Eri JTD Mallit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Eri JTD Mallit

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi

Mistä eroittaa eri 1.9 JTD mallit? Niitä näyttäisi olevan 3 eri tehoista konetta?

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kaksi löytyi, eli kolmas malli oli muistaakseni 105 hv

AR37101 (110 hv)
937A2.000 (115 hv)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

jartuo kirjoitti:Kaksi löytyi, eli kolmas malli oli muistaakseni 105 hv

AR37101 (110 hv)
937A2.000 (115 hv)
Oma on 2005 1,9 JTDm, jossa rekisteriotteen mukaan 110KW, eli 150hv
Tämä on tietääkseni maahantuojan 140 heppaisesta vrittämä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Noi on 8V, sittenhän löytyy 150hp 16V Multijet, ja oliko niitä vielä 140 heppaisenakin.

E: Hidas..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

löytyy aika monta:

105
110
115
140
150
170

ja suomessa myytiin jotain 140 virityspakettia jossa oli 150...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Näyttää 147/159 löytyvän myös 1.9 8V JTD 120 heppaisena.

Missä Alfoissa tuota 170 heppaista löytyy/on löytynyt? Vai onko sama kuin GT:n 166hp?

Kivasti vaihtoehtoja :mrgreen:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

105-110hv 8v aika lailla samoja koneita. 115hv eri ahdin, suuttimet yms. mutta edelleen 8v. 120hv aika lailla sama tämän kanssa. 140-150hv 16v versioita. jokos fiiatti on ottanut ohjelmaan tuplaturbo 1.9 jtd:n ? ainakin saabissa on jo käytössä. :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

jokos fiiatti on ottanut ohjelmaan tuplaturbo 1.9 jtd:n ? ainakin saabissa on jo käytössä.
Juu, Saabissa on tosiaan se 180 heppainen versio ja ymmärtääkseni Fiat konsernin tuotteisiin tulee käyttöön 190 heppainen versio. Fiat konsernin missään laitteessa ei tuota konetta ole vielä saatavilla. Lancia Delta lienee ensimmäinen missä on tuo kone keulilla.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tarkistin oman auton version=AR37101 (110 hv)
Ei haittaa hyvin tuollakin ehtii

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti: Missä Alfoissa tuota 170 heppaista löytyy/on löytynyt? Vai onko sama kuin GT:n 166hp?
170 heppasta on 147 Ducati Corse ja GT Black Line III malleissa Q2sella varustettuna...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Eri JTD Mallit

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jartuo kirjoitti:Moi

Mistä eroittaa eri 1.9 JTD mallit? Niitä näyttäisi olevan 3 eri tehoista konetta?
Jatketaas topiccia,

Mistä tunnistaa 10v ja 20v koneet päällepäin kun 2.4 kyseessä? Mistä vuosimallista eteenpäin 20v?

Näkyy olevan ainakin 136, 140, 150 ja 175hv versioita olemassa? Onko muita ja mitä eroja noilla?

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

136hv ( 130hv jossain malleissa ilmoitettu ) on tavallisella hukkaportti ahtimella ( ihin tekemä )

140hv ja 150hv versiot ovat garrett vnt -ahtimilla.


175hv versio on eka 20v malli, siinä ahtimena garretin gt2256vnt
vääntö 385nm.
muistaakseni 166 alfassa oli tarjolla tästä automaatti versio, jossa
vääntö oli rajoitettu pienemmäksi ( n. 350nm )

tunnistaa helpoiten siitä, että 156 malleihin tuli 20v koneet faceliftin yhteydessä :wink:

166 alfasta en sitten olekkaan varma, mutta ainakin tehoista tietää heti, kumpi kyseessä :wink:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös se 20v lue siinä moottorin päälikannessakin? Minusta tuo tuli sekä 156:een että 166:een faceliftin mukana.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ok, niin vähän arvelinkin.

