Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Heinä 2017, 14:36



Vastaa viestiin  [ 4627 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 89, 90, 91, 92, 93  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 4 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 11%  11%  [ 38 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 18%  18%  [ 62 ]
Ostan sitten joskus 54%  54%  [ 182 ]
Tuskin 10%  10%  [ 33 ]
En ikinä 3%  3%  [ 10 ]
Ääniä yhteensä : 338

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 11758
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oliko peräti Top Gear, jossa joskus noita testailivat. Jossain possussa alkoi ominaisuudet muuttumaan 150kmh nurkilla ja bemarissa hyötyä tuli vähän myöhemmin. Radalla jarrutuksissa havaittiin eroa enemmän ja sit kun vauhtia oli 200 tai yli. Eli jos suomen konetien rajoituksilla huomaa eron, on autossa jotain perustavanlaatuista vikaa jo alunperinkin...


10 Heinä 2017, 07:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 2372
Paikkakunta: Metsälä, Käpylän valuma-alue
Auto: Ei Alfaa. Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rolle kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Se on erikoista, että isot miehet kehtaa moisilla ajella :-D

Lienee turha yrittää selitellä tässä kohtaa :oops: :oops: :oops: :oops:

Kehtaan ajella F34 vallan mainiosti jo toista vuotta , olen 40 vuotias 105 kiloinen 183 cm pitkä mies (olisko medium +) ja voin turhaan selitelläkin. Kyseessä on paras käyttöauto jonka olen omistanut, 29 autoa kumminkin käsissä käynyt. Onhan se ruma kun s***ana, karmittomat lasit harmilliset, nouseva siipi hävettävä ja pärisevät kaiuttimet arvostelun alapuolella. _Perhe ei kumminkaan leppoisammalla kulkimella voisi liikkua!_ Hyvä neliveto (kun taka-akselin lukko ruksattuna), bensakone pehmeä käyttää ja ihan ok suorituskyky vs. kulutus, loistelias automaagi, tilaa niin maan pe***leesti, se jokin laadussa kohdallaan (ei tarvitse asiaan kiinnittää minkäänlaista huomiota) ja mikä parasta - tälläisella ei tarvitse kenenkään väkisin ajaa!
- Olkaa tyytyväisiä että joku tekee valintoja joita ette koskaan tekisi.
Vaimo sentään päätyi tähän kokeiltuani ensin Giuliaa. (Giulia on kyllä kuskin paikalta monta kertaa parempi - jos vain joskus pääsisi auringonpaisteessa leudoilla länsituulilla ruuhkattomalle mutkatielle - tämä tilanne vain suht harvoin tulee kaupungissa vastaan lapsen tarhamatkoilla, työmatkaa veivatessa ja kauppareissuja tehdessä...)
F34 ansaitsee useimpien käyttäjiensä vuoksi pilkkaakin, näyttää siltä että monet ovat autostansa *ylpeitä* - vääristä syistä. Oikeat syyt tyytyväisyyteen on lueteltu yllä. Väärät syyt on ne markkinointisyyt, jotka ovat suorastaan surkeasti kulkimeen istuvat. BMW ei uskalla myydä tätä autoa sen oikeilla vahvuuksilla. Laadukas perheauto ja helppokäyttöinen kuin mikä. Mutta ei entusiastin auto ollenkaan. Giulia taas olisi petroolipään kehonliikutin. Jos olisi fyrkkaa kahteen "ykkösautoon", niin ratkaisu olisi selvä. Köyhän ongelmiahan nämä ovat. Pahoittelut väärän merkin puolustelusta. Toivoa oikean merkin pariin paluusta hellin.


10 Heinä 2017, 09:47
Profiili

Liittynyt: 06 Loka 2003, 00:57
Viestit: 2033
Paikkakunta: Helsinki
Auto: MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Polforea kirjoitti:
Mokomakin kirjoitti:
Keskiviikkona Salon torin harrasteautotapahtumassa oli näytilla Giulia QV. Olikohan jo yksityisessä omistuksessa :shock:


Johan tuollainen on ollut tänä vuonna molemmilla CARF:n ratapäivillä, yksityisessä omistuksessa. Eli kyllä niitä jo liikenteessä ja käytössä ainakin yksi on, hyvin voi olla useampikin.

5 kpl niitä oli Tomi Karin mukaan jo myyty!


11 Heinä 2017, 14:12
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 696
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mokomakin kirjoitti:
Keskiviikkona Salon torin harrasteautotapahtumassa oli näytilla Giulia QV. Olikohan jo yksityisessä omistuksessa :shock:


Yksityisessä omistuksessa, viime vuonna oli näytillä 147 GTA.
Käväisin kuskin paikallakin istumassa.


