Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

sanctus kirjoitti:^^Jos ei muuhun, niin toi vikakoodin palaminen vaikuttaa ainakin auton jälleenmyyntiarvoon. Ja jos et halua vaatia autoa siihen kuntoon, jossa toi vikakoodi häviää, kannattaa pyytää kirjallisena se kommentti, jossa huolto katsoo, ettei vikakoodin aiheuttava seikka vaikuta auton käytettävyyteen.

Suhteellisen sutkilta hommalta kuulostaa tuollaiset lausahdukset omaan korvaani.
:wink: Hyvä idea.
Täytyy tilata Aritalta "liite" huoltokirjan väliin, jota voi sitten esitellä automyyjälle kun vaihdon aika koittaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Talouteen tuli eilen G Multiairilla ja TCT:llä. Etenkin moottorin ja vaihteiston ominaisuudet yllättivät positiivisesti. Pahimmat miinukset näin äkkiseltään nykyaikaisesta ohjaustuntumasta ja rengasmelusta..

Pari kysymystä:
1) autolla on ajettu 65 tkm ja neljä vuotta, joten jakohihnaa pääsee vaihdattamaan. Mitähän tuo maksaa merkkiliikkeessä? En löytänyt, vaikka yritin etsiä hintoja.
Onko operaationa kovinkin hankala, jos kysyisi myös lähellä olevalta nyrkkipajalta?

2) autossa on (punaiset 8) ) nahkajakkarat sähköillä. Onko sähkösäätöiset jakkarat kovinkin yleisiä näissä? En mielestäni ole aiemmin törmännyt Suomessa myynnissä olevissa.

Eiköhän kysymyksiä ilmaannu lisääkin.. Tämä oli muuten älytty ruostesuojata uutena! :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Giuliettaan on tullut tuollainen automaattinen polttoaineen katkaisun merkkivalo(punainan) ja oikealla puolella on iso A-kirjain.
Ohjekirja kertoo törmäyksen seurauksesta, mutta sellaisesta en tiedä.
Ohjeiden mukaan vilkut oikealla päälle/pois 2 kertaan ja stop ei auttanut, koitin 3 kertaa ainakin.
Millähän tuollaisen saa pois päältä? Lisäksi on tuollainen tilamerkki palamassa näytön vasemmassa alareunassa.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

displayimage.php.jpg
displayimage.php.jpg (42.09 KiB) Katsottu 9758 kertaa
hagger16 kirjoitti:Talouteen tuli eilen G Multiairilla ja TCT:llä. Etenkin moottorin ja vaihteiston ominaisuudet yllättivät positiivisesti. Pahimmat miinukset näin äkkiseltään nykyaikaisesta ohjaustuntumasta ja rengasmelusta..

Pari kysymystä:
1) autolla on ajettu 65 tkm ja neljä vuotta, joten jakohihnaa pääsee vaihdattamaan. Mitähän tuo maksaa merkkiliikkeessä? En löytänyt, vaikka yritin etsiä hintoja.
Onko operaationa kovinkin hankala, jos kysyisi myös lähellä olevalta nyrkkipajalta?

2) autossa on (punaiset 8) ) nahkajakkarat sähköillä. Onko sähkösäätöiset jakkarat kovinkin yleisiä näissä? En mielestäni ole aiemmin törmännyt Suomessa myynnissä olevissa.

Eiköhän kysymyksiä ilmaannu lisääkin.. Tämä oli muuten älytty ruostesuojata uutena! :-D
Merkkiliikkeen hinnoista en tiedä kun omaani(Mito)vaihdoin itse jakohihnan+vesipumpun. Saatavana lukitussarjoja jossa kampiakseliin ja nokka-akseliin tulee lukitus sekä hihnankiristinavain. Itse tilasin vain kampiakselin lukitustyökalun ja pidin huolen että nokka-akseli pysyy paikallaan hihnaa asennettaessa. Ebaysta setti jossa vesipumppu ~n.100e. Operaationa ei hankala mutta en ota kantaa kuka pystyy vaihtamaan ja kuka ei. Nahkapenkkejä varmaan on mutta ei varmaan kovin yleisiä, ehkä Giuliettoissa enemmänkin. Omassa Mitossa taitaa olla kaikki mitä listalta löytyy mukaan lukien ruskeat nahkajakkarat, penkit kuitenkin käsisäädöillä.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Grandy kirjoitti: Merkkiliikkeen hinnoista en tiedä kun omaani(Mito)vaihdoin itse jakohihnan+vesipumpun. Saatavana lukitussarjoja jossa kampiakseliin ja nokka-akseliin tulee lukitus sekä hihnankiristinavain. Itse tilasin vain kampiakselin lukitustyökalun ja pidin huolen että nokka-akseli pysyy paikallaan hihnaa asennettaessa.
Tehdas-ohjeet vaativat myös nokka-akselin lukitus (lukituspala kiinnitetään nokkapyörän toiselta puolelta) koska nokkapyörän keskipultti on löysättävä kun hihna kiristetään. Nokkapyörän vapaa liikkuvuus takaa että hihnan kiristys onnistuu parhaiten (eli nokkapyörä voi liikku vapaasti kun hihna kiristetaan, mutta kuitenkin nokka akseli ei liiku kun on lukittu toiselta puolelta). Riski on että hihna ei tarpeeksi kiristetty.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Tietääkö joku onko irtoavasta vaihdekepin nupin päästä mitään huoltotiedotetta. Omasta on jo kolme kertaa irronnut ja takuuna uusi laitettu. Nyt taas jäi käteen. Vai onko tähän jotain muuta parannusta.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kyllä on tiedote. Uusi osa kiinnitetään paremmin.

Löytyy Gearboxin alta, joten saattaa jäädä helposti huomiotta, kun ko. tiedotteen olettaisi löytyvän enemminkin Fittings-valikosta.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

ItALFA kirjoitti:
Grandy kirjoitti: Merkkiliikkeen hinnoista en tiedä kun omaani(Mito)vaihdoin itse jakohihnan+vesipumpun. Saatavana lukitussarjoja jossa kampiakseliin ja nokka-akseliin tulee lukitus sekä hihnankiristinavain. Itse tilasin vain kampiakselin lukitustyökalun ja pidin huolen että nokka-akseli pysyy paikallaan hihnaa asennettaessa.
Tehdas-ohjeet vaativat myös nokka-akselin lukitus (lukituspala kiinnitetään nokkapyörän toiselta puolelta) koska nokkapyörän keskipultti on löysättävä kun hihna kiristetään. Nokkapyörän vapaa liikkuvuus takaa että hihnan kiristys onnistuu parhaiten (eli nokkapyörä voi liikku vapaasti kun hihna kiristetaan, mutta kuitenkin nokka akseli ei liiku kun on lukittu toiselta puolelta). Riski on että hihna ei tarpeeksi kiristetty.
Tehdasohjeet pitää olla ettei tee väärin tai tekee oikein! Itse kuitenkin laitoin hihnan paikoilleen niin että puolen hampaan päässä hihna että saisi sen paikalleen(kampiakselin lukitus tietenkin jo paikoillaan) joten nokka-akselia käänsin myötäpäivään sen verran että sain hihnan rattaalle ja sitten takaisin omiin merkkeihin jotka laitoin ja samalla saan löysät pois vasta puolelta. Hihnan kiristys siten että sormilla saa sisäosaa käännettyä siten että kiristysmerkit saa kohdalleen kiristinpyörästä ja kiristys...tähänkään ei tarvitse erikoistyökalua ostaa. Konetta pyöritetään kierros ja katotaan hihnan tiukkuus!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ei taida olla Giuliettaan saatavilla omia roiskeläppiä?
Oletteko asennelleet minkälaisia?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:
Pele kirjoitti:Onkos joku löytänyt jostain järkevän näköisiä roiskeläppiä Giuliettaan? Etupää nyt ainakin vaatii, ennen kuin rapa syö lokasuojan kulmista maalit.
No joo, eipä ne takanakaan pahaa tekisi. Kummasti säästyisi puskuri.
Tavaratilan orkkis kumimatto hankittu tänään ja sisällekin kumimattosarja tulonpäällä.
Tuossa yksi halpa ratkaisu. Läppä on 30x30cm ja 3mm muovia. Ihan toimivat ja suojaavat myös auton pohjaa. Kolmantena kuvana paljonko maalia on kulunut 110tkm matkalla takapuskurista.
Tuollaiset tee-se-itse läpät ovat ajaneet asiansa hyvin.

