Juupasenjuu... jakoremmi sököksi
Valvoja: Moderators
Juupasenjuu... jakoremmi sököksi
Ollut tosiaan tuo jakohihnan vaihto suunnitteilla jo vuoden päivät vaan ei ole ollu toikeen viitseliäisyyttä vaihtaa... Ajeleskelin tuossa hetki sitten tosiaan kotikulmilla käymään nii auto sammahti yhtäkkiä täydestä laakista, tietty siinä sitten polkasin kytkimen pohjaan ja alkoi jo hiipiä tuskan hiki otsalle, ettei vaan ois hihna... no eekai se voi... varovasti kytkintä ylös eikä juuri mitään tunnu, ei juuri ees vauhti hiljene... no vapaalle ja vähän startillakin pyöräytin ja kyllä alkoi jo kuulostaa että hihnahan se siellä taisi korkata... vauhdeilla sitten pysäkille ja raottaan konepeltiä, jakoremmin muovi pois ja hampaathan ne on hihnasta karanneet.... Kyllä alko pikkusen vituttaa Eipä voi syyttää kun itseään. Auto hinaukseen ja parkkiin ja tuo 33:n alle. Kokeilla huomenna saisko tuohon leimaa, jos ei saa ajan ilman. Paljokos porukalla on tullut itsetehtynä tuo remppa, eipä tuota kyllä vielä tiedä mitä on mennyt, mutta jos jotain hintahaarukkaa saisi. Tai jos jollain on kiinnostusta ostaa konevikanen, muuten pirun siisti ja ruosteeton yksilö nii ilmoo tänne. Nii ja vaihtokonettakin saa ehottaa jos löytyy. Auto siis 156 1.8ts -00
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Vesipumppu ja uudet kannet pultit ja tiivistesarjat yms. yms. remmit ja pyörät, eli hela paketti kustansi osiltaan 818 euroo. 1.8 siin olisi setti ollut 670 euroo. Hmm.. tossa 818 eurossa oli mukana myös uusi kytkinlevy ja työsylinteri sekä paineasetelma. Niin.., ja tuo 1.8sin setti sisälsi myös kytkin kikkeet. Kyseessä sama vuosimalli.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Jos löydät jostain 2.0 pannun, niin suosittelen. Jätettiin 1.8sin vaihteisto ja pelaa. Ei tarvi uusia mitään moottorin ohjauksia eikä mitään. Kone kiinni ja ladulle. Päästöt ihan helvetin hyvät, joten sähköpuoli ei herjaa pelkän koneen päivitystä. Niin ja jos haluat 2 litraisen laatikon edullisesti, niin ota yhteyttä..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tästä erittäinkin vähän ajettu moottori:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/985026
Ei taida olla ihan kaikkien sääntöjen ja määräysten mukaista vaihtaa vähäpäästöiseen autoon toisentyyppinen (2.0 1.8 tilalle) moottori kuin autossa alunperin ollut. Mutta tuskin katsastussetä huomaa.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/985026
Ei taida olla ihan kaikkien sääntöjen ja määräysten mukaista vaihtaa vähäpäästöiseen autoon toisentyyppinen (2.0 1.8 tilalle) moottori kuin autossa alunperin ollut. Mutta tuskin katsastussetä huomaa.
Elikkäs kalliiksi tulee teki miten teki, ei kyllä ole tällä hetkellä aikaa eikä rahaakaan tuota rueta remppaamaan. 33:een yritin tänään saada leimaa, mutta ne ainaset päästöt korkeella:( Muuten jopa meni läpi... Pitää koittaa kikkailla päästöt läpi kuitenkin, tulee muuten vielä kalliimmaksi ajelu. Onhan tuo vähän erimeininki tuolla 33:lla ajella. Hyvä että kumimuumilla on kansia sun muuta, pitää olla yhteydessä, jos innostuu remppaamaan. Juu tosiaan jos joku haluaa ostaa konevikasena niin tarjouksia tähän suuntaan vaa. Laittelen tuossa illanpäälle muutamia kuvia vaikka albumiin.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Hintaahan tolle on mahdoton arvioida, kun ei tiedä mitä on mennyt.
