75 Ts öljyvuoto.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
omso
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Loka 2016, 12:58
Car(s): Alfa 75 TS -91 164 Super 3L 24v -95 Grande Punto 1.4L -07

75 Ts öljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja omso »

75 Ts molemmat kampiakselin stefat vuotaa.Miten saa moottorin hännän pois, että pääsee takapään stefan vaihtamaan. Hyviä neuvoja tarvitaan. Taitaa olla työläs homma, mutta kuntoon on saatava. Neuvoista etukäteen kiitos.

ristojärvelä
Viestit: 558
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: 75 Ts öljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Jos en ihan väärin muista, niin taitaa olla niin, että moottori täytyy nostaa pois. Moottorin häntä ei muistaakseni taida mahtua tulemaan pois moottorin ollessa paikoillaan. Itse tekisin homman seuraavalla tavalla: pakoputken etuosa ja keskiosa irti, kardaani irti, nesteet pois, jäähdytin irti, bensiiniletkut ja lämppärinletkut sekä muut sekalaiset letkut ja johdot irti ja moottori pois konehuoneesta. Takapään akselitiivisteen lisäksi tarkastaisin myös ns. koiranpaskatiivisteiden kunnon, ne voinee korvata sopivalla tiivistemassalla. Samalla kun kardaani on irti, kannattaa sen munkkien, laakerin ja laakerikannakkeen kunto varmistaa, koska ne on helppo samalla vaihtaa. Voin muistaa väärinkin, korjatkoon joku joka muistaa paremmin.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: 75 Ts öljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Samalla kannalla olen minäkin. Säästää kummasti omaa mielenterveyttään kun nostaa suosiolla koneen lattialle. Pari tuntia ihmettelyä ja kone on valmis pois nostettavaksi.

Onnistuu se takastefan vaihto toki kone paikallaankin konetta kallistamalla, mutta ainakaan itse en alkaisi tuohon savottaan jos ei ole nosturia käytettävissä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 75 Ts öljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ja kardaanin asento kannattaa merkitä ennen kuin irroittaa.
Ei se moottorin pois nostaminen loppupeleistä kovin paha homma ole.

Vastaa Viestiin