V6 koneiden imuputket
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
V6 koneiden imuputket
Tuli turbo GTV:stä irroitettua moottori, ja ajatuksena oli että laittaa nyt samalla sitten kuntoon muutaman muunkin häiritsevän asian. Ja suurin ongelma on noi imuputket, jotka on menty maalaamaan hopeisiksi
Jos tuohon lähtisi "uusia"käytettyjä hakemaan niin minkä koneiden putket pitäisi sopia? Ja onko noissa halkaisijoissa eroa, samallahan siihen vaihtaisi isommat?
Jos oikein ymmärsin Muukkoselta niin 164:sen 24V koneessa on putken alapäät erilaisella kiinnityksellä, kiinnityspultit eivät ole linjassa putken keskikohdan kanssa, niinkuin ne näyttäisi tuossa 12V turbossa olevan. Halkaisija oli sama.
Sopiiko tuohon vain 12V koneen putket? Sopiiko vaparin?
Jos tuohon lähtisi "uusia"käytettyjä hakemaan niin minkä koneiden putket pitäisi sopia? Ja onko noissa halkaisijoissa eroa, samallahan siihen vaihtaisi isommat?
Jos oikein ymmärsin Muukkoselta niin 164:sen 24V koneessa on putken alapäät erilaisella kiinnityksellä, kiinnityspultit eivät ole linjassa putken keskikohdan kanssa, niinkuin ne näyttäisi tuossa 12V turbossa olevan. Halkaisija oli sama.
Sopiiko tuohon vain 12V koneen putket? Sopiiko vaparin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
164 12v:ssä, 155 v6:ssa ja lancia thema 3.0 v6:ssa ainakin on samat putket. Kaikki on saman kokoisiakin, pieniä.
Mahtaisiko olla peräti kaikissa poikittain asennetuissa 12V koneissa samalla halkaisijalla??? (mutu)
Vaparin putket sopii, omassa juurikin 164:n putket kun omat oli vähän saaneet korroosiota itseensä.
Mahtaisiko olla peräti kaikissa poikittain asennetuissa 12V koneissa samalla halkaisijalla??? (mutu)
Vaparin putket sopii, omassa juurikin 164:n putket kun omat oli vähän saaneet korroosiota itseensä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kävisikö nämä esim.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15501
Edit. eihän noi sopinutkaan siihen vanhempaan koneeseen, jos vaikka lukisi koko jutun ennen kuin rupee vastailee
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15501
Edit. eihän noi sopinutkaan siihen vanhempaan koneeseen, jos vaikka lukisi koko jutun ennen kuin rupee vastailee
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Kuulostaa asialliselta Just kuin omassaEpezi kirjoitti:Ehei.
Kyllä ne pitää kromia olla. Venakopista ja painekotelosta tulee mustat
tuolta "uudet" torvet:
http://cgi.ebay.de/6x-Ansaugrohr-3-0i-A ... 240%3A1318
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Garrett
- Viestit: 419
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Opastava threadi
Sama juttu käynyt myös minun mielessäni, eli isompien imuputkien vaihto (sitten joskus, ehkä)
Onkos kellään noita imuputkia vierekkäin, eli sekä 12V ja 24V:n putkia. Ovatko putket saman pituiset, eli muuten menisi, mutta laippojen pulttien väli on eri? Onko missään tarkkaa mitoitusta, eli mahtuuko edes 24V putkien laippoihin koneistamaan uudet reiät?
No sitten vielä härskeimpänä off-topicina. Kuinka 24V (Esim 2,5) kansi istuu 2.0 Turbokoneen lohkon päällä?
Sama juttu käynyt myös minun mielessäni, eli isompien imuputkien vaihto (sitten joskus, ehkä)
Onkos kellään noita imuputkia vierekkäin, eli sekä 12V ja 24V:n putkia. Ovatko putket saman pituiset, eli muuten menisi, mutta laippojen pulttien väli on eri? Onko missään tarkkaa mitoitusta, eli mahtuuko edes 24V putkien laippoihin koneistamaan uudet reiät?
No sitten vielä härskeimpänä off-topicina. Kuinka 24V (Esim 2,5) kansi istuu 2.0 Turbokoneen lohkon päällä?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- kterkkila
- Viestit: 2387
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
2.5 24V kansien laittamista tuli pohdittua jossain vaiheessa, mutta en kuitenkaan tutkinut hommaa loppuun asti. Sen verran kuitenkin että pyysin mattijus:a ottamaan kuvat 2.5 kannesta, jonka perusteella arvioin että venttiilit ehkä sopisivat toimimaan myös 2.0 putkien kanssa ja että tiivistyskin varmaan onnistuisi.
Mietin tuon 2.0:n kanssa josko olisin laittanut siihen 2.5 putket. Siitä olisi tullut kätevästi 2.4-litrainen ja puristuksetkin muistaakseni sopivasti 8.5:n paikkeille. Juttelin asiasta myös yhden Norskin kanssa, kun hän oli tehnyt 3.0 putkien, mäntien ja kansien kanssa omastansta 2.7-litraisen ja ajeli jollain 1,5 barin paineilla. Rutut tuossa versiossa jäävät kylläkin vähän turhan alas, alle seiskaan..
Siinä vähän päänvaivaa.
Mietin tuon 2.0:n kanssa josko olisin laittanut siihen 2.5 putket. Siitä olisi tullut kätevästi 2.4-litrainen ja puristuksetkin muistaakseni sopivasti 8.5:n paikkeille. Juttelin asiasta myös yhden Norskin kanssa, kun hän oli tehnyt 3.0 putkien, mäntien ja kansien kanssa omastansta 2.7-litraisen ja ajeli jollain 1,5 barin paineilla. Rutut tuossa versiossa jäävät kylläkin vähän turhan alas, alle seiskaan..
Siinä vähän päänvaivaa.
Kimmo