Moottorinvaihdon yhteydessä mietin, mikä tarkoitus on tuolla linkin kuvassa näkyvällä gtv:n koneessa olevalla kannesta pakosarjaan menevällä pienellä putkella. 156:en pakosarjassa tätä ei ole.
Ja ajatuksena on laittaa vapaavirtaussuodatin tuon ilmanputsarihässäkän sijaan, onko kokemuksia? Ja mikähän on tuon imupuken puolivälissä olevan "säiliön" merkitys, ilmeisesti voi heittää mäkeen?
Se putki pakosarjasta menee kannen läpi EGR-venttiilille, ja edelleen imupuolelle. Se oli ensimmäisissä 2.0 16v moottoreissa GTV/Spider ja 155-malleissa.
Kunhan tukit sen kanavan, muuten tulee ilmavuoto imusarjaan. EGR-ohjausventtiilin liittimen irroitus tosin saattaa aiheuttaa vikatiedon? On kyllä niin vanha järjestelmä, että kuinkahan mahtaa olla, ja voihan sen venttiilin jättää liittimen päähän kiinnikin.