33, etuveto-> neliveto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SVuoti
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 19:30
Paikkakunta: Oulu

33, etuveto-> neliveto

Viesti Kirjoittaja SVuoti »

Tämmönen projekti on suunnitteilla, koska tuo farmari on tulossa tiensä päähän. Pellit on vaan kertakaikkiaan niin loppu. Tiedossa olisi etuvetonen vanhempikorinen sedani. Ajattelin heivata farkusta tekniikan siihen koska auton oma moottori on ainakin entinen, laatikosta en tiedä vielä. Tämänkin swapin on varmasti joku aikaisemmin tehnyt, jotenka: Onko operaatio bolt-on vai jotain aivan muuta? Tankin paikkaa varmaan joutuu muuttamaan, siirtämään kentien peräkonttiin tai jotain, mutta onko muita ongelmakohtia jota pitäisi huomioida?

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Onkos sedanin pohjassa valmista koloa kardaanille? Jos joudut sellasen itse väsäämään, niin tiedätkö, kuinka saat hoidettua tarvittavat jäykistykset tms.? Tai saatko leikattua farkusta suoraan sen tunnelin/käykö se suoraan/onko se mätä...? Tällanen tuli mulla mieleen.
I do my loving in the winter.

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Minulle ainakin joku väitti, että vaihdelaatikossa on ulostuloreikä valmiina, ja kardaanitunneli ym. löytyy jopa 33:Sen edeltäjästä, sprintistäkin. Varaosakaupassa (motonet) on pakarit ja jarruosat ym. erikseen 16v ja permanent 4 - malleille, joten kai se jotakin muutoksia vaatii takapäähän. Ainakin sprinttiä nelivedotettaessa pitää vissiin poistaa vararengaskaukalo.

Omaa kokemusta nelivedottamisesta ei ole, mutta eiköhän tuo tehtävissä ole.
Ja jos itseltä löytyy loota ja välitykset jo vanhasta, eiköhän tuo melko pitkälti ole pulttaa kiinni - operaatio.

SVuoti
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 19:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SVuoti »

Ookoota. Siis mullahan on ajossa vanhempikorinen neliveto, joka toimii ja kulkee, mutta pellit on entiset. Eli tästä saan kaikki neliveto-osat tohon sedaniin. Pitänee tutkia eperistä millasia tankkeja se ehottais.

kiltti_oon
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
Paikkakunta: kuopio

4x4

Viesti Kirjoittaja kiltti_oon »

kyllä mun mielestä sen neliko heittäminen käy just ihan vaivatta. Tosin tankin joudut vaihtaan ja sit pakosarja on toisenlainen. Ainakin mitä olen vertaillut omia alfoja pohjasta.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Sprint oli kylläkin Alfasudin ja myöhemmin 33:n "urheilullisempi" rinnakkaismalli, ei edeltäjä. Edeltäjä oli Alfasud.
TPP

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Kyllähän siihen pohjaan pitää kardaanille tehdä tilaa, viikonlopun homma. Näin Tiippanan puheiden mukaan. :?

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

youtube haku nin löytyy takavetoinen 33 :shock:

Vastaa Viestiin