11 Heinä 2017, 14:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2153
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
lerppu kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Se on erikoista, että isot miehet kehtaa moisilla ajella :-D

Lienee turha yrittää selitellä tässä kohtaa :oops: :oops: :oops: :oops:

Kehtaan ajella F34 vallan mainiosti jo toista vuotta , olen 40 vuotias 105 kiloinen 183 cm pitkä mies (olisko medium +) ja voin turhaan selitelläkin. Kyseessä on paras käyttöauto jonka olen omistanut, 29 autoa kumminkin käsissä käynyt. Onhan se ruma kun s***ana, karmittomat lasit harmilliset, nouseva siipi hävettävä ja pärisevät kaiuttimet arvostelun alapuolella. _Perhe ei kumminkaan leppoisammalla kulkimella voisi liikkua!_ Hyvä neliveto (kun taka-akselin lukko ruksattuna), bensakone pehmeä käyttää ja ihan ok suorituskyky vs. kulutus, loistelias automaagi, tilaa niin maan pe***leesti, se jokin laadussa kohdallaan (ei tarvitse asiaan kiinnittää minkäänlaista huomiota) ja mikä parasta - tälläisella ei tarvitse kenenkään väkisin ajaa!
- Olkaa tyytyväisiä että joku tekee valintoja joita ette koskaan tekisi.
Vaimo sentään päätyi tähän kokeiltuani ensin Giuliaa. (Giulia on kyllä kuskin paikalta monta kertaa parempi - jos vain joskus pääsisi auringonpaisteessa leudoilla länsituulilla ruuhkattomalle mutkatielle - tämä tilanne vain suht harvoin tulee kaupungissa vastaan lapsen tarhamatkoilla, työmatkaa veivatessa ja kauppareissuja tehdessä...)
F34 ansaitsee useimpien käyttäjiensä vuoksi pilkkaakin, näyttää siltä että monet ovat autostansa *ylpeitä* - vääristä syistä. Oikeat syyt tyytyväisyyteen on lueteltu yllä. Väärät syyt on ne markkinointisyyt, jotka ovat suorastaan surkeasti kulkimeen istuvat. BMW ei uskalla myydä tätä autoa sen oikeilla vahvuuksilla. Laadukas perheauto ja helppokäyttöinen kuin mikä. Mutta ei entusiastin auto ollenkaan. Giulia taas olisi petroolipään kehonliikutin. Jos olisi fyrkkaa kahteen "ykkösautoon", niin ratkaisu olisi selvä. Köyhän ongelmiahan nämä ovat. Pahoittelut väärän merkin puolustelusta. Toivoa oikean merkin pariin paluusta hellin.


Heh.... vaihdapa vaikka f34: n tilalle RAV4 ja vaikka hybridinä.... tilaa, laatua ja helppoutta. Vaan molemmista puuttuu Alfan seksikkyys ja "vaaran tunne" . Toyotisti-alfistina ja vävyn bemarilla usein ajavana tunnen tuskasi... :wink:

_________________
Kuva


11 Heinä 2017, 22:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7166
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Vain 3 156:sta. Ajo-V6, varaosa-V6 ja ehjäystä vaille oleva JTD.
Käyttösöpö
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
...tilalle vaikka hybridi-Toyota... :wink:
Menee jo vähän ot. En tiedä, onko kukaan muu huomannut, mutta näillä tuntuu nykyisin olevan lähes yhtä paha pätemisen tarve liikenteessä, kuin Octavia-kuskeilla joitakin vuosia takapäin.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


12 Heinä 2017, 08:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4664
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfissimo kirjoitti:
Menee jo vähän ot. En tiedä, onko kukaan muu huomannut, mutta näillä tuntuu nykyisin olevan lähes yhtä paha pätemisen tarve liikenteessä, kuin Octavia-kuskeilla joitakin vuosia takapäin.


Jos autoilun ainoa riemu on sen rakkineen tankkaaminen, niin ei ihme.

_________________
VMP


12 Heinä 2017, 08:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Syys 2003, 16:00
Viestit: 1183
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Passat B8
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfissimo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
...tilalle vaikka hybridi-Toyota... :wink:
Menee jo vähän ot. En tiedä, onko kukaan muu huomannut, mutta näillä tuntuu nykyisin olevan lähes yhtä paha pätemisen tarve liikenteessä, kuin Octavia-kuskeilla joitakin vuosia takapäin.


Koskeeko tämä havainto vain RAV4 -hybridejä vai Toyota-hybridejä yleensä?
Itse en ole havainnut vielä moista ja mietinkin, miten pätemisen tarve liikenteessä ilmenee? Ei kai ainakaan liikennevalokiihdytyksillä? RAV4 lukuun ottamatta nämä katiskat kun kiihtyvät jotain 12-14 s 0-100 km/h.

_________________
Kuljettaja päättää


12 Heinä 2017, 08:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7166
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Vain 3 156:sta. Ajo-V6, varaosa-V6 ja ehjäystä vaille oleva JTD.
Käyttösöpö
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yleisesti Toyota, johon kylvetty Hybris-logoja kylkeen ja takaluukkuun.
Päteminen täällä Lahti-nurkalla ilmenee korostuneimmin VT12 Lahti-Hollola välillä, mutta saman ajaa mikä tahansa tie, jossa kaksi kaistaa samaan suuntaan. Valoista ajetaan omaa "kisaa", siis lappu lattiassa ja poukkoillaan "nopeampaa" kaistaa ja mikäli joku vahingossa ajaa toista kaistaa ohi, löytyy lisää virtaa. Sijoituksia hakiessa varmuuden vuoksi myös estetään kaistan vaihto etupuolelle. Kuskina useimmiten n.40-50v. mies ja yleisin tekoväline Auris hybridifarkku. Itse en näiden kanssa jaksa ihmetellä, mutta korostuu sen verran, että sen vaan huomaa, kun osuu kohdalle. Pösöllä ja Alfalla.

Onko sitten liikenne-ketjua, vai mitä... :roll:

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


12 Heinä 2017, 09:13
Profiili

Liittynyt: 15 Touko 2014, 08:07
Viestit: 220
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ymmärrä miten Skodalla tai Toyotalla voi kukaan edes yrittää päteä. Naurattaa jo pelkkä ajatus :mrgreen:


12 Heinä 2017, 17:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Viestit: 382
Paikkakunta: Oulu
Auto: Ceed GT, ex MA Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä sitä on lopulta hankittu corollan tilalle pitkin hampain uusi auto ja siinähän on tehoja ihan hirveästi.

No, topicin suuntaan, Giulia on kuulemma laivassa. Loppukuusta jo ollaan ehkä jännän äärellä. :shock:

_________________
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.


12 Heinä 2017, 17:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4234
Paikkakunta: Keuruu/jyväskylä
Auto: 75 3.0 V6 Turbo
75 2.5 v6 24v
75 3.0 v6
75 x.x T
Spider S2
AR 156 2.0 V6 TB
AR 156 2.0 TS
AR 159 3.2 Q4 SW
Maserati 3200 GTa
Alfa Romeo Giulia 2.0T

ex: 156 x 13, gtv TB x 2 & TS, 75TS x 2 & V6 x2 & TC, 155 TS, 166 3.0 V6 & JTD & V6 TB x2 & 2.5 V6, Crosswagon, 164 Q4, GT JTD, 159 2.2 JTS & 3.2 JTS Q4, GTV6 3.0 v6 24v, 147 TSx2 & JTDm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
flapjack kirjoitti:
No, topicin suuntaan, Giulia on kuulemma laivassa. Loppukuusta jo ollaan ehkä jännän äärellä. :shock:


Mulla ilmoittivat eilen että Giulia on Vuosaaressa :roll:

Eli loppukuusta saattaa olla jo alla minullakin :lol: Kai se vuosaaresta Espooseen siirtyy yhden 2-3vk.


12 Heinä 2017, 17:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4135
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^siirtynee heti kiihkeimmän lomakauden päätteeksi, eli pari kuukautta vielä mennee :-D

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


12 Heinä 2017, 20:39
Profiili

Liittynyt: 06 Loka 2003, 00:57
Viestit: 2033
Paikkakunta: Helsinki
Auto: MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alfa 156 v6 kirjoitti:
flapjack kirjoitti:
No, topicin suuntaan, Giulia on kuulemma laivassa. Loppukuusta jo ollaan ehkä jännän äärellä. :shock:


Mulla ilmoittivat eilen että Giulia on Vuosaaressa :roll:

Jaa, noo luulisi että olisi samalla veneellä tullut! Tai sitten myyjä ei kerkeä kaikille ilmoittaa, kun on niin monia tulossa ja myytynä :roll:


12 Heinä 2017, 21:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4234
Paikkakunta: Keuruu/jyväskylä
Auto: 75 3.0 V6 Turbo
75 2.5 v6 24v
75 3.0 v6
75 x.x T
Spider S2
AR 156 2.0 V6 TB
AR 156 2.0 TS
AR 159 3.2 Q4 SW
Maserati 3200 GTa
Alfa Romeo Giulia 2.0T

ex: 156 x 13, gtv TB x 2 & TS, 75TS x 2 & V6 x2 & TC, 155 TS, 166 3.0 V6 & JTD & V6 TB x2 & 2.5 V6, Crosswagon, 164 Q4, GT JTD, 159 2.2 JTS & 3.2 JTS Q4, GTV6 3.0 v6 24v, 147 TSx2 & JTDm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
sataviisviis kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
flapjack kirjoitti:
No, topicin suuntaan, Giulia on kuulemma laivassa. Loppukuusta jo ollaan ehkä jännän äärellä. :shock:


Mulla ilmoittivat eilen että Giulia on Vuosaaressa :roll:

Jaa, noo luulisi että olisi samalla veneellä tullut! Tai sitten myyjä ei kerkeä kaikille ilmoittaa, kun on niin monia tulossa ja myytynä :roll:


Ei kai ne mullekaan olisi ilmoittaneet mitään asiasta ellen olisi sattunut kysymään perään :roll:


13 Heinä 2017, 12:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2153
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^

Eikös yleinen tapa ole ilmoittaa vasta sitten kun auto on luovutuskunnossa? Noin ainakin itselläni on käynyt uutta autoa ostettaessa. Pääsee sitten suoraan asiaan .
Ja hyvää ( Giuliaa ) kannattaa odottaa huolella... :wink:

_________________
Kuva


13 Heinä 2017, 13:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Viestit: 1394
Paikkakunta: Nokia
Auto: 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia on epäluotettava romu, eli tyypillinen Alfa:

http://jalopnik.com/the-alfa-romeo-giulia-is-the-perfect-unreliable-italian-1796883384

_________________
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan


13 Heinä 2017, 21:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2153
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaalipata kirjoitti:


Vikakoodinlukija käyttöohjeineen Giuliaan vakiovarusteeksi? Enemmän sitää nykyautossa tarvitaan
kuin tunkkia, ja vararengasta :roll:

_________________
Kuva


13 Heinä 2017, 22:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1668
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Onpa vihaisen hepun kirjoittama. Haukkuu autoa ikuisuuksiin kun on joku limp mode tullut päälle.
Grow up.

_________________
Kuva


14 Heinä 2017, 08:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2153
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
^^Onpa vihaisen hepun kirjoittama. Haukkuu autoa ikuisuuksiin kun on joku limp mode tullut päälle.
Grow up.


Valitettavasti etenkin jenkeissä nämä ovat noloja juttuja Alfan reinkarnaatioyrityksessä. Koska verrokkina ovat kovat Lexus, BMW ja Mercedes, joilla kaikilla on jo hankittua näyttöä jälkimarkkinoinnista. Lexus tässä perinteisesti ykkönen siellä. Jenkit eivät osta pelkästään fiilisautoja vaan vertailevat lujaa mitä rollarilla saa.

Toivon rapakon takana menestystä, mutta pelkään, että turpaan tulee :(

_________________
Kuva


14 Heinä 2017, 08:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4664
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eihän se varmaan haittaisi, vaikka autolla pääsisi 3tkm ilman raajamoodia.

Aidosti tosin harmittaa, ettei ole rahaa tuollaisen ongelman kanssa painia. :mrgreen:

_________________
VMP


14 Heinä 2017, 09:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Viestit: 1394
Paikkakunta: Nokia
Auto: 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo Consumer Reportsin artikkeli lienee itsessään huolestuttavin koska sen perusteella ohjaillaan aika lailla ostokäyttäytymistä ameriikassa. Tosin nyt kun luin itse artikkelin, ei sieltä mitään kummempaa kyllä löytynyt:

"CR discovered that a brake wear sensor was hanging loose. The placement of the front license plate interferes with parking sensors. “The sunroof,” Shenhar says, “didn’t want to open at some point.”"

"But when Monticello ended his weekend with the Alfa by driving the Giulia to work on Monday morning, the Check Engine light came on."

Tuo viimeinen tietysti on hiukan perseestä ja olisikin kiva tietää onko softabugi vai jotain suurempaa ongelmaa.

_________________
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan


14 Heinä 2017, 09:32
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 264
Paikkakunta: Tampere
Auto: GTI Poloinen
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
^^Onpa vihaisen hepun kirjoittama. Haukkuu autoa ikuisuuksiin kun on joku limp mode tullut päälle.
Grow up.

Olen niin pikkumainen että kyllä minäkin haukkuisin jos noin tuore pirssi antautuisi.

Erityisen harmillista on, että jutussa oli pitkä lista muille sattuneita murheita. Ei hyvälle näytä.

_________________
932 937 955


14 Heinä 2017, 12:56
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4444
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
suurin osa noista lienee SW bugeja, ollut ilmeisen kiire saada auto markkinoille. Paha juttu on että nuo artilkkelit kaikki kääntävät sw viat joko electrical failiksi tai break downiksi. Sunroofissa on sellainen feature että jos painaa nappia liian pitkään se ei toimi, eikä manuaalissa ole siitä ohjetta. Jossain testissä (taisi olla toi pistonheadin vertailu) oli käytetty vasemman jalan jarrutusta joll9on oli mennyt limp moodiin, toki sen kai pitäisi tuo tajuta ilman failia... Alfaan kytätään todella tarkkaan nyt kun se on lanseerattu Jenkkeihin, joten noita juttuja riittääääää, samanlaisia sw päivityksiä lienee muissakin, olihan esim Audissa se hätäjarrubugi juuri tässä lähiaikoina. Paska homma kun tämä piti hiukan ryssiä, ei aikaisemmissa Alfoissa noin paljon ole mitään sw juttuja ollut tosin ei niissä noin paljon ole ollut ominaisuuksiakaan.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


Viimeksi muokannut V6 päivämäärä 14 Heinä 2017, 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran



14 Heinä 2017, 14:55
Profiili WWW

Liittynyt: 23 Elo 2011, 22:58
Viestit: 119
Paikkakunta: Oulu
Auto: Mazda 323 ja fillari
ex-Alfa Romeo 156 SW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valitettavasti ensimmäisen sukupolven ensimmäisissä autoissa pikkuvikoja ja vikakoodeja esiintyy aina merkistä riippumatta. Vasta muutamien vuosien valmistuksen jälkeen saa todellisen laatukuvan selville, ei muutamasta koeajosta. Yleensä Pr-osasto ja alueen vastaavat vaihtavat nämä pressiautot äkkiä uuteen ja kaikki pelaa. Nyt vaan ollaan netin ja some aikana niin ylikriittisiä ja Alfan aiempi maine ei liikaa helpota kritiikkiä.


14 Heinä 2017, 19:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Viestit: 1394
Paikkakunta: Nokia
Auto: 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^jep, facelift lienee aina turvallisempi valinta.

_________________
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan


15 Heinä 2017, 09:33
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4444
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
DRIVETRIBE Alfa Giulia Quadrifoglio vs BMW M3 Comp Pack vs Mercedes-AMG C63 S: race to 150mph
https://www.youtube.com/watch?v=Ayg8Z7VO2Tw eka osa

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


16 Heinä 2017, 09:36
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 14:49
Viestit: 315
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 156 2.0 T.Spark & V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ylläolevaan keskusteluun viitaten ihmettelen miksi nykyautot alfoja myöten heittää limp home moodin päälle jos jarruttelee vasemmalla jalalla. Tälläselle etu-, tai perse-edellä-puuhun- vetotavalla perseilijälle vasemman jalan jarrutus ja käsijarrukahva pysyy kovassa käytössä ajossa. Eihän sitä tarvitse mutta jos autoa markkinoidaan ajajan autona pitäisi siinä myös pystyä ajamaan kuin Teuvo. Limp home moodi tuosta brake/throttle interference tms on ihan turhaa maineenpilaajaa. Tässä on suunniteltu idioottivarma auto mutta amerikkalaiset idiootit ovat vaan liian ovelia

_________________
tutto è un po 'scopata


16 Heinä 2017, 10:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 11758
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Taitaa olla nykyaikaiset turvallisuusmääräykset.
Lisäksi - miksi pitäis jarruttaa vasemmalla jalalla? Jos auto on ajajan auto - sitä ei tarvita. Se menee linttaan ilmankin jne...


16 Heinä 2017, 10:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Viestit: 458
Paikkakunta: Nummela
Auto: Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super

Honda Civic 1.6i DOHC -89
Volvo XC70 D5 AWD -15

ex. 156 V6 + kaikenlaista..
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole kyllä vielä saanut mitään häiriötä aikaiseksi, vaikka on jarruteltu vasemmalla jalalla. Eikä tuossa katiskassa nyt 17tkm aikana muutenkaan ole ollut kuin yhden kerran jonkinlaiseksi ongelmaksi laskettava tilanne.

_________________
http://stindemon.1g.fi/


16 Heinä 2017, 12:58
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4444
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
se taitaa olla fixattu jossain softapäivityksessä, ja tossa pistonheadin autossa ei ollut sitä päivitystä, suurin osa noista missä on ollut ongelmia taitaa olla Q mallia-.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


Viimeksi muokannut V6 päivämäärä 16 Heinä 2017, 13:13, muokattu yhteensä 1 kerran



16 Heinä 2017, 13:07
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Viestit: 458
Paikkakunta: Nummela
Auto: Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super

Honda Civic 1.6i DOHC -89
Volvo XC70 D5 AWD -15

ex. 156 V6 + kaikenlaista..
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ en tiedä missä päivityksessä, kun ei minkään softan kanssa ole valittanut asiasta, ei uutena, eikä minkään päivityksen jälkeen.

_________________
http://stindemon.1g.fi/


16 Heinä 2017, 13:11
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4444
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
toi on muuten aika jännä toi Q mallin "konepelti", kun näyttää olevan kaikissa testeissä hiukan raollaan kun painetaan isoa kovaa, onko se huonosti suljettu vai antaako hiilikuitu/kiinnitys noin paljon löysää

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


16 Heinä 2017, 13:17
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2040
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kertokaa nyt tyhmälle, mutta mitä tarkoittaa vasemmalla jalalla jarrutus? Ihanko oikeasti joku auto muka tietää, kumpi jalka sitä jarrua painaa? Vai onko jotain niin idioottimaista olemassa et mikäli kaasua + jarrua painetaan samaan aikaan tai liian pienellä erolla toisiinsa tulee joku errori?


16 Heinä 2017, 19:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5347
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?


16 Heinä 2017, 19:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7166
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Vain 3 156:sta. Ajo-V6, varaosa-V6 ja ehjäystä vaille oleva JTD.
Käyttösöpö
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä ja saadaan paino keulalle ja siten kääntymään keula paremmin mutkaan. Käytännössä etuvetojen juttu ja samaan aikaan vedon kanssa saa hallittua myös mahdollista takapään luistoa. Pienellä harjoittelulla tuo on oikein kiva asia ja paljon perinteistä käsijarruleikkimistä hyödyllisempää, jos haluaa päästä myös eteenpäin, eikä vain poikittain.

Esim. 156 taipuu lumirännissä kivasti vasurijarrulla ilman käskahvaa.
Kuva

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


16 Heinä 2017, 19:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 14:49
Viestit: 315
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 156 2.0 T.Spark & V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^juurikin näin. Ja tuo vikakoodi mikä pukkaa monessa uudessa autossa (saattaa olla automaattijuttu) on brake/throttle interference (eli kaasu ja jarru samaan aikaan) jota kun runkkaa hetken auto luulee viaksi ja menee vikatilaan. Tää on siis 2v vanhaa tietoa ja toivon että nykyautot olisivat fiksumpia mutta vaikuttais siltä että tapauksia tulee edelleen.

_________________
tutto è un po 'scopata


16 Heinä 2017, 19:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Viestit: 458
Paikkakunta: Nummela
Auto: Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super

Honda Civic 1.6i DOHC -89
Volvo XC70 D5 AWD -15

ex. 156 V6 + kaikenlaista..
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
jkk kirjoitti:
Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?


Se on varsinkin radalla ihan kiva ja hyödyllinen juttu, aina jalka valmiina polkimella, saa pidettyä ahdot koko ajan paremmin pelissä, painosiirtymän halutusti yms. Keulapainoisen etuvedon kanssa siitä onkin jo tuossa esimerkki, 156 kanssa se on kivaa talvella. Ja manuaalin kanssa muutenkin, vielä hauskempaa tanssimista. Anyway, nopeampaa ja parempi kontrolli.

https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
https://www.youtube.com/watch?v=PdnL0X7_WcM

_________________
http://stindemon.1g.fi/


17 Heinä 2017, 04:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1439
Paikkakunta: Loppi/Rastila
Auto: Crosswagon Q4 -05 (toimii!!)
156 jts sele -03 (ei toimi)
155Q4 -92 (ei toimi)
Sprint QV -87 (ei toimi)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Offtopick

Aquatica kirjoitti:
^
Taitaa olla nykyaikaiset turvallisuusmääräykset.
Lisäksi - miksi pitäis jarruttaa vasemmalla jalalla? Jos auto on ajajan auto - sitä ei tarvita. Se menee linttaan ilmankin jne...



Katos aqu joku video, vaikka miten ralliautossa jalat käy polkimilla. Niiden luulisi olevan ajajan autoja?

_________________
Suoraan vaan suoraa


17 Heinä 2017, 10:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1379
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfissimo kirjoitti:
Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä ja saadaan paino keulalle ja siten kääntymään keula paremmin mutkaan. Käytännössä etuvetojen juttu ja samaan aikaan vedon kanssa saa hallittua myös mahdollista takapään luistoa.


Offtopic muiden jatkoksi: ei mene jakeluun mitä hyötyä voi olla etuvetoisella vasemman jalan jarrutuksesta, kun sekä kaasu että jarru vaikuttavat molemmat yhtäaikaa etupyöriin. Ei kai kyseessä ole takavetoisten maailmasta sellaisenaan peritynyt väärin ymmärretty tapa toimia?


Viimeksi muokannut 155156 päivämäärä 17 Heinä 2017, 12:02, muokattu yhteensä 1 kerran



17 Heinä 2017, 11:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2153
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin , tässähän sitä taas ollaan ihan Giulian perusominaisuuksien alkulähteillä: hemmetti jos saa edes vasemman jalan jarrutusta tehdä vikavaloitta kun ei saa myöskään luistonestoa kokonaan pois.... ei jatkoon... :oops: :oops: :mrgreen:

_________________
Kuva


17 Heinä 2017, 11:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7166
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Vain 3 156:sta. Ajo-V6, varaosa-V6 ja ehjäystä vaille oleva JTD.
Käyttösöpö
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
155156 kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:
Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä...
Offtopic muiden jatkoksi: ei mene jakeluun mitä hyötyä voi olla etuvetoisella vasemman jalan jarrutuksesta, kun sekä kaasu että jarru vaikuttavat molemmat yhtäaikaa etupyöriin. Ei kai kyseessä ole väärin ymmärretty tapa toimia takavetoisten maailmasta?
Ei ole. Sopivalla jarrumäärällä ei pysty kumoamaan moottorin vetoa, mutta sen verran, että painopiste siirtyy ja keulan pito paranee. Samanlailla autoa saa sidottua myös kesken mutkaa, jos puskee. Ja menee sitä painetta takajarruillekin, joten terävämmällä potkulla saa etuvedon takapäätä irtonaisemmaksi. Toimii tuo kaikenvetoisten autojen kanssa. Etuvedossa eniten hillitään juuri puskemista ja yleisesti asfaltilla tiukoissa mutkissa sitoa keulaa sisään siinä missä liukkaallakin. Oman jalan ESP :mrgreen: Kannattaa kokeilla, mutta enpä ole ihan varma, antaako esim. sähkökaasuversiot tuota tehdä vanhemmissakaan, vai katkeaako syöttö. Tuo kuvan vaijerikaasuinen TS totteli erinomaisesti :)

Giuliaan tämä liittyy siten, että tuota pystyy osaavat kaverit hyödyntämään ihan oikeasti auton ohjaamiseen, etenkin rata-ajossa ja ymmärrän kyllä , jos joku ammattikoeajaja on sitä kokeillut, eikä auto olekaan totellut käskyjä.

E: ...ja minä en edes ole mikään rattimies (tm.) esim. Alfacupin kiertäjiin verrattuna, mutta sen verran pitää autoon perstuntumaa etsiä, että tietää, kuinka se käyttäytyy.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


17 Heinä 2017, 12:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1439
Paikkakunta: Loppi/Rastila
Auto: Crosswagon Q4 -05 (toimii!!)
156 jts sele -03 (ei toimi)
155Q4 -92 (ei toimi)
Sprint QV -87 (ei toimi)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mahtaakohan varmaan normi Qiuliat pätkäistä syötön tuossa vasemmanjalan jarrutuksessa, mitenhän Q.


Sähkökaasu 156set sähkökaasulla taitavat pätkäistä syötön tuossa, ainakin crossi tekee niin.

_________________
Suoraan vaan suoraa


17 Heinä 2017, 12:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4135
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
määä en ole mikään rattimies, mutta tuo jarrulla sidonta kuuluu etuvetosille. Onks muuten kukaan muu kuullu formuloissa, kun insinöörit huomauttelee kuskeille: "älä nyt saatana paina jarrua ja kaasua samaan aikaan" ja studiossa Oikarinen ja kumpp manailee typerää kuskia moisesta tempusta :wink: Jenkit nyt ei muutenkaan tiedä muusta kuin varttimaili.
Sorarallit on oma maailmansa toki.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


17 Heinä 2017, 12:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Viestit: 458
Paikkakunta: Nummela
Auto: Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super

Honda Civic 1.6i DOHC -89
Volvo XC70 D5 AWD -15

ex. 156 V6 + kaikenlaista..
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
palkus kirjoitti:
määä en ole mikään rattimies, mutta tuo jarrulla sidonta kuuluu etuvetosille. Onks muuten kukaan muu kuullu formuloissa, kun insinöörit huomauttelee kuskeille: "älä nyt saatana paina jarrua ja kaasua samaan aikaan" ja studiossa Oikarinen ja kumpp manailee typerää kuskia moisesta tempusta :wink: Jenkit nyt ei muutenkaan tiedä muusta kuin varttimaili.
Sorarallit on oma maailmansa toki.


Jaa mitenkä oli? Mä haluaisin nähdä, kun joku siellä vain lepuuttaisi vasenta jalkaa ja häviäisi aika paljon aikaa roplaamalla oikealla jalalla erikseen kaasua ja jarrua :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=PhmlLUMrWoc

Sen lisäksi vielä toistamiseen sama linkki, jonka laitoin aikaisemminkin.
https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w

Niin ja ei se ainakaan Giuliassa tosiaan mitään ole sanonut, vaikka CARF talviajoleikeissä ja Nürburgringillä tai missä nyt milloinkin on vasen jalka ollut muuallakin, kuin lepäämässä työttömänä. Ehkä ne on ajatellut siellä amerikkalaisia, vaikka kyllähän sitä vartillakin voi jarrua vasten lähdön hakea.

_________________
http://stindemon.1g.fi/


17 Heinä 2017, 13:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4135
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


17 Heinä 2017, 13:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Viestit: 458
Paikkakunta: Nummela
Auto: Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super

Honda Civic 1.6i DOHC -89
Volvo XC70 D5 AWD -15

ex. 156 V6 + kaikenlaista..
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
palkus kirjoitti:
^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.


Jos se perusajatus ei aukene koko hommassa, niin vaikeaahan tää on. Joo ei, ei se ole rallia eikä ole tarkoituskaan olla tai ajaa samalla tavalla, yllättäen.

https://www.youtube.com/watch?v=yEcy1Wn_f-c

_________________
http://stindemon.1g.fi/


17 Heinä 2017, 13:53
Profiili

Liittynyt: 15 Touko 2014, 08:07
Viestit: 220
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Painon siirrosta tässä on enimmäkseen kyse, tässä hyvin kerrottu erot ja hyödyt:
http://www.roadandtrack.com/car-culture ... ing-rally/


17 Heinä 2017, 17:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4135
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Streider kirjoitti:
palkus kirjoitti:
^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.


Jos se perusajatus ei aukene koko hommassa, niin vaikeaahan tää on. Joo ei, ei se ole rallia eikä ole tarkoituskaan olla tai ajaa samalla tavalla, yllättäen.

No ei aukene se, että mikä ei aukene :oops: Jos kerran on jotain limp moodea amerikan Joelle vasemman jalan jarrutuksesta tullu, niin syynä ei voi olla mikään muu kuin kaasun ja jarrun SAMANAIKAINEN poljenta vauhdissa. Ei sen toki pitäisi mitään vikaa tehdä, mutta tuolla muutenkin matot ja suonenvedot hirttää kaasua niin, että mitään ei ole tehtävissä :lol: Eli olisko ömerikan versioihin aluksi laitettu softa tuollaiseksi, jotta olisi joku toivo auton pysäyttämiseksi :-D
Formuloissa on kyllä huomautettu kuskeja SAMANAIKAISESTA poljennasta, koska vauhti ei parane yhtään ja vastaavastri kerssi ei lataudu+jarrut ylikuumenee. Silloin kuin ite ajelen automaagia, niin luontaisesti käytän molempia jalkoja koska 2 poljintakin :-D

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


19 Heinä 2017, 08:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5347
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Streider kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?


Se on varsinkin radalla ihan kiva ja hyödyllinen juttu, aina jalka valmiina polkimella, saa pidettyä ahdot koko ajan paremmin pelissä, painosiirtymän halutusti yms. Keulapainoisen etuvedon kanssa siitä onkin jo tuossa esimerkki, 156 kanssa se on kivaa talvella. Ja manuaalin kanssa muutenkin, vielä hauskempaa tanssimista. Anyway, nopeampaa ja parempi kontrolli.

https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
https://www.youtube.com/watch?v=PdnL0X7_WcM



Okok, I see. Eli painoa siirtelemällä voidaan kontrolloida auton käytöstä. Luulisin että automaatti ei moisesta pidä...ainakin moni ajamani tomaatti tiputtaa vaihdetta samantien melkeen kun jarrua painaa. Muinainen selespeedikin antaa virhettä samanaikaisesta painamisesta.


19 Heinä 2017, 08:39
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4627 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 89, 90, 91, 92, 93  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], kyltsi, vesamaan ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com