Todelliselle Alfa-taitajalle olisi käyttöä ...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
matisse
Viestit: 26
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Todelliselle Alfa-taitajalle olisi käyttöä ...

Viesti Kirjoittaja matisse »

Halutaan Selespeed vaihteiston asiantuntija - korvausta vastaan - laittamaan Alfa Gt kuntoon. Löytyisikö? Autokeskuksella auto ollut nyt jo 2 päivää, eikä edes vaihde ole vielä vapaalla, moottorin käynnistä puhumattakaan. Odotan vielä maanantain, sitten on etsittävä uusi paikka. Missäköhän ne tosi osaajat ovat? Kuitenkin ko. vaihteistoa on useita käytössä ja työstettyinä pitkin valtakuntaa ...

M
Kiitos jo etukäteen ja antoisaa päivää kaikille ...

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kerro nyt vähän, että miten alkoi oireilemaan? Laatikon päällä oleva liitin saannut kosteutta?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

^Alfan omistaminen voi ajaa epätoivoon, on käynyt mullekin kerran :) (Airbagin valo ei sammunut vaikka kaikki mahdolliset vikapaikat oli tarkastettu, kokeiltu uutta ecua ja muistaakseni mittaristoakin... Valohan oli syttynyt ensimmäisellä käynnistyksellä kotipihassa sen jälkeen kun auto oli Saksasta haettu joten rekisteröintikatsastus oli tekemättä ja fiilis oli vähän semmonen että on tullut iskettyä kätensä p*skaan. Lopulta kyse oli vaan siitä ettei testeri jolla ecun kanssa oli yritetty jutella ollut jostain syystä yhteensopiva ecun kanssa.)

Veljellä oli vuoden verran 156 2.0TS Selespeed, sitä huollettiin Automilanossa ja aina se sieltä toimivana lähti. Itsellä oli muuten samaan aikaan samanlainen auto manuaalina, itse laatikko noissa oli käsittääkseni sama, ja Selespeedillä pysty vaihtamaan vaihdetta alaspäin käyntinopeuksilla joilla ei olisi tullut mieleenkään tehdä samaa manuaalilla. Eikä edes kuulostanut siltä kuin hammaspyöriä sorvattaisiin, oma sydän kyllä vuoti verta pelkääjän paikalla istuessa. Tuohon Selespeed-yksilöön sitten vaihdettiinkin tuon vuoden aikana laatikko ja oli siinä jotain muutakin ohjelmaa. Saksalaiset olis varmaan ohjelmallisesti rajoittaneet hieman käyttäjää, mutta toisaalta sillä tyylillä saa aikaseks lähinnä vagineita.

Nmt
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Helmi 2007, 18:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Nmt »

Lähteekö selen pumppu surisemaan kun aukaiset kuskin oven?
Itsellä oli samaa vikaa tuossa aiemmin ja vika löytyi akun edessä olevasta releestä.
Liittimien puhdistus ja uusi rele kustannukset 6€.
Auto kylläkin 156 sele...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Pari anturia löytyy vaihdelaatikon päältä, jotka haistelevat vaihteiden toimintaa. Jos viallisia, ei vaihteet pelaa tai auto käynnisty. Lähtisin niistä liikkelle.

foster
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 23:53
Paikkakunta: jyväskylä

156 gta vika koodi

Viesti Kirjoittaja foster »

elikkäs olen uusi täällä. ja ensinmäinen alfa alla. 04-vuosi mallia 3,2 v6 ajettu kohta 150 tkm.auto ollut käytössä pari viikkoa. airbag valo sytty toisena iltana jo palamaan. ja nyt löyty vika koodi p0606 ecm/pcm prosessor fault. ohje kirjaa ei ollut auton mukana. se on tilattu mutta ei tietoa millon saan sen ja sekin on englannin kielinen. ja sitten vielä omituista kolinaa alusta pitää. mut taitaa olla aika perinteinen ongelma mitä nyt täällä olen juttuja lukenut.

Vastaa Viestiin