuin auto on käynnissä.


19 Marras 2020, 09:41
Profiili

Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Viestit: 98
Auto: Alfa Romeo 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuullostaa kyllä tuossa videolla, että ei olis oikein puristukset tallessa....eli kone pyörii niinkuin tavallaan "tyhjää", kun starttaa.....Onkos jakohihnan tilanne tarkistettu?


19 Marras 2020, 13:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2475
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kahvimyllyltä kuulostaa, eli ääni hihnalle täältäkin.


19 Marras 2020, 17:39
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10898 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 214, 215, 216, 217, 218

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com