Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Syys 2020, 22:01



Vastaa viestiin  [ 6425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 5 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 10%  10%  [ 44 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 17%  17%  [ 72 ]
Ostan sitten joskus 57%  57%  [ 239 ]
Tuskin 10%  10%  [ 41 ]
En ikinä 3%  3%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 422

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kai alfan käyttämät tulpat kestää pidempään ku 12 tkm :D
Mä oon itseasiassa ihan viimeaikoina vasta huomannu ton nykimisen, eli täytyy vähän seurata tilannetta. Ja siis muuten ei nyi yhtään vaan just ku vetelee tol pikkukaasulla ja nostelee kaasua. Ennen oon ajanu vaan kaasu kokoajan pohjassa ni en oo huomannu.
Ja lämpimänä myös yhtälailla eli tää ei liity kylmään.


28 Elo 2020, 12:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3202
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä ei nykimistä, ja tulppien vaihto näillä 60 tkm:n välein.

Kahdet kynttilät vaihdettu siis täällä, seuraavan kerran
n. 15 tkm:n päästä eli noin vuonna 2022.

Alkavaa puolavikaako tuo nykiminen?
Mulla 2. sylinterin puola vaihdettu n. 120 tkm:n kohdalla.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


28 Elo 2020, 13:53
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 242
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfisti foorumilla jollakin oli tulpat putsattu ja alkoi toimimaan: Kilsoista ei tietoo, ilmeisesti kuiten selvästi alle vaihtovälin kun eivät uusia laittaneet..

159 Tbi:ssä alkoi puolan hiipuminen nykimisellä, sitten syttyikin se kuuluisa moottorinkuva..


28 Elo 2020, 14:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3202
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onhan näissä 952:ssa jo tuota väyläsähköäkin pikkaisen ja muutama modulikin vikaantua :wink: :
Montakohan sähköistä anturia lienee Juuliassa ja Stelviossa ?

Kuva

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


28 Elo 2020, 14:50
Profiili

Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32
Viestit: 10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?


01 Syys 2020, 17:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3202
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
olsberg kirjoitti:
Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?

öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


01 Syys 2020, 19:03
Profiili

Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32
Viestit: 10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
olsberg kirjoitti:
Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?

öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO


Tätä en varsinaisesti kysynyt eikä tällainen vänkäys minusta kuulu tietyn mallisen auton tekniikkaan keskittyneeseen ketjuun, mutta vastaan silti:
Takavalot olisi hyvä palaa välillä valosallakin näkyvyyden ollessa muuten huono, kuten sumu, lumisade/-pölly, vasta-aurinko tms. Suurin osa autoilijoista ei tajua sellaisessa tilanteessa laittaa itse ajo- tai sumuvaloja päälle, enkä usko itsekään aina muistavani.

Joihinkin erimerkkisiin laittavat oletuksena maahantuojan puolesta tai viimeistään pyydettäessä. Onnistuuko näihin messillä ja onko joku laittanut?


02 Syys 2020, 14:22
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
En oo ainakaan löytänyt että ton saisi muutettua. Messin valikossakaan ei ole moista. Varmasti se jokin arvo on bcm:ssä /proxissa mutta mikä.

Vaikka toi väittely ei kuulukkaan tänne koska aika globaali ja yleinen aihe, niin osa valmistajistahan polttaa takavaloja koko ajan just sen takia että järjestelmä ei välttämättä reagoi johonkin sumuun tms (vaikka monet nykyään senkin tunnistavat) tai että auto ylipäänsä näkyisi paremmin myös päivällä. Ja osa taas ei koska jonkun tutkimuksen mukaan ihminen reagoi nopeammin valottoman auton muuttuessa jarruttaessa valolliseksi vs että takavalot vain kirkastuisivat.


02 Syys 2020, 15:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3202
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
olsberg kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
olsberg kirjoitti:
Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?

öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO


Tätä en varsinaisesti kysynyt eikä tällainen vänkäys minusta kuulu tietyn mallisen auton tekniikkaan keskittyneeseen ketjuun, mutta vastaan silti:
Takavalot olisi hyvä palaa välillä valosallakin näkyvyyden ollessa muuten huono, kuten sumu, lumisade/-pölly, vasta-aurinko tms. Suurin osa autoilijoista ei tajua sellaisessa tilanteessa laittaa itse ajo- tai sumuvaloja päälle, enkä usko itsekään aina muistavani.

Joihinkin erimerkkisiin laittavat oletuksena maahantuojan puolesta tai viimeistään pyydettäessä. Onnistuuko näihin messillä ja onko joku laittanut?

Ok. Ymmärrän hyvin kantasi valoteemaan.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


02 Syys 2020, 15:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2017, 11:23
Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Auto: Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ne takavalothan palaa normaalistikin päivävalojen kanssa. Ainakin 2017 mallissa.


04 Syys 2020, 12:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6132
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JVI kirjoitti:
Ne takavalothan palaa normaalistikin päivävalojen kanssa. Ainakin 2017 mallissa.


:eggface:

Pakko mennä katsomaan, mulla tosin on 2016 marraskuussa tjs rekattu.


04 Syys 2020, 13:30
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 242
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla palaa takavalot päivävalojen kans, 10/2016 tehty..

Saakohan tuota kuskin penkin eestaas veivaamista mitenkään pois? Yhtä turha kuin tämä S&S..
Kysymys vielä penkin narinasta, ootteko viritelleet jotain kangasta tms. istuinosan ja penkin kylkimuovin väliin?


04 Syys 2020, 14:27
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa


04 Syys 2020, 15:28
Profiili

Liittynyt: 06 Syys 2015, 22:07
Viestit: 50
Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Auto: Giulia 2.2 180hp Super -17
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa


Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.


04 Syys 2020, 18:34
Profiili

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 216
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:
En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa


Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.

Luultavasti takavalot alkavat toimia "oikein", kun vaihdat MESin proxy alignmentillä maakoodin Suomeksi.


04 Syys 2020, 22:54
Profiili

Liittynyt: 06 Syys 2015, 22:07
Viestit: 50
Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Auto: Giulia 2.2 180hp Super -17
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Unique kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:
En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa


Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.

Luultavasti takavalot alkavat toimia "oikein", kun vaihdat MESin proxy alignmentillä maakoodin Suomeksi.


En omista moista.


05 Syys 2020, 22:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Uuden radiomoduulin vaihto meni hiukan pieleen, kun huolto sai väärän osan. Eli tilanne siltä osin stabiili.


Ei saakeli. :mrgreen:

Toinenkin radiomoduuli oli väärä. Eli tilanne edelleen stabiili. Ilmeisesti autossa oli yksi pistokkeellinen johtoja enemmän mitä moduulissa sopivia reikiä. Pitänee ottaa kaikki osanumerot talteen ja tehdä ei-vastaavuustaulukko.

Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.

4v/60tkm huoltoon on varattu aika 2kk päähän. Vähän "isompi", eli lisänä lähinnä sytytystulppien vaihto.

Muutes, noista valoista:

onko kukaan vielä pelannut MESin kanssa ja katsonut, saako noita jenkkityylin kylkivaloja palamaan umpioissa? Onkohan siellä lamppuja paikallaan ensinkään?

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


14 Syys 2020, 13:31
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
se asetus messistä löytyy mut en oo kokeillu koska vaik ne toimis ni ne on karseet, kuten kaikki jenkkijutut ja siks ne haluaaki aina muuttaa ne eu tyylisiks. Mut umpio on varmaan eri koska niil on keltainen se sivuosa.


14 Syys 2020, 15:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
vaik ne toimis ni ne on karseet, kuten kaikki jenkkijutut j


Kuulostaa haasteelta, joka on otettava vastaan :twisted:

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


15 Syys 2020, 07:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1736
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.


Mikäs niissä on vikana?


15 Syys 2020, 08:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
155156 kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.


Mikäs niissä on vikana?


Edelliseltä sivulta:

JT Newman kirjoitti:
Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.


