Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 16 Loka 2019, 18:53



Vastaa viestiin  [ 1480 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Tyhmiä kysymyksiä 166:sta 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1492
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuplat


Viimeksi muokannut A Bart päivämäärä 25 Kesä 2019, 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran



25 Kesä 2019, 15:27
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1492
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
OL kirjoitti:
Nyt alkaa huumori loppumaan lämppärin puhaltimen kanssa. Perinteistä "Momentary connection to air conditioner faulty." -ilmoitusta pukkasi aiemmin aina silloin tällöin, jolloin koko yksikkö oli täysin mykkä. Lopulta vika jäi ns. päälle, jolloin pääsin kunnolla vikaa etsimään. Vika löytyi lopulta huonosta kontaktista puhallinmoottorin juuressa olevasta johtosarjasta. Moottori on ilmeisesti vaihdettu jossain vaiheessa ja liitoksissa oli tehty vähän omia patentteja.

Onnellista elämää kesti muutama kuukausi, kunnes ruutuun alkoi ilmestyä "Air conditioner faulty. Please contact workshop!". Nyt siis kaikki säädöt kyllä toimii, ilman suuntaukset, lämmön säädöt ja muut, mutta puhallinmoottori ei pyöri. Joskus satunnaisesti saattaa lähteä pyörimään, mutta silloinkin yleensä sammuu aika pian. Konehuoneen puolella johtojen ja sulakkeiden kimpussa on vietetty paljon aikaa jo tuon edellisen ongelman yhteydessä, onko sitä nyt sitten sukellettava ICS:n alle? Kaikki vinkit on tervetulleita, alkaa hiukan turhauttamaan, puhallin on kuitenkin sen verran oleellinen laite päivittäisen käytön kannalta.


^Kappassahan on sama puhaltimenmoottori ja aina vika on löytynyt siitä paksusta + abikosta joka menee moottorin piirilevylle.
Puhaltimen saa käymään niin että nyppää johtonipusta joka menee moottoriin sisälle jolloin liitin muljahtaa tehden kontaktin.
Liittimen kiristys ei oikein auta, vaan olen nykyään tinannut sen abikon kiinni.


25 Kesä 2019, 15:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Viestit: 848
Paikkakunta: Jämsä
Auto: 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Satakuusnelonen kirjoitti:
Tarkista nyt kuitenkin se pikkusulake raitisilmasuodattimen vierestä, voi poksahdella useinkin.

Etusumarit on myös pimeänä, niin sulakkeet on kyllä kahlattu kaikki läpi. Kuskinpuolen etupyörän edestä, raitisilmansuodattimen edestä, ratin vasemmalta puolelta ja vielä takakontista apparin puolelta. Kaikki ok. Onkohan niitä vielä jossain?

A Bart kirjoitti:
^Kappassahan on sama puhaltimenmoottori ja aina vika on löytynyt siitä paksusta + abikosta joka menee moottorin piirilevylle.
Puhaltimen saa käymään niin että nyppää johtonipusta joka menee moottoriin sisälle jolloin liitin muljahtaa tehden kontaktin.
Liittimen kiristys ei oikein auta, vaan olen nykyään tinannut sen abikon kiinni.

Ok, täytyypä tutkailla sitä seuraavaksi. Mokoma liitin on vaan todella ikävässä paikassa ainakin 166:ssa.

Sen verran kerkesin jo kyseistä nurkkaa purkaa, että ei automaattisesti käytä sisäilmankierron läppää auki/kiinni virrat päälle laitettaessa. Silloin kun sen "Momentary" ongelman kanssa painin, niin jos ei tehnyt tsekkausta, niin ei toiminut. Jos teki, niin toimi. Nyt kuitenkin napista painamalla sisäilmankierto menee kyllä päälle ja tosiaan kaikki muutkin kontrollit pelaa. Voisi sikäli siis olla tuo moottorin päässä oleva liitin.

Vikakoodina ICS:lle näytti jossain vaiheessa B1023 - Audio module connections. Voi liittyä jotenkin, tai sitten ei mitenkään.


25 Kesä 2019, 16:43
Profiili

Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:55
Viestit: 11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
V6 -99. Suuttimen punavalo ryhtynyt palamaan melkein päätoimisesti. Välillä poistuu eikä vaikuta ajoon muuten kuin viivyttämällä kierroksia joissain tilanteissa kaasua painaessa. Eilen vedin reilu 400km ja valo paloi. Alkaa vaan hiljalleen ärsyttää, joten mistä ja mitä etsiä? Starttaa hyvin ja vetää ok myös ottaa kierroksia tappiin asti mutta viiveellä. Ei tunnu vaikuttavan kulutukseen. Eli joku anturiko temppuilee?


30 Kesä 2019, 12:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7982
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaava oire 156 V6:ssa johtuu huonosta liitoksesta kaasupolkimen johdoissa. 156:ssa tunnetuin ongelmaliitin hanskalokeron takana, mutta 166:n vastaavasta ei tietoa.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


30 Kesä 2019, 15:08
Profiili

Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:55
Viestit: 11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Täytyypä tarkistaa kaasupolkimen liitokset. Eipä käynyt edes mielessä..


01 Heinä 2019, 10:43
Profiili

Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:55
Viestit: 11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaasupolkimessa ei ole johtoliitoksia nähdäkseni missän kohtaa. Käytin myös hanskalokeron irti muttei sielläkään oo muuta kun airbagin piuhoja. 156 on erilainen tässä kohtaa. No, pitää pähkäillä uusia mahdollisia paikkoja.


01 Heinä 2019, 16:54
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1078
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Liitin on anturissa.


01 Heinä 2019, 18:42
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1078
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Liitin on anturissa. Anturi on tarkka asennostaan, jos euro2 auto. Testerillä säädettävä malli.


01 Heinä 2019, 18:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2072
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vikakoodit lukemalla varmaan saisi vahvistuksen onko kyse kaasupolkimesta vai jostain muusta.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


01 Heinä 2019, 20:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Viestit: 41
Auto: Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Help... nyt lakkasi puhallin toimimasta, ei puske ilmaa ollenkaan.

ICS antaa virheilmoituksen "air conditioner faulty, please contact workshop" ja tuossa tuulilasin edessä oleva 30A sulake tuppaa posahtamaan aina uudestaan vaikka sen vaihtaa. Hetken aikaa kyllä kun sen sulakkeen vaihtaa, niin puskee ilmaa normaalisti, ainakin hyvin siihen asti kun moottorin laittaa käyntiin. Sitten moottori käynnissä posahtaa sulake.

Eikös silloin puhaltimen moottori pitäisi olla kuitenkin ehjä, kun puhaltaa hyvällä teholla pelkkä virta käynnissä ilman moottorin käynnistämistä. Liittyisiko tuon sulakkeen posahtaminen jotenkin ilmastoinnin kompuraan sitten vai mihin?

Mikäs tässä nyt neuvoksi ensimmäisenä?

Thanks!


02 Heinä 2019, 14:26
Profiili

Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:55
Viestit: 11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nojoo. Nyt sItte valo sammui ja kaasupolkimen vaste ok. Tiedä tästä... Mites muuten, mitä kaikkea tuon valon "takana" on? Ilm Lambda ainakin, mitähän muuta?

Siitä vikakoodin lukijasta, mitä asiantuntijat täällä suosittelevat? Mistä hyvät kokemukset? Täällä on varmaan aiheesta jauhettu...

Auto siis 166 -99


02 Heinä 2019, 15:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7630
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^^ Kyllä se toistuva sulakkeen palaminen kertoo, että piiristä menee läpi liikaa virtaa. Vaikka harvinaista onkin, niin voi olla, että akkujännitteen varassa on rajoilla, mutta laturin herätessä menee yli ja siksi sulake palaa kun moottorin käynnistää.

Kyllä mää ekana sitä lämppärin pöhnötintä tutkiskelisin, se on kuitenkin uutenakin aika virtasyöppö vekotin. Vuodet tuo kitkaa ja kankeutta ja lisää virrantarvetta.

^ MES eli MultiEcuScan on näihin parhaasta päästä yksityiselle harrastajlle: https://www.multiecuscan.net/

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


02 Heinä 2019, 16:22
Profiili

Liittynyt: 05 Heinä 2019, 15:05
Viestit: 2
Auto: 166 3,0 Super manual -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
3,0 manuaalin lootaöljynvaihto.
Ymmärsinkö oikein,että jossain tuolla uumenissa on mittatikku,jonka reiästä täyttö tapahtuu?