Edit:
Suora linkki:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 93#p444593

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kiitoksia, pitää yrittää jotain askarrella.

Autolla käydessä tuli mieleen, että mikä systeemi herää henkiin, kun oven avaa? Kuuluu sellainen.. surahdus?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Keskuslukitus avaa muut ovet?

Ei muista enää oliko G:ssa loks vai surr tyyppi :oops:
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mitossa ainakin "kloksahtaa"..jotain ihme surinaa selvästi kuuluu kun istahtaa penkille ja on oikein hiljaista, eikä se kuulu korvien välistä :mrgreen:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vahva mutu, että TCT-järjestelmä paineistaa itsensä. Manuaali on ainakin hiljaa kunnes kytkee virrat päälle.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, lukot se ei ole. :-D Nehän tosiaan vain loksahtaa auki.

TCT voisi hyvinkin olla. En ole vastaavaan surinaan aiemmin törmännyt.
Senza cuore saremmo solo macchine

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

winorloose kirjoitti:
winorloose kirjoitti: Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Jatketaan aiheesta vielä vähän.
DNA-kytkin vaihdettiin mutta vikakoodi jäi. Syyksi epäiltiin body control modulea (BCM), mutta sitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka autossa on takuu voimassa, koska se ei vaikuta auton käytettävyyteen. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni ratkaisuun, mutta näillä nyt mennään.
Kirjoitin äsken maahantuojalle aiheesta koska Aritaa ei tunnu kiinnostavan. Käsittämätöntä että heitä ei kiinnosta edes tutkia ongelmaa. Katsotaan mikä on maahantuojan kanta vikaan? Vai onko se sitten juuri tuo Aritan kanta?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:
winorloose kirjoitti: Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Jatketaan aiheesta vielä vähän.
DNA-kytkin vaihdettiin mutta vikakoodi jäi. Syyksi epäiltiin body control modulea (BCM), mutta sitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka autossa on takuu voimassa, koska se ei vaikuta auton käytettävyyteen. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni ratkaisuun, mutta näillä nyt mennään.
Tuliko tietokoneen näyttöön jotain ilmoitusta esim. DNA teksti?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Witech-testeri aiheuttaa koodin DNA-kytkimestä... :roll:

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Jarsan kirjoitti:Witech-testeri aiheuttaa koodin DNA-kytkimestä... :roll:
Eli näin ollen vika olisikin testerissä eikä autossa? Vähän outoa jos valtuutettu huolto ei tiedä sitä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Juu, no tämä ei virallista tietoa ole, eikä aiheesta ole mitään infoa tehtaankaan puolelta. On vain tullut havaittua todella monta kertaa tuo vikakoodi tietyssä tilanteessa, kun on Witech autossa kiinni. Monesti ko. koodia ei ole ollut, kun auto on ensin töpselin päähän laitettu, vaan se on ilmestynyt, kun poistaa Witechillä muita koodeja. DNA-kytkin kuitenkin toimii koko ajan ja senkin koodin saa poistettua, kun puljaa virtoja päälle/pois ja käyttää välillä testeriä irti tai ajaa autolla pätkän matkaa välissä.

On toki sitten niitäkin tapauksia, että DNA-kytkin on ihan oikeastikin viallinen, eikä ajotilavalinnat toimi lainkaan.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Katson seuraavaksi maahantuojan kommentit ja ihmettelen sitten sen perusteella miten jatketaan. Jos heillä ei ole mitään ideoita, niin voin aivan hyvin nostaa tuonkin vaihtoehdon esille. Mielenkiintoinen tieto joka tapauksessa.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Tiedätkö muuten onko tuo Witech miten yleisesti käytössä Alfa-huolloissa?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ei sen tarkempaa tietoa, mutta ainakin AK:lla on Examinerin kaverina nuo. Olettaisin, että löytyy kaikilta uudemmilta virallisilta huoltopisteiltä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös Witech korvaa Examinerin? Siis näissä uudemmissa.
Mitään varmaa en osaa sanoa muuta ku sen, että Examinerilla ei päässyt tuoreempaan viisysiin kiinni vaan ois pitäny olla tuoreempaa softaa... Mentiin sit yleistesterillä :I

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onkos herrasväellä ollut ongelmia radion kuuluvuuden kanssa?
Omassa kiulussa toosa ei löydä kanavia ja haku pyörii ympyrää. Senverran se toimii että joku yle vega tms löytyy.
Tarkistin jo radion takaa ettei mitään ole irti.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Jep, siksi oletankin, että löytyisi kaikilta uudemmilta virallisilta Alfa-korjaamoilta.