Alkoi kuulua ylimääräisiä paukahduksia jo normiajossakin. Vaihtoaika saatiin tuohon lokakuun 1-2. päiville. Taas pääsee ajamaan sijaisauto-Fiestalla. Yllättävän hyvä ajaa tietuntumaltaan, muuten perinteinen muovinen pikkukippo. 86hp riittää johonkin.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


15 Syys 2020, 08:44
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1000
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
155156 kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.


Mikäs niissä on vikana?


Edelliseltä sivulta:

JT Newman kirjoitti:
Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.


Alkoi kuulua ylimääräisiä paukahduksia jo normiajossakin. Vaihtoaika saatiin tuohon lokakuun 1-2. päiville. Taas pääsee ajamaan sijaisauto-Fiestalla. Yllättävän hyvä ajaa tietuntumaltaan, muuten perinteinen muovinen pikkukippo. 86hp riittää johonkin.


Eikä liity tähän "normaaliin" renkaan sortamiseen mitenkään? Stelvio ainakin muljahtaa eturenkaista jos lähtee esim. ruudusta renkaat reilusti käännettynä? Rasittaakohan tämä ominaisuus myös vetareita?


15 Syys 2020, 09:24
Profiili

Liittynyt: 26 Heinä 2018, 12:58
Viestit: 28
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mullakin Giulia muljahtaa mutta samalla kyllä rutinaa kuuluu, kuuluuko se asiaan ton "normaalin" sortamisen kans?

Toinen juttu minkä oon huomannu, tuntuu ettei toi Giulia (2.0T, 200hp) lämpene oikeen/tarpeeksi. Esimerkiksi sunnuntaina kun ajelin välin Jyväskylä-Savonlinna niin ulkolämpötilan ollessa 15C näytti lämmöt vain kolmea pykälää ja esim.isommassa ylämäessä lämmöt nousi neljään pykälään eli lämmöt seilasi kolmen ja neljän pykälän välillä. Edellisiin, diesel autoihin verrattuna tuntuu myös kaupunkiajossa lämpeevän hitaasti ainakin näin mututuntumalla.
Onko muilla ollut samanlaista, onko normaalia ja mikäli ei niin mistähän lienee johtuu?


15 Syys 2020, 11:41
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1000
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitään rutinaa ei minun autosta kuulu.
280hv:ssa lämpömittari on ollut kesällä keskellä eli onko se nyt neljä pykälää ja kylmemmällä kelillä yhden pykälän alle keskivälin.


15 Syys 2020, 11:44
Profiili

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 216
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stickl kirjoitti:
Mullakin Giulia muljahtaa mutta samalla kyllä rutinaa kuuluu, kuuluuko se asiaan ton "normaalin" sortamisen kans?

Ohjauksen "rutina" ääriasentoon käännettäessä on Giulian ja Stelvion ominaisuus. Tällainen ääni ei ole itsessään merkki minkäänlaisesta ongelmasta.


15 Syys 2020, 11:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2242
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noista lämmöistä sen verran että ainakin Stelviossa se lämpömittari on öljynlämpömittari. Olettaisin että näin myös Giuliassa. Ei jäähdytysnesteen kuten yleensä. Öljythän lämpenee paljon hitaammin kuin jäähdytysneste ja riippuen toteutuksesta myös niiden lämpö seilaa helposti enemmän kuin jäähdytysnesteen.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


15 Syys 2020, 12:44
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
HAH!

Enpä oo tajunnukkaan mutta niinhän se onkin. Jotenkin automaattisesti ajattelin sen olevan vedenlämpö. No se selittää aika paljonkin ku lämmintä tulee mut mittari tosiaan nousee puoliväliin aika hitaasti. Ja kesällä tosiaan puoleen väliin ja talvella saattaa jäädä yhden pykälän allekkin.


15 Syys 2020, 13:22
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1000
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja tosiaan öljynlämpömittari.


15 Syys 2020, 13:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3202
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
HAH!