10 Heinä 2019, 19:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Viestit: 3018
Paikkakunta: Hausjärvi
Auto: Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilmeisesti myös 3.0 on mittatikku, johon pääsee käsiksi parhaiten alakautta ja samalla saa ohuen täyttöputken sopivasti hollille.


11 Heinä 2019, 21:49
Profiili

Liittynyt: 05 Heinä 2019, 15:05
Viestit: 2
Auto: 166 3,0 Super manual -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jep,löytyihän se helposti.Edellinen omistaja laitattanut oikeaoppisesti Tutolaa,joilla veivattu 40tkm.
Olin erilainen nuori ja kippasin kokeeksi Redlinen MT85,ja laatikon toiminta tuntui paranevan.

Keppi liikkuu sivusuunnassa todella tahmeasti,tuskin ihan tuollainen kuuluu olla.
Tämä tahmeus hankaloittaa 2>3 vaihtaessa,ei meinaa saada millään ilman rusahdusta sisään.


11 Heinä 2019, 22:12
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1648
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 V6*2

Ducato 1,9 TDI
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Johtuukos tässä tahmeus kanssa niistä lootan päällä olevista muovipuslista? Jos, niin uutta tilalle niin herkistyy


11 Heinä 2019, 22:33
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 801
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kavitaatio kirjoitti:
Jep,löytyihän se helposti.Edellinen omistaja laitattanut oikeaoppisesti Tutolaa,joilla veivattu 40tkm.
Olin erilainen nuori ja kippasin kokeeksi Redlinen MT85,ja laatikon toiminta tuntui paranevan.

Keppi liikkuu sivusuunnassa todella tahmeasti,tuskin ihan tuollainen kuuluu olla.
Tämä tahmeus hankaloittaa 2>3 vaihtaessa,ei meinaa saada millään ilman rusahdusta sisään.


Kepin sivuliikkeen jähmeys johtunee juuri noista puslista mitä Vesamaan mainitsi. 166 erittäin helppo homma vaihtaa vrt. 147 tai gt.
Rusahdusta ne ei aiheuta, mutta johtuisko siitä, että saattaa koittaa vahingossa ensin 1.vaihdetta sisään?


11 Heinä 2019, 23:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2256
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kysytääs täällä foorumillakin:

Lämpömittari alkanut näyttämään hippasen hulluja. Alkoi yhtäkkiä.

Alkuun toimi kylmällä koneella normaalisti, mutta lämpimällä koneella näytti normaalia vain jos kiihdytti, jarrutti tai käänsi jyrkästi. Muulloin maksimia.
Uusi lämpöanturi vaihtui eilen tilalle ja tänään heti aamusta kylmällä koneella heitti maksimiin. Ajoin parikymmentä kilometriä, välillä räpsähteli 90:ssa, muuten jatkuvasti maksimissa kunnes tämän jälkeen heitti kerrasta takas 90:iin ja 30km loppumatkan pysykin siellä räspähtämättäkään maksimissa. Tuskin kuitenkaan itsestään korjautui joten mitäs seuraavaksi tutkia?

Voisko MES:illä viisastua? En omista mutta varmaan onnistuu jossain kohtaa tsekkaaminen mitä näyttäis.

Videonpätkää tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=ETaXXeE2ga0

_________________
Noni


Viimeksi muokannut Macela päivämäärä 24 Syys 2019, 18:17, muokattu yhteensä 1 kerran



13 Heinä 2019, 21:28
Profiili

Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:03
Viestit: 2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikäköhän saa kytkimen kuulostamaan tällaiselta?

https://www.youtube.com/watch?v=6i091_V94ws&feature=youtu.be

Kytkin toimii muuten täysin normaalisti,onko kytkin ylhäällä tai alhaalla ei ole vaikutusta ääneen.
Moottorin kierroksilla jonkin verran.

Ääni on huomattu huoltokuittien perusteella useampi tuhat km sitten jo.

Kyseessä siis 3,0 V6


14 Heinä 2019, 18:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Kesä 2011, 18:47
Viestit: 188
Paikkakunta: Tampere
Auto: 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Osaako joku sanoa mitä eroa on 156 ja 166 2.4jtd euro2 moottoreissa? On alkanut epäilyttämään että tuohon omaan 2000 vuotiseen 100kw euro2:een olisi joskus vaihdettu moottori. Epäilyni kohdistuu siihen kun tuo oma on 5-vaihteinen ja ymmärtääkseni kaikki 166 dieselit olisivat 6-vaihteisia. Toinen epäilyni että tuossa ei toimi cruise ja alfaobd testeri valittaa "cruise disable cause: not detected eeprom" eli ihan kun koko toimintoa ei olisi olemassa. Onko vanhempaa 156 saanut cruisella? Kolmas epäilyni johtaa kilometrilukemaan, koska alfaobd ecun kilsat ovat 60 000km ja auton mittarilukema 260 000km. Kaikki nämä yhdessä ovat alkaneet herättämään epäilyksiä ja saksantuonti kun vielä on. :lol:


16 Heinä 2019, 13:47
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1078
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaikki suomeen tuodut alkupään 166 2,4 JTD mallit oli 6-vaihteisia, eikä muita tietääkseni ole tehtykkään (moottori AR34202 ja versio 936A2A00 04). Viisivaihteisia olivat 2,0TS ja 2,5V6, 6-v malleja oli loput, V6TB, 3,0V6.
156 oli samalla 2,4-koneella, mutta saman sukupolven 5-vaihteisella laatikolla. Laatikko ei kuitenkaan käy suoraan 166-malliin koska sen takakiinnitys on erilainen. No, rakentelemalla senkin saa sopimaan.
Myös valintamekanismin säätö laatikon päällä voi aiheuttaa ettei viimeistä vaihdetta löydy!
Alkupään 156-malleihin ei saanut Cruisea lainkaan.
Ajetut km kulkee samaa tahtia mittarin kanssa "suunnilleen", mutta tähän on voitu vaihtaa ecu 60tkm sitten?


16 Heinä 2019, 15:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Kesä 2011, 18:47
Viestit: 188
Paikkakunta: Tampere
Auto: 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitokset sepolle!

En usko että laatikossa mikään jumittaa sillä 5 vaihteella kierrokset on matka vauhdissa mukavan alhaiset eikä moottori huuda joten uskoisin että välityksiltään ok. Ecua mietin myös, että sekin voisi olla vaihdettu joskus johonkin väliin. Voihan tietenkin olla että laatikko olisi joskus porsinu ja tuonne olisi istutettu 5-vaihteinen laatikko. Hyvin tuo laatikko pelittää ja välityksiltään miellyttävä.


16 Heinä 2019, 17:11
Profiili

Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:03
Viestit: 2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
haaparousku kirjoitti:
Mikäköhän saa kytkimen kuulostamaan tällaiselta?

https://www.youtube.com/watch?v=6i091_V94ws&feature=youtu.be

Kytkin toimii muuten täysin normaalisti,onko kytkin ylhäällä tai alhaalla ei ole vaikutusta ääneen.
Moottorin kierroksilla jonkin verran.

Ääni on huomattu huoltokuittien perusteella useampi tuhat km sitten jo.

Kyseessä siis 3,0 V6


Vastataan itselle.Kyllä se vauhtipyörä siellä metelöi.

Alkuperäistä kaksoimassaa ei enää saa,eikä semmoista sinne edes kannattaisi laittaa....

Onkohan kellään kokemusta näistä kiinteistä sarjoista,mahtaako mennä 166:toseen bolt-on tekniikalla?

http://www.ahmotorsports.co.uk/product/gtv-3-0-solid-flywheelclutch-conversion-std-road-cars-std-weight/


16 Heinä 2019, 20:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7982
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Omaani on aikanaan vaihdettu kiinteä vauhtipyörä ja GTA:n asetelma. Sitä en tiedä, onko kiinteä vauhtipyöräkin GTA:sta ja käykö 2.5/3.2 kovat vauhtipyörät ristiin. On siitä täällä juttua ollut aikaisemmin, mutten muista kenen tekemänä.

Edittiä, löysin. Tuolta viewtopic.php?f=4&t=24582&hilit=lämmity%2A+kenn%2A

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


16 Heinä 2019, 21:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2256
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
"Air conditioner faulty. Please contact workshop!"

Satakuusnelonen kirjoitti:
Tarkista nyt kuitenkin se pikkusulake raitisilmasuodattimen vierestä, voi poksahdella useinkin.


viewtopic.php?f=1&t=25966 (viimeset)

Joo, tämähän se oli. Tähän kun olis keväällä käyttäny sen 2min aikaa niin olis saanu kesän ajella toimivalla ilmastoinnilla.

Edit: Vai oliko sittenkään tällä kertaa, vika ilmenee taas ja uusi sulake edelleen ehjä.

Kuva

_________________
Noni


Viimeksi muokannut Macela päivämäärä 02 Loka 2019, 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran



24 Syys 2019, 18:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Viestit: 557
Paikkakunta: Jkl
Auto: 156 JTDm SW 1.9 x3
Subaru Legacy AWD -00
75 V6 `Murica 3.0 -90
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaveri valitteli outoa keinuntaa alfan takapäässä, joka ilmestynyt aikalailla yhtäkkiä. Hyppäsin mielenkiinnosta kyytiin todetakseni itsekkin mikä on meininki.
Hetken ajelun jälkeen tosiaan yhden montun osuessa kohdille n.40km/h nopeudessa,
heti montusta poistulon jälkeen takapää tosiaan heijasi puolelta toiselle sivuttain n. 3 kertaa kunnes rauhoittui.
Tämä toistui useamminkin sit myöhemmin.
Muutaman huomion siinä ajellessa tein/tehtiin:

-Auto lähti heijaamaan vain, jos tiessä oli vain toisella puolella monttu/kohouma.

-Esim hidastetöyssyn yms. suoran poikittaiseen kohouman/montun jälkeen ei heijaa.

-Muistaakseni oikealle kääntyvässä mutkassa montun osuessa toisen pyörän alle, ei lähtenyt heijaamaan.
Eli pikaisen koeajon perusteella vain suoraan ajaessa, jos toisen puolen pyörät osuvat monttuun/kohoumaan, lähtee auto heijaamaan.

- Nopeus ei muuten vaikuttanut, mutta sen kasvaessa heijaus kyllä lisääntyi.
Kuudenkympin vauhdissa haki jo 5-6 kertaa, ennenkuin asettui. En haluaisi olla kyydissä, jos moinen vaikka
motarinopeuksissa kävis..

-Mitään ylimääräisiä kolinoita, natinoita yms. ei kuulu. Tätä heijausongelmaa lukuunottamatta kulkee todella hienosti tiellä kuin tiellä.

Nämä havainnot sitten tottakai tehtiin syrjäisillä, tyhjillä teillä pimeän aikaan iltasella.
Toivottavasti oli jotenkuten ymmärrettävissä sepostus. Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita 166:a,
tai toisaalta onko hyviä arvauksia mistä moinen voisi johtua? 2.4 10v koneena.
Nosturillehan tämä täytyy saada ja tutkia mitä siellä on, mutta helpottaahan se aina, jos valmiiksi tietää jo mitä tekee.

_________________
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)


02 Loka 2019, 20:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2256
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hmh, ilmastointivika tullut useasti taas ja uusi sulakekin silti edelleen ehjä. Sekä muuten tuntuu toimiessaan toimivan hyvin mutta kun laittaa vaikka 22C niin puhaltaa kyllä tietyn aikaa lämmintä kunnes alkaa puhaltamaan haaleeta/viileetä, jolloin täytyy nostaa lämpöä pari astetta, puhaltaa sitten taas hetken aikaa lämmintä. Sama homma oli kyllä kesällä että piti käyttää LOW:ta jotta puhalsi viileetä. Voisko sisätilan lämpöanturissa olla häikkää vai kuitenkin itse ilmastoinnissa/jossain sen yksikössä? Moottorin lämmöt pysyy normaaleina.

Josta päästäänkin siihen moottorilämpötilan mittariin, tämäkin hiukan vaivaa edelleen kun välillä näyttää sitä maksimia, välillä sitten sitä mikä se lämpötila oikeasti on. Anturi tosiaan vaihdettu uuteen. Vikaan edelleen tuntuis vaikuttavan montut ja kiihdytys. Kylmänä vaikuttaisi herkemmin näyttävän sitä maksimia.

