Gtv ajonesto tms. päällä-ONGELMA RATKAISTU

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Gtv ajonesto tms. päällä-ONGELMA RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Kyseessä ei ole minun auto, mutta kuitenkin.
Deltassa eivät osanneet auttaa, kun tuontiauto -99 gtv 2,0 turbo:ssa ajonestoa ei saa pois päältä. Autossa siis toimii kaikki muut, mutta käynnistymään ei suostu. Mikähän auttaisi? Vai pitääkö upeakuntoinen alfa laittaa osiksi? :crazyeyes:
Auto kävi ihan okei vielä saksassa.
Viimeksi muokannut ollikuhta, 23 Elo 2007, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa-uros...tojota-naaras

Jaakko QV
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Syys 2006, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaakko QV »

Onko yritetty irrottaa koko ajonestojärjestelmän
Kyllä lähtee!

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Onko akkua pidetty pidemmän aikaa irti? Kokeiltu eri avaimilla? Kääntänyt hälyttimen pois päältä? www.sportsalfa.com ja sieltä searchilla immobiliser, löytyy aika paljon juttua. Toivottavasti saatte getvosen kuntoon.. :?
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

tutkitaan...kiitos. :silent:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mulla oli sama ongelma, mutta parin päivän tuskan jälkeen takaluukun verhoilun takaa löytyivät ne isommat sulakkeet, joita ei tainnut manuaalissa edes näkyä.
Ruiskun pääsulake oli palanut, starttaa mutta ei vaan käynnisty, kuten olisi ajonesto päällä. Silloin ajonestoa juuri epäiltiinkin.

Kaivappas sulakkeet ja zekkaa !!
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Sulakkeet oli ehjiä, myös takakontissa. Akkua on pidetty irti ilman tulosta.
CODE- valo jää palamaan mittaristoon, eli jostain kumman syystä auto ei enää tunnista avainta, tai jotain sellasta... Eikö avaimen sisällä ole joku tunniste? Mitään koodikorttia ei löydy.
Mistähän sen "hälyttimen" saa pois päältä?
Alfa-uros...tojota-naaras

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Jos ei tunnista avainta, ei varmaan starttikaan pyöri. Avain koodataan autoon, niin oisko jostain syystä avain/ sitä lukeva laite? hajonnu. :shock:

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

pantse kirjoitti:Jos ei tunnista avainta, ei varmaan starttikaan pyöri. Avain koodataan autoon, niin oisko jostain syystä avain/ sitä lukeva laite? hajonnu. :shock:
Puntossa ainakin startti pyöri vaikka Code-valo palo. Bensapumppu vaan ei lähteny pyörimään ennen avaimen tunnistamista.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

En tiedä missä alfoissa sijaitsee kyseinen anteenni, mutta lähtisin etsimään sitä jostain rattin tienoilta, esim. sieltä missä sijaitsevat viikset. Yleensä ne ajonestot toimivat sillä tavalla että jossain sijaitsee vastaanotin ja kun avain on tarpeeksi lähellä niin se kytkee ajoneston pois. Nyt kun se ei varmaan tunne sitä niin se auto ajatelee että yritetään käynnistää sitä vaikkipa ruuvimeiselilla
Nothing beats cubic inch

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla vaihdetiin aikanaa 156seen se antenni - johdonpätkä/looppi virtalukon ympärillä. Pelitti hyvin sen jälkeen. Ei tunnistanut avainta ja ei lähtenyt käyntiin. Startti kyllä pyöri.

Onko sulla sitä koodikorttia? Sen avulla auton saa käyntiin syöttämällä koodin kaasupolkimen ja virtalukon avulla ohjekirjan ohjeiden mukaan ja sillä voi ajaa - ei kannata sammuttaa risteykseen.
MP

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

pantse kirjoitti:Jos ei tunnista avainta, ei varmaan starttikaan pyöri. Avain koodataan autoon, niin oisko jostain syystä avain/ sitä lukeva laite? hajonnu. :shock:
Itsellä meni just 166:sta virtalukon ympärillä sijaitseva koodiantenni vaihtoon.
Oireina oli,että jätti koodivalon palamaan ja startti kyllä pyöri mutta tulille ei lähteyt.
Saattoi jopa 30 kertaa joutua kääntämään virrat pois ja uudestaan päälle kunnes yhtäkkiä koodivalo sammui ja hyväksyikin avaimen. :crazyeyes:

Kyseinen osa 166:een Deltassa muistaakseni 88€ + 1-1,5h töitä.
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

GTV:n ajnoesto

Viesti Kirjoittaja Batman »

Niin ja muistit kai katsoa myös sen bensapumpun ulkoisen katkaisijan/pysyäytyslaitteen siitä kuskin jalkatilasta, vasemmalta ? Olisiko se voinut mennä päälle jotenkin ?

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

ollikuhta kirjoitti: Mistähän sen "hälyttimen" saa pois päältä?


Halyttimenhan ei tollaseen pitaisi vaikuttaa, mutta sen saa pois paalta kun avaa konepellin ja sielta loytyy apukuskin puoleiselta sivustalta pieni 2cm*2cm luukku jonka takana on avaimenreika mihin kay se pieni avain, joka nayttaa samalta kun on noissa kasipaperitelineissa..

sorry, ei ole hotellin koneella pisteita a ja o kirjainten paalla..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onkohan sama systeemi kuin 155:ssa? Eli yksi viininpunainen master-key jonka avulla voi koodata muut avaimet.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kokeilemisen arvoinen juttu voisi olla myös se, että ottaa akun irti ja liittää + ja - johdot yhteen ( ei akun napoja).Odotetaan puoli tuntia ja akku kiinni ja yrittää startata normaalisti. Tämä kikka toimi ainakin 145:ssa, kun oli ajoneston häiriö päällä tyhjentyneen akun takia. Kai se nollas koko auton tai jotain. Kannattanee ainakin kokeilla, ennen kuin alkaa vaihtaa palikkaa summissa.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jos masterkey ja koodi lappu ovat hukassa, menee kaikki lukot ja avaimet sekä MOOTTORIN OHJAINLAITE uusiksi. Hintaa kertyy arviolta 3-4teskoo.
Tämä diaknoosi on Deltta-autosta, silloin kun mulla oli ongelmaa (tosin koodi valo ei palanut joten vika oli siinä ruiskun sulakkeessa) mutta jos se olisi palanut olisi vika ollut tosiaan näin
Koodi lappua ei saanut edes tehtaalta kun laitoin kyselyä sinne suuntaan, joten aikas ilkeä juttu.

Hälyttiomellä ei merkitystä ajon estoon, onkos autossa muuten se kaukoavaus palikka ja toimiiko se ? jos sillä on laitettu ovet kiinni menee ajonestokin päälle ja jos avataan pelkällä avaimella ei se taida mennä pois päältä. hmm tosin akun irrotus pitäisi ohittaa tämä juttu...
taitaa mennä tuohon ylempään ongelmaan
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gtvaj kirjoitti:jos masterkey ja koodi lappu ovat hukassa, menee kaikki lukot ja avaimet sekä MOOTTORIN OHJAINLAITE uusiksi. Hintaa kertyy arviolta 3-4teskoo.
Ei välttämättä, on myös vaihtoehto...

http://www.schepers-autotechniek.com/

eikä maksa niin paljoa :wink:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

taidan laittaa posti ja koittaa tuolta itsellekkin
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Ei välttämättä, on myös vaihtoehto...

http://www.schepers-autotechniek.com/
Täältä lopulliseen ratkaisuun saatu vinkki tuli.
(käännettäessä avaimesta virta päälle ei suuttimen merkkivalo palanut, kuten olisi pitänyt palaa)
Tulipellin edessä sijaitsevassa kotelossa oleva punaraitainen rele oli rikki.
Kyllä joskus/(usein) on pienestä kiinni...
Kyllä on ihana ääni tuossa turbomyllyssä!!!

Kiitos kaikille. Etenkin ALFA 156 V6:lle
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ollikuhta kirjoitti:Kiitos kaikille. Etenkin ALFA 156 V6:lle
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Olkaapa hyvät, ei muuta kun kilometrejä Getvoseen :-D

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Tämä ko. yksilö on löytänyt uuden omistajan joka odottelee varmaan jännittyneenä verolukemaa...
Onnea vaan, kuka oletkin :wink:
Alfa-uros...tojota-naaras

Vastaa Viestiin