Enpä oo tajunnukkaan mutta niinhän se onkin. Jotenkin automaattisesti ajattelin sen olevan vedenlämpö. No se selittää aika paljonkin ku lämmintä tulee mut mittari tosiaan nousee puoliväliin aika hitaasti. Ja kesällä tosiaan puoleen väliin ja talvella saattaa jäädä yhden pykälän allekkin.


Jep, kuittaan tämän. Kesällä puoleen väliin mittaria nousee öljynlämpö 200 hp , 2,0T- bensassa.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


15 Syys 2020, 14:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.


16 Syys 2020, 08:05
Profiili
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 1104
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.


Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.


16 Syys 2020, 15:45
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1923
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?


16 Syys 2020, 21:05
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2051
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alamajy kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?


Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.


17 Syys 2020, 06:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1923
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?


Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.

Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...


17 Syys 2020, 09:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.


Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.


Verotusarvo 25 ke, vero 3700 e.


17 Syys 2020, 09:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alamajy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?


Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.

Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...


Itselleni laitettiin Quantum Tuningin ohjelma tähän 180 hp versioon, ja ainakin samat specsit antaa 150 hp versiolle. 220 hp / 530 Nm


17 Syys 2020, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2242
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


17 Syys 2020, 09:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1923
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.


Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.


Verotusarvo 25 ke, vero 3700 e.

Mistä maasta muuten uitit autosi? Tässä olen samaa hommaa alkamassa tekemään ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.
Paria Giuliaa olen katsonut Italiasta ja Latviasta. Auto-saksasta.fi on myös antanut muutaman arvion avaimet käteen periaatteella uitettavista autoista. Käytitkö tätä palvelua vai jotain vastaavaa vai ihan ite hait?

Yksityisemmin voit myös kertoa, jos siltä tuntuuu: alamajy@gmail.com


17 Syys 2020, 10:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1923
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?

Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.
Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...

Itselleni laitettiin Quantum Tuningin ohjelma tähän 180 hp versioon, ja ainakin samat specsit antaa 150 hp versiolle. 220 hp / 530 Nm


Missä teetit tuon työn? Quantum Tuningin sivujen search listaa hyvin monta suomalaista pajaa...

edit: etsi toiminta löysikin tämän tiedon: Botnia Performancella .
Mitä suuruusluokkaa kustansi?
Yhtä Giuliaa olisi tarkoitus koejaa nyt lauantaina ja sitten tehdä go/nogo- päätös Giulian hankinnan suhteen.


17 Syys 2020, 10:23
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se 150hp ei oo mikään ongelma. Enemmän keskittyisin ostossa varusteisiin kun lähtökohtaisesti toi 150hp malli oli hetken se hinnat alkaen malli joka näkyy myös varusteissa (tai niiden puutteissa)


17 Syys 2020, 11:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lainaa:
Mistä maasta muuten uitit autosi? Tässä olen samaa hommaa alkamassa tekemään ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.
Paria Giuliaa olen katsonut Italiasta ja Latviasta. Auto-saksasta.fi on myös antanut muutaman arvion avaimet käteen periaatteella uitettavista autoista. Käytitkö tätä palvelua vai jotain vastaavaa vai ihan ite hait?

Yksityisemmin voit myös kertoa, jos siltä tuntuuu: alamajy@gmail.com


Auto tuli Saksasta, eräs tuontiyritys toi auton auton suomeen. Ei avaimet käteen pakettina, vaan ostin auton suoraan omiin nimiini liikkeestä. Yritys sitten hoiti auton suomeen kaikkine tarvittavine papereineen, veroilmoituksen teon hoidin itse.

Lainaa:
Missä teetit tuon työn? Quantum Tuningin sivujen search listaa hyvin monta suomalaista pajaa...

edit: etsi toiminta löysikin tämän tiedon: Botnia Performancella .
Mitä suuruusluokkaa kustansi?
Yhtä Giuliaa olisi tarkoitus koejaa nyt lauantaina ja sitten tehdä go/nogo- päätös Giulian hankinnan suhteen.


