Alfa 147 TS vihellys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kapirex
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2010, 16:38

Alfa 147 TS vihellys

Viesti Kirjoittaja Kapirex »

Moro

Edellisessä Alfassa selespeed 147 oli samaa vikaa, mutta asia ei koskaan selvinnyt, kun auto meni vaihtoon. Eli nyt myös nykyisessä TS 2.0 147:ssa kuuluu kierroksilla 1400 nopea "kiljahdus" / "metallimainen vinkuna" auto myös viheltää/ ujeltaa kimeästi kierroksilla 2000-2300. Muuten en mielestäni ääntä kuule. Kuuluu sekä vapaalla että kuormituksessa. Mistähän moinen voisi johtua? Lueskelin foorumeita ja siellä veikkailtiin samankaltaisissa tapauksissa vesipumppua ja sitten jotain "tensioners". Tekninen englantini on puutteellista :-D Autolla on ajettu 22tkm ja ostettu 2008, eli takuuta vielä voimassa.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Aika vähän kilometrejä, ja aika erikoisen kuuloinen ilmiö. Ei havaintoja moisesta (147 ts -06 56tkm.)
Taitaa olla takuukäynnin paikka. Jos autosta kuuluu metallista vinkunaa, ei varmaankaan kannata kovin pitkään moista ominpäin pähkäillä.
Vesipumppu voisi tietysti olla yksi syyllinen. Epäilyttää vain tuo alhainen kilometrimäärä.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Voisikohan olla tuo pakosarjan kiinnityskorvake (vai mikä se nyt tarkalleen on), josta tässäkin ketjussa on keskusteltu. Pari muutakin ajatustenvaihtoa on aiheesta käyty, mutta en nyt äkkiä löytänyt.

EDIT: tuossa toinen ketju aiheesta, josko kuulostaa yhtään tutulta.

Kapirex
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2010, 16:38

Viesti Kirjoittaja Kapirex »

Korjauksena, että tuo ääni tosiaankin kuuluu 2500-3000 kierroksella tuon 1400 lisäksi. Eli voisi hyvinkin olla tuo pakosarjan kiinnityskorvake. Pitänee käydä Autokeskuksessa kyselemässä, jos voisivat nopiasti katsoa. Kiitos vastauksista jo tähän asti.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Nyt kun Autokeskus ei vaivautunut vikaa tutkimaan niin voisiko tuon mahdollisen pakosarjan kiinnikkeen murtumisen tarkastaa itse ja miten?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Nappaat pakosarjan lämpösuojan irti ja kurkit sinne katalysaattorien ja lohkon väliin. Linkistä selviää miten pakosarja on lohkoon tuettu.

http://www.ebspares.co.uk/PNF/PNF.cfm?i ... 94f2946563[/img]

Vastaa Viestiin