Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Joulu 2018, 09:14



Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
2.0 JTS CO- arvo koholla 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti 2.0 JTS CO- arvo koholla
Moi,

pomppasi leimalta CO- arvon osalta (kävi 0.24 parhaimmillaan) eikä paikallisessa pajassa olla päästy paljoa paremmalle, jos arvo alle 0.20 niin lambda- arvo mittarissa kusee, menee rikkaalle. Pari kertaa nyt koitettu.
Katsoin että HC tyhjäkäynnillä yli 100, kun HC alkaa laskemaan niin CO taas kohoaa. Tykkää olla noin 0.30 kantturoissa. Kotona katsoin niin tulpat pinnalta noessa.


Jakopää vaihdettu ajoituspalikoiden kera, tulpat alle 3000 km ajetut Iridiumit, moottorin ilmasuodatin ja öölit vaihdettu.


MES näyttää seuraavia:
After- Cat
https://www.dropbox.com/s/b1t0v7tu08kzvzs/Aftercat%20Lambda.JPG?dl=0

Pre- Cat
https://www.dropbox.com/s/4tdt7nwca2n28c5/Pre-Cat%20Lambda%2001.JPG?dl=0


toinen kuva Pre- Cat

https://www.dropbox.com/s/nbxzijdhpkerajd/Pre-Cat%20Lambda%2002.JPG?dl=0

MAF
https://www.dropbox.com/s/cubh117htnr1mt2/MAF_01.JPG?dl=0

Kaikki kuumalla koneella, tyhjäkäynnillä ja sitten kaasun polkaisu kerran pari.


Katsurin arvot:

CO% 0,29
CO2 15,00 (14,00 pintaan toisissa mittauksissa)
HC 46 (tähän se laskee reilusta sadasta)
O2 0,28
Lambda 1,001

Huonoimmat CO- arvot tietysti siinä 2000 rpm tuntumassa, pajalla sai laskemaan kun kävi 3500 rpm mut silti seos rikas. Käy kierroksilla yli 0.80 tuntumassa ja sit alkaa laskemaan.


Niin arvon raati, mistä sitten etenemään? Siinä 850- 1100 rpm saa yleensä kerran nykäisemään kun rasittaa moottoria, kylmänä nykii enempi alle 1500 rpm liikkeelle lähtiessäkin. Muutoin käynti tasaista, moottorin lämpöanturi MESsillä luettuna reilut 90C kuumana. Ei pätkäise kun polkaisee nopeasti paikallaan eikä kiihdyttäessä tien päällä.

Vikakoodeja tuli 2- bank Pre- Lambda, oli vertailuarvon johdon terminaali karannut auton puolen johtosarjasta ja lambda integrator näytti tasaista 1.00 arvoa. Korjauksen jälkeen molemmat arvot yhteneviä ja sahaavat muistaakseni 0,89 ja 1.003 väliä min- max. Muut koodit tulevat kun ajaa n. 1800- 2100 rpm, aina katalysaattorin teho riittämätön... Voi ajaa monta sataa kilometriä maantietä ilman että vikavalo syttyy mutta jokunen kilsa taajamaa 50- 60 km/h 5- vaihteella ja "plim", MCF syttyy. Valon välttää ajamalla 4- vaihteella taajamat...

Ajelin jonkun kymmentä kilometriä 4000 rpm ja muutaman kerran 6500rpm polkaisut 2- vaihteella tien päällä, vaikutti yhdessä tuon integraattorin korjauksen kanssa että kulutus tippui litran parikin. Ei auttanut silti päästöihin.


30 Marras 2018, 15:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Heinä 2017, 17:54
Viestit: 143
Paikkakunta: Akaa/Viiala
Auto: -04 156 x2 (2.0 JTS & 1.8 TS)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin :)

Minkä verran ajettu peli tämä sun JTS on?

_________________
Money well spent? Well, money spent...


01 Joulu 2018, 12:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4458
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä ei :-D olen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen :-D häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä :-D p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


01 Joulu 2018, 17:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
palkus kirjoitti:
Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä ei :-D olen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen :-D häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä :-D p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm


Joo varmaan menis läpi toisilla kateilla mutta... pintanokiset tulpat??? Oireet poistuu mutta syy ei, saa liikaa soppaa. Vai eikö iridiumit vaan käy tolle koneelle? Bosch platinat tilalle, vai?


02 Joulu 2018, 22:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13075
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Ei ainakaan boschilaisia tilalle.

Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?


02 Joulu 2018, 22:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
TonninAlfa kirjoitti:
Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin :)

Minkä verran ajettu peli tämä sun JTS on?


191 tkm ajettu nyt.

Saatiin tosiaan CO lähipajalla käymään 0,16 mutta lambda meni rajojen ulkopuolelle. Tää oli siis OBD- piuha ja pakoputkesta mittaava mittalaite, katsurilla pelkkä putken päästä mittaava.


02 Joulu 2018, 22:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Aquatica kirjoitti:
Ei ainakaan boschilaisia tilalle.

Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?


Imuvuodot seuraava tutkinnan aihe tosin kone käy tasaista tyhjää. Näkyisikö nuo pakoputken/ kattien vuodot MES- käppyröissä kenties?


02 Joulu 2018, 22:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
TonninAlfa kirjoitti:
Juurikaan en voi olla avuksi, mutta mun jötsi tekee ihan samaa Cattiherjaamista juurikin kun ajaa taajamanopeutta vitosella ja kiekat just tuossa ~2000rpm -> aloin käyttämään samaa kiertoreittiä eli nelosella taajamassa. Kesällä kun katsurilla poikkesin talvirempan jäljiltä niin CO% arvoa ei saatu muistaakseni alle 0.25:n putoamaan. Sitten kun vein pajalle jarruputkiremppaan, niin siellä olivat saaneet jollain noituudella päästölapun jossa CO% oli just alle maksimirajan (0.18 muistaakseni). Jäi jatkoselvittelyt vähemmälle kun sain leiman ja pääsi välillä ajelemaankin :)


Eikös sulla suuttimetkin vaihtuneet rempan yhteydessä? Ja kansi ja imari puhdistuneet? Nuo olleet VW TSI ja Mitsun GDI ongelmia ilmeisesti mut jossei sulla auttanut niin ei ne tässäkään pelasta.


02 Joulu 2018, 22:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13075
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Guitar_Hero kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
Ei ainakaan boschilaisia tilalle.

Onko imuvuotoja tai pakovuotoja lambdojen välillä?


Imuvuodot seuraava tutkinnan aihe tosin kone käy tasaista tyhjää. Näkyisikö nuo pakoputken/ kattien vuodot MES- käppyröissä kenties?


JTS ei kovin tuttu ole mulle valitettavasti.
Sen sijaan JTS ei kyllä käy "tasaisesti" tyhjää vaan nimenomaa hieman rötäävästi, verrattuna ei-laihaseoskoneeseen siis.

Pitkä, pitkä aika kun bensakoneista ylipäänsä diagnosoinut ja ei enää muista juuri mitään. Ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto on näissä yleistä, joka heittää sitten seoksen pahasti sekaisin - ILMI sanoo massaksi X, mutta lambda-arvojen perusteella se onkin Y, eikä homma oikeen rokkaa.


02 Joulu 2018, 22:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Aquatica kirjoitti:

JTS ei kovin tuttu ole mulle valitettavasti.
Sen sijaan JTS ei kyllä käy "tasaisesti" tyhjää vaan nimenomaa hieman rötäävästi, verrattuna ei-laihaseoskoneeseen siis.

Pitkä, pitkä aika kun bensakoneista ylipäänsä diagnosoinut ja ei enää muista juuri mitään. Ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto on näissä yleistä, joka heittää sitten seoksen pahasti sekaisin - ILMI sanoo massaksi X, mutta lambda-arvojen perusteella se onkin Y, eikä homma oikeen rokkaa.


No joo siis onhan se sellainen kireän oloinen käynti mutta siihen suhteutettuna tasainen eli ei kierrokset souda 700- 1500 rpm väliä.

Joo, näyttäs vaan nuo lambdojen arvot mun silmään järkeviltä tosin oletin että Voltit sahaa koko ajan ylös alas mutta tyhjäkäynnillä about 2,3-2,4 V ja polkastessa käy alhaalla ja ylhäällä, 1V- 4,4V?


02 Joulu 2018, 23:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
palkus kirjoitti:
Juuuu, katithan ne p*skana, molemmilla. Se hc menee ehjällä motilla alle rajan, mutta tuo häkä ei :-D olen ite vaihtanut sellaisen halvan melkeinsopivan edelliseen katastukseen ja olin iloisesti yllättynyt, kun toimi edelleen :-D häkä menee hajonneella katilla alle 0,3 muttei 0,2 . Kyllä ne noi rajat osaa tehdä :-D p0420 ja p0430 vikakoodit tuloo lähtökohtasesti paskasta katista ja herkimmillään on siinä 2000rpm


Toisaalta tää olis varmaan nopein keino saada leima. Jos ei imuvuotoja löydy niin täytynee tilata uusi pakosarja/ katit.


04 Joulu 2018, 23:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13075
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Ja tosiaan en epäile, etteikö katit ois kakkina.

Mutta jotta uudet ei menisi, niin kone pitää saada käymään normaalialueella - eli se potentiaalinen imuvuoto tahi vuotava pakoputki jossakin kolossa tai muu vastaava, pitää saada kuntoon. Muuten vaihdat sinne katit ja ne uudetkin kohta sökönä.