Hintaa taisi olla ohjelmoinnilla 450e, voi olla että jonkun kympin heittää muisti. Quantumin tapauksessa ohjelmointi menee siten, että paja suomessa kopio auton softan ja lähettää sen Britteihin valmistajalle muokattavaksi. Sieltä ohjelma takaisin ja ladataan autoon.

Nyt alkaa olla kuukausi ajettu ohjelmoinnin jälkeen, en toki ajanut edes viikkoa vakiona. Mutta ohjelmaa toimii hyvin, ei moitittavaa. Ja suosittelen ehdottomasti laittamaan oli sitten 150 tai 180 hp versio, auton luonne muuttuu huomattavasti tyylilleen sopivammaksi.


17 Syys 2020, 11:16
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2051
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tiige kirjoitti:
Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.


Käsittääkseni 210hp turbossa on myös kierroslukuanturi tai -vahti joka on kytketty ECU:un toisin kuin 136 - 180hp versioissa. Muuten kai samat, Internjetin mukaan.


17 Syys 2020, 12:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2242
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.


Käsittääkseni 210hp turbossa on myös kierroslukuanturi tai -vahti joka on kytketty ECU:un toisin kuin 136 - 180hp versioissa. Muuten kai samat, Internjetin mukaan.

Joo siis ilmeisesti 210hp turbo on muuten sama kuin pienemmissäkin mutta lisäksi siinä on kierroslukuanturi ja menoa aletaan hillitsemään jos hyrrä pyörii yli 200 krpm.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


17 Syys 2020, 12:28
Profiili

Liittynyt: 26 Heinä 2018, 12:58
Viestit: 28
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tiige kirjoitti:
Noista lämmöistä sen verran että ainakin Stelviossa se lämpömittari on öljynlämpömittari. Olettaisin että näin myös Giuliassa. Ei jäähdytysnesteen kuten yleensä. Öljythän lämpenee paljon hitaammin kuin jäähdytysneste ja riippuen toteutuksesta myös niiden lämpö seilaa helposti enemmän kuin jäähdytysnesteen.

No sehän selittääkin paljon, eipä oo tullut itselläkään hoksattua että kyseessä on tosiaan öljynlämpömittari.


Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.


18 Syys 2020, 01:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stickl kirjoitti:
Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.


Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


18 Syys 2020, 08:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Stickl kirjoitti:
Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.


Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.


En tiedä lisääkö Q2 kuinka paljon sortamista ja pauketta, mutta ratin ollessa ääriasennossa sekä eteenpäin ajo että peruuttaminen on kaikkea muuta kuin sivistynyttä. Mutta aika sporttista :-D


18 Syys 2020, 09:11
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 231
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Stickl kirjoitti:
Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.


Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.


En tiedä lisääkö Q2 kuinka paljon sortamista ja pauketta, mutta ratin ollessa ääriasennossa sekä eteenpäin ajo että peruuttaminen on kaikkea muuta kuin sivistynyttä. Mutta aika sporttista :-D


Se on totta. Ja aika monelle kyydissä olleelle tota on saanut perustella miksi tekee näin :D


18 Syys 2020, 09:36
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2051
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Se on totta. Ja aika monelle kyydissä olleelle tota on saanut perustella miksi tekee näin :D


Perustelu: etupyörät kääntyvät.


18 Syys 2020, 09:38
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2051
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.


Itseasiassa ainakin USA sivuilla Alfa ilmoittaa web-sivuilla Giula RWD and AWD malleille tasan saman kääntösäteen.


18 Syys 2020, 09:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.


Itseasiassa ainakin USA sivuilla Alfa ilmoittaa web-sivuilla Giula RWD and AWD malleille tasan saman kääntösäteen.


Jännä. Enpä tiedä, mistä olen saanut käsityksen, että nelikko ei olisi niin ketterä. Eipä ole ensimmäinen kerta, että olisin väärässä.
Joka tapauksessa, huolto löysi vetareista välyksen ja auto on menossa osien vaihtoon. Kuunnellaan sitten uusiksi :mrgreen:

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


18 Syys 2020, 12:17
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 6425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 155TS, Ipi, strindberg ja 62 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com