Voihan olla, että hihna on hypännyt vaan sen verran, ettei mäntä ole osunut ventiiliin. (et sanonu kalinasta mitää).
Uusi hihna paikoileen ja koittaa pyörittää, jos pyörii hyvin niin ei kun käyntiin.
Uus hihna ei maksa ku kymppejä, mut jos selviät noin pienellä, vaihda vesipumppu ja ohjuri.
Voihan olla, että hihna on hypännyt vaan sen verran, ettei mäntä ole osunut ventiiliin. (et sanonu kalinasta mitää).
Uusi hihna paikoileen ja koittaa pyörittää, jos pyörii hyvin niin ei kun käyntiin.
Uus hihna ei maksa ku kymppejä, mut jos selviät noin pienellä, vaihda vesipumppu ja ohjuri.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Käsin pyörityskin voi vääntää venttiileitä jos jako ei ole oikein. Ei omakohtaista kokemusta mutta kaverilleni ilmeisesti kävi näin.beetta julia kirjoitti:Hintaahan tolle on mahdoton arvioida, kun ei tiedä mitä on mennyt.
Voihan olla, että hihna on hypännyt vaan sen verran, ettei mäntä ole osunut ventiiliin. (et sanonu kalinasta mitää).
Uusi hihna paikoileen ja koittaa pyörittää, jos pyörii hyvin niin ei kun käyntiin.
Uus hihna ei maksa ku kymppejä, mut jos selviät noin pienellä, vaihda vesipumppu ja ohjuri.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tuttavalle kävi samoin, eli öljynkulutus nousi nokkahihnan pettämisen ja kansiremontin jälkeen. Syyksi ilmeni mäntä joka oli painunut sen verran kasaan että männänrengas oli joutunut pinteeseen, eikä näin ollen tiivistynyt oikein. Seurauksena hirmuinen öljynkulutus. Tuli kuntoon käyttämällä männät pois, kalvamalla ahdistava rengasrako auki ja pistämällä uudet renkaat.
Mielenkiintoista kuulla tuosta tuosta hihnan valmistajan vastuun ottamisesta. Oliko isokin vääntö? Tuliko rahat tosiaankin valmistajalta vai ottiko korjaamo omaan piikkiinsä?
Mielenkiintoista kuulla tuosta tuosta hihnan valmistajan vastuun ottamisesta. Oliko isokin vääntö? Tuliko rahat tosiaankin valmistajalta vai ottiko korjaamo omaan piikkiinsä?
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Noinhan se monesti menee, kun hihna katkennu.
Otetaan kansi irti ja katotaan, ettei sylintereissa naarmuja, kansi remppa (jos sitäkään) ja äkkiä kiinni.
Oikeasti pitäs nostaa se kone pois kampiakseli ja männät pois, sylinterien hooonaus uudet männänrenkaat ja kampparin laakerit.
ja tuo kansi remppa kans.
Mut se on kova homma, niin ei sitä tehdä.
Otetaan kansi irti ja katotaan, ettei sylintereissa naarmuja, kansi remppa (jos sitäkään) ja äkkiä kiinni.
Oikeasti pitäs nostaa se kone pois kampiakseli ja männät pois, sylinterien hooonaus uudet männänrenkaat ja kampparin laakerit.
ja tuo kansi remppa kans.
Mut se on kova homma, niin ei sitä tehdä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
gatesillä on tosiaan tuo takuu joka korvaa valmistajan ilmoittaman vaihtovälin. Korjaamo takuuhan ei ole kuin puoli vuotta.
Kolme hihnan rikkoutumis tapausta olen laittanut takuu selvitykseen. Näistä yksi meni jopa läpi, mutta siinä tapauksessa tuote virhe oli helposti todettavissa. Kaksi muuta tapausta ei mennyt takuuseen, toisessa tapauksessa auton huoltokirjassa oli aukkoja.
Kolme hihnan rikkoutumis tapausta olen laittanut takuu selvitykseen. Näistä yksi meni jopa läpi, mutta siinä tapauksessa tuote virhe oli helposti todettavissa. Kaksi muuta tapausta ei mennyt takuuseen, toisessa tapauksessa auton huoltokirjassa oli aukkoja.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala