Hieman 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Hieman 166:sta

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Olen tässä reilun vuoden harharetkien jälkeen ehkä palaamassa taas Alfan rattiin.
Ajatuksissa on ollut tuollainen 2.5 litrainen malli ja olen paria sellaista jo kokeillutkin. Noiden välillä on hieman valinnan vaikeuksia,koska molemmissa on paljon hyvää,mutta myös puutteita. Valinnan helpottamiseksi muutama kysymys ?

1. Kannattaako jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihtaa vesipumppu ja missä tuollaisen rempan saisi hyvin tehtynä ja paljonko se maksaa ?

2. Mistä noihin saa lisää virta-avaimia ja mihin hintaan?

3. Kuinka paljon noissa on normaali öljynkulutus ja mitä öljyä noihin kannattaa laittaa ?

4. Kuinka noissa on automaattilaatikko kestänyt ?

5. Kuinka paljon kalliimpi käyttömaksu on 2001 ja uudemmissa kuin alle 2001 malleissa ? (vanhemmissa kai se määräytyy painon mukaan ja uudemmissa päästöjen) ?

Markku

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

1. kyllä, esim. car pojat järvenpää n 600-900 eur koko remppa
2. autokeskus, riippuen avaimesta 200-300e/kpl + koodaus
3. Itsellä GTV:ssä noin litra kaksi per 10 tkm
4. Omassa 166 JTD:ssä on automaatti kestänyt hyvin, tosin eri kuin v6
5. En osaa sanoa.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

sitten vielä

6. Löytyykö jostakin englannin- tai suomenkielistä käyttöohjetta ko. autoon tai siis ainakin siihen ICS audio-ajotietokone-puhelin-navigaattori-sydeemiin ,kun ei tuo ranska oikein taivu :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

1. Kannattaa, itse vaihdatin 156:seen siellä teidän kylän autovaraosalla.

3. Ei mennyt V6:ssa juurikaan 10tkm vaihtovälillä. Itse ajoin Mobilin 5W-50:llä.

5. Painon mukaan n. 200e/vuosi ja päästöjen mukaan n. 300e/vuosi.

Selkeästi tukevamman oloinen auto kyllä kuin 156:nen. Onko muuten 2.5 litrainen paljon halvempi kuin 3.0? Kulutuksessa ei välttämättä ole eroa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,taloudesta löytyy 166 2.5v6 sportronic ajettu noin 200tkm.
Vaihteisto pelannut ihan ok,mutta kaiken kaikkiaan vikaisin alfa mitä meillä versus 164 330tkm&317tkm,gtv v6tb 210tkm.
+momon nahkapenkit
+kulkee hienostuneesti
+v6:sen vääntö
+muotoilu

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jaahas, taisi kaupat syntyä. Lykkyä auton kanssa! :)
Kimmo

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Näin pääsi käymään. Saattaa olla, että olisin kyllä päässyt helpommalla sen sinun yksilön kanssa, tästä kun huoltohistoria on pelkkien puheiden varassa.

Millähän saisi tummennuskalvot siististi pois laseista ?

kterkkila kirjoitti:Jaahas, taisi kaupat syntyä. Lykkyä auton kanssa! :)
:roll:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin. :lol: Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole. :silent:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin. :lol: Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole. :silent:
Lämpö tai pakkanen? Tahmainen liima helpompi raaputtaa pois jäätyneenä. Ei taida tosin pakkasöitä olla tarjolla ihan vähään aikaan. Jos kemikaaleihin turvautuu niin aluksi sytkärin bensa (se nestemäinen zippo tyylisiin) ja tenttu (sinol/marinol). Nämä eivät syövytä muovia eli kannattaa noita kokeilla ennen tinneriä, ksyleeniä etc. kovempia liuottimia jotka pehmentävät myös kumi ja muoviosat, eli tarkkana saa niiden kanssa olla.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin. :lol: Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole. :silent:
Lämmittämällä liima aktivoituu ja jää kiinni kalvoon eikä lasiin. 3M kalvostakin jää liimat pintaan ilman lämmitystä. Liimojen poistoon xsyleeniä.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jarsan kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin. :lol: Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole. :silent:
Lämmittämällä liima aktivoituu ja jää kiinni kalvoon eikä lasiin. 3M kalvostakin jää liimat pintaan ilman lämmitystä. Liimojen poistoon xsyleeniä.
Siis lämpöä voi(si) kokeilla niihin lasiin jääneisiin liimajäämiin. Samoin pakkasta.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Lämpöä siis kalvolle irroituksen yhteydessä niin liimat ei jää siihen lasiin lainkaan. Hiustenkuivaajalla pärjää. Siinä vaiheessa kun liimat on jo lasissa niin xsyleeni on oikea aine liimajäämien poistoon, eikä tarvi raaputella naarmuja lasiin.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Mitenhän kalvo lähtee takalasista rikkomatta lämmityslangat?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Zenery kirjoitti:sitten vielä

6. Löytyykö jostakin englannin- tai suomenkielistä käyttöohjetta ko. autoon tai siis ainakin siihen ICS audio-ajotietokone-puhelin-navigaattori-sydeemiin ,kun ei tuo ranska oikein taivu :)
Suomenkielinen, no aitoossa on. Tietysti.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Lontoonkieliset löysin jo netistä ja niillä kyllä pärjäilen,mutta olisitko halukas myymään suomenkieliset manuskat (kohtuu hintaan tietysti :) )
Pistä mailia tai PM-viestiä jos onnistuu.

kumimuumi kirjoitti:
Zenery kirjoitti:sitten vielä

6. Löytyykö jostakin englannin- tai suomenkielistä käyttöohjetta ko. autoon tai siis ainakin siihen ICS audio-ajotietokone-puhelin-navigaattori-sydeemiin ,kun ei tuo ranska oikein taivu :)
Suomenkielinen, no aitoossa on. Tietysti.
:-D

Vastaa Viestiin