Sopiiko vanhakoppaisen 33:n etupuskuri heittämällä -91:een?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Sopiiko vanhakoppaisen 33:n etupuskuri heittämällä -91:een?

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Tämä kiinnostaa nyt. Sama homma oikeastaan takapuskurin kanssakin. Nuo kolmoskoppasen möhkäleet on aika rumat, ja voisin kokeilla vähän "faceloweringia".

Onko joku kokeillut itse? Jos, kerro kokemuksista!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oli sen verran mielenkiintoinen kysymys, että tuossa alle minutin hakutuloksella päätelmä, että ei mene ihan heittämällä.

Kuvakin olisi kiva nähdä kyllä, jos joku osaava vaikka photoshoppaisi :shock:

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Minulla pysyy kyllä photoshoppi tarpeeksi hyvin kädessä että tuon modin voin sillä rakentaa. Pitänee vain etsiä aikaa ja tarpeeksi hyvät lähtökuvat.

Kiitos Rolle threadista. Ei oikeastaan yllätä että joku muukin on saanut saman idean. Enemmänkin yllättää että sitä ei ole vielä kukaan Suomessa tainnut kokeilla...

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Sorri, mutta tämä on :crazyeyes:
Nothing beats cubic inch

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

TestarosaFinland: Voi kuulostaa ja vaikuttaa oudolta, mutta serie 3 ei mielestäni ole kauhean onnistunut ulkonäöltään. Varsinkin keula on aika ruma. Alfalla päivittivät sen aikanaan siksi, että auton ulkonäkö saataisiin vastaamaan 164:n ulkonäköä. Ja lopputulos oli että 164 näyttää kaikkien näiden vuosien jälkeenkin erehdyttävästi peugeotilta ja 33 valitettavasti lähinnä samaralta tai scodalta.

Koska auto on minun, voin tehdä sille mitä haluan. Ja ajatuksessa on vaihtaa siihen pyöreät lyhdyt ja pienemmän etupuskurin.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Toki jokainen saa tehdä autolleen vaikka mitä, voi myös polttaa sen jos siltä tuntuu. 164 näyttää Peugeotilta ja 33 Samaralta? :crazyeyes: Se on kyllä jotain uutta... Onko III serie 33 on Pininfarinan käsiala vai ihan alfan?
Nothing beats cubic inch

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

TestarosaFinland: Pininfarina tunnustaa ainakin sivuillaan tehneensä vain 33 sportwagonin designin. Nuo faceliftit taitaa useimmiten olla tehtaiden omia "paranteluja".

Älä käsitä juttujani väärin. Omistan serie kolmosen (kaksi, jos edellisen raato lasketaan), ja se ON hieno auto. Nokka vaan ei näytä minun silmääni hyvältä. Ja jos sitä jossakin vaiheessa modifioin, pidän kyllä huolen siitä että alkuperäispalikat ovat tallessa ja auton saa palautettua alkuperäiseen asuunsa. Aie olisi joskus vielä museorekisteröidä tuo.

Vertaapa alfa 164:n sivuprofiiliapeugeot 605:n sivuprofiiliin

Serie I 33 on designtuote, ja sen kyllä näkee kokonaisuuden mittasuhteista. Valitettavasti sama ei päde serie III:een. Aika poikkeuksetta faceliftmallit onkin huononnuksia, tehtaasta riippumatta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Anssi kirjoitti:lopputulos oli että 164 näyttää kaikkien näiden vuosien jälkeenkin erehdyttävästi peugeotilta
Viilataan vähän pilkkua ja korjataan tuo lause että Peugeot näyttää erehdyttävästi 164:lta :wink:
Viimeksi muokannut Epezi, 10 Huhti 2008, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
Niin on :wink:

Niin kuin tiedetään, kauneus on katsojan silmissä, itse ainakin pidän III serie 33 kauniimpana kuin se alkuperäinen, mutta makuasia se on. Kyllä se 605 sivulta muistuttaa 164:sta, mutta tässä alkaa ja loppu niiden yhtenäisyys. Vaikka pidän että alfa on mahdollisimman alkuperäisessa kunnossa niin olisi mielenkiintoista nähdä sinun projektin lopputuloksen :)
Nothing beats cubic inch

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Eipä tuo nyt oikeastaan vielä ainakaan mikään projekti edes ole. Ajatusleikki ennemminkin. Ja ihan mukava serie 3:lla on ajella vaikka keula on originaalikin. Ei se niin ruma ole että ajamisesta nauttimista haittaisi. :lol:

Ja serie 3:n sisusta on kyllä selkeästi onnistuneempi kuin serie 1:n. Omasta mielestäni siis. Samaten perä on kolmosessa kokonaisuutena toimivampi. Spoilerin kanssa varsinkin.

Keulan peukalointiajatus lähti itämään edellisen autoni kanssa, kun sen valot oli ihan onnettomat. Lisäksi madallussarja aiheutti sen, että pariin otteeseen tuli otettua kontaktia katukiveyksen kanssa parkkeeraustilanteessa. Nykyisellä ei noita ongelmia ole ainakaan vielä ollut.

Jos tuo modifikaatio jossain vaiheessa etenee käytännön toteutukseen asti, lupaan aloittaa projektithreadin heti kun homma käynnistyy.

Epezillä on hyvä pointti. Pösö saattaa hyvinkin olla se, joka tuli Alfan jälkeen.
:-D

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Ihan mutu-tuntumalta heitän, mutta mielestäni oon jostain lukenu, et 3 serie on bertonen käsialaa...

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Ykköskopan suunnitteli Centro Stile Alfa Romeolla Ermano Cressoni, Pininfarina stailasi farmarin. Faceliftien tekijöistä en löytänyt erikseen tietoa, mutta veikkaisin Centro Stileä noissakin.

Pininfarina, Bertone ja vastaavat on aika kalliita pajoja, ja niitä hyödynnetään kai yleensä lähinnä silloin kun haetaan autoon kokonaislinjoja.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Samoilla linjoilla olen, mitään mainintaa ei missään löytynyt suunnittelijasta. Veikkaan jotain kesäheinää, vaikka auto onkin mielestä erittäin hyvän näköinen.

Series II oli ensimmäinen Alfa mitä tuli ajettua, ja Series III mitä tuli omistettua :-D Joten joskus vielä täytyy jompikumpi hankkia, ei vain ole mikään keräilyauto ja hyväkuntoiset alkaa olemaan omistajiensa silmäteriä..

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Centro Stile on ainoa mitä minä olen nähnyt mainittavan kolmoskopan suunnitteluun liittyen. Ei valitettavasti löydy nyt mitään lähdemateriaalia, mutta mielestäni olen lukenut tämän jostain muualtakin kuin tunnetusti aina oikeassa olevasta internetistä. Mitään suunnittelijan nimeä en ole nähnyt.

Samoilla linjoilla myös sen suhteen, että faceliftit harvoin ovat onnistuneita. Mutta tuo kolmoskoppainen 33 on omaa silmää miellyttänyt aina huomattavasti enemmän kuin aikaisemmat, ja siksi itsellekin piti aikanaan saada nimenomaan sellainen. Itse en lähtisi tuota peukaloimaan (tai sanotaan että en olisi tullut ajatelleeksi tällaista vaihtoehtoa), mutta tällä en tarkoita tuomita otsikon projektia.

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Siksi minäkin aikanaan kolmoskoppaiseen päädyin. Milellytti silmää. Ja sitten koko kehoa, kun pääsin koeajamaan sellaisen.

