Juupasenjuu... jakoremmi sököksi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Juupasenjuu... jakoremmi sököksi

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Ollut tosiaan tuo jakohihnan vaihto suunnitteilla jo vuoden päivät vaan ei ole ollu toikeen viitseliäisyyttä vaihtaa... Ajeleskelin tuossa hetki sitten tosiaan kotikulmilla käymään nii auto sammahti yhtäkkiä täydestä laakista, tietty siinä sitten polkasin kytkimen pohjaan ja alkoi jo hiipiä tuskan hiki otsalle, ettei vaan ois hihna... no eekai se voi... varovasti kytkintä ylös eikä juuri mitään tunnu, ei juuri ees vauhti hiljene... no vapaalle ja vähän startillakin pyöräytin ja kyllä alkoi jo kuulostaa että hihnahan se siellä taisi korkata... vauhdeilla sitten pysäkille ja raottaan konepeltiä, jakoremmin muovi pois ja hampaathan ne on hihnasta karanneet.... Kyllä alko pikkusen vituttaa :evil: Eipä voi syyttää kun itseään. Auto hinaukseen ja parkkiin ja tuo 33:n alle. Kokeilla huomenna saisko tuohon leimaa, jos ei saa ajan ilman. Paljokos porukalla on tullut itsetehtynä tuo remppa, eipä tuota kyllä vielä tiedä mitä on mennyt, mutta jos jotain hintahaarukkaa saisi. Tai jos jollain on kiinnostusta ostaa konevikanen, muuten pirun siisti ja ruosteeton yksilö nii ilmoo tänne. Nii ja vaihtokonettakin saa ehottaa jos löytyy. Auto siis 156 1.8ts -00

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse tehtynä kun varaat tonnin niin se todennäköisesti riittää. Halvimmillaan jotain 600€:n luokkaa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Paljos oli hihnan vaihdosta aikaa/kilometrejä.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Tjaa kylläpä siinä tais olla vuodet ja kilometrit täynnä...

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Vesipumppu ja uudet kannet pultit ja tiivistesarjat yms. yms. remmit ja pyörät, eli hela paketti kustansi osiltaan 818 euroo. 1.8 siin olisi setti ollut 670 euroo. Hmm.. tossa 818 eurossa oli mukana myös uusi kytkinlevy ja työsylinteri sekä paineasetelma. Niin.., ja tuo 1.8sin setti sisälsi myös kytkin kikkeet. Kyseessä sama vuosimalli.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^erittäin suurella todennäköisyydellä sinne pääsee myös vaihtamaan läjän venttiilejä ja mahdollisesti venttiiliohjureita, siihen vielä koneistukset päälle niin voi olla että ollaan lähellä sitä tonnia.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jos löydät jostain 2.0 pannun, niin suosittelen. Jätettiin 1.8sin vaihteisto ja pelaa. Ei tarvi uusia mitään moottorin ohjauksia eikä mitään. Kone kiinni ja ladulle. Päästöt ihan helvetin hyvät, joten sähköpuoli ei herjaa pelkän koneen päivitystä. Niin ja jos haluat 2 litraisen laatikon edullisesti, niin ota yhteyttä.. :wink:
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Taitaa tosiaan olla sen verran paikat murusina että suosiolla uusi motti keulille ja baanalle?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Vaihto moottori yksi vaihtoehto.Plussana,kun niillä on yleensä ajettu reilusti vähemmän,kuin ehjillä autoilla,mistä lie johtuu :roll:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tästä erittäinkin vähän ajettu moottori:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/985026

Ei taida olla ihan kaikkien sääntöjen ja määräysten mukaista vaihtaa vähäpäästöiseen autoon toisentyyppinen (2.0 1.8 tilalle) moottori kuin autossa alunperin ollut. Mutta tuskin katsastussetä huomaa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Mulla tarjolla vaikka pelkkiä kansia. Oikeastaan purkuosana kaikkea mahdollista..
..ammattina autoslalom..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Niin ja voit vaikka tarjota konevikaisena ostettavaksi.. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Elikkäs kalliiksi tulee teki miten teki, ei kyllä ole tällä hetkellä aikaa eikä rahaakaan tuota rueta remppaamaan. 33:een yritin tänään saada leimaa, mutta ne ainaset päästöt korkeella:( Muuten jopa meni läpi... Pitää koittaa kikkailla päästöt läpi kuitenkin, tulee muuten vielä kalliimmaksi ajelu. Onhan tuo vähän erimeininki tuolla 33:lla ajella. Hyvä että kumimuumilla on kansia sun muuta, pitää olla yhteydessä, jos innostuu remppaamaan. Juu tosiaan jos joku haluaa ostaa konevikasena niin tarjouksia tähän suuntaan vaa. Laittelen tuossa illanpäälle muutamia kuvia vaikka albumiin.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Hintaahan tolle on mahdoton arvioida, kun ei tiedä mitä on mennyt.
Voihan olla, että hihna on hypännyt vaan sen verran, ettei mäntä ole osunut ventiiliin. (et sanonu kalinasta mitää).
Uusi hihna paikoileen ja koittaa pyörittää, jos pyörii hyvin niin ei kun käyntiin.
Uus hihna ei maksa ku kymppejä, mut jos selviät noin pienellä, vaihda vesipumppu ja ohjuri.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

beetta julia kirjoitti:Hintaahan tolle on mahdoton arvioida, kun ei tiedä mitä on mennyt.
Voihan olla, että hihna on hypännyt vaan sen verran, ettei mäntä ole osunut ventiiliin. (et sanonu kalinasta mitää).
Uusi hihna paikoileen ja koittaa pyörittää, jos pyörii hyvin niin ei kun käyntiin.
Uus hihna ei maksa ku kymppejä, mut jos selviät noin pienellä, vaihda vesipumppu ja ohjuri.
Käsin pyörityskin voi vääntää venttiileitä jos jako ei ole oikein. Ei omakohtaista kokemusta mutta kaverilleni ilmeisesti kävi näin.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^^ Olihan tuo kone pyörinyt jutun mukaan paljonkin, niin että hampaita puuttuu. Käytännössä se tarkoittaa että joku määrä venttiileitä on vääntynyt. Usein kaikki 16, joskus vähemmän. Itsellä minimi on ollut 8kpl.
Kimmo

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jos 2 litraisen venttiilit käy, niin löytyy koko setti läpättyjä ehjästä kannesta jousineen ja kiiloineen ja nostimineen. Ja mikä parasta, niin melkein ilmaiseksi.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

no mulla paukahti sama auto Gatesin hihnalla ennenaikojaan ni Gates maksoi rempan ja hintaa osineen yli 2000 ekee. Öljyä alkoi kulumaan vitusti rempan jälkeen, joten veikkausta miksi alkoi syömään oilia ????????

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tuttavalle kävi samoin, eli öljynkulutus nousi nokkahihnan pettämisen ja kansiremontin jälkeen. Syyksi ilmeni mäntä joka oli painunut sen verran kasaan että männänrengas oli joutunut pinteeseen, eikä näin ollen tiivistynyt oikein. Seurauksena hirmuinen öljynkulutus. Tuli kuntoon käyttämällä männät pois, kalvamalla ahdistava rengasrako auki ja pistämällä uudet renkaat.

Mielenkiintoista kuulla tuosta tuosta hihnan valmistajan vastuun ottamisesta. Oliko isokin vääntö? Tuliko rahat tosiaankin valmistajalta vai ottiko korjaamo omaan piikkiinsä?

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Noinhan se monesti menee, kun hihna katkennu.
Otetaan kansi irti ja katotaan, ettei sylintereissa naarmuja, kansi remppa (jos sitäkään) ja äkkiä kiinni.
Oikeasti pitäs nostaa se kone pois kampiakseli ja männät pois, sylinterien hooonaus uudet männänrenkaat ja kampparin laakerit.
ja tuo kansi remppa kans.

Mut se on kova homma, niin ei sitä tehdä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

gatesillä on tosiaan tuo takuu joka korvaa valmistajan ilmoittaman vaihtovälin. Korjaamo takuuhan ei ole kuin puoli vuotta.

Kolme hihnan rikkoutumis tapausta olen laittanut takuu selvitykseen. Näistä yksi meni jopa läpi, mutta siinä tapauksessa tuote virhe oli helposti todettavissa. Kaksi muuta tapausta ei mennyt takuuseen, toisessa tapauksessa auton huoltokirjassa oli aukkoja.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Mun tapaus oli siis se, että muutamaa kuukautta ennen takuun loppua Gatesin hihnasarjan muovinen kiristin oli kulunut ja aiheuttanut hihnakatkoksen. Nykyään kiristin on metallia ja mulle oli vielä laitettu muovinen vaikka silloin myytiin jo metallisia.

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Alfred Romero kirjoitti:Jos 2 litraisen venttiilit käy, niin löytyy koko setti läpättyjä ehjästä kannesta jousineen ja kiiloineen ja nostimineen. Ja mikä parasta, niin melkein ilmaiseksi.
Eikös ne venat pidä aina läpätä kansikohtaisesti?

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Pitää toki että seeti istuu ja. Mutta tarkoitin että venttiilit on suoria ja hyväkuntoisia. Läpätessäni en vielä tiennyt, että nokkapukit olivat alfojen taivaassa...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin