Moottorinpesu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Moottorinpesu

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Menin sitten fiksuna pesemään 156V6:en moottoritilaa tänään. Muuten hyvä, mutta sen jälkeen auto ei ole käynyt kaikilla pytyillä, kiihtyvyyskin on corollan luokkaa ! Onko kellään kokemusta, mistä kannattaa lähteä kosteutta/vettä ensiksi poistamaan. :crazyeyes:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tarkista sytytyspuoli...siis tulpat, puolat jne..

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Virranjakaja, tulpan juuret, puola, liittimet, ...
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

paineilmaa tulpanreikiin ainakin, sinne vedet yleensä kerääntyy..tosin takimmaisille tulpille hankala homma...*.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mulla kun oli tuo ongelma 164:ssä, vika oli ilmamäärämittarin liittimessä, josta löytyikin puoli lusikallista vettä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kyllä toi tulpanreikä tuppaa täyttymään vedestä.

Virranjakaja tuskin on ongelman ydin koska en ainakaan ole sellaista löytänyt konepellin alta :-D ja puolat on kiinni suoraan tulpissa joten tulpanreikien putsaus auttaa puola ongelmaankin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Kiitos kaikille neuvoista. Täytyy tänään kehittää jostain paineilmaa...

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Tietolähde on tosin hevosmiesten mutta väittävät, että nykyautoihin ei sais enää itse mennä mitään pesuja tekemään. Sama tietolähde kertoo, että voi tulla monen tonnin lasku operaatiosta. Korjatkaa toki, jos muuten niin luotettava lähde on väärässä. Itse kun en mikään ingeniööri ole. Peukalot keskella jalkapohjaa.

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Harpo kirjoitti:Tietolähde on tosin hevosmiesten mutta väittävät, että nykyautoihin ei sais enää itse mennä mitään pesuja tekemään. Sama tietolähde kertoo, että voi tulla monen tonnin lasku operaatiosta. Korjatkaa toki, jos muuten niin luotettava lähde on väärässä. Itse kun en mikään ingeniööri ole. Peukalot keskella jalkapohjaa.
Niin, oli mullakin ensimmäinen ja viimeinen kerta... :oops:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Pössöissä varsinkin kun on usein moottoriohjaus boxi konehuoneen puolella niin saa helposti parin euron pesulla aikaan parin tuhannen vahingon kun toi painevesi tunkeutuu kätevästi monenlaisten tiivisteiden välistä... :mrgreen:

ite oon kýllä 164:en konetta pessyt aivan surutta, se kun tuppaa vähän ruostesuojaamaan itse itseään..täytyy vaan aina pesun jälkeen kuivata virranjakajat kansien alta ja tulppien kolot kunnolla paineilmalla..kertaakaan ei ole tullut käyntivaivaa ko toimenpiteestä..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

AutoMilanossa laskuttavat tuosta moottorin pesusta 20€. Mielestäni ei kovin paha hinta kun siinä ottavat kuitenkin kaiken vastuun jos joku menee viduiks.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

No jo on maagista hommaa :crazyeyes: eli kai nyt onnistuu jos ottaa akun irti eikä ihan suoraan mihinkään sähköihin sohi. Kaikki boksithan on kai sentään pöly&kosteussuojattuja, vai eikö sitten uudella autolla voi ajaa sateella tai vesilätäkköön. Miettikääs nyt?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

1300ti kirjoitti:No jo on maagista hommaa :crazyeyes: eli kai nyt onnistuu jos ottaa akun irti eikä ihan suoraan mihinkään sähköihin sohi. Kaikki boksithan on kai sentään pöly&kosteussuojattuja, vai eikö sitten uudella autolla voi ajaa sateella tai vesilätäkköön. Miettikääs nyt?
kun käyttää hiukan järkeä niin pesu onnistuu, ennen pesua voi vaikka suojata muovilla aremmat paikat ja sitten hiukan katselee minne sitä vettä suihkii
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

V6 kirjoitti:
1300ti kirjoitti:No jo on maagista hommaa :crazyeyes: eli kai nyt onnistuu jos ottaa akun irti eikä ihan suoraan mihinkään sähköihin sohi. Kaikki boksithan on kai sentään pöly&kosteussuojattuja, vai eikö sitten uudella autolla voi ajaa sateella tai vesilätäkköön. Miettikääs nyt?
kun käyttää hiukan järkeä niin pesu onnistuu, ennen pesua voi vaikka suojata muovilla aremmat paikat ja sitten hiukan katselee minne sitä vettä suihkii
Tuossahan menee jo sormet likaseksi :wink: Edelleenkään ei kuulosta tuo 20€ pahalta tuosta hommasta.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ei muuten ole todellakaan paha hinta tuo 20€ varsinkin, kun oman Opel Vectra B:n moottoripesu oli pari vuotta sitten muistaakseni 45€uroa.

Kyllä tuli siistiä jälkeä ja moottori toimi vielä pesunkin jälkeen :mrgreen:

Ikävä kuulla, että ongelmia on ollut tuon pesun kanssa. Itse olen silloin tällöin pyyhkinyt rätillä yms. systeemeillä pahimmat moottoritilasta pois, mutta painepesuria en ole uskaltanut, enkä uskallakaan käyttää.
Huollon puolella kuulemma surutta vetävät paineella, mutta esivalmistelutyötä on paljon. Kaikki akut, tulpankolot yms. suojataan ennen pesua.
Ammattina autokauppa

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maho kirjoitti:
V6 kirjoitti:
1300ti kirjoitti:No jo on maagista hommaa :crazyeyes: eli kai nyt onnistuu jos ottaa akun irti eikä ihan suoraan mihinkään sähköihin sohi. Kaikki boksithan on kai sentään pöly&kosteussuojattuja, vai eikö sitten uudella autolla voi ajaa sateella tai vesilätäkköön. Miettikääs nyt?
kun käyttää hiukan järkeä niin pesu onnistuu, ennen pesua voi vaikka suojata muovilla aremmat paikat ja sitten hiukan katselee minne sitä vettä suihkii
Tuossahan menee jo sormet likaseksi :wink: Edelleenkään ei kuulosta tuo 20? pahalta tuosta hommasta.

joo en väittänytkään että likaisin omat sormeni :mrgreen: 20e maksaa mielellään puhtaasta koneesta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:.. oman Opel Vectra B:n moottoripesu oli pari vuotta sitten muistaakseni 45€uroa.
Viitsikö joku maksaa Plektran myllyn pesettämisestä? :roll:

Eräs autopesulayrittäjä onnistui tekemään moottorinpesulla pari vuotta sitten Mersuun melkein kolmen tuhannen remontin. Laskun maksettuaan kyseinen pesula siirsi vastuun asiakkaalle. :roll:

Omaan V6:n motinpesu tehtiin veloituksetta.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:
niki kirjoitti:.. oman Opel Vectra B:n moottoripesu oli pari vuotta sitten muistaakseni 45€uroa.
Viitsikö joku maksaa Plektran myllyn pesettämisestä? :roll:
En minä, vaan naapuri, auton entinen omistaja. Moottoritila oli niin likainen, että pistin moottoripesun kaupan ehdoksi :wink: Vaativana ostajana laitoin omistajan vaihtamaan myös tuulilasin yms. kilkkeitä. Tyytyväisenä Opelin omistajana myin auton 6 kuukautta myöhemmin :mrgreen:
Ammattina autokauppa

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

Mulla on sellainen hauska efekti 156:ssa, että huoltamon painepesun jälkeen moottoritilasta pukkaa höyryä aika pitkään. Onko tämä Alfoille tyypillistä, koska edellisissä fiuuissani ei moista tapahtunut koskaan. Jos tämä ei ole normaalia, niin mistä puuttuu tiivistettä?

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

akik1 kirjoitti:Mulla on sellainen hauska efekti 156:ssa, että huoltamon painepesun jälkeen moottoritilasta pukkaa höyryä aika pitkään. Onko tämä Alfoille tyypillistä, koska edellisissä fiuuissani ei moista tapahtunut koskaan. Jos tämä ei ole normaalia, niin mistä puuttuu tiivistettä?
Mulla kävi samoin eräänä iltana kun tulin Shellin Reflex pesusta. Yöpesut oli puoleen hintaan ja tiet alkoi sopivasti jäätymään tuohon aikaan. En sitten tiedä, muuten ei ole höyryä tullut, mutta tosiaan sinä yönä moottoritila höyrysi pitkään. Voi tietty olla, että juuri tuo pakastuminen juuri pesun jälkeen vaikutti asiaan (?)
Ammattina autokauppa

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niki kirjoitti:
akik1 kirjoitti:Mulla on sellainen hauska efekti 156:ssa, että huoltamon painepesun jälkeen moottoritilasta pukkaa höyryä aika pitkään. Onko tämä Alfoille tyypillistä, koska edellisissä fiuuissani ei moista tapahtunut koskaan. Jos tämä ei ole normaalia, niin mistä puuttuu tiivistettä?
Mulla kävi samoin eräänä iltana kun tulin Shellin Reflex pesusta. Yöpesut oli puoleen hintaan ja tiet alkoi sopivasti jäätymään tuohon aikaan. En sitten tiedä, muuten ei ole höyryä tullut, mutta tosiaan sinä yönä moottoritila höyrysi pitkään. Voi tietty olla, että juuri tuo pakastuminen juuri pesun jälkeen vaikutti asiaan (?)
sama homma vesi menee johonkin sopivaan paikkaan
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Juu hourua tulee täälläkin pesun jälkeen. Villin näköistä touhua. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

1300ti kirjoitti:Kaikki boksithan on kai sentään pöly&kosteussuojattuja, vai eikö sitten uudella autolla voi ajaa sateella tai vesilätäkköön. Miettikääs nyt?
Mietis nyt itsekin; Mitähän eroa konehuoneen yläosaan sijoitettujen heikkovirtavehkeiden kannalta voisi olla ylhäältä päin tuutatulla painevedellä ja alhaalta päin tulevilla kuraroiskeilla?

Olen kyllä itsekin pessyt konehuoneet paineella, mutta kannattaa kuitenkin miettiä kaksi kertaa ennen kuin suihkuttaa suoraan ilmamassamittariin tai puolapakettiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Vihdoin V6 jälleen laulaa. Yksi tulpanreikä oli täynnä vettä kuten muutama foorumilainen vihjaisi. Aika homma oli irroittaa imusarja jotta pääsin sen kuivaamaan. Erityiskiitokset Maunulle joka oli tehnyt hyvät ohjeet, kuvien kanssa, tulppien vaihdosta. Se nopeutti operaatiota. Piti oikein ikuistaa tapahtuma omaan galleriaan. Oli kyllä viimeinen kerta kun pesen Alfan moottorin. En käyttänyt painepesuria enkä muutenkaan paljoa vettä ruiskinut. Kyllä olisivat italialaiset koneenrakennusinsinöörit voineet hieman paremmin suojata arat paikat vedeltä. Tai sitten tehdä niiden kuivaamisen helpommaksi.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Moottorinpesu

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Homeboy kirjoitti:...sen jälkeen auto ei ole käynyt kaikilla pytyillä, kiihtyvyyskin on corollan luokkaa !
Kiihtyvyys siis parani!

Meikä suhtautuu noihin moottorin pesuihin hiukka skeptisesti. Aikoinaan pesetin 75:n myllyn ja seuraavana päivänä biili meni moottoripalon vuoksi lunastukseen. Aika todennäköisesti tapahtumilla oli jonkinlainen yhteys.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Tietääköhän joku löytyykö turun lähistöltä moottoripesua tekevää puljua, joka ottaa vastuun, jos (kun) joku menee pieleen? Delta kun ei ota vastuuta, vaikka joku niin väittikin...

Häiritsee vaan niin pirusti, kun se veistoksellisen kaunis kone on ihan paskassa! :evil:

talleri
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Joulu 2006, 16:49

Kone ensin lämpimäksi!

Viesti Kirjoittaja talleri »

Mulle asentaja neuvoi, että kone on paras pestä siten että ajaa koneen lämpimäksi. Pesun jälkeen paikat kuivuvat "silmissä", eikä noita sytytysongelmia esiinny. Kyseessä oli Octavia turbo.

Carlo Coppa
Viestit: 741
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kyllä höyryää 75:kin konepesun jälkeen. Moottorin pesu maksoi 10 € kun teetin sen käsinpesun ja vahauksen yhteydessä tuossa hiljan. Koko pieti maksoi 50 € eli suunnilleen saman verran kuin Vectran moottorin pesu ...

Avatar
Savo
Viestit: 2122
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Missä pesetit?

Carlo Coppa
Viestit: 741
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Itä-Suomen Autofiksaus, Pitkäjärven rannalla.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Sain tossa kuningasajatuksen, kun tajusin, että mullahan on kärcherin höyrypesuri (sellanen pieni kotikäyttöön) !

Että voiskohan sillä pestä hieman tuota moottoria lähinnä nämä alumiini kannet??? Alko vaan arveluttamaan, että kuinkas helposti se höyry saavuttaa esim. tulpat? Toki en ajatellut sieltä reunoilta tai muualtakaan aroilta alueilta, lähinnä siis siitä päältä.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Eipä jää vesi sytkytulppien koloihin :) eikä hehkuista niin väliks, ainakaan kesällä. Muuten on sähköt kestäneet lukuisia painepesuja eikä oo mitään ongelmia ilmenny. Jalkotilassa (irrallaan) oleva ECU tosin ei tykänny kun omatekoisesta läpiviennistä valui johtosarjaa pitkin sadevettä ECUn täydeltä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

IHANAA!

Pesin moottorin eilen... Ja sieltähän se tuli, MCSF ja kone käy 50% ajasta 5:llä....

Etummaiset tulpanjohtoviritykset jo irrotin ja puhaltelin 2 litraa vettä pois... Takimmaiset on vaan niiiiiiin vittumaiset, että toivon veden kuivuvan pois sieltä itsestään (jota tuskin tulee tapahtumaan) :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kyllähän konehuoneen puolella oleva töhnä on monesti sen laatuista että ei siinä vesi paljo auta.

Itse ostaisin pari litraa tinneriä tms. liuotinta ja sitten sellaisen paineilmaan liitettävän pesupullon kanssa puhaltaisin pahimmat rasvat kohti alakertaa.

Siten kun antaa rakkineen seistä vartin pelti auki niin enimmät liuottimet on haihtunut ja on aika starttailla. Sähköosia silti vähän kiertelisin...

Sitä konehuonetta ei muun takia kyllä pestä kuin omien kosmeettisten iloittelujen - tekniikka ei sitä tarvi...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

pjotrthegreat kirjoitti: Sitä konehuonetta ei muun takia kyllä pestä kuin omien kosmeettisten iloittelujen - tekniikka ei sitä tarvi...
Totta kyllä... Siellä oli vaan sellaset mujut ja pölyt jokapaikassa ettei meinannu yöllä saada nukuttua :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

pjotrthegreat kirjoitti:Sitä konehuonetta ei muun takia kyllä pestä kuin omien kosmeettisten iloittelujen - tekniikka ei sitä tarvi...
Oon eri mieltä, väitän että kyllä se paskan määrä siellä konehuoneessa aiheuttaa teknisiä vikoja. Huollossa oon pahimpia paskakasoja suosittanut meneen kiireesti moottoripesuun.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Millaisia?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sähkösiä että mekaanisia. Tulipalon vaarakin kasvaa aika merkittävästi jos konetila on paskanen.

Kuva

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Siinä onkin joku jenkkiromu saanut arvoistaan käyttöä - linnunpesä.

Uskaltaisin väittää että isäukko ei pessyt riisseli talpottinsa konehuonetta kertaakaan sen puolimiljoonaisen elämäntaipaleen aikana - ei tainnu pestä kyllä päältäkään :lol:

Tai ehkä se pesi sen vaihtokoneen siinä 350tkm paikkeilla - ja yksikään "vika" mikä siinä rakkineessa oli ei kyllä liasta suoranaisesti johtunut.

Mutta joo, kai sitä konetta kannattaa joskus pestä jos kovasti öljyvuotoja on tai jos autoa on käyttänyt välillä verkonpainona tms.

Taitaa nykyään olla vaan aika hyvin altapäin suojattuja muoveilla nuo konetilat että ne ei edes varsinaisesti likaannu kovin herkästi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pohjalevyt suojaa aikas hyvin kyllä, mutta ei niitäkään kaikissa autoissa ole. Riisseli talbotissakaan ei välttämättä olen ihan samaa vertaa tekniikkaa kuin nykyautoissa, tarkoittaa tietty myös sitä että sen talbotin konetilan olisi voinut aikaspaljon huolettomammin pestä kuin nykyautojen.

Vastaa Viestiin