Sekoitti vähän ajatusmaailmaa kun nettiautosta löyty Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-Jet '01 :crazyeyes:

Mutta ehkä tossa(kaan) ei myyjä tiedä mitä myy....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei taida tietää. Mielestäni tuossa vuosia Sports Car Centerissä myynnissä olleessa 166 JTD:ssäkin luki ilmossa pitkään 20v, nyt on näköjään päivitetty kuntoon.

Se 166 saattais vaikka lähteä sopivasti, olisivat jo puolitoista vuotta sitten mielellään kuunnelleet tarjouksia... Jostain syystä ei vaan tuntunut yhtä käteen sopivalta kuin 156 2,4.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei taida tietää. Mielestäni tuossa vuosia Sports Car Centerissä myynnissä olleessa 166 JTD:ssäkin luki ilmossa pitkään 20v, nyt on näköjään päivitetty kuntoon.

Se 166 saattais vaikka lähteä sopivasti, olisivat jo puolitoista vuotta sitten mielellään kuunnelleet tarjouksia... Jostain syystä ei vaan tuntunut yhtä käteen sopivalta kuin 156 2,4.
Hintaahan tuossa sports car centerin vehkeessä on puolet liikaa...

Jaa se on ollut jo niin kauan myynnissä?

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Kauan myynnissä ja vikainen peli...

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

Kerran 175 heppaisella 156:sella olen ajanut ja vaikutti melko tehokkaan oloiselta...
Dieseliä kun olen suunnitellut ja mielessä pyörinyt 140/150HV JTD 156 tai 166.Esim. UPsolute lupaa 2.4 140HV 304NM JTD koneelle lastun kanssa 173HV ja 382NM.Nuo lukemat ovat tietysti yläkanttiin,mutta osaisikohan joku diesel-alfisti kertoa,että pääsisiköhän 2.4 140 hepoisen koneen lastuttamalla edes lähelle 156 2.4 JTDm:ää näin perstuntumaa ajatellen :lol:
Vai olisiko parempi laittaa muutama € enemmän ja hommata 1.9 JTDm 150HV ja lastuttaa se (182HV 360NM..) :silly:
Alfa Romeo-Superproduzione

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pikkis77 kirjoitti:Kauan myynnissä ja vikainen peli...
mitä vikoja? Tuohan alkaa kiinnostamaan...

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

!59:n jtdm malleissa on isommassa kaksi putkea takana. Siinä pienemmässä (1,9) ei kai ole.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Q-System kirjoitti:pääsisiköhän 2.4 140 hepoisen koneen lastuttamalla edes lähelle 156 2.4 JTDm:ää näin perstuntumaa ajatellen
Pääsee, mutta kauanko se kestää on eri asia (turbo, vetarit, vauhtipyörä jne.). Ainakin tuon kymppivenaisen ronkkimisessa osaa nimimerkki Zulak auttaa.
alfa 156 v6 kirjoitti:mitä vikoja?
Ei siinä muistaakseni mitään maata mullistavaa ollut. Sähköpenkit ja -peilit pimeänä, radio kyseli koodia ja jotain muuta samaa luokkaa. Auto ei ollut huippusiisti mutta en nyt menisi kovin rähjäiseksikään haukkumaan, tuo väri vaan on vähän arka. Eikä muutenkaan meikäläisen makuun, siis väri.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

Joo-o,lueskelin vanhoja topiceja noista dieselien lastutuksen tuomista ongelmista :shock: Parempi pysyä vanhassa kunnon V6:sessa ja odotella 159 kiisselien halpenemista...Sitä odotellessa vois vaikka 166 3.0 olla kiva,eihän se kulutuskaan varmaan niin hirveä ole mitä puhutaan
:mrgreen:
Alfa Romeo-Superproduzione