04 Joulu 2018, 23:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Aquatica kirjoitti:
Mutta jotta uudet ei menisi, niin kone pitää saada käymään normaalialueella - eli se potentiaalinen imuvuoto tahi vuotava pakoputki jossakin kolossa tai muu vastaava, pitää saada kuntoon. Muuten vaihdat sinne katit ja ne uudetkin kohta sökönä.


Kyllä, ajattelin vaihtaa kaikki imupuolen letkut ja tarkastaa sen imuputken tiiviyden. Ja huohotinjärjestelmä/letkut täytyy tarkastaa samalla.

Ja pakopuoli toki myös.

Sitten taas kokeilemaan pakokaasuja ja uusi Katti paikoilleen jos edes pientä parannusta ilmenee, (tai jos ei huonommaksi mene).


Viimeksi muokannut Guitar_Hero päivämäärä 07 Joulu 2018, 07:36, muokattu yhteensä 1 kerran



05 Joulu 2018, 23:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13075
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Rikkinäinen lambdakin voi sotkea seoksen tehokkaasti, jos se mittaa väärin -> ECU yrittää korjata liikaa tai väärään suuntaan.

Lambdaoireet on veemäisiä, koska käytännössä usein ne voi havaita vain vaihtamalla molemmat/kaikki lambdat. Eikä se ole enää halvinta. Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.


06 Joulu 2018, 18:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4628
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Aquatica kirjoitti:
Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.

Alkuperäinen on Bosch eikä se maksa paljoa. Osanumero on 0258007156 ja esimerkiksi Sparetolla ~86 euroa.


06 Joulu 2018, 20:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13075
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Tuomas K kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
Ja noissakin taitaa NGK olla hyvä vaihtoehto, jos en väärin muista... Tarvikkeet (yleismallin) mm. Walkerit ja vastaavat voi täysin suorilta unohtaa.

Alkuperäinen on Bosch eikä se maksa paljoa. Osanumero on 0258007156 ja esimerkiksi Sparetolla ~86 euroa.


En oo niin pitkään aikaan murehtinut lambdoista, etten enää muista edes noita. Muistan vaan sen, että halpistarvikkeet voi jättää kauppaan suoraan 8)
Eli hyvä tarkennus, jos Boschit sinne on alunperin laiteltu!


09 Joulu 2018, 22:08
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1399
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Guitar_Hero kirjoitti:
Moi,

pomppasi leimalta CO- arvon osalta (kävi 0.24 parhaimmillaan) eikä paikallisessa pajassa olla päästy paljoa paremmalle, jos arvo alle 0.20 niin lambda- arvo mittarissa kusee, menee rikkaalle. Pari kertaa nyt koitettu.
Katsoin että HC tyhjäkäynnillä yli 100, kun HC alkaa laskemaan niin CO taas kohoaa. Tykkää olla noin 0.30 kantturoissa. Kotona katsoin niin tulpat pinnalta noessa.

Kaikki kuumalla koneella, tyhjäkäynnillä ja sitten kaasun polkaisu kerran pari.


Katsurin arvot:

CO% 0,29
CO2 15,00 (14,00 pintaan toisissa mittauksissa)
HC 46 (tähän se laskee reilusta sadasta)
O2 0,28
Lambda 1,001

Huonoimmat CO- arvot tietysti siinä 2000 rpm tuntumassa, pajalla sai laskemaan kun kävi 3500 rpm mut silti seos rikas. Käy kierroksilla yli 0.80 tuntumassa ja sit alkaa laskemaan.


Vikakoodeja tuli 2- bank Pre- Lambda, oli vertailuarvon johdon terminaali karannut auton puolen johtosarjasta ja lambda integrator näytti tasaista 1.00 arvoa. Korjauksen jälkeen molemmat arvot yhteneviä ja sahaavat muistaakseni 0,89 ja 1.003 väliä min- max. Muut koodit tulevat kun ajaa n. 1800- 2100 rpm, aina katalysaattorin teho riittämätön... Voi ajaa monta sataa kilometriä maantietä ilman että vikavalo syttyy mutta jokunen kilsa taajamaa 50- 60 km/h 5- vaihteella ja "plim", MCF syttyy. Valon välttää ajamalla 4- vaihteella taajamat...

Päästöjähän ei kait oteta JTS koneesta tyhjäkäynnillä, kun on laihaseoksella silloin.
Vasta yli 2000 kierroksen pääsee arvot tontille.
Hetki 3000 kierrosta, ja mitä putkesta tulee silloin?
Pahus kun juuri katsastin tuon meidän JTS.n enkä huoimannut katsoa muuta kun että kierroksilla laski hc alle 35.n jolloin tuli jo "hyväksytty" toteamus, co taisi olla tosin alle 0.2 tai siellä päin.