Se ei silti tarkoita etteikö aina voisi parantaa. Nykyisellään silmää miellyttävät enemmän vanhempien alfojen keulat, etenkin sprintin / gtv6:n keularatkaisut. Ja tällainen modaus ei ehkä olisi niinkään tuningia, enemmänkin ajatusleikki siitä, millainen 33 olisi, jos vanhoissa ratkaisuissa olisi valojen ja puskurin osalta pitäydytty. Vaihtoehtoinen visio siis.

Eniten serie 3:n keulassa ärsyttää se, etten ole tähän päivään mennessä nähnyt yhtään autoa, jossa se ei näyttäisi pienistä muovinpaloista askarrellulta. Auto on muuten puhdaslinjainen, mutta keula on ihme piperrystä. Se ei mielestäni istu tyylillisesti muun auton linjaan. Ja varsinkin takaviistosta katsottuna etupuskuri on ihan järjettömän kokoinen. Vaikutelma on melkein se, kuin keulalla olisi pystyyn nostettu etukuormaajan kauha.

Sama auto näyttää paljon paremmalta kun puskurin ottaa irti. Kokonaisuus on heti sopusuhtaisempi.

Mutta nämä nyt on näitä makuasioita, joista ei tunnetusti kannata kiistellä. Ja tunnetusti aina kiistellään. :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä jos saisi valita, niin tuo 16V pata kaasareilla huippukuntoiseen Series II:seen olisi asiallinen paketti 8) Sprinttiin niitä on useampi laittanut, varmaan myös tuohon Series II:seen.

Kuva

Ja onhan siinä se 16V:kin.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

^ Tuo on kyllä uskomattoman maukas peli, vaikka oma, täysin subjektiivinen mielipiteeni onkin, että series 3 QV:n korisarjalla on ehkä kaunein "tavis"auto sitten 70-luvun. Pidän sekä keulaa, että perää erittäin onnistuneina. Ehkä suoraan takaa päin katsottuna hieman tönkkö, mutta silti. Ja ehdottomasti mustana kiitos :mrgreen:
I do my loving in the winter.

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Joo sen bertone-jutun taisin lukea joskus internetin ihmeellisestä maailmasta, paikkaansapitävyydestä en tiedä... :) Mutta minusta tuo vakiopuskin istuu tuohon autoon ihan hyvin, pyöreät lamput tuossa näyttäisi varmaan aika järkyttäviltä. 33 on sen verran "moderni" auto ja nuo pyöreät lamput olleet in jostain 80-luvusta alaspäin. Pidä se ihan vakiona, niin ne on siellä Alfallakin ajatellu :)
Ps. Joku sanoi, et keula on rakennettu jostain pienistä muovipaloista, niin se kyl pitää paikkaansa, ainakin jos katsoo niitä ihme lirpakkeita etuvalojen alapuolella.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Haluu kans tommoset Ronalin alut omaan kolmekolmoseen, taitaa vaan olla kiven alla ja vielä hinnakkaitakin. Missäköhän malleissa noita on ollut noin niinkuin vakiona? 164:ssä ainakin 5 pulttista versiota mutta entä 4 pulttista?
Joona Karimaa
____________

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Itseä miellytti tuo 2-koppanen sen verran aikoinaan, että piti purkaa 3:nen saadakseen 16V motti siihen. Harmittaa vieläkin, kun möin pois auton pari vuotta sitten. Samanlaista ajotuntumaa on hankala löytää nykyautoista.. :roll:

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Pannaan haaste: Jos joku luovuttaa minulle kakkoskoppaisen 33:n etupuskurin, lupaan asentaa sen omaan serie 3:eeni. Auto on menossa uudelleenmaalaukseen alkukesästä, joten siihen mennessä pitäisi saada puskurikin.

Jos homma viedään tappiin asti, voisin olla kiinnostunut myös serie 2:n etulokareista, helmoista ja takapuskurista.

Lisäksi kiinnostaisivat sprintin etuvalot sekä maski.

Hyväkuntoisista voisin jopa maksaakin. En älyttömiä, mutta rahaa.

Vastaa Viestiin