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:mitä vikoja?
Ei siinä muistaakseni mitään maata mullistavaa ollut. Sähköpenkit ja -peilit pimeänä, radio kyseli koodia ja jotain muuta samaa luokkaa. Auto ei ollut huippusiisti mutta en nyt menisi kovin rähjäiseksikään haukkumaan, tuo väri vaan on vähän arka. Eikä muutenkaan meikäläisen makuun, siis väri.
Joo, kävin katsomassa. noiden lisäks ISO lätäkkö öljyä lattialla, paisari tyhjä jäähdytysnesteestä, konepelti eri värinen kuin muu auto, kylki peilas jotenkin kummasti, kuskin penkin reuna lässähtäny ihmeesti noille kilometreille, huonot renkaat alla.... noin pikavilasulla. hintaa liikaa... Ihme vaikka ei tee kauppaansa :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onkohan tuo Sport car centerin 166 sama yksilö jota kävin siellä katsomassa kun mulla oli vielä itsellä 156. Taisi olla Italiasta tuotu yksilö.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

KJS kirjoitti:Onkohan tuo Sport car centerin 166 sama yksilö jota kävin siellä katsomassa kun mulla oli vielä itsellä 156. Taisi olla Italiasta tuotu yksilö.
Helposti. Kävin muistaakseni '07 katsomassa tuolla vanhempaa GT Masea, ja kyseinen 166:n oli myytävänä. Samaan aikaan oli tuoreimmasta päästä oleva hopeinen 156 2,5 SW, joka oli vähintäänkin pendolinon alle jäänyt.. (samoin kuin Maseratikin). Ihme, että autot seisoo.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

KJS kirjoitti:Onkohan tuo Sport car centerin 166 sama yksilö jota kävin siellä katsomassa kun mulla oli vielä itsellä 156. Taisi olla Italiasta tuotu yksilö.
Sama peli melko varmasti...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

gfj-365 kirjoitti:136hv ( 130hv jossain malleissa ilmoitettu ) on tavallisella hukkaportti ahtimella ( ihin tekemä )

140hv ja 150hv versiot ovat garrett vnt -ahtimilla.
Korjataan nyt sen verran, että 136 hv JTD on kyllä jo VNT-ahtimella (Garrett VNT25) Vanhemmissa kone versioissa, esim. Kappassa on noita hukkaportillisia...

10V dieseleiden eroista löytyy melko kattavasti faktaa tältäkin foorumilta.

20V koneen erottaa tosiaankin moottorin suojamuovin tekstistä ja mikäli tuo puuttuu, niin venttilikopasta erottaa selvästi tuplat nokka-akselit ja suuttimet niiden välissä.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
pikkis77 kirjoitti:Kauan myynnissä ja vikainen peli...
mitä vikoja? Tuohan alkaa kiinnostamaan...
Auto on seissyt tuolla jo 2-3 vuotta. Tuolloin kun kävin niin pyysivät siitä 17 000€, tarjosin 15000, eivät myyneet. Auto ei lähtenyt käyntiin omalla akulla vaan työnsivät sen käyntiin. Koeajon aikana sähköpenkit kuolivat, sanoivat että sähkäri on jo tilattu mutta ei ne toimi tänäkään päivänä. Myös sähköpeilit ovat kuolleet... Mittarissa 121 000 km ja 120 000km huolto tekemättä. Eivät suotuneet tulemaan huollossa tai hinnassa vastaan. Autoon oli kuulemma tehty jokin huolto joka maksoi useamman tonnin mutta eivät muistaneet mitä eikä kuitteja ollut, ei myöskään leimaa huoltovihossa. Vähän ajetuksi nokka ja nokkapelti täynnä kiven iskemiä(kuin haulikolla ammuttu). iskemiä paikattu maalitipoilla joka vähän eri väristä.
Pieniä vikojahan nuo, mutta ärsyttäviä kun nokan näkee kokoajan ja sähköviat ilmoittaa itsestään kokoajan kun ajaa...
Silloin ei ainakaan maininneet että olisi ollut tuonti. Iskemistä päätellen olisi ajettu 200 000km

Vastaa Viestiin