156sen lämmöt?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

156sen lämmöt?

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Nyt tarvis saada vähän apua loppuu meinaa ymmärrys.
Eli lämmöt pyöri 90-120c myös maantiellä 6:sella Termarin vaihdoin (86c) talvella ja tänään sitten viellä nesteet ja pesin järjestelmän. Lämmöt kumminkin jatkaa heilumista samoilla lukemilla. Voisiko tuo mittari/anturi olla rikki? tai jotain muuta? apua kaivataan..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tarkista flektien toiminta, mites vesipumppu?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: 156sen lämmöt?

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

piesuli kirjoitti:Nyt tarvis saada vähän apua loppuu meinaa ymmärrys.
Eli lämmöt pyöri 90-120c myös maantiellä 6:sella Termarin vaihdoin (86c) talvella ja tänään sitten viellä nesteet ja pesin järjestelmän. Lämmöt kumminkin jatkaa heilumista samoilla lukemilla. Voisiko tuo mittari/anturi olla rikki? tai jotain muuta? apua kaivataan..
Pakko kysyä antaako hyvin lämpöä puhaltimelta :D

Mikäli ei, niin lienee vesipumppu sökö?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

flektit toimii vesi pumppu ulisee mutta pumppaa ainakin näin sanottiin kun kävin sitä näyttämässä.. Ja tuo ulina tuli vasta hetki sitten lämmöt temppuili jo ennen sitä.. Joo lämmöt täysiilä kun ajelee laskee koneen lämmöt noin 100c vähän alle.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Paljonkohan vesipumpulla on ajettu? Itseltäni hajosi pumppu jossain 163tkm kohdalla siten, että akseli alkoi luistaa ja pumppu ulisemaan. Pumppasi kyllä, mutta ilmeisesti ei täydellä teholla. Mutta jos ei vika siinä ole niin sitten se on varmaankin syylärissä. Pumpun vaihdon jälkeenkin mulla oli ongelmia lämmön kanssa, jotka katosi kun vaihdoin syylärin. Vanha olikin jo aika rapea, ja suhteellisen tukossa ne ilmakanavat.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Ei kannata kuunnella pitkään jurinoita jos siitä leikkaa laakeri kiinni voi olla melko varmaa, että hihna ei ole sen jälkeen kovin pitkäikäinen. Järjestelmässä voi olla myös ilmaa, jos vaihtelee nesteitä. No jos pumppu on iskussa ne kyllä lähtevät sieltä paisuntasäiliön kautta, kun korkin ottaa pois.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Noilla lämmöillä ei varmaan kannattaisi ajaa jollet ajatellut kansipahvia samalla vaihtaa.

Vesipumppua veikkaisin.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Lisäisin, siis mulla kun vaihdoin termostaatin ja samalla jäähdytysnesteet teki juuri tuota heiluntaa ja lämmöt oli korkealla syynä ilmaa järjestelmässä kyllä pössähti ilmat hyvin paisarin kautta pois. Pumppu uusittu vuosi sitten eli iskussa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

oon nyt tuota ilmaillut useampaan kertaan ja nyt näyttäsii siltä että lämmöt max 95 mutta mittari silti viel soutelee... pitää varmaan vaihtaa/vaihdattaa vesipumppu.. Kummalla hihanlla se on käyttö vai jako deltas tais sanoa käyttö ja jossain toises jako en muista?

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

^Apulaitehihna sitä pyörittää kutoskoneessa. Tosin sen vaihto vaatii käsittääkseni myös jakohihnan irroittamisen, joten kannattaa tehdä jakopääremppa samalla.

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

mulla oli omassa ihan samaa vikaa, ku ostin auton.. soitin auto milanoo ja kysäsin vesipumpun vaihtoa ja niiden yleistä kesto ikää.. sano et niil oli sillo hallissa alfa 156 v6 aj.330tkm ja alkup. vesipummu.. mullaki oli loppujen lopuks syylärin alalaita ihan tukossa, huomas siitä ku ne väli rivat murenee käsii ku niihin koskee.. eli vaiha syyläri jos alkuperänen..
*156 v6*

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Mistähän noita syyläreitä saa kaikkein edullisimmin?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Tampereen jäähdytinkeskuksesta ostin hintaan 240€ mut jälkeenpäin huomasin, että enklannistahan noita olis saanu aikas paljon halvemmalla.

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

Itse ostin lahdesta jäähdytinhuolto viinikaiselta 140e ja sai huomiseksi.. jostain jäähdytin huolto liikkeistä, tai sit tilaa se täält viinikaiselta.. l
*156 v6*

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Aiheen parissa olen tämä päivän viettänyt ja nyt sit jäähdytin ja pumppu vaihdossa.. Asiasta toiseen ei kyllä kuulu tänne mutta laitetaan kumminkin.
Kävin tuossa jo jokseenkin surullisen kuuluisassa likkeessä eli deltassa. Siellä sitten kaivoin korjaamopäälikön käsiini ja esitin yksin kertaisen kysymyksen kummalla hihnalla vesipumppu pyörii.. Siinä sitten meni hetki ja sano että kyllä se jakohihnalla pyörii v6 koneissa. Riitti jo toi vastaus päätökseen mennä toiseen korjaamoon. Hintaa oisi olut 655e + pumppu 150e. Anteeks vaa jos tämä jotain loukkaa mutta en kyllä anna autoani ihmisille korjattavaksi jos eivät tiedä mistä edes osaa/vikaa lähtee etsimään.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Vesipuppu vaihdettu vanha pyöri akselissaan kun piti hihnapyörän päästä kiinni ja oli tuo muovinen siipikin haljennut. Nytten sitten tuli sellainen ongelma että tyhjäkäynti on vain 500rpm. Mitäköhän on pielessä jakopää pitäs olla oikein kasattu eli se tuskin on seonnut.ehdotuksia?
Eli kone oli alhaalla remontin ajan. ja tehojen kanssa ei ole mitään muutosta vanhaan.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Re: 156sen lämmöt?

Viesti Kirjoittaja kmn »

V-tyyli kirjoitti:
piesuli kirjoitti:Nyt tarvis saada vähän apua loppuu meinaa ymmärrys.
Eli lämmöt pyöri 90-120c myös maantiellä 6:sella Termarin vaihdoin (86c) talvella ja tänään sitten viellä nesteet ja pesin järjestelmän. Lämmöt kumminkin jatkaa heilumista samoilla lukemilla. Voisiko tuo mittari/anturi olla rikki? tai jotain muuta? apua kaivataan..
Pakko kysyä antaako hyvin lämpöä puhaltimelta :D

Mikäli ei, niin lienee vesipumppu sökö?
moi, ostettiin avopuolison kanssa 156 eilen, eikä tuota tietenkään koeajossa huomattu.. suottapa tuo entinen omistaja viasta kaupan aikana kertomaan, vaikka kuinka kaikki mahdolliset detailit yritti kysellä sähköistä jne. sellasta.

eli lämmöt tosiaan nousee, eikä anna sisälle kuumaa ilmaa, eli ilmeisesti vesipumppu sitten paskana.. ei ole pahemmin tullut vesisäiliöstä paineita ulos kun on availlut (~15min ajon jälkeen), joten ei kai pitäis ilmaa olla järjestelmässä liiemmin? jäähdytinnesteet tuli ostettua uudet, mutta vähän nihkeää lähteä noita vaihtelemaan, kun ei oo mitään tiloja missä homman hoitaisi. kuumana se käy, porina konepellin alla puolentunnin ajon jälkeen.. ei tervettä, huoltoon pitäisi pikaisesti saada.

osaatteko arvioida huollon hintaa esim merkkihuollossa (delta?)? esim jos tuo vesipumppu on lauennut, niin voi tulla kalliiksikin.. itse kun en mikään automekaanikko ole todellakaan, niin vaihtaminen saattaa olla liikaa vaadittu poropeukalolta. :roll:

niin.. ja ilman muuta airbagin valo palaa ja tyhjäkäynti heijaa valoissa.. maininta kauppaa tehdessä olisi ollut suotavaa, niin olisi osannut varautua heti seuraavana päivänä kärräämään autoa huoltoon.. :roll:

EDIT: joo tuli nesteiden vaihtoa kokeiltua.. ei laske wanhoja pihalle.. semmosta. eipä tuo mikään ongelma ole, kun ei liaan hintavaa ole kuitenkaan, mutta suotavaa olisi reilun pelin nimissä auton myyntiaikeissa olevan kertoa näistä "pikkuvioista".. :?

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Olihan meillä sitä nestettä koneessa kuitenkin?

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

lepidus kirjoitti:Olihan meillä sitä nestettä koneessa kuitenkin?

Janne
juu on..

EDIT: niin siis kun ei laske wanhoja ulos edes, niin eikö olisi merkki siitä, ettei kierrätä. enkä yhtään tiedä mitä värkkiä tämä ex- omistaja on siellä pitänyt. hieman epäilyttää sekin, kun ei tuntunut tietävän mitään mistään mistä jotain kysäisi.. sillä olisin tyhjännyt ja vaihtanut, mutta joo.. eipä onnistunut.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mun mielestäni, jos koneesta ei tule nestettä ulos edes silloin, kun alavesiletku on irti. Niin se on merkki siitä, että koneessa ei ole nestettä yhtään. Tai onhan siellä jossain joku tilkka, mutta ei riittävää määrää. Tarkista paisuntasäiliö nyt ensin. Jos siellä on nestettä, niin sitten on kyllä jossain joku tukos, jos alavesiletkusta ei tule nestettä ollenkaan ulos.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

AutonAlfa kirjoitti:Mun mielestäni, jos koneesta ei tule nestettä ulos edes silloin, kun alavesiletku on irti. Niin se on merkki siitä, että koneessa ei ole nestettä yhtään. Tai onhan siellä jossain joku tilkka, mutta ei riittävää määrää. Tarkista paisuntasäiliö nyt ensin. Jos siellä on nestettä, niin sitten on kyllä jossain joku tukos, jos alavesiletkusta ei tule nestettä ollenkaan ulos.
siis eiei.. selitin ehkä vähän huonosti. vaan siis paisuntasäiliön yläpäästä kun irrottaa letkun ja nappaa korkin auki, niin kaiken käsityksen mukaan pitäisi auton käynnissä ollessa syöstä nesteet ulos? ellen nyt ihan väärin ole käsittänyt, niin näin homman täytyisi toimia..

-> oon muusikko, en automekaanikko.. 8) apuja..?

niin ja on nestettä kyllä, alarajassa kone kylmänä. samasta vesipumppu oireilusta lienee kielii tuo, että ei anna kuumaa ilmaa sisälle tuuletinjärjestelmästä..?

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

kmn kirjoitti:siis paisuntasäiliön yläpäästä kun irrottaa letkun ja nappaa korkin auki, niin kaiken käsityksen mukaan pitäisi auton käynnissä ollessa syöstä nesteet ulos? ellen nyt ihan väärin ole käsittänyt, niin näin homman täytyisi toimia..

-> oon muusikko, en automekaanikko.. 8) apuja..?

niin ja on nestettä kyllä, alarajassa kone kylmänä. samasta vesipumppu oireilusta lienee kielii tuo, että ei anna kuumaa ilmaa sisälle tuuletinjärjestelmästä..?
Edelleen edellyttäen, että sitä vettä siellä koneessa on. Sinne säiliön pohjalle voi jäädä jotain vaikka järjestelmä muuten olisikin tyhjä. Mutta jos järjestelmässä on varmasti nestettä reilusti, niin pumppuvika tuntus järkevältä.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

lepidus kirjoitti:
kmn kirjoitti:siis paisuntasäiliön yläpäästä kun irrottaa letkun ja nappaa korkin auki, niin kaiken käsityksen mukaan pitäisi auton käynnissä ollessa syöstä nesteet ulos? ellen nyt ihan väärin ole käsittänyt, niin näin homman täytyisi toimia..

-> oon muusikko, en automekaanikko.. 8) apuja..?

niin ja on nestettä kyllä, alarajassa kone kylmänä. samasta vesipumppu oireilusta lienee kielii tuo, että ei anna kuumaa ilmaa sisälle tuuletinjärjestelmästä..?
Edelleen edellyttäen, että sitä vettä siellä koneessa on. Sinne säiliön pohjalle voi jäädä jotain vaikka järjestelmä muuten olisikin tyhjä. Mutta jos järjestelmässä on varmasti nestettä reilusti, niin pumppuvika tuntus järkevältä.

Janne
joo kyllä takuuvarmasti nestettä. komeasti porisee paisuntasäiliössä ja enempää tuonne ei saisi menemäänkään.. :? pitää nyt viedä tuo johonkin selvitettäväksi, onko varmasti kaikki muutenkaan kunnossa.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

kmn kirjoitti:pitää nyt viedä tuo johonkin selvitettäväksi, onko varmasti kaikki muutenkaan kunnossa.
tuli vaan mieleen ettei saatana ois kannentiiviste..

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

kmn kirjoitti:
kmn kirjoitti:pitää nyt viedä tuo johonkin selvitettäväksi, onko varmasti kaikki muutenkaan kunnossa.
tuli vaan mieleen ettei saatana ois kannentiiviste..
No onko olyt mennyt sellaisiksi harmaiksi? tai muuten vaan öljymäärä lisääntynyt?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

piesuli kirjoitti:No onko olyt mennyt sellaisiksi harmaiksi?
vrt. majoneesi
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

Pasi kirjoitti:
piesuli kirjoitti:No onko olyt mennyt sellaisiksi harmaiksi?
vrt. majoneesi
ei kyllä tuo on ihan puhdasta, sen verta mitä paisuntasäiliöstä näkee.. tämähän ei siis anna paluuletkusta nesteitä pihalle auton ollessa käynnissä. itselläni ei ole mahdollisuuksia irroittaa letkua jäähdyttimestä ja laskea ulos.. tilat puuttuu.. soitin tuosta deltaan myös ihan analysointimielessä, niin olivat myös sitä mieltä, että vesipumpussa olisi vika. sanoivat, että työ tuossa maksaa hurjia.. yllätys.. mitä pajaa suosittelette hinnan suhteen. osat varmaan kannattaa hankkia itse. :roll: inhottavaa..

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

soitin tuolle delta autoon tuossa päivällä, niin sano että vesipumpun
vaihto pelkkä duuni 700e + osat!! O_o jumalauta! noh, ajettiin tuossa
tulomatkalla tuon yhen mestan kautta, mitä kaveri suositteli.. sellanen
wanha patu joka duunailee noita ja tietotaitoa on enemmän ku laki
sallii. :) noh, sehän oli että "jaajaa.. termostaatti paskana
ilmeisesti, maksaa muutaman kympin.." heh.. se siis vaihatetaan aluks
ja kattois sitte jos ei auta, ni vaihtaa tuon vesipumpun ja siinä
samalla sitte tuon jakohihnan, ku on kerta jakopää auki. :)

kysyin että mitäs koko projekti maksais, ni "sellaset pari kolome
sattaa.." hehehe. :) pelkkä vesipumpun vaihto TYÖ 700€
toisessa paikassa.. tää vaihtaa termostaatin eka (~60e työn kanssa) ja
jos tarvis ni avaa jakopään, vaihtaa hihnan ja vesipumpun mikä tekee
koko paketista sen pari-kolme hunttia osien kanssa! :)

kyllä alko taas elämä vähän hymyillä, ku tuntu jo että maailma
kaatuu.... toivotaan nyt, että tuo auttaa, ettei tarvisi enää sitten
säätää.. kannen tiivistettä tämä kaveri ei kyllä epäilly. huh.. jos
tulis tuolla kuntoon.

sain vanhaan omistajaanki yhteyden, ni sano että ilmeisemminki
osallistuis myös noihin kuluihin. :) mutta katsotaan nyt, kunhan nyt
keskiviikkona ajetaan auto sinne sisään ensin. jei..

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kaveri ei näemmä työstä sitten ihmeemmin veloita. No hyvä niin. Muista sitten vaihdattaa jakopäähän kaikki osat (hihna, kiristin, ohjainrulla ja se vesipumppu) jos hommaan ryhdytään. Myös apulaitehihna jos on kulunut, menee samoilla töillä sekin. Sitten tulee kyllä pelkille osille hintaa vähintään parin satasen verran.

Toivotaan ettei ole tuon kummempaa vikaa.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

Pepperoni kirjoitti:Muista sitten vaihdattaa jakopäähän kaikki osat (hihna, kiristin, ohjainrulla ja se vesipumppu) jos hommaan ryhdytään. Myös apulaitehihna jos on kulunut, menee samoilla töillä sekin. Sitten tulee kyllä pelkille osille hintaa vähintään parin satasen verran.
niin se täytyisi, nyt on vaan senverran pieni tuo remonttibudjetti (jota siis tällaisten yllätysten ilmetessä ei ole nimeksikään, heh), että kyllä tuo termostaatin, vesipumpun ja hihnan vaihto täytyy riittää. Täytyy kuitenkin pyytää vähän vilkuilemaan, että miltä siellä näyttää, jos ne seuraavat 15tkm kestää niin riittää mulle. Vaihdattaa kaikki sitten seuraavalla kerralla. 180tkm:n kohdalla kuitenkin määräaikais huollon mukaan pitää tuo teettää. Vähän ikävä tilanne, ku tulee tällainen ns. välitön pakkohuolto näin huonoon aikaan lompakon suhteen.. :? Pakko menopeli kuitenkin kuntoon saada ja pikaisesti.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

nyt soitti remonttireiska.

vesipumppu se oli rikki niin. automekaanikko siskon mies hätyytteli, notta kansipahvi olis palanu. joutu pistää sille viestiä, että menee takas amikseen. ;)

eli vesipumppu, hihnat, kiristin ja ohjainrulla vaihdettu -> jakopää kunnossa. ajoituksen muunnin jäi seuraavaan kertaan rahapulan vuoksi.

samalla ilmeni, että imupuolelta ilmeisesti hieman vuotaa öljyä.. :? noh, kunhan tänään hakee auton, niin katsotaan rahapussiin ja ihmetellään ajellaanko heti automilanon kautta, vai jätetäänkö töpselien tökkäys loppu kuulle.. :roll:

EDIT: "käytetty lämpimäksi ja käyttäytyy ainakin tällä hetkellä normaalisti".. ihmetellään lisää, kun saadaan auto ajoon.. pelottaa ehkä hieman, tässä kun on ollut vähän kaikkea.. :(

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

On noita vesipumppuja uusittu yhdelle jos toiselle joten ei nyt kannata mitään hirveyksiä pelätä vielä tuon perusteella. Kulutusosia siinä missä joku muukin. Toivotaan että nyt pelaa.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