^On. Yleisin syyllinen radion huonoon kuuluvuuteen on viallinen antennin jalka.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ja sen saa AK:sta mihin hintaan?
Mulla on tosin gps siinä samassa joten hinta lienee moninkertainen...
Mikähän siellä mahtaa hajota?
Makaroonia jo vuodesta -98

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja A Bart »

puuha kirjoitti:Onkos herrasväellä ollut ongelmia radion kuuluvuuden kanssa?
Omassa kiulussa toosa ei löydä kanavia ja haku pyörii ympyrää. Senverran se toimii että joku yle vega tms löytyy.
Tarkistin jo radion takaa ettei mitään ole irti.
Itse korjasin 156.n radion antennin ihan normaalilla sähköjohdolla.
Liitteet
JTS antenni.jpg
JTS antenni.jpg (138.67 KiB) Katsottu 8613 kertaa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Marssiantenni :-D
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

puuha kirjoitti:Ja sen saa AK:sta mihin hintaan?
Mulla on tosin gps siinä samassa joten hinta lienee moninkertainen...
Mikähän siellä mahtaa hajota?
Antenninjalan vaihto on täälläkin yhä suorittamatta...
Kai siinä jalassa on jonkisortin vahvistin joka tsippaa? Itse antenni on kyllä ehjä ainakin meillä.
Kyselin paikallisen autosähköliikkeen kautta, ja muistaakseni hinta oli 70,00€.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kävin AK kysymässä antennia, yllätys oli mieluisa. 73€, laitoin tilaukseen.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Liikeniskö joltakulta viallinen antennijalka jonain synkkänä talvi-iltana ihmeteltäväksi?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Minulta saa , ellen itse intoudu tutkimaan.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ois mukava nähdä joku joku myös jaksaisi kuvailla ja dokumentoida tutkimista.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:
winorloose kirjoitti: Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Jatketaan aiheesta vielä vähän.
DNA-kytkin vaihdettiin mutta vikakoodi jäi. Syyksi epäiltiin body control modulea (BCM), mutta sitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka autossa on takuu voimassa, koska se ei vaikuta auton käytettävyyteen. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni ratkaisuun, mutta näillä nyt mennään.
Käytetäänkö tuosta DNA-kytkimestä Ajo-ohjelman kytkin nimitystä(koodi B1039)?
Paljonko kytkimen vaihto maksoi? Minulla nimittäin oli vikailmoitus ja tuo koodi ja testeri oli Bosch -huollossa ilmeisesti ESI tronic 2.0 huoltopaperin mukaan. Siksi kyselen huolestuneena...
Tietokoneen näytössä on näkynyt ajoittain tuo DNA vikailmoitus, sitä tarkoitin tuolla edellä(johon Jarsa vastasi).

Tuo DNA-ilmoitus tuli sen jälkeen, kun XX suoritti moottorin optimoinnin. Toivottavasti optimoinnin yhteydessä ei ole tapahtunut DNA-kytkimelle mitään feelua. Outo nytkähdys ilmeni tänään autossa kun se oli pysähdyksissä. Täytyypä seurata asiaa. Muutenkin vien auton tehon ja väännön tsekattavaksi. Tiettyjä epäilyksiä on, mutta tutkitaan...
Dynamic-asennossa tuo stop and go vai mikä sen nimi olikaan on ruvennut toimimaan optimoinnin jälkeen, vaikka se ei aiemmin toiminut. Muistaakseni se ei toimi normal-asennossa, täytyy vielä seurata. Itse en ole sitä laittanut toimimaan.

e:nuo olivat kaikki viattomia merkkejä. Asia selvisi, kun kävin AutoMilanossa, tsekkasivat testerillä ja sanoivat: no problem. Kivi vierähti sydämeltä...
Viimeksi muokannut aaiitee, 10 Syys 2015, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

maananataina menee huoltoon vm -12 n. 40tkm mittarissa
, takuusellaiseen:
- takaluukun avaus välillä jumahdellu, parikertaa joutunut odotteleen että avautuu / avaimesta/luukun napista
---> lienee sen johtosarjan tuoma ominaisuus?

- vasen etukaiutin pätkii/ radio ei kuulu
---> kertaalleen jo korjattu mutta ei auttanut

- Vasemmalta kuskin puolelta jalkatilasta(siitä koetaulun alaosasta) kuuluu melkoinen narina välill
---> kiinnittävät toivottavasti kunnolla

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Sama narina kuskin vasemmasta polvesta. Tai siis siitä luulin kuuluvan, mutta kuuluikin jalkatilan kojelautaan yhdistävästä paneelista. Tuo on "kiinni" vain ihan muoviklipsulla. Kun nykäisee irti ratinpuoleisimman kohdan (ja jättää jalkatilan paneelin siis osin irti, mutta "pinteeseen"), resonaatio loppuu siihen. Eikä tuota edes näe, että osa ei istu suunnitellulla paikallaan.

- Tämä siis vinkkinä, jos (kun) eivät saa narinaa loppumaan.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

DNA-kytkimen vaihto ei meikäläisen tapauksessa maksanut mitään kun vaihtoivat takuuseen. Muuten asian suhteen ei ole tapahtunut mitään uutta. Laitoin siitä viikko sitten maahantuojalle viestin, josta tuli kyllä hienosti kuittaukset vastaanotosta sähköpostiin ja kännykkään, mutta sen jälkeen on ollutkin taas täysi "radiohiljaisuus". Ongelma taitaa olla liian hankala FCA-Finlandin organisaatiolle ratkaistavaksi?

edit;
Vedetääs vähän takasi eli tänään oli jätetty FCA:lta soittopyyntö. Täytyypä huomenna soitella...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Noniin, antennijalka saapui, 72.60€ AK, ja kerkesin jo vaihtamaankin sen.
Pienimuotoinen selostus kuvineen. Ohje koskee lasikattoista Giuliettaa. Tavallinen katto eronneen siltäosin että takasisävalo lienee eri paikassa.

Irroita sisävalo, ensin tästä kohdasta.
DSC_0035.JPG
DSC_0035.JPG (208.35 KiB) Katsottu 7960 kertaa
Irroita lasikaton reunakumit
DSC_0036.JPG
DSC_0036.JPG (206.68 KiB) Katsottu 7960 kertaa
Raota verhoilua reilusti jotta saat liittimet näkyviin. Tässä Sat Nav radio siksi kaksi liitintä, toinen gps ja toinen fm moduulille.
DSC_0038.JPG
DSC_0038.JPG (177.3 KiB) Katsottu 7960 kertaa
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Irroita antennijalan mutteri 22mm
DSC_0039.JPG
DSC_0039.JPG (96.18 KiB) Katsottu 7949 kertaa
Asenna uusi osa, huomio 22mm mutterin erikoinen muoto. kannattaa pöydällä rauhassa katsella. Antennijalka naksahtaa katossa olevaan koloon pienten kynsien avulla. Mutteria kiinnittäessä olisi hvyä olla avustaja joka painaa antannijalkaa samalla kun kiertää mutteria paikoilleen.
DSC_0042b.jpg
DSC_0042b.jpg (82.46 KiB) Katsottu 7949 kertaa
Potilas avattuna
DSC_0044.JPG
DSC_0044.JPG (199.1 KiB) Katsottu 7949 kertaa
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Pienenaikaa rikkinäistä osaa ihmeteltyäni huomasin että vesi pääsee sisään antennin pohjasta. Antennia kiinnittäessä se pääsee ilmeisesti liian syvälle jolloin pohja alkaa irvistämään.
DSC_0046.JPG
DSC_0046.JPG (174.67 KiB) Katsottu 7946 kertaa
FM moduli irroitettuna , selvästi runsasta hapettumaa ja yksi komponentti näyttäisi mustalta.
DSC_0047.JPG
DSC_0047.JPG (176.68 KiB) Katsottu 7946 kertaa
Jos joku nyt haluaa tutkia tätä osaa niin yritetään saada toimitettua jotenkin.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jaa, sitä ollaan oltu ahkerina.
Hyvä, että tuli kuntoon ja onpahan hyvät ohjeet, KUN itselläni on sama edessä. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tuollainen piirilevy kyseisessä paikassa pitäis valaa kokonaan suojamassan sisään tai vastaavaa ratkaisu!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Käväisi mielessä avata uusi antennijalka ja tiivistää se silkkarilla. Jätin avaamatta koska osalla lienee olla vuoden takuu?
Mutta paksun vaseliiniköntsän vois laittaa sinne poteroon mihin antenni ruuvataan. Saattais estää veden pääsyä kotelon sisään.
Vai toimiiko vaseliini eristeenä näin ollen estäen signaalin pääsyn piirikortille?
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Ensi viikon torstaina menee auto 4v. huoltoon. Aika iso huolto:
-syylärinesteet
-jarrunesteet(tarvittaessa)
-öljyt+filtteri
-moottorin filtteri
-sisäilman filtteri
-ilmast.huolto
-tulppien vaihto
-jarrujen tsekkaus/huolto
-jakopää+vesipumppu
-saranoiden voitelu
-rekisterikilven valo/oik.
Hinta sovittu 850€. Kai aika normaali.
Perjantaina sitten tehon+väännön mittaus...
Viimeksi muokannut aaiitee, 11 Syys 2015, 15:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

