Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Touko 2017, 21:30



Vastaa viestiin  [ 4405 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Seuraava
Giulietta 940 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4097
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ei kannata hermostua/yleistää. On niitä vääränmerkkisiäkin menny jopa takaisin, kun ei vaan kertakaikkiaan ole saatu toimimaan. Eräänkin pasuunan kassa meni liisariyhtiöllä hermot->uusi auto tilalle. Noit remontit on siittä hankalia, kun yhtään ylimääräistä osan vaihtoa ei hyväskytä (tehdas). tossa sun tapauksessa olisi pitäny se turbo uusia samalla kuin muu motti.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


12 Touko 2017, 11:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^turbo on uusi. Jossakin vaiheessa rupeaa kyllästyttää (hermostuttaa?) tämä touhu kun auto ei toimi paria viikkoa pitempään.

Vaimolla voi olla jopa 4-5 tuntia kotimatka ajoa työajan päälle päivässä, niin kyllä se rupeaa rassaamaan 8-9 tunnin työpäivän jälkeen kun odottaa että millonka vikavalo syttyy ja tehot tipahtaa puoleen :silent:


12 Touko 2017, 15:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2196
Paikkakunta: Paimio
Auto: Volvo.

Ex: 156 SW 2.5 V6 -03, 156 1.8 T.S. -03
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
palkus kirjoitti:
Noit remontit on siittä hankalia, kun yhtään ylimääräistä osan vaihtoa ei hyväskytä (tehdas).

Se on juurikin näin. Ja valitettavasti joillain merkeillä ei korvata vianmääritystyöstäkään käytännössä yhtään mitään. Mekaanikon täytyy omakustanteisesta kristallipallosta katsoa missä vika ja mitä tarvitaan, sitten ruinata lakkikourassa, jos saisi edes puolet tarvittavista osista, ettei tarvi omasta tilistä ihan kaikkea maksaa... :roll: Eräällä saksalaismerkillä taas korvataan kaikki mahdollinen, kunhan on esittää edes jollain tavalla järjellinen peruste miksi on tehty mitäkin, oli kyse sitten osasta tai työstä. Tämä vaikuttaa valitettavasti työnlaatuun ihan suoraan.


12 Touko 2017, 15:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Itsellä vähän sämanlainen käsitys asiasta.


12 Touko 2017, 15:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 538
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^
Tuollainen metallihile öljyssä voi olla aika haastava saada pois moottorista tai sen oheislaitteista. Liekö tuossa tapahtunut jo uusi vahinko, että kone on kertaalleen kasattu vanhoilla, likaisilla osilla ja sitten on vaihdettu turboa tai muuta osaa vasta ensimmäisen koekäytön jälkeen. Mitä vikakoodeja ne on tuosta moottorin vaihdon jälkeen löytäny?


12 Touko 2017, 18:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tietääkseni moottori ja turbo on kasattu samaan aikaan. Tällä hetkellä on nähtävästi sellainen ongelma että turbo ei toimi jokaisella osa alueella oikein, eli tietyissä tilanteissa ei ahda tarpeeksi ja osittain toimii normaalisti. siksi kuulemma sytyttää vikavaloa jatkuvasti.

ovat ajaneet testiajoa läppäri kytkettynä ja turbon arvot ei ole niin kuin pitää. Maahantuojalle on joku pyyntö "tiketti" odottamassa hyväksyntää? :shock:


12 Touko 2017, 18:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2196
Paikkakunta: Paimio
Auto: Volvo.

Ex: 156 SW 2.5 V6 -03, 156 1.8 T.S. -03
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tiketti = tekninen tukipyyntö. Tarvii tehdä aina kalliimmissa remonteissa, vaikka mekaanikko ei varsinaisesti tukea tarvisikaan.


12 Touko 2017, 19:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 11517
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tiketti = lupapyyntö tehdä jotain mikä maksaa. Esim. vaihtaa koko kone uuteen apulaitteineen... Tai jo vaihdettujen uusien osien vaihtoa uudestaan. Tai muuta kalliimpaa, radikaalimpaa.


12 Touko 2017, 20:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^samaa mieltä että se on jotain joka maksaa, ehkä paljonkin :drinking:


12 Touko 2017, 20:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Nyt on tainnut mennä jo rikki 20 teur mitä korjauksiin on mennyt :shock:


12 Touko 2017, 21:02
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Näyttäisi TCT:n hydraulinen painesäiliö vuotavan jotenkin liitoksesta. Sen ympärillä on sellainen ruuvilla kiristettävä panta ja sen alta jotenkin vuotaa, onko viisaammilla käsitystä mistä sieltä voisi vuotaa?


15 Touko 2017, 20:01
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Eli tarkoitan sitä pyöreää mustaa purkkia vaihdelaatikon alla. Onko laatikolle ja hydrauliikalle eri öljy?


16 Touko 2017, 07:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^Paineakku varmaan. Mutta eikö ole takuuasia.

_________________
Kuva


16 Touko 2017, 09:33
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kiitos, tuo siis virallinen nimi. Huoltoon pitää mennä, mutta ajattelin vaan että uskaltaako ajaa, täytyy tarkistaa se tct:n säiliö ensin. Onko itse vaihteistolle erikseen öljyt?


16 Touko 2017, 11:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Sori en ole vaihteistoihin perehtynyt enkä TCT:n yksityiskohtiin, mutta jos vaihteiston öljyn tason tarkistaa säiliöstä niin se on sitten se sama TCT öljy jota huoltokirjassakin mainitaan.
Jos siellä on joku hydrauliöljy erikseen niin uskoisin et se on pieni suljettu järjestelmä johon käyttäjän on vaikea puuttua.

EDIT: Voi olla että olen melko pihalla yo:ssa tekstissä.
Eli ns. 'electro-hydraulic actuator' öljy tuohon TCT laatikkoon on alunperin Tutela CS Speed.
Mistä sen tason tarkistaa kun huoltokirja sanoo että "The transmission control oil level should only be checked at an Alfa Romeo Dealership."

EDIT II: Eli nyt selvisi. TCT autom. vaihteistossa käytetään:
- Vaihteistoöljyä: Alkuperäinen, TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE, 1,87 l
- Elektrohydr. öljyä: Alkuperäinen, TUTELA CS SPEED, 0,6 l

_________________
Kuva


16 Touko 2017, 16:00
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1355
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ muistelen jossain aiemmassa jutustelussa mainitun, että "actuaattorin" öljysäiliö voi normaalisti olla aika tyhjä ja autoa pitää käskyttää palauttamaan öljyt pönttöön, jos taso halutaan tarkistaa. Tässä siis syy tähän "vain merkkihuollossa".


16 Touko 2017, 16:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^OK. Ihailin uusinta ohjekirjaa ja siinä ei olla merkattu ollenkaan mistä sen tarkistaisi, mutta ei sitä tarvi jos kerran on spesialimenetelmä kyseessä.
Muistan että 156:n kohdalla kirjassa olisi Selespeed hydrauliikalle ja Q-System autom. laatikolle öljyn tason tarkistusohjet olemassa ja selkeät.

_________________
Kuva


16 Touko 2017, 17:02
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Saman totesivat merkkihuollossa kuin itsekin, paineakku vuotaa. Nyt selvitellään maahantuojan kautta vaihdetaanko koko paineakku vai pelkästään tiiviste. Varaosaohjelma tosin ei tunne pelkkää tiivistettä.

Paineakku taidetaan kiertää ihan vaan jengoilla tuohon muuhun tct-laitteistoon. Merkkihuollossa puhui että ei olisi kuin vain yksi öljy tct:ssä?!

Ohjekirja sanoo:

Voiteluaine sähköhydrauliselle käyttölaitteelle (versiot AlfaTCT-vaihteistolla)
Täyssynteettinen öljy ja määritetyt lisäaineet 9.55550-SA1 taikka MS.90030-H1 TUTELA CS SPEED ContractualTechnical
Reference Nro F005.F98


16 Touko 2017, 17:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^"Voiteluaine sähköhydrauliselle käyttölaitteelle" kohta on juuri tuon käyttölaitteen voiteluaine. Kyseinen laite vaihtaa vaihteet, korjatkaa jos olen väärässä. Ja sitähän on vain 0,6 l.
Mutta on siinä sitten muutakin mekaniikkaa kuten manuaalivaihteistossakin jossa pitäisi olla vaihteistoöljyä voitelemassa.

_________________
Kuva


16 Touko 2017, 19:51
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ok,kumman säiliö sitten on imuputken alla,käyttölaitteenko ja sama öljy jota myös paineakussa on?


16 Touko 2017, 20:06
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1355
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^ "muu mekaniikka" = C635 -vaihdelaatikko, jonka eräs variaatio TCT on. Mekaniikkapuoli on lähes identtinen manuaaliversion kanssa (sama kuori ym.), mitä nyt tietenkin kaksoiskytkin, sähköhydraulinen käyttölaite ja, ehkä, vähän eri välityssuhteet lisätty. Öljytt loiskii tavalliseen tapaan lootan sisällä.


16 Touko 2017, 20:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5284
Paikkakunta: Espoo
Auto: Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
insinörtti kirjoitti:
^^ "muu mekaniikka" = C635 -vaihdelaatikko, jonka eräs variaatio TCT on. Mekaniikkapuoli on lähes identtinen manuaaliversion kanssa (sama kuori ym.), mitä nyt tietenkin kaksoiskytkin, sähköhydraulinen käyttölaite ja, ehkä, vähän eri välityssuhteet lisätty. Öljytt loiskii tavalliseen tapaan lootan sisällä.


onko tää tct siis samanlainen murheenkryyni kuin vagin dsg märkäkytkin laatikko? :shock:


16 Touko 2017, 20:22
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1355
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
TCT:ssä on kuivat yksilevykytkimet. Eikös DSG:n ongelmaisempi versio ole juuri tällainen eikä märkä? Toki siinä märässäkin oli "ominaisuuksia" alkuun, mutta lienee jo korjattu?

Kovin paljoa en ole jaksanut ulkomaan kuulumisia metsästää, muttei TCT ymmärtääkseni ole kovinkaan varma pommi. 104 + 1 tkm on tällaisilla ajeltu ja 5 vuoden aikana 2 kertaa auto vikatilaan. Jälkiviisaasti pähkittynä ehkä ristiriitaisista lämpötilatiedoista (kone lämmin, kiitos esilämmityksen, loota kylmä) johtuen, "pakko olla lämpötila-anturi rikki" -> laitetaan limp mode varmuuden vuoksi.


16 Touko 2017, 20:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 218
Paikkakunta: Mikkeli
Auto: Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Taitaa TCT olla kuitenkin kestävyydessä ihan eri luokkaa kuin DSG joka ei meinaa kestää edes 100tkm.
Ainakin mitä Vag foorumilla lukenut vaihdemäärästä riippumatta.


16 Touko 2017, 21:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 538
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.


Liitteet:
TCT1.png
TCT1.png [ 225 KiB | Katsottu 1186 kertaa ]
16 Touko 2017, 22:04
Profiili

Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Viestit: 20
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Onko kellään foorumilaisella kokemusta kytkinnesteen vaihdosta? Työsylinterin kohdalta löysin ilmausnavan, mutta tää napa ei oo mutterilla. Luin, että pitää ottaa klemmari putken päästä pois ja vetää putkea taakse päin niin silloin saa ilmattua. Se mikä mulle on epäselvää, että täytyykö siellä olla joku pumppaamassa kytkintä ja pitämässä sitä pohjassa sillä aikaa kun joku työntää putkea sisään ja ulos. Ikään kuin mutterisysteemillä avais mutterin sillä aikaa kun joku pitää kytkintä pohjassa ja mutteri kiinni ja uudet pumppaukset.


16 Touko 2017, 22:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5284
Paikkakunta: Espoo
Auto: Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:
Taitaa TCT olla kuitenkin kestävyydessä ihan eri luokkaa kuin DSG joka ei meinaa kestää edes 100tkm.
Ainakin mitä Vag foorumilla lukenut vaihdemäärästä riippumatta.



No siitä, en tiedä mutta volyymit ehjät vs. Risat taitaa kuitenkin ollla ihan eri tasolla. Meni vähän ot:ksi mutta lähinnä kiinnostaa tct:en tekniikka, että millainen vehje on kyseessä. Jos moinen vaikka joskus tupsahtaisi pihaan. Erityisesti mitoa automaattina olen muijalle katsellut koulu / kauppa-autoksi / talouden kakkosautoksi...

Onko tuo tct sitten lähempänä robottivaihteistoa, ikään kuin selespeed tyyppinen?


16 Touko 2017, 22:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^ Jarrunestettähän se on. Mutta joo hyvä ilmata sieltä laatikon yläosan kumisuojan alta.
Tein tuon ilmauksen muutama vuotta sitten (HUOM 156 kyseessä) juuri niinkuin mainitsitkin. Eli jonkun pitää painaa kytkintä kun toinen painii konehuoneessa. Jospa löytäisin ne ohjeet pian.

EDIT: Löytyi! http://greenserpent.unospace.net/howtos/Alfa156ClutchBleeding.pdf

_________________
Kuva


16 Touko 2017, 22:22
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1355
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:
Onko tuo tct sitten lähempänä robottivaihteistoa, ikään kuin selespeed tyyppinen?

Hyvin läheistä sukua selelle. Laatikko on "kova" ja suurelta osin identtinen manuaaliversion kanssa. Huom. manuaalilootissakin (M32 & co) on nykyään kolme akselia. Rattaat on pitänyt ripotella kolmelle akselille, jotta vaihteisto saadaan pysymään tarpeeksi lyhyenä sopiakseen moottorin jatkoksi ja renkaiden väliin poikittaismoottorisessa autossa.

TCT:ssä vaan on hiffattu, että sijoittamalla vaihteet sopivasti, parilliset yhdelle ja parittomat toiselle akselille + lisäämällä molemmille omat kytkimet ja vähän muuta sälää, voiman välitykseen tarvitaan koaksiaalistakin akselia yms., saadaan aikaiseksi keksintö, jossa on tavallaan 2 vaihteistoa rinnakkain ja "vaihto" tapahtuu avaamalla toisen kytkin ja sulkemalla toinen.

Kytkimet on linkitetty mekaanisesti toisiinsa eli ohjausyksikön "polkiessa kytkimen pohjaa" ykkönen avautuu ja kakkonen ottaa kiinni. Jos ja kun parillisten vaihteiden akselilla on joku pykälä kytkettynä, tässä kohtaa välityssuhde muuttuu. Sama tietenkin toistuu, kun kytkin "vapautetaan" eli vetovuoro palaa parittomille vaihteille.

Rakenteesta johtuen vaihtoehtoa "kytkin auki" ei siis ole. Auton pysähtyessä täytyy ensin parillisten vaihteiden puolisko kytkeä vapaalle ja vasta sitten voi (parittoman puolen) kytkimen potkaista pohjaan. Sattuneesta syystä kakkosvaihteella ei ole mahdollista lähteä liikkeelle. Myös pakin kytkentä on hitaahko, kun 1 -> R tulee tavallaan kahden vaihdon kautta.

Oikein pätevä keksintö. Ei ole mitään "kuminauhailmiöitä" ja olen tykännyt etenkin dynamicin reippaasta moottorijarrutuksesta. Ei tarvi alamäissä eikä moottoritien erkanemiskaistoila "seistä" jarrupolkimella. Vaihdon alas voi käskyttää jarrupolkimella - mitä kovempaa polkaisee, sitä useamman pykälän loota tiputtaa alas ja pitää pienen vaihteen päällä, kunnes kaasuun koskee uudelleen.


16 Touko 2017, 22:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5284
Paikkakunta: Espoo
Auto: Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^kiitos asian valaisemisesta selkeästi 8) tuohan vaikuttaa ihan asialliselta versiolta. Omaa kokemusta lähinnä selespeedistä. Se oli todella kiva myös, mutta myös ihan pimeä jos sille tuulelle sattui :-D


16 Touko 2017, 23:20
Profiili

Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Viestit: 20
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:
^^ Jarrunestettähän se on. Mutta joo hyvä ilmata sieltä laatikon yläosan kumisuojan alta.
Tein tuon ilmauksen muutama vuotta sitten (HUOM 156 kyseessä) juuri niinkuin mainitsitkin. Eli jonkun pitää painaa kytkintä kun toinen painii konehuoneessa. Jospa löytäisin ne ohjeet pian.

EDIT: Löytyi! http://greenserpent.unospace.net/howtos/Alfa156ClutchBleeding.pdf



Kiitos paljon ohjeista! Osaatko vielä sanoa minkä kokoisen muoviletkun mun kannattais ostaa? Niitä kun löytyy monessa halkaisijassa. Kiitos vielä etukäteen!


17 Touko 2017, 07:12
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.


Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.


17 Touko 2017, 07:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jmi kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:
Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.


Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.

Hieman lisää: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_tct_gearbox.shtml

_________________
Kuva


17 Touko 2017, 07:51
Profiili

Liittynyt: 14 Huhti 2007, 16:36
Viestit: 37
Paikkakunta: Vaasa
Auto: Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Onko tuossa kuvassa oleva USB-portti pelkkä USB-portti, vai onko tuossa jotenkin samassa myös tuo 3,5 mm AUX-portti sen päällä? En ole tuommoista USB-porttia aikaisemmin nähnyt, jossa tuommoinen pyöreä reikä olisi mukana... Jossain kohtaa vuotta 2011 ilmeisesti AUX-portti lisättiin Giuliettoihin, mutta onko tämä nyt AUX:lla vai ilman? :crazyeyes:

*edit: brittifoorumilta bongasin yhtä tyhmän kysyjän ja ilmeisesti tuo ylimääräinen reikä portin vieressä EI ole AUX...


Liitteet:
IMG-20170517-WA0004.jpg
IMG-20170517-WA0004.jpg [ 150.11 KiB | Katsottu 1073 kertaa ]
17 Touko 2017, 10:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 538
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jmi kirjoitti:
Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.


Testaa toimiiko tämä?
https://1drv.ms/b/s!Aks2s7R_KaAHe9eSUSsVIeIExSc


17 Touko 2017, 18:13
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.


Testaa toimiiko tämä?
https://1drv.ms/b/s!Aks2s7R_KaAHe9eSUSsVIeIExSc


Kiitos paljon, aika opus :shock:


17 Touko 2017, 19:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 676
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: Alfa Giulietta 2.0 TCT JTDm2 2016 (175hv), GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ensi viikolla pitäisi tulla puhelu joka ratkaisee aika paljon tämän Giulietan suhteen. Nyt näyttää tällä hetkellä aika hyvältä.

Ja autoa ei olla saatuu kuntoon.


19 Touko 2017, 19:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5284
Paikkakunta: Espoo
Auto: Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ipi76 kirjoitti:
Ensi viikolla pitäisi tulla puhelu joka ratkaisee aika paljon tämän Giulietan suhteen. Nyt näyttää tällä hetkellä aika hyvältä.

Ja autoa ei olla saatuu kuntoon.


Hyvässä hengessä neuvotteluja Giulian saamiseksi korvaavaksi autoksi? 8)


19 Touko 2017, 19:28
Profiili

Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Viestit: 20
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tuli ilmattua kytkin ja olihan siellä vähän ilmaa.

Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta rusahteleeko kellään muullakaan vaihteet? Itsellä vaivaa välillä, että ykkönen ja kolmonen rusahtelee ja 2. vaihde taas on todella nihkeä menemään sisään. Täytyy ottaa ihan vapaalta vauhtia, että menisi sisään. Talvella vaihteisto tuntu ihan tervalta.

Auto tuli minulle 28 tkm ja nyt on n. 42tkm. Auto milanossa tuli vaihdettua syksyllä vaihteistoöljyt Red Lineen ja lorautettiin sekaan RVS. Tuntui aluksi paremmalta, mutta talvella oli silti tervamaisen oloinen ja rusahteli. Lämmetessä ei ollut rusahtelu ongelmia. Onko teillä muilla kokemusta Castrolin vaihteistoöljyistä tms? Voiko synkrot olla lopussa päin? Milanolla sanottiin, ettei usko, mutta mistä sitä tietää...


20 Touko 2017, 08:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS
Ex: 146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Hondamies kirjoitti:
Tuli ilmattua kytkin ja olihan siellä vähän ilmaa.

Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta rusahteleeko kellään muullakaan vaihteet? Itsellä vaivaa välillä, että ykkönen ja kolmonen rusahtelee ja 2. vaihde taas on todella nihkeä menemään sisään. Täytyy ottaa ihan vapaalta vauhtia, että menisi sisään. Talvella vaihteisto tuntu ihan tervalta.

Auto tuli minulle 28 tkm ja nyt on n. 42tkm. Auto milanossa tuli vaihdettua syksyllä vaihteistoöljyt Red Lineen ja lorautettiin sekaan RVS. Tuntui aluksi paremmalta, mutta talvella oli silti tervamaisen oloinen ja rusahteli. Lämmetessä ei ollut rusahtelu ongelmia. Onko teillä muilla kokemusta Castrolin vaihteistoöljyistä tms? Voiko synkrot olla lopussa päin? Milanolla sanottiin, ettei usko, mutta mistä sitä tietää...

