Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Joulu 2017, 20:45



Vastaa viestiin  [ 4743 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95  Seuraava
Giulietta 940 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 18 Touko 2010, 06:55
Viestit: 110
Auto: Giulietta 1.4 tct, ex.159 2.4 q-t, 159 2.4 sw q-t, Brera 3.2, Mito 155 TB, Giulietta MA 170 Mito Qv.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.


28 Heinä 2017, 07:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Nyt on ajettu kohta 2v/30tkm 159:llä ja oltu enemmän kun tyytyväisiä autoon.
Mielessä kuitenkin ollut Giulietta Multiair + Tct. Mietityttää vaan tuo Multiair yksikkö että onko sen kestävyys todellakin vaan joku 40tkm? :shock:

Ite öljyt vaihdatan noin 10tkm melkeimpä aina joten luulisi vaikutusta olevan Multiairin kestävyyteen. Niin ja yksikön vaihto 1000e töineen vai pääseekö halvemmallakin? Entä onko rengasmelu sietämätön vrt 159?


28 Heinä 2017, 15:16
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1461
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ei MultiAiria pidä niin hirveästi pelätä. Voihan se sanoa poks, mutta nykyautoissa on monta muutakin paikkaa, jotka niin halutessaan keventävät lompakkoa reilulla tonnilla. Yhdellä duunikaverilla moiseen riitti kylmästöinnin lauhduttimeen osunut kivi (tosi suorituväline merkkiä Opel, mutta juu get tö point).

Minulla ei multiair kiukutellut 104 tkm matkalla ja löytyhän foorumilta jopa 200 tkm suoritus. Ne todelliset ongelmat:
1. rengasmelu. Sitä riittää karkealla tienpinnalla (kevät/alkukesä) enemmän kuin tarpeeksi, sopivalla rengastuksella (Turanza) melu on ihan posketon jo 40 nopeuksista lähtien.
2. huohotin jäähän kerran - tämän olisi ehkä välttänyt, jos olisin ymmärtänyt teettää huohotinkotelon puhdistuksen vuosittain
3. TCT pariin otteeseen vikatilaan kovilla pakkasilla - en tiedä, pystyykö tätä ennalta ehkäisemään, korjaukseksi riitti minulla huilitauko

Öljyt vaihdoin 15 tkm / noin 8 kk välein.


28 Heinä 2017, 17:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2092
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Toisessa autossa on 143tkm rullattu MultiAir ja hyvin toimii. Joten turha noita on pelätä. Nykyautoissa kun mikä tahansa leviää, se on touhutonni tai toinenkin.


28 Heinä 2017, 18:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Viestit: 1508
Paikkakunta: Mellilä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Meillä vm. 2011 170 hv Multi Air. Mittarissa alkaa olla kohta 120tkm.
Meille tullessa mittarissa oli jotain n. 40tkm. Sen jälkeen öljyt+suodatin vaihdettu myös 10tkm. välein.
Pidän sitä pienenä kustannuksena jos sillä voi välttyä MA:n tai turbon rempalta.
Huohotinta en ole koskaan putsannut, eikä ole kyllä jäätynytkään. Mielessä on kyllä ollut että pitäisi uteliaisuudesta kurkata.
Ainut kiukuttelu on nyt ollut pari kertaa (toinen talvella ja toinen +20C lämmössä) että moottorin vika valo syttyi, start-stop lakkasi kytkeytymästä, sekä myös DNA-kytkin ei reagoinut. Vaiva poistui muutaman sammutuksen/ käynnistyksen jälkeen. Mikä lie ollut. :roll:
Jarrut aattelin nyt kesällä huoltaa.Levyt ja palat uusiksi+pientä fixiä.
Vanhat levyt kyllä varmaan vielä menisivät, mutta onpahan sitten timmit taas seuraavatkin 120tuhatta..

_________________
www.lanciadeltateam.fi
www.deltateam.kuvat.fi/kuvat/
www.youtube.com/user/MrHF4wd


28 Heinä 2017, 18:21
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Noniin kiitos! Itsellä 159:ssä ollut vaan Egr venttiilin putsaus ei muuta koko aikana. Kyllä Giulietta sitten on erittäin potentiaalinen auto hienosti huollettuna tietenkin 8)


28 Heinä 2017, 18:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Touko 2010, 06:55
Viestit: 110
Auto: Giulietta 1.4 tct, ex.159 2.4 q-t, 159 2.4 sw q-t, Brera 3.2, Mito 155 TB, Giulietta MA 170 Mito Qv.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kompataan edellisiä, kolme multiairia ollut, kaikki tosin alle 50tkm ajettuja, mutta ei ongelmia multiairissa. Vaikka sen yksikön jotuu vaihtamaan niin se on kai sen 1000 rahan kokonaiskustannus eli ei mun mielestä niin iso asia, että sitä pelätä pitäisi. Osteleehan joku vakkikonsrnin tsi/tfsi ja dsg yhdistelmiäkin - tosin siihen vedän itse rajan niin rohkea en ole.


28 Heinä 2017, 18:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
sataviisysi kirjoitti:
Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.


Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.

Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.


29 Heinä 2017, 11:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?


29 Heinä 2017, 18:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa.


Oliko kyseinen yksilö musta tai punainen? Mietin vain kun itselläkin ostohousut on puoliksi jalassa. Pari vuotta sitten tosiaan itsekkin ajaneena rivakkaa kyytiä tarjoaa, dynamicilla ei pysty kyllä kaupungissa ajamaan :lol:


29 Heinä 2017, 18:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^laitoin pm.

Yllätyin tuosta 170 hv bensan kulkupuolesta. Kulkee mielestäni jo n ajomoodissa paremmin kuin diesel versio d moodissa :shock:


29 Heinä 2017, 18:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.


29 Heinä 2017, 18:28
Profiili

Liittynyt: 04 Heinä 2015, 10:25
Viestit: 251
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?

Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!


29 Heinä 2017, 23:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
aaiitee kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?

Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!


Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössä :lol:


30 Heinä 2017, 07:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:
^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.


Tähän tarkennusta sen verran että vertasin tietenkin dieselin 140 hv versioon kun sellaisesta oli kokemusta. :oops:


30 Heinä 2017, 07:32
Profiili

Liittynyt: 04 Heinä 2015, 10:25
Viestit: 251
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?

Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!


Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössä :lol:

No tuohan vaikuttaa Mitolta! :-D


30 Heinä 2017, 10:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:
Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.


Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.

Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.

Me mennään juuri tuohon cold climates ryhmään ja 60 000 km / 4v on vaihtoväli.
Öljy myös tulee vaihtaa kerran vuodessa vaikka ajaisi 0 km, ellei auto ole säilytetty kuivassa huoneenlämmössä. :)

_________________
Kuva


31 Heinä 2017, 07:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Alfalla on kyllä bensakoneissa harmillisen lyhyet jakohihnanvaihtovälit noin niinkuin kilometrien osalta. Tuollainen ajomäärä täyttyy helposti parissa vuodessa.

Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?

E: bensiini giuliettaan siis


Viimeksi muokannut jkk päivämäärä 31 Heinä 2017, 08:20, muokattu yhteensä 1 kerran



31 Heinä 2017, 07:53
Profiili

Liittynyt: 16 Heinä 2005, 04:50
Viestit: 356
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Auto: Giulietta vm. 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
120hp myllyyn oli merkkiliikkeessä vesipumpun kanssa n. 500e.


31 Heinä 2017, 08:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 2947
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?


400€ taisin maksaa ja onnistui ihan lähipajalla (tästäkin hinnasta näköjään 100€ oli laser-työkalun vuokrakuluja).

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


31 Heinä 2017, 08:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 2947
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mitäs öljyä nyt kaadan tuohon 2011 vuoden 170hp Multiairiin? Sellaista mitä löytyy Motonetistäkin..

Tätä olen laittanut aikasemmin, mutta nyt huomasin tuon "ei multiair". Muutenhan tuossa pitäisi olla kaikki sopivuudet:
Castrol Magnatec 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Bensamoottorit Fiat 9.55535-S2, ACEA C3 Castrol Magnatec 5W-40 4L (ei Multi-Air)

Tämäkö on sitten parempi:
Castrol Edge FST-Ti Turbo Diesel 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Multi-Air bensamoottorit vain jos vaatimuksena Fiat 9.55535-S2 Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 4L (Tarkasta suositus huolto-/ohjekirjasta)

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


31 Heinä 2017, 11:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Mainitseeko huolto-ohje juuri tuon Fiat standardin jota molemmat yo öljyt täyttää? *ihmettelee*
Mutta jos niin, itse välttäisin sitä jossa sanotaan ei MA.

_________________
Kuva


31 Heinä 2017, 12:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 2947
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kyllä, huoltokirjassa mainitaan juurikin nuo Fiat 9.55535-S2, ACEA C3, 5W-40. Eli samat, mitkä löytyy tuosta "ei MA" öljystäkin..

Eli olisiko se sitten tuo dieselin öljy..?

Edit. Castrolin valintaopas neuvoo juurikin tuon "diesel öljyn" minun autooni. Sitä siis..

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


31 Heinä 2017, 12:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Oikea valinta.
Tuo diesel sana kyseisen öljyn nimessä on harhaanjohtava. Mutta toisaalta kaupalliset nimet öljyissä kuvaavat tuotetta yhtä hyvin kuin käyttäisi sanoja liukas, keltainen, neste. :lol:

_________________
Kuva


31 Heinä 2017, 14:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa


Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:


01 Elo 2017, 17:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa


Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:

Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella. :mrgreen: :lol:

_________________
Kuva


02 Elo 2017, 07:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:
Manu kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa


Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:

Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella. :mrgreen: :lol:


Nojuu,eihän tuo hauskaa ole uudesta omistajasta. Tässä yksilössä oli kaikkea muutakin, esim. Vaihteiston rattivaihdin, miinus läppä ei skulannut, edellisen huollon dokumentti vähän kyseenalainen, ei huoltokirjaa, nuhjuinen ulkopinta yms. No ei tuo uusi ollut mutta kuitenkin.

Myyjä ainakin mulle sanoi että laittavat kuntoon jos kerta aika on täynnä.


02 Elo 2017, 08:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 3817
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: 75 | Itämaisia käyttiksiä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Onkos T-Jetissä mikä loota? M32?

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


02 Elo 2017, 08:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Giulietassa aina C635.


02 Elo 2017, 11:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Paljonko sisemmässä vetonivelessä saa olla väljää? Laatikossa kiinni oleva malja ei heilu, vaan tuo akseli heiluu maljan sisällä.

https://www.youtube.com/watch?v=F-yynEp9EDA

Tuossa oon miettiny syytä ratissa tuntuvaan vapinaan, joka ajoittain jopa näkyykin pienenä vatkauksena. Käytin eturenkaat pois ja putsasin mitättömän määrän hiekkaa pois vanteista. Koeajolenkillä vapina oli kuitenkin lähes kokonaan pois. Mietin vaan, että onko mahdollista asentaa loppuunkulunut rengas takaisin alle siten että se ravistaa? Käytin heinäkuussa renkaat irti maalausprojektissa ja sen jälkeen tämä vapina alkoi.


02 Elo 2017, 20:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5539
Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
ˆpaino irronnut?


02 Elo 2017, 20:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 12187
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^
Vaikka olisi miten loppuunkulunut rengas, jos se ei ole tismalleen samassa asennossa vanteeseen nähden kuin mihin se on tasapainotettu niin ero on taattu. Ymmärsinhän nyt oikein, että rengas on ollut vanteelta pois? Muutoin tuolla ei väliä ole, ellei sulla ole huonosti keskittynyt vanne napaan - eikä se ole yleistä ainakaan originaaleilla ehjillä osilla.

Ja ainakin isommat paketit on herkkiä painoille. Eipä ne pienet tasapainotkaan ole kuin 5gramman luokkaa, mut alkaa niillä olemaan aika monta kiloa massaa 120kmh ajaessa motarilla....


02 Elo 2017, 22:46
Profiili

Liittynyt: 04 Elo 2017, 07:44
Viestit: 1
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mitä asioita pitäisi ostotilanteessa katsoa erityisen tarkkaan giulietasta 1,4 t-jet koneella? T-jet ilmeisesti luotdttavampi kone kuin multiair myllyt?
Nettiautosta löytyy kyseiset kaksi halvinta giuliettaa jotka ovat harkinnassa itsellä. Löytyykö jyväskylän alueelta jotakin hyväksi todettua alfa korjaamoa? Onko huoltohinnat minkälaisia?


04 Elo 2017, 07:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 196
Paikkakunta: Lahti
Auto: Giulietta -11 1.4 MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
Kertokaas viisaammat alfistit että mistä tuo Giulietta kolisee keulasta kun välystä en löytänyt nosturilla mistään. Terävistä heitoista kolahtaa. Pitemmissä heitoissa ei kuulu mitään.
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan runkokumeille, pystytangoissa ei tunnu väljää.
Tukivarsien helat on tiukat, jarrupalat ei kolise, jouset on ehjät.
Jos vaikka joku olisi joutunut jotain tuonne vaihtamaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk


04 Elo 2017, 12:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Viestit: 1508
Paikkakunta: Mellilä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ Paljonko kilometrejä?
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan koiranluille. Väljyyttä ei välttämättä huomaakkaan kun ne ovat paikassaan ja pienessä panteessa.
Just samanlaista vaivaa paikansin Fiat Stilosta. Mistään en löytänyt väljää pyörät ilmassa. Vasta koiranluun irroitus paljasti sen väljyyden.

_________________
www.lanciadeltateam.fi
www.deltateam.kuvat.fi/kuvat/
www.youtube.com/user/MrHF4wd


04 Elo 2017, 15:46
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 196
Paikkakunta: Lahti
Auto: Giulietta -11 1.4 MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.


Sent from my iPhone using Tapatalk


06 Elo 2017, 22:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 196
Paikkakunta: Lahti
Auto: Giulietta -11 1.4 MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.


Sent from my iPhone using Tapatalk


06 Elo 2017, 22:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 196
Paikkakunta: Lahti
Auto: Giulietta -11 1.4 MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
Oikean pystytangon vaihdolla kolinat loppui.
Ei se vielä irtaallaankaan kovinkaan välykselliseltä tuntunut.



Sent from my iPhone using Tapatalk


08 Elo 2017, 17:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 299
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.


12 Elo 2017, 19:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2092
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Vähän riippuu rengastuksesta, mutta hyvin se menee mielestäni sen mitä olen ajanut. Rengasmelu on toki kovempi.


12 Elo 2017, 20:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Viestit: 1508
Paikkakunta: Mellilä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:
Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.

Mielestäni tuo meidän on ainakin vakaa ja jämäkkä ajettava. Alla 18" Pirellit.
Rengaskohina kuuluu näillä suomen sileillä teillä kohtuu voimakkaana. Tiedä sitten olisiko jonkin muun merkin renkaalla hijaisempi?

_________________
www.lanciadeltateam.fi
www.deltateam.kuvat.fi/kuvat/
www.youtube.com/user/MrHF4wd


12 Elo 2017, 21:57
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 2947
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


12 Elo 2017, 23:14
Profiili

Liittynyt: 04 Heinä 2015, 10:25
Viestit: 251
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
hagger16 kirjoitti:
Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..

Jos kaiuttimia vaihtaa, niin kannattaa samalla tehdä äänieristystä oviin, melut pienenevät huomattavasti...


12 Elo 2017, 23:58
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1461
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kyllä se ison ongelma maantieajossa on rengasmelu, joka on keskimääräistä kovempi ja sopivalla rengastuksella (Bridgestone) suorastaan kuurouttava. Auto on hieman meluisampi kuin Bravo, 500x, Golf, Astra ja hemmetisti meluisampi kuin Megane.

Sileällä asvaltilla, mitä tähän vuodenaikaan onkin tarjolla, auto voi olla hyvinkin hiljainen, mutta keväällä ja alkukesällä tarvii kuulosuojaimet. Melu on matalataajuista jurinaa, joka jätetään autolehtien dB(A) -mittauksissa huomioimatta (suodatetaan pois, sitä tuo A-kirjain tarkoittaa). Ei ehkä tule koeajollakaan esiin tähän vuodenaikaan, kun nastarenkaiden tuhot on keritty siloittelemaan.


13 Elo 2017, 07:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:
Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.


Suoralla tiellä ei tarvitse pitää käsiä ratissa, jos auto on kunnossa. Pari paikkaa pilaa ajettavuuden helposti, eli edessä ne ylätuen laakerit menee aika nopeasti jumiin. Tällöin ohjaus jää kantamaan ja autolla ei pääse suoraan ilman jatkuvaa ohjausta. Toinen on sitten pyöränkulmat ja niiden säädöt. Rengasmelua riittää ainakin 18" kiekkojen kanssa. Toissakesänä koeajamani -15 mallinen facelift oli korvakuulolta hiljainen, mutta siinä oli 17" kiekot alla.


13 Elo 2017, 10:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kuvassa akun testiraportti. Pystyykö autoa jotenkin huijaamaan tuon lataustason suhteen, että se lataisi tuon akun täyteen asti? Nythän sen on käyttöhistorian aikana päässy noinkin alas kuin 69%, vaikka tuolla ajetaan pitkää matkaa. Ilmeisesti tuo agm-lataustekniikka on jossain välissä pudonnu kärryltä montako ampeerituntia siitä on otettu virtaa ja montako sitä pitäisi ladata takaisin.


Liitteet:
img007.jpg
img007.jpg [ 39.14 KiB | Katsottu 1232 kertaa ]
13 Elo 2017, 11:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Mitä vikaa tuossa on?
Ja miksi pitäisi sitä huijata ja pakottaa lataamaan täyteen, kun kerran ei tiedetä mitä logiikkaa latausjärjestelmä käyttää?
Kuntohan on tuon mukaan mielestäni hyvä/OK. Vain tuo Ah luku näyttää yllättävän paljon luvattua heikommalta, mutta miten paljon se nyt saa heitellä joku akkuja paremmin tunteva voisi neuvoa. :)
Jos arveluttaa, voisiko latausjärjestelmää testata myös jotta sen kunnosta saisi jonkinlaisen käsityksen.

_________________
Kuva


14 Elo 2017, 09:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 5897
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 325i e93
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Bnii, mikä on latausälyn tavoitetilanne? Voi olla, ettei se tavoittele ihan täyttä akkua vaan esim 80% tilaa normaalisti ja moottorijarrulla loput (ns. jarrutusenergian talteenotto), jos autossa moinen ominaisuus on.

Jos latausäly on pihalla ja luulee akun olevan täynnä (jos tämän saa jotenkin selville, niin se olisi hyvä asia) tasoittunee tilanne teknisesti lataamalla akku irtolaturilla suoraan akun napoihin kytkettynä, jolloin auton äly ei pääse näkemään latausvirtaa eikä siis ottamaan sitä laskuissaan huomioon. Toisaalta se latausäly pitäisi saada ajan tasalle myös tietokoneella käskytettynä ja irtolaturilla lataaminenkin jostain kauempaa, mistä latausäly näkee latausvirran, voi saada keinoälyn paremmalle tolalle.

Minä varmaan ekana kokeilisin tarjota autolle yön yli irtoälylaturilatausta jostain akkua kauempaa (miinus runkoon, plussa esim. apuvirtatökkeliin tai vastaavaan jos sellaista on tarjolla), mistä mahdollinen latausäly pääsee tarkkailemaan tilannetta. Se ei ainakaan riko mitään ja voi hyvinkin saattaa auton tiedon tilanteen tasalle.

_________________
The long way home
Is never too far
Unless you're driving a boring car
-Leaves Eyes (w/ slight mod)


14 Elo 2017, 10:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 590
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tuota en hoksannu kysyä pääsikö akun tilaa näkemään auton kautta, joten pitänee ottaa se listalle seuraavaan huoltoon. Mielestäni lataustaso 69% on huono ja sitähän tuo testerikin herjaa "recharge".


14 Elo 2017, 12:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1709
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Jos se auto nyt kesäkeleillä ei stressaa hirveästi lataustilaa. Käynnistyykö auto silti hyvin?

_________________
Kuva


14 Elo 2017, 13:16
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4743 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hot-T ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com