dino
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dino »

^Deltalla aika sama hinta, Aritalla ois mennyt yli tonnin vastaava 4vuotishuolto.

Rekam
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:50
Car(s): Giulietta -10 2.0jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rekam »

Tervehdys kaikille. Nyt oli jo pakko kirjautua foorumille. Ahkerasti oon lukenut tekstejä viimeisen puoli vuotta, kun tuli silloin vaimolle tuollainen Giulietta ostettua. Autoon olen ollut kohtalaisen tyytyväinen, mitä nyt pieniä vastoinkäymisiä sen kanssa on ollut. Eli kesällä alkoi vaihteisto/kytkin ääntämään ja vaihteisto tuli kokonaan laakeroitua uudelleen sekä uus vauhtipyörä (ajettu alle 70tkm). Onneks meni liikkeen takuuseen, josta ostin. Siitä suuret propsit liikkeelle. Kaikki hoidettiin kuntoon esimerkillisesti.
Remonttejakin on tullut jo ite tehtyä kyseiseen autoon. Eibachin madallusjouset tuli laitettua viime viikolla. Ulkonäkö ja ajettavuus parani aika reippaasti. Ei kuitenkaan ole mikään kivireki. Työnä se kyllä oli aikas v-mäinen. Toivotaan että tästä eteenpäin ei tarvis kun vaan ajella, ettei mitään muuta tulis eteen. Muuten autosta kyllä perheessä pidetään (ulkonäkö tais olla vaimolle tärkein kriteeri) :mrgreen:

Sitten vielä yksi kysymys tuosta antenninjalasta, joka taitaa alkaa tässäkin kiukutteleen: Onko kukaan laittanut minkään muun merkkistä antennia, kuin alkuperäinen piiska. Ajattelin vaan että jos laittais samalla sellaisen hainevä-tyyppisen ratkaisun, joka olisi mielestäni paljon paremman näköinenkin. Onko uudet alkuperäiset antenninjalat toimineet, vai onko sama ongelma hetken päästä taas edessä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tervetuloa joukkoon!

Tietääkseni antennin osalta ei ole tapahtunut muutosta tuotannossa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Lienee hankalaa toteuttaa ns. Tarvike-antennin asennus. Siinä piirikortissa on ilmeisesti jonkinasteinen vahvistin.
Se piirikortti voisi olla mahdollista sijoittaa sisäpuolelle, vaatii vetää uuden johdon piiskalle.
Mutta eipä tuo orggis osakaan pahan hintainen ole.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kiitos Puuhalle hyvistä ohjeista kuvineen!
Pitää hommata ja vaihtaa myös, niin saa taas jotain kuulumaankin :)

Vastaa Viestiin