Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Itse tuota tuontia kanssa loppukesästä ja alkusyksystä mietin ja katselinkin Giuliettoja sekä ruotsista että saksasta. Itsellä oli siis haussa MA malli sportpackilla ja mitä laskeskelin, niin monissa tapauksissa vastaavilla varusteilla olevan tuonti olisi tullut arvokkaammaksi kuin osto suomessa. Suomessa Alfan arvostus kun on aika alhainen muiden kuin foorumilaisten keskuudessa. Tai ruotsista olisi QV mallia saanut meilkein halvemmalla, mutta myyjät olivat vastahakoisia myymään vientiin.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Sanoisin että valitettava ominaisuus.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

walla kirjoitti:24tkm Giulietassa etujarrut vinkuvat aika nätisti pienellä jarrukosketuksella. Kovemmalla voimalla vinkuminen loppuu. Herkemmin vielä ehkä vinkuminen N/A moodeilla, dynamicilla vähemmän (jarrut herkemmät?)

Liekö ominaisuus vai kannattaako käydä tarkistuttamassa?
Kunnon pesu auttanut ainakin meillä niin 147:ssa kuin Giuliettassakin.
Jotain esim. Pine Linea pumppupullolla jarruihin,niin että menee myös kunnolla paloihin ja kuumaa vettä pesurilla perään.
Oon myös huomannut kyseinen käsittely auttaa vanteita pysymään kirkkaina pidempään.
Eli kun pesee jäähdytysrivastot ja satulat/palat puhtaaksi niin sinne kertyvä pöly ei lähde niin nopsaan mustaamaan vanteita.

Avatar
Hämäläinen Teuvo
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 16:06
Car(s): Giulietta t.i. vm-61
Giulietta MA 170 vm-2011
159 TBI vm-2011
Alfetta GTV6 vm-1984

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hämäläinen Teuvo »

200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Steve

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Uteliaisuudesta kysyn, minkälaisella öljynvaihtokilometreillä menty?
...eli maksaako kenties valitsemamme 10tkm vaihtoväli itsensä takaisin jo tuossa kohdin . :roll:

Onko alustapuolella vielä kaikki osat alkuperäistä? Tukivarret, iskarit ym.?

Rekam
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:50
Car(s): Giulietta -10 2.0jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rekam »

Jarrut kiljuu täälläkin. Pesu tai pari kunnon jarrutusta isommista vauhdeista saa sen ainakin hetkeksi rauhoittumaan.. Uteliaisuudesta kyselen, että onko kukaan kokeillu vaihtaa jarrupaloja johonkin muuhun merkkiin? Olettaisin, että tuolla sen "ominaisuuden" saa poistumaan.. Ja mitä merkkiä on alle laitettu, jos on?

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Omassa Giulietassa on vaihdekepin nuppi hieman löysä ja vähän pyörii. Miten tuo nuppi irtoaa ja miten sen saa kiristettyä?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Tuohan on ihan tyyppivika.

Tästä apua? Ilmeisesti ei ole kovinkaan paha rasti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
walla
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Touko 2015, 15:31
Car(s): Giulietta (940)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja walla »

Kiitoksia jarruvinkeistä. Muutamat napakat jarrutukset tosiaan auttavat hetkellisesti, ja pitää myös takanaroikkujat hereillä :)
Pitää vielä seuraavassa pesussa keskittyä huolella tuohon alueeseen.

Auto kävi muuten eilen ensileimalla, ja siinä huomattiin että lähivalot ovat suunnattu aivan liian alas. Onko tämäkin vain ominaisuus, ja kannattaako yrittää tehdastakuuta vian korjaamiseen?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eiköhän tuon luulisi ihan korkeussäätöruuveista kääntämällä korjaantuvan, jos halogeenit kyseessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Paikallisella korjaamolla oli Multiair-koneinen Fiat Punto, josta oli samainen osa myös sökönä. Kilometrejä oli n.170t.

Onko forumilaisilla muita ko. moottorilla varustettuja Giulietoja joilla olisi ajettu 150tkm->?
Onko kyseessä yksittäistapaukset, vaiko kenties muillakin sama edessä? :roll:

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Pele kirjoitti:
Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Paikallisella korjaamolla oli Multiair-koneinen Fiat Punto, josta oli samainen osa myös sökönä. Kilometrejä oli n.170t.

Onko forumilaisilla muita ko. moottorilla varustettuja Giulietoja joilla olisi ajettu 150tkm->?
Onko kyseessä yksittäistapaukset, vaiko kenties muillakin sama edessä? :roll:
Ongelma voi vähentää jos öljynvaihto max 15tkm/1 vuosi (ei 30tkm/2 vuotta!!) ja tietysti oikea öljyn viskositeetti ja luokitus.
Ennen 11/2010 valmistettu kone saattaa olla viallinen Multiair yksikkö, sen jälkeen vika korjattin.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikö huoltoväli ole 30tkm/2vuotta, mutta ÖLJYNVAIHTO tehdään aina myös puolimatkassa huoltovälillä? Eli 15tkm/1v välein...?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Ei näissä ole mitään erillisiä öljyhuoltoja, vaan 30tkm tai 2v välein on määräaikaishuolto, missä vaihdetaan mm. öljyt.

Multiairin rikkoontuminen tulee eteen nettitilaston perusteella joko heti uutena tai vasta 150-200tkm kohdalla. Tuolla omalla on nyt rullattu 162tkm ja öljyinä 30 vaihtovälillä vain Seleniaa. Jatkan ajelua ja huoltoa entiseen tapaan.

UK-foorumilta poimittuna, muutamassa rikossa on ollut syynä, että tuo kuvassa näkyvä erillinen suodatin on mennyt tukkoon. Syitä tukkeutumiselle voi toki olla monia ja myös huollon lykkäämisessä.

Tässä vielä hyvä ketju missä on käsitelty miten se yksikkö menee rikki ja miten se vaihdetaan:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ement.html
Liitteet
MultiairActuatorOilsupplyFilter.jpg
MultiairActuatorOilsupplyFilter.jpg (79.74 KiB) Katsottu 8031 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
30tkm on ihan liian pitkä. Etenkin täällä pohjolassa. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta ehei.
Taino, volkkarilla se on sopiva. Koneet hajoaa takuuaikana, joten saa uutta tilalle vielä silloin... Jos vetäää tihennetyllä öljynvaihtovälillä, koneet kestää liikaa yli takuun, jotta ei mene enää takuuseen :silly:

Luulisi, että tuo Multiairikin tykkäis ~10-15tkm vaihtovälistä? 15tkm on nykykoneille ja nykyöljyille vielä "ihan järkevissä tasoissa"...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kuvassa paikka mihin helma loppuu ja takapyöränkaari alkaa. Sisälokasuojan taakse pääsee kertymään kuraa ja saattaa sinne jossain vaiheessa muhia myös reikä. Helppo puhdistaa renkaanvaihdon yhteydessä.
Liitteet
Takapyorankotelo.jpg
Takapyorankotelo.jpg (116.09 KiB) Katsottu 7958 kertaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
^
Tuossa emännän Corollassa on 15tkm öljynvaihtoväli, vaikka se on saman vuosimallin bensavapari. Hyvinpitkälle valmistajakohtainen asia, mutta toki halutessaan saa vaihtaa ne öljyt myös suositusta tiheämmällä välillä. Alfassa silmämääräisesti arvioituna öljy on jo aika tummaa siinä 25tkm kohdalla. Ehkä se optimi huoltoväli tuossa on 20tkm, jolloin suuremmat huollot 60,120,180,240 osuu samaan mitä valmistaja on alunperin tarkoittanut.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aquatica kirjoitti:^
30tkm on ihan liian pitkä. Etenkin täällä pohjolassa. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta ehei.
Taino, volkkarilla se on sopiva. Koneet hajoaa takuuaikana, joten saa uutta tilalle vielä silloin... Jos vetäää tihennetyllä öljynvaihtovälillä, koneet kestää liikaa yli takuun, jotta ei mene enää takuuseen :silly:

Luulisi, että tuo Multiairikin tykkäis ~10-15tkm vaihtovälistä? 15tkm on nykykoneille ja nykyöljyille vielä "ihan järkevissä tasoissa"...
Volkkarille ja kaikille sen sukulaisille tuo 30tkm onkin ihan ok...Öljyä kun palaa siihen tahtiin ettei paljon kerkiä vanhenemaan. Vaihtuu siinä matkanvarrella pariinkin kertaan :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mitäs määriä nämä Giuliettan eri koneet ovat öljyä syöneet vaihtovälillä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Alfissimo kirjoitti:Mitäs määriä nämä Giuliettan eri koneet ovat öljyä syöneet vaihtovälillä?
Meillä on 1.4 MultiAir, eli 170hv bensa.
Öljyn/suodattimen vaihtovälinä pidetty 10tkm. Ainakin sen matkaa pysyy ylämerkissä.
Kilometrejä mittarissa 78tkm.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tippaakaan ei meillä huomattu katoavan missään vaiheessa. Ei tosin monta vaihtoa kerennyt sattumaan tuolla ajalla.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

En ole huomannut tikusta mitään muutoksia öljyn määrässä Giuliettassa.
Minulla on ollut sellainen tapa aina, että syksyllä on autoilla huolto, ennen talvea. Kaikki tarkistetaan silloin ja vaihdetaan mitä pitää lähitulevaisuudessa tehdä. Tosin katsastuksetkin ovat olleet ennen joulua. Nyt tilannetta "sekoittaa" että molenpien autojen katsastukset ovat alkukesästä.
Öljynvaihto vähintään kerran vuodessa syyshuollossa, aiemminkin jos syksyyn mennessä 15 tkm tulisi ylittymään reilusti. Kerran olen 22 tkm ajanut samoilla öljyillä, ei toistu, oli semmoista tervaa se käytetty öljy.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

matti_vuorio kirjoitti:Kuvassa paikka mihin helma loppuu ja takapyöränkaari alkaa. Sisälokasuojan taakse pääsee kertymään kuraa ja saattaa sinne jossain vaiheessa muhia myös reikä. Helppo puhdistaa renkaanvaihdon yhteydessä.
Asiallinen määrä tavaraa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ei kulu öljy n. 12 tkm vaihtoväleillä (huolto kerran vuodessa) tikun mukaan lainkaan.
Kesän reipasvauhtinen Euroopankierroskaan ei kuluttanut öljyä, tosin auto muuttui jotenkin "herkemmäksi " liikkumaan matkan jälkeen :shock: . Olisiko nyt sisäänajo suoritettu tai sitten vain karstat lähti baana-ajon myötä...

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Xenon valot alkoivat temppuilemaan niin että kun käynnistää niin tekee kyllä normitarkistuksen, ylös-alas, mutta sitten jää näyttämään liian alas. Onko hyviä ajatuksia mikä anturi temppuilee?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.

Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Saattaa olla ihan vaan päässyt muljahtamaan väärään asentoonkin se tunnistimen välitanko, yhden semmoisen tapauksen olen nähnyt.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mulla teki Mitossa samaa ja lopulta vika löytyi korkeusanturien liittimistä. Kykentäpinnit ovat aika pienet ja ohkaiset hempulat ja liitinrunkoon kun pääsee kosteutta niin naaraspuolen liittimiin tulee selkeät hapettumat(..siis katso edestä ja takaa korkeussäätimien liittimet)! Kunnon putsaus ja öljyä, crc:tä ja tai vastaavaa liittimiin niin alkaa toimimaan, varmasti :mrgreen:

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Onkos kukaan muuten kokeillut tuossa MA mallissa racechippiä? 159:ssä tuota on kaiketi käytetty ihan onnistuneesti dieseleissä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Päivitin Giuliettan softan tänään. Kaikki kunnossa, ainoa päivitys "korin ohjainlaite päivitys", mitä sitten tarkoittaneekaan! Muutaman päivän päästä täytyy suorittaa moottorin optimointti, kun pääsee tekemään puhtaalta pöydältä.
Optimoinnissa tullee kuulemma yli 190 Hp ja 300 Nm.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mistä sait softan? Miten se päivitetään? Mitä se päivittää?
Mulla se sat nav radio toosa on alkanu boottailee vähän väliä, jopa kesken ajon. Sanoo että pidä moottori käynnissä ja antaa option yes/no italiano. Yleensä laitan "no" joskus taas "yes" jolloin lähes aina tulee error viesti. Toisinaan bootti menee läpi ja systeemin kieli on vaihtunut Luigin versioksi.
Pystyykö tätä pömpeliä erikseen päivittämään?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.

Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

puuha kirjoitti:Mistä sait softan? Miten se päivitetään? Mitä se päivittää?
Mulla se sat nav radio toosa on alkanu boottailee vähän väliä, jopa kesken ajon. Sanoo että pidä moottori käynnissä ja antaa option yes/no italiano. Yleensä laitan "no" joskus taas "yes" jolloin lähes aina tulee error viesti. Toisinaan bootti menee läpi ja systeemin kieli on vaihtunut Luigin versioksi.
Pystyykö tätä pömpeliä erikseen päivittämään?
Mega auto Porvoossa teki päivityksen, toimipiste myös Lahdessa.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

puuha kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.

Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262
Kiitos kaikille avusta, täytyy mennä makailee auton alle ja tutkimaan noita säätimiä ! On pimeässä vaikea ajaa kun näyttää max 3 m päähän :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Käännät vaan pyörät linkkuun, se anturi on ihan siinä etualalla.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

puuha kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.

Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262
Tuo linkkisi osa on korkeudensäätöanturi. Yleensä tuohon muoviseen yhdystankoon tulee koiranluu, joka taas yhdistyy autoon.

Puuhan heittäessä epäilyksen varjonsa tämän keskustelun ylle, pakottauduin laittamaan housut jalkaan, menemään ulos ja ryynäämään auton ympärillä.
Etuakselille en saanut näköyhteyttä, mutta taka-akselilla olevan anturin tavoitin. Se on ihan siinä varapyöräkotelon vieressä apukuskin puolella.

Siellä oli kuvaamani anturi-koiranluu paketti.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Laitappas leederit vielä kerran jalkaan ja kirmaa katsomaan etuakselia...
Mikä perkeleen mötikkä toi mun llinkki sit on ?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ei pysty nyt tarkistamaan, mutta tuo sinun linkkisi mötikkä on anturi, joka antaa tietoa onko esimerkiksi perä ylhäällä vai alhaalla ja siten säätää valoja. Ainakin taka-akselille tuo linkittämäsi anturi käy.

Tämmöiset näköjään tarjoaa Giulietan valoille:
http://ricambi.alfisti.net/index.php?cP ... _2901_2980

Alempi siis se "koiranluu".
Senza cuore saremmo solo macchine

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Eikös Giuelietan Xenonit ole kääntyvää sorttia? Tai ainakin näin olen kuvitellut omien olevan, joten liittyisikö tuo Puuhan mainitsema etuakselin mötikkä siihen?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Valojen kääntyminen ottaa infonsa varmaan muualta.

Etuakselilla näytti olevan samanlainen anturi ja koiranluu yhdistelmä. Eli apukuskin puolella heti renkaan takana anturi ja koiranluu tulee kiinni alatukivarteen. Saa näkymään, kun renkaat kääntää linkkuun.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kääntövalot yleisesti toimii ratin asennon mukaan, joka oletettavasti on OK jos ajones.. sutimisenesto (tai siis ajonvakautus) ei valita.

Avatar
walla
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Touko 2015, 15:31
Car(s): Giulietta (940)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja walla »

Alfissimo kirjoitti:Eiköhän tuon luulisi ihan korkeussäätöruuveista kääntämällä korjaantuvan, jos halogeenit kyseessä.
Juu - sillähän se merkkiliikkeessä korjaantui - ystävällisesti vielä veloituksetta.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Otas Erkko liitin irti ja kato mikä lakkaa toimimasta...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ihan selkeesti tulkintahaaste. Puuha linkkasi valojen säätöä ohjaavan korkeusanturin, Hagger16 puolestaan puhui tuohon anturiin kiinnitetystä ja sitä heiluttelevasta ohjaustangosta. Eli hyvinkin lähellä on se tilanne, että toinen puhuu aidan vaakalaudasta ja toinen seipäästä, yhdessä ne on sitten (lähes) kokonainen aita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Polforea kirjoitti:Ihan selkeesti tulkintahaaste. Puuha linkkasi valojen säätöä ohjaavan korkeusanturin, Hagger16 puolestaan puhui tuohon anturiin kiinnitetystä ja sitä heiluttelevasta ohjaustangosta. Eli hyvinkin lähellä on se tilanne, että toinen puhuu aidan vaakalaudasta ja toinen seipäästä, yhdessä ne on sitten (lähes) kokonainen aita.
Öö.. Kyllä minä olen yrittänyt koko aidasta puhua. :-D
puuha kirjoitti:Mikä perkeleen mötikkä toi mun llinkki sit on ?
hagger16 kirjoitti:tuo sinun linkkisi mötikkä on anturi, joka antaa tietoa onko esimerkiksi perä ylhäällä vai alhaalla ja siten säätää valoja.
puuha kirjoitti:Otas Erkko liitin irti ja kato mikä lakkaa toimimasta...
Ei nyt pysty, kun vaimo tykkää ajella tuolla. Veikkaan, että häiriöilmoitus paukahtaa tauluun ja valot menee häiriötilaan, eli sojoittamaan alaspäin?

Katsotaan löytääkö Arcar vikaa. Itse veikkaan tuota ohjaustankoa/koiranluuta ja sen luiskahtamista paikoiltaan.
Toinen vaihtoehto on huono liitos liittimessä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Gusse kirjoitti:Onkos kukaan muuten kokeillut tuossa MA mallissa racechippiä? 159:ssä tuota on kaiketi käytetty ihan onnistuneesti dieseleissä.
Tämä onkin näköjään yllättävän halpa. Nokivasaroista kokemuksia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

hagger16 kirjoitti:Öö.. Kyllä minä olen yrittänyt koko aidasta puhua. :-D
Joo, mutta kun alotit sillä seipäällä (se koiranluu on oletettavasti ~pystyssä, joten menee hyvin seipäästä), niin hämää hienosti jos missaa myöhemmän täydennyksen.

Molemmat tosiaan tarvitaan ja kun linkkinä ovat, niin kumman tahansa pettäminen johtaa jännään tilanteeseen valojen suhteen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Grandy kirjoitti:En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!
Takaosan anturi katsottu ja anturin varsi näyttää olevan kiinni eikä poikittaisvarressa oleva puristuskiinnitys näyttäisi sekään olevan päässyt pyörähtämään. Täytyy saada auto vähän parempaan asentoon että pääsee koko kohtaa, ml liittimen irroitus, tarkastelemaan. Mennee vaan tuohon viikonloppuun, mutta kerron sitten tuloksen.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Arcar kirjoitti:
Grandy kirjoitti:En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!
Takaosan anturi katsottu ja anturin varsi näyttää olevan kiinni eikä poikittaisvarressa oleva puristuskiinnitys näyttäisi sekään olevan päässyt pyörähtämään. Täytyy saada auto vähän parempaan asentoon että pääsee koko kohtaa, ml liittimen irroitus, tarkastelemaan. Mennee vaan tuohon viikonloppuun, mutta kerron sitten tuloksen.
Kyllä näyttäisi siltä, että puristuskiinnitys ei pidä pyöreässä poikittaisvarressa, ja ei saa kiristettyä (mutteri ruostunut kiinni ja kun on aika matalaprofiilinen niin sain vielä mutterin kulmia pyöristettyä :oops: ). Tän siitä saa kun ei saa kunnolla nostettua ja työskentelemään kunnolla auton alla niin taitaa olla helpoin viedä maksulliseen hoitoon eli korjaamolle 8)

Vastaa Viestiin