Toki imu/pako puolen vuotokin sekottaa tuon helposti ja meillä kun tuo katin jälkeinen haitari suhisteli todella vähän toli noita herjoja jatkuvasti.
Nytkun tuo jousto-osa vaihdettiin ehjään, loistavat nuo lamdaherjat poissaolollaan.
(Toki puolasta tulikin sitten herjaa lappu lattiassa, mutta tämä rikkinäinen puola oli tiedossa etukäteen)


10 Joulu 2018, 10:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Viestit: 238
Auto: EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Onko nokat varmasti kunnossa ja onko imukanavien karstoittumista tutkittu yhtään? Jotenkin vaikuttaa päästöherjat täysin samalta kuin entisessä JTS:ssä oli minulla. Kattivikaa epäiltiin siinäkin, mutta nokkakepit oli entiset ja lopulta polttikin pakoventtiilin kun ei enää auennut tarpeeksi.


10 Joulu 2018, 15:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
a-m kirjoitti:
Onko nokat varmasti kunnossa ja onko imukanavien karstoittumista tutkittu yhtään? Jotenkin vaikuttaa päästöherjat täysin samalta kuin entisessä JTS:ssä oli minulla. Kattivikaa epäiltiin siinäkin, mutta nokkakepit oli entiset ja lopulta polttikin pakoventtiilin kun ei enää auennut tarpeeksi.



Moottori piti roklatusta varsinkin lämpöisenä ja eräs iso autohuolto "diagnosoi" että nokat mennyttä ja teki hinta- arvion.

Eräs foorumilla vaikuttava sitten lupasi että katsellaan jakopää ja nokat kuntoon, varaosa- autosta toiset nokat irti ja eikun venakoppaa auki.


Nokat olivat kunnossa, ronklatus lämpimänä johtui variaattorista. Korjaantui sitten varaosa-auton nokalla sekä variaattorilla.


Karsrtoittuminen on todennäköistä mutta en ihan niele että sillä noin suuri vaikutus päästöihin. Tietysti kun ajaisi varmasti kunnossa olevalla JTS:ällä voisi eroa tulla, muutoin kone tuntuu vetävän hyvin.


10 Joulu 2018, 21:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
A Bart kirjoitti:
Päästöjähän ei kait oteta JTS koneesta tyhjäkäynnillä, kun on laihaseoksella silloin.
Vasta yli 2000 kierroksen pääsee arvot tontille.
Hetki 3000 kierrosta, ja mitä putkesta tulee silloin?
Pahus kun juuri katsastin tuon meidän JTS.n enkä huoimannut katsoa muuta kun että kierroksilla laski hc alle 35.n jolloin tuli jo "hyväksytty" toteamus, co taisi olla tosin alle 0.2 tai siellä päin.

Toki imu/pako puolen vuotokin sekottaa tuon helposti ja meillä kun tuo katin jälkeinen haitari suhisteli todella vähän toli noita herjoja jatkuvasti.
Nytkun tuo jousto-osa vaihdettiin ehjään, loistavat nuo lamdaherjat poissaolollaan.
(Toki puolasta tulikin sitten herjaa lappu lattiassa, mutta tämä rikkinäinen puola oli tiedossa etukäteen)


HC alkaa aina reilut 100, ja CO joku 0,18 kun kierroksia nostaa. Sitten HC alkaa tippumaan ja CO käy 0.30- 0.50, yli 3000 rpm käväisi max 0.80 ja tippuu hiljalleen kun kierroksia päästää tuonne 0.22- 0.30 mutta lambda- arvo laskee liikaa, 0,90 pintaan kun pitäisi olla about 1.00. Tämä siis pajalla joka mittaa sekä putken päästä että myös OBD- pistoke kytkettynä.

Vuoto putkessa tai vaikka molemmat etulambdat rikki, imuvuoto mahdollinen... Täytyy vain ottaa aikaa ja selvitellä asia kerrallaan. Moottorille maistuu kyllä öljy kun antaa monoa 100- 300 km yhtäsoittoa mutta normaalissa ajossa ei öljyn kulutus päätä huimaa. Ja kulutus tietokoneen mukaan talvirajoituksilla 6,7 litr/ 100km , ei paha ollenkaan. Tarkoitus kyllä rakentaa toinen moottori ajan kanssa kunhan saisi tämän ensin päästöistä läpi ja ennättäisi aloittaa sitten koneen irroittamisen toisesta 156:sesta.


10 Joulu 2018, 21:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.0 JTS CO- arvo koholla
Mistäpä kannattaa ostaa ne imupuolen letkut? Ei ole vielä kaikki varaosakaupat ihan hallussa kun on uusi automerkki minulle.


11 Joulu 2018, 09:15
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 21 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: alfa 156 v6, Teddy ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com