Pepperoni kirjoitti:On noita vesipumppuja uusittu yhdelle jos toiselle joten ei nyt kannata mitään hirveyksiä pelätä vielä tuon perusteella. Kulutusosia siinä missä joku muukin. Toivotaan että nyt pelaa.
joo no ei tuossa ite vesipumpussa mitään, muttakun tuntuu että kokoajan paljastuu jotain uutta.. ois vaan kiva saada auto siihen kuntoon, että vois huoletta suristella työmatkat edes.. :(

jos tuo nyt vielä venttiilikopasta vuotaa öljyä, ajoituksen muunnin pitäis vaihtaa jnejnejne pari muuta pikkuvikaa (mm. polttimet edellinen omistaja poistanut lyhyistä kokonaan.. :shock: ) niin kyllä alkaa usko loppua.. kerrassaan hienosti pidetty auto.. noh, oli se halpa, että muita halvemmaksi jää vaikka korjais lopun elämäänsä tuota.. :twisted:

OFFTOPIC:
millaset liittimet noissa lyhyissä valoissa muuten on? tuossa näkyi olevan vaan 2 liitintä yhdessä, joihin poltin kytkettäisiin..? :roll: 6v ilm?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

kmn kirjoitti:jos tuo nyt vielä venttiilikopasta vuotaa öljyä
Jos on hihnat vaihdettu niin varmaan on siinä samalla korjattu, eikös siinä venttiilikoppaa kuitenkin irroiteta.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kyllä. Semmoinen pointti tuossa tietysti on, että se venakopan tiiviste ei kestä kovin montaa avauskertaa (näin mulle on kerrottu ja kehotettu aina varautumaan myös tiivisteen hintaan). Että eihän se vuoto nyt ole tullut tuon remontin jälkeen jos siellä sellaista on :?

Tuota valojuttua en ihan nyt hoksaa, onko niitä liittimiä jotenkin muuteltu? Sinne menee H1 tai H7, ei jaksa muistaa mutta ohjekirjassahan tuo lukee.

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

Pepperoni kirjoitti:Kyllä. Semmoinen pointti tuossa tietysti on, että se venakopan tiiviste ei kestä kovin montaa avauskertaa (näin mulle on kerrottu ja kehotettu aina varautumaan myös tiivisteen hintaan). Että eihän se vuoto nyt ole tullut tuon remontin jälkeen jos siellä sellaista on :?

Tuota valojuttua en ihan nyt hoksaa, onko niitä liittimiä jotenkin muuteltu? Sinne menee H1 tai H7, ei jaksa muistaa mutta ohjekirjassahan tuo lukee.
moi, joo siis H7 tuo taitaa olla. kaksi liitintä ainoastaan. näytti vaan niin epämääräiseltä nuo liittimet. :)

pitää tuo venttiilikopan tiiviste -hässäkkä hoitaa kuntoon vielä ja sitten kun tuon tyhjäkäynnin saisi vakaaksi.. niin ja nakutus pois. se onkin sitten siinä, toivottavasti... :roll:
ei mitään hajua..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Termarin vaihdoin juurikin eilen...
on se kumma kun mielestäni auton käyntikin muuttui tasaisemmaksi (ja psygologisia heppoja tuli lisää ainakin 10) ...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Toista oli ennenvanhaan kun aukas syylärinkorkin lämpimänä niin näki kiertääkö neste vai ei.. Suljetussa järjestelmässä ei pysty näkemään.. Jos siis pumppuvika.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Silvio kirjoitti:Toista oli ennenvanhaan kun aukas syylärinkorkin lämpimänä niin näki kiertääkö neste vai ei.. Suljetussa järjestelmässä ei pysty näkemään.. Jos siis pumppuvika.
Ainakin 156sessa näkee siitä paisariin tulevasta letkusta että kiertääkö vesi. Päässä on sellainen läpinäkyvä muovinen tappi josta vesi menee paisariin.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Meinasin että sen kierron näki ihan kunnon virtana "vapaavirtasyyläreissä"...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Silvio kirjoitti:Meinasin että sen kierron näki ihan kunnon virtana "vapaavirtasyyläreissä"...
Niinhän sen näki mutta eise vieläkään ole mahdotonta jos vaan jaksaa tihrustella sitä kellertävää tappia... :D

Vastaa Viestiin