_________________
Noni


02 Loka 2019, 21:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Kesä 2006, 20:01
Viestit: 1174
Paikkakunta: Kylmäkoski
Auto: 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
nakkis kirjoitti:
Kaveri valitteli outoa keinuntaa alfan takapäässä, joka ilmestynyt aikalailla yhtäkkiä. Hyppäsin mielenkiinnosta kyytiin todetakseni itsekkin mikä on meininki.
Hetken ajelun jälkeen tosiaan yhden montun osuessa kohdille n.40km/h nopeudessa,
heti montusta poistulon jälkeen takapää tosiaan heijasi puolelta toiselle sivuttain n. 3 kertaa kunnes rauhoittui.
Tämä toistui useamminkin sit myöhemmin.
Muutaman huomion siinä ajellessa tein/tehtiin:

-Auto lähti heijaamaan vain, jos tiessä oli vain toisella puolella monttu/kohouma.

-Esim hidastetöyssyn yms. suoran poikittaiseen kohouman/montun jälkeen ei heijaa.

-Muistaakseni oikealle kääntyvässä mutkassa montun osuessa toisen pyörän alle, ei lähtenyt heijaamaan.
Eli pikaisen koeajon perusteella vain suoraan ajaessa, jos toisen puolen pyörät osuvat monttuun/kohoumaan, lähtee auto heijaamaan.

- Nopeus ei muuten vaikuttanut, mutta sen kasvaessa heijaus kyllä lisääntyi.
Kuudenkympin vauhdissa haki jo 5-6 kertaa, ennenkuin asettui. En haluaisi olla kyydissä, jos moinen vaikka
motarinopeuksissa kävis..

-Mitään ylimääräisiä kolinoita, natinoita yms. ei kuulu. Tätä heijausongelmaa lukuunottamatta kulkee todella hienosti tiellä kuin tiellä.

Nämä havainnot sitten tottakai tehtiin syrjäisillä, tyhjillä teillä pimeän aikaan iltasella.
Toivottavasti oli jotenkuten ymmärrettävissä sepostus. Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita 166:a,
tai toisaalta onko hyviä arvauksia mistä moinen voisi johtua? 2.4 10v koneena.
Nosturillehan tämä täytyy saada ja tutkia mitä siellä on, mutta helpottaahan se aina, jos valmiiksi tietää jo mitä tekee.

On kokemusta. Kaikista järkevin toimenpide on ottaa koko taka apurunko alas ja vaihtaa sinne kerralla kaikki eli apurungon puslat,alatukivarsien puslat,napojen uniballit,napojen pystytangot,ylätukivarret,koiranluut ja vakaajan helat. Ylätukivarret tuntuu kestävän parhaiten,joten niitä ei välttämättä tarvi.Kriittisimmät paikat on alatukivarsien puslat,napojen uniballit ja napojen pystytangot sekä vanhemmiten lopulta myös apurungon puslat eli lähes kaikki :mrgreen: . makuasia laittaako uretaanipuslaa vai alkuperäisen tyylistä. Mulla on siinä "navan pystytangossa" uretaanipuslat,muuten vakio mallista. Auraus kannattaa ainakin takana säätää nollaan,muuten näillä Suomen uraisilla ja sieltä täältä paikatuilla teillä perä muljuaa vaikka alusta olisikin kunnossa. Sama koskee etupäätä.

Edit: niin ja taka-aurauksen säätötangot kannattaa myös varata tai jos puslat on ehjiä niin entisöidä vanhat=hiekkapuhallus ja maalaus ja reilusti rasvaa kierteisiin.

_________________
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.


03 Loka 2019, 08:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Touko 2003, 12:45
Viestit: 3316
Paikkakunta: Kuopio
Auto: 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kappas, imuputkeen on ilmestynyt repeämä. Teipillä fiksasin, mutta uusiahan tuo pitää. Mistähän tuon sais järkevään hintaan? Jossain 200€:n kieppeillä näkyi olevan, mutta tuntuu lievästi sanottuna ryöstöhinnalta. Auto siis 166 3.0 vm.-99.

_________________
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO


10 Loka 2019, 15:57
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 1480 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: GeeTV, Jarsan, sanctus ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com