SW:n takalasinpyyhkijä reistailee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

SW:n takalasinpyyhkijä reistailee

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Takalasin pyyhin nilkutti nyt viimeisen kerran vuoden sisällä. Kahteen otteeseen voitelin/ruiskutin päältä päin kaikenlaista notkistusainetta ja sain pelaamaan.
Tämän viimeisen pyyhkäisyn jälkeen en ole ehtinyt edes sulaketta katsomaan, vai olikos sillä edes omaa sellaista. Vieläköhän tuota on mahdollista tekohengittää vai pitäiskö tilata uusi moottori? Entä onko tuo suuritöinen vaihtaa, verhoilua varmaankin pitää purkaa jne. Onko jollain heittää vinkkejä tai kokemusta moisesta ongelmasta?

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Täällä sama vika. Voitelulla sain tekohengitettyä jonkun aikaa mutta enää ei sekään auta, moottori tuntuu aika voimattomalta. Taitaa olla yleinen vika, aika paljon näkee takalasin pyyhkijöitä pystyasennossa.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Akseli ja akselin suojaputki on ruostuneet yhdeksi puuksi. Materiaalit on väärin aikanaan valittu ja tällaisia ne sitten. Elvyttäminen on turhauttavaa, kokemusta on. Oli päässyt kyllä jo aika pahaksi.

Osta uusi, josko Heikka näitä olisi jo saanut varastoon?
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jep, tuota ongelmaa on myös 166:a ja 155:ssa, olen kaikissa autoissa (166, 156, 155) irroittanut pyyhinkoneiston purkanut nivelet puhdistanut ja rasvannut, tällä huollolla pelaavat sitten kiitettävästi, kumma kyllä 164:ssa tätä ei ole tarvinnut tehdä, 164:ssa muutenkin näyttää pyyhinkoneisto aika järeältä verrattuna uudempiin, tässäkö syy?

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onko 164:sesta ja 166:sesta olemassa farkkua :roll: tai siis takalasinpyyhintä näissä.
Eikös 166:n farkku ole kappa SW?
Mutta juu 156:sen akselin ja rattaiston purin, ja syyksi osoittautui tuo läpivienti tiiviste/o-rengas.
Se perhana oli kerännyt itseensä tauhkaa, ja vuotanut vettä akseliin => jumiin.
Puhdistus, ja akselin läpivienti täyteen vaseliiniä toimii edelleen.

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Hyvä juttu kuulla että tuo vaseliini toimii! Tätä töissäkin yksi kokenut asentaja suositteli.
Enpä taida alkaa turhaan ostelemaan uutta moottoria, kun tarvii vaihdattaa eteen uudet iskarit. Harmi vaan kun vaihdatin taakse juuri uudet, enkä sitten nuukuuttani vaihtanu koko kierrosta. Mutta tuskinpa tuossa työssä hinnan suhteen suuria eroja olisi ollut.
Olikos tuossa irroittamisessa mitään erikoista, mitä pitäisi ottaa huomioon?

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eipä oikeastaan.
Nätisti vaan kaikki auki ja se pyyhkijän akseli käteen.
Akselin ujuttamisessa saa sitten olla varovainen jos se on "yhtä puuta"
Putsaa siitä ruosteet ja vaihtaa sen o renkaan jos se on mennyt pahaksi.

Vastaa Viestiin