Giuliettan ollessa uusi brittifoorumilla oli paljon puhetta vaihteisto-ongelmista jotka vaikutti samanlaisilta kuin sun mainitsemat. Muistaakseni jotkut olivat saaneet autonsa korjattua myyjäliikkeessä koska valmistaja oli tunnistanut ongelman.
Kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysellä aiheesta ja takaisin kutsuista/tunnistetuista ongelmista.

_________________
Kuva


20 Touko 2017, 20:22
Profiili

Liittynyt: 16 Heinä 2005, 04:50
Viestit: 336
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Auto: Giulietta vm. 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kuskin puolen lokasuojassa oleva vilkku pimeni. Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?


21 Touko 2017, 08:00
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9005
Paikkakunta: 13100
Auto: Giulietta JTDm -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
winorloose kirjoitti:
Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?


Arvaisin, että noin 60-70 000€.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


21 Touko 2017, 09:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2196
Paikkakunta: Paimio
Auto: Volvo.

Ex: 156 SW 2.5 V6 -03, 156 1.8 T.S. -03
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
winorloose kirjoitti:
Kuskin puolen lokasuojassa oleva vilkku pimeni. Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?

Eperin hinta noin 30€. Ei pitäisi marmorilla hinnan olla kovin kaukana tuosta 30 eurosta.

Päivitetty osanumero: 50522994 ja vanha numero: 50513758.


21 Touko 2017, 14:39
Profiili

Liittynyt: 14 Huhti 2007, 16:36
Viestit: 37
Paikkakunta: Vaasa
Auto: Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Oliko kukaan paikantanut tarkemmin kytkinpolkimen lievää narinaa / nitinää? Jostain tuolta löysin postauksia, että oli huollossa voideltu joillekin. Kävin ostamassa tuommoista teflon-voiteluainetta, mutta on niin pirun hyvin piilossa tuo polkimen rakenne, ettei oikein pääse näkemään, että mistä se tarkalleen ottaen kuuluu. Ääni on semmoinen kuivan jousen narina, joka syntyy polkimen ensimmäisten senttien liikkeessä... Ei kenelläkään olisi vaikka räjäytyskuvaa tuosta olemassa?


23 Touko 2017, 21:13
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 686
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Pistä siihen polkimen silmukkaan rasvaa mihin pääsylinteri tulee kiinni. 156:ssa narahteli ainakin siitä aikoinaan.


24 Touko 2017, 07:26
Profiili

Liittynyt: 15 Touko 2014, 08:07
Viestit: 211
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Vittorio Jano kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?


Arvaisin, että noin 60-70 000€.

Ukko wannabe-ylijumala pitää yllä palstan korkeaa tasoa? :mrgreen:


24 Touko 2017, 19:14
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9005
Paikkakunta: 13100
Auto: Giulietta JTDm -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kukas lagotton muroihin on pissannut?

Minä vissiin.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Touko 2017, 19:34
Profiili

Liittynyt: 15 Touko 2014, 08:07
Viestit: 211
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Vittorio Jano kirjoitti:
Kukas lagotton muroihin on pissannut?

Minä vissiin.

Kunhan nauran kun poistelet muiden viestejä jos mielestäsi aihe ei ole riittävän lähellä, mutta itse kirjoittelet mitä sattuu.


24 Touko 2017, 19:42
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9005
Paikkakunta: 13100
Auto: Giulietta JTDm -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
No mukava jos voin tuottaa iloa ja naurua iltaasi!

Edellinen viestini oli ehkä vähän tyhmä, mutta oma kokemukseni varaosahinnoittelusta on hieman negatiivinen. Esim. omaan Giuliettaani takuuna hankittu valonpesinten suojamuovi oli kaltaisekseen läpyskäksi ihan älyttömän kallis. Tätä koitin ilmeisen huonolla menestyksellä alleviivata.

Moderoinnin epäkohdista voi avautua vaikka privaviestillä.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Touko 2017, 19:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4097
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
jmi kirjoitti:
Pistä siihen silmukkaan rasvaa

tämä :mrgreen: :silly:

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


24 Touko 2017, 21:09
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4